이스라엘 소식

이스라엘에서 온 새로운 소식을 알려드립니다

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2020.11.132020-11-15 23:26
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

네티비야 성경교육사역
예루살렘 기도 목록 20201112
요셉 슐람, 이스라엘 예루살렘


이번 안식일 토라 포션은 하예이 사라”, 창세기 23:1~25:18이고, 선지서의 글에서 읽는 부분은 열왕기상 1:1-31, 신약성경에서는 요한복음 4:3-14를 읽습니다. 이 토라 포션을 하예이 사라라고 부르는 이유는 아브라함의 아내 사라가 죽어 헤브론에 있는 막벨라 굴에 장사되기 때문입니다. 사라는 127세에 죽습니다. 이삭은 이제 37세로, 아직 결혼하지 않았습니다. 사라는 기럇아르바에서 죽었는데요, 그곳은 헤브론 바로 변방으로, 아브라함이 진을 친 곳입니다.

아브라함의 진영은 너무 거서 헤브론 성읍 안에 있을 수 없었습니다. 창세기 14장을 기억하시기 바랍니다. 아브라함에게는 20세에서 50세 사이의 장정이 318명 있었습니다. 이 연령대의 이 남자들은 아내가 있을 테고, 아마 자녀도 있었을 것입니다. 아브라함의 이 종들 각 사람에게 아내와 아이 한 명이 있다면, 954명이 될 것입니다.

이들은 아브라함이 가나안 땅으로 내려오기 전에 하란에서 얻은 영혼들입니다. “얻은 영혼들이란 무슨 뜻일까요? 그것은 그들을 개종시키다, 전도하다는 뜻입니다. 야곱은 임종 시에 그의 아들들에게 말했는데요, 이런 말을 했습니다:

나를 모든 환난에서 건지신 여호와의 사자께서 이 아이들에게 복을 주시오며 이들로 내 이름과 내 조상 아브라함과 이삭의 이름으로 칭하게 하시오며 이들이 세상에서 번식되게 하시기를 원하나이다.” 창세기 48:16

번식하는 무리라는 단어에 쓰인 히브리어는 땅에서 낚인 이들이라고 번역될 수 있을 것입니다. 이 말씀은 예슈아께서 그의 제자를 사람을 낚는 어부로 만든다는 개념을 사용하신 바로 그 출처입니다.

아브라함은 전도자였습니다. 그는 하란에서 영혼들을 얻었고이 사람들은 주님께서 아브라함에게 명하신 대로 가나안 땅까지 그를 따라왔습니다. 그들도 각자의 집과 친척과 고향을 떠나 아브라함을 따라왔는데요, 의심의 여지없이 그들도 아브라함의 하나님을 믿으며 하란에서 그들의 조상들처럼 우상을 숭배하지 않았습니다.

그 때문에 아브라함은 언제나 가나안의 큰 성읍 변방에 진을 쳤던 것입니다. 그는 세겜에서도, 헤브론에서도 그랬습니다. 그는 큰 무리의 진을 쳤고, 그가 진을 친 곳은 모든 사람이 그의 주소를 알 수 있도록 큰 나무로 표시가 된 것 같습니다:

아브람이 그 땅을 지나 세겜 땅 모레 상수리나무에 이르니 그 때에 가나안 사람이 그 땅에 거주하였더라.” 창세기 12:6

여러분도 아시다시피 모레 상수리나무는 세겜 변방(오늘날의 나블루스)입니다.

여호와께서 마므레의 상수리나무들이 있는 곳에서 아브라함에게 나타나시니라 날이 뜨거울 때에 그가 장막 문에 앉아 있다가창세기 18:1

마므레 상수리나무는 헤브론 변방입니다. 오늘날까지 헤브론에는 큰 상수리나무(테레빈나무)가 있어 관광 가이드들은 헤브론에서 아브라함이 진을 친 곳으로 소개합니다.

여러분이 중동계 아랍인들 및 유대인들과 사업을 하고 싶다면, 여러분은 아브라함과 막벨라 굴의 소유주 헷 사람 에브론 사이의 협상을 연구해야 합니다.

먼저, 헷 족속이란 누구입니까? 그들은 아나톨리아(현대 터키의 중부)의 중앙에서 온 아리안 사람들입니다. 그들에게는 아주 발달된 물질문화(고고학적 건축물들이 이것을 증명합니다)가 있었고, 그들은 골란고원에서 볼 수 있는 단단한 흑석인 현무암으로 작업을 했습니다.

, 그들도 아브라함처럼 가나안 땅의 원주민은 아니었습니다. 창세기에서는 가나안 땅의 원주민이 알려져 있지 않습니다. 아브라함, 이삭, 야곱이 거래를 한 모든 이가 다른 곳에서 왔습니다. 예루살렘에는 여부스 족속이 있었고, 헤브론에는 헷 족속이 있었고, 그 외 갈릴리 호수 남쪽에 브리스 족속, 기르가스 족속, 아모리 족속, 블레셋 족속 등이 있었습니다.

어쨌든, 아브라함은 아내의 매장지를 찾으러 왔습니다. 그는 큰 진영을 가진 가공할만한 지도자로, 영구히 그의 가족을 위한 매장지가 될 곳을 원하고 있습니다. 그래서 그는 헤브론에 왔습니다. 그가 숙제를 마쳤고 정확히 그가 원하는 것, 장소와 그곳 이름과 시장 가격을 알고 있는 것이 분명합니다. 그는 아내를 애곡하는 날을 마치고 일어나 헤브론에 매장지를 사러 갑니다.

그는 헷 족속에게 말합니다: “나는 당신들 중에 나그네요 거류하는 자이니 당신들 중에서 내게 매장할 소유지를 주어 내가 나의 죽은 자를 내 앞에서 내어다가 장사하게 하시오.” 여러분도 보시다시피 아브라함은 돌려서말하지 않습니다. 그는 곧바로 거래에 들어가 내게 팔라.”고 합니다. “나는 당신들에게 부탁을 하거나 자선을 바라고 온 것이 아니오. 나는 당신들과 거래를 하러 온 것이오.”라는 신호는 그가 이미 그 곳의 소유주의 이름 에브론을 알고 있다는 것입니다.

그런데 헷 족속의 문화가 오늘날의 이스라엘 땅에 살고 있는 사람들의 문화와 상당히 비슷하다는 것이 여기에 아주 분명하게 나타납니다. “내 주여 들으소서 당신은 우리 가운데 있는 하나님이 세우신 지도자이시니 우리 묘실 중에서 좋은 것을 택하여 당신의 죽은 자를 장사하소서 우리 중에서 자기 묘실에 당신의 죽은 자 장사함을 금할 자가 없으리리다.”

헤브론의 헷 족속은 이미 이 아브라함이 누구인지 알고 있습니다, “내 주여 당신은 우리 가운데 있는 하나님이 세우신 지도자이십니다.” 글자 그대로 그들은 당신은 우리 가운데 대통령, 귀공자입니다. 우리 중 누구든 기꺼이 우리 묘실을 내주어 당신의 죽은 자를 장사하게 해줄 것입니다.” 말하고 있습니다.

그들은 아브라함에게 매우 정중하고 후합니다. 그러나 중동의 후함은 가벼이 받아들여서는 안 됩니다. 그랬다가는 결국 상당한 금액을 지불하게 됩니다. 아브라함은 이것을 잘 알았기에 이렇게 대답합니다: “나로 나의 죽은 자를 내 앞에서 내어다가 장사하게 하는 일이 당신들의 뜻일진대 내 말을 듣고 나를 위하여 소할의 아들 에브론에게 구해주시오(중재해 주시오).” 여러분도 보시다시피 아브라함은 준비되어 있고 그가 원하는 것을 정확히 압니다.

여러분이 중동에서 사업을 하려거든 숙제와 조사를 마치기 전에는 결코 사업을 시작하지 마십시오. “그가 그의 밭머리에 있는 그의 막벨라 굴을 내게 주도록 하되 충분한 대가를 받고 그 굴을 내게 주어 당신들 중에서 매장할 소유지가 되게 해주시오.”

아브라함은 또한 자선이 필요한 게 아님을 분명하게 말합니다, “내가 그 밭 값을 충분히 낼 것이오. 나는 에누리나 당신들 헷 족속의 호의에 관심 없소.” 이 때 에브론이 내내 다른 헷 사람들과 함께 그곳에 있었다는 것을 주목하시기 바랍니다. 그는 이 대화 내내 그 대화의 일부였습니다.

지금 에브론은 아브라함이 값을 충분히 낼 것이라고 말하는 것을 들었습니다 에브론이 말하기 시작합니다!

에브론이 헷 족속 중에 앉아 있더니 그가 헷 족속 곧 성문에 들어온 모든 자가 듣는 데서 아브라함에게 대답하여 이르되 내 주여 그리 마시고 내 말을 들으소서 내가 그 밭을 당신에게 드리고 그 속의 굴도 내가 당신에게 드리되 내가 내 동족 앞에서 당신에게 드리오니 당신의 죽은 자를 장사하소서.” 창세기 23:10,11

여기서 요점은 에브론이 말한 것입니다: “내가 그 밭을 당신에게 드리고 그 속의 굴도 내가 당신에게 드리되 내가 내 동족 앞에서 당신에게 드리오니 당신의 죽은 자를 장사하소서.” 아브라함에게 그 굴과 밭을 그냥 주겠다는 제안은 그 부동산이 진짜 아브라함의 것은 아니라는 뜻입니다 아브라함은 영구히 에브론과 그의 가족에게 빚을 지게 될 것입니다.

그가 사라와 함께 묻히고자 한다면, 그 다음에는 선물이 아닐 것입니다. 그것은 완전히 다른 얘기가 됩니다. 값이 천정부지로 올라갈 것입니다. 그래서 아브라함은 분명하고 깨끗한 거래를 성사시킵니다. 그리고 지금 헷 족속의 지도자들이 있는 것이 유리한 것은 이 정당한 거래에 증인이기 때문입니다.

이제 에브론은 자기의 가격을 말하는 길 밖에 없고 그렇게 합니다:

아브라함이 이에 그 땅의 백성 앞에서 몸을 굽히고창세기 23:12

(에브론이 얼마를 부르든 받아들이고 동의한다는 징표입니다. 지금은 헤브론의 헷 사람들과 만나는 공중 회합이기 때문에 에브론도 너무 욕심을 부릴 수는 없습니다. 그는 적당한 범위 안에서 제대로 해야 합니다. 그렇지 않으면 그의 동족이 그를 사기꾼으로 볼 것이니까요.)

아브라함이 절한 후 일어난 일은 이렇습니다:

그 땅의 백성이 듣는 데서 에브론에게 말하여 이르되 당신이 합당히 여기면 청하건대 내 말을 들으시오 내가 그 밭 값을 당신에게 주리니 당신은 내게서 받으시오 내가 나의 죽은 자를 거기 장사하겠노라 에브론이 아브라함에게 대답하여 이르되 내 주여 내 말을 들으소서 땅 값은 은 사백 세겔이나 그것이 나와 당신 사이에 무슨 문제가 되리이까 당신의 죽은 자를 장사하소서.” 창세기 23:13-15

아브라함이 에브론의 말을 따라 에브론이 헷 족속이 듣는 데서 말한 대로 상인이 통용하는 은 사백 세겔을 달아 에브론에게 주었더니 마므레 앞 막벨라에 있는 에브론의 밭 곧 그 밭과 거기에 속한 굴과 그 밭과 그 주위에 둘린 모든 나무가 성 문에 들어온 모든 헷 족속이 보는 데서 아브라함의 소유로 확정된지라 그 후에 아브라함이 그 아내 사라를 가나안 땅 마므레 앞 막벨라 밭 굴에 장사하였더라 (마므레는 곧 헤브론이라).” 창세기 23:16-19

이것은 여러분이 중동에서 사업을 하거나 쇼핑을 하러갈 때 알아야 할 소중한 교훈입니다. 예루살렘도 예외는 아닙니다. 제가 중동에서라고 말씀드릴 때, 그것은 아랍 상인들만 이런 식으로 거래한다는 뜻이 아닙니다. 중동 나라들에서 온 유대인들도 똑같이 합니다. 이것은 이 지역의 거래 문화입니다.

그러나 여러분이 예루살렘에서 상인들과 진정한 우정을 발전시켜 그 우정이 오랜 시간 시험받았다면, 상황은 완전히 달라집니다. 신뢰가 쌓이면 서구권에서 볼 수 있는 그 어떤 것도 따라올 수 없는 것이 됩니다.

우리는 24장에서 이삭의 신부를 구하러 다시 북쪽 하란으로 올라간 아브라함의 종 엘리에셀과의 사이에서 비슷한 거래를 봅니다. 이삭은 여성과의 관계가 좀 약했는데요, 그 이유는 아마 이삭이 어린 아이일 때 이스마엘의 성적 접근 때문일 것입니다.

사라가 본즉 아브라함의 아들 애굽 여인 하갈의 아들이 이삭을 놀리는지라 그가 아브라함에게 이르되 이 여종과 그 아들을 내쫓으라 이 종의 아들은 내 아들 이삭과 함께 기업을 얻지 못하리라 하므로창세기 21:9,10

여기서 놀리다라는 단어는 성적 희롱입니다. 그리고 여러분은 이 단어를 요셉의 애굽인 주인 보디발의 아내가 자기를 희롱했다고 요셉에게 죄를 씌웠던 이야기에서도 볼 수 있습니다(39:14). 그 똑같이 사용되는 히브리 단어가 레짜헥”(웃다, 조롱하다, 희롱하다)입니다.

이제 사라가 왜 하갈과 그녀의 아들 이스마엘을 즉시 내쫓아야 한다고 주장했는지, 그리고 이스마엘이 이삭을 망가뜨려 아브라함의 유업을 받지 못하게 하려는 것을 두려워한 이유가 분명해졌습니다.

이제, 이 연구를 그만하는 게 나을 것 같습니다. 모든 것이 언제나 너무 흥미롭고, 찾아내어 깨닫고 영감을 줄 것이 너무 많기 때문입니다.


저는 이 예루살렘 기도 목록에서 믿기 어려울 정도로 특별한 기도를 좀 부탁드릴 것입니다.

1. 주님 뜻이라면, 마르시아와 저는 이번 일요일 20201116일 밤에 미국으로 갑니다. 이것은 20202월 이후 처음으로 해외로 나가는 것입니다. 코로나바이러스 사태 때 처음 여행이 될 것입니다. 그러므로 저희는 안전과 코로나바이러스로부터의 보호를 위해 여러분의 기도가 필요합니다. 저희는 또한 안전한 비행과 또 다른 문제나 이슈가 생기지 않고 미국에 안전하게 도착하도록 여러분의 기도가 필요합니다.

2. 95세이시며 혼자 사시는 귀한 자매님이 계십니다. 그녀는 건강과 맑은 정신의 모범이었는데, 지난 달부터 건강이 급격히 나빠져서 저희는 자매님을 아파트에 혼자 둘 수가 없습니다. 그녀는 저희 회중에서 40년 넘게 아주 신실한 자매님이셨고 굉장히 도움이 되는 분이셨습니다. 저희는 자매님을 의료진의 보살핌이 있는 요양원에 모셔야 합니다. 자매님의 기억력이 나빠지고 있고, 지난 몇 주 동안 여러 번 넘어지셨습니다. 자매님은 핀란드에서 약소한 연금을 받아 그것으로 사십니다. 이스라엘에서는 은행계좌도 없습니다. 그래서 특권도, 책임도 저희 것입니다. 네티비야는 이 귀한 자매님을 돌봐야 합니다. 그녀를 돌보는 것은 비용이 많이 들 것입니다, 한 달에 최소 3,000 달러가 들 것입니다. 자매님은 이스라엘에 네티비야와 로에 이스라엘 회중 형제자매님들 말고는 아무도 없습니다. 이것은 진짜 미쯔바”(친절한 선행)이며, 이 미쯔바에 참여하고자 하는 모든 이의 특권입니다. 교회적으로, 혹은 개인적으로 일라나를 위해 조금 더 헌금하는 것을 고려해 보시기를 부탁드립니다 - 헌금하실 때 자매님의 이름을 언급해 주시기 바랍니다. 여러분은 제가 일반적인 헌금이든 일라나 같은 특별한 경우를 위한 헌금이든 헌금을 요청드리는 것은 극히 드문 일이라는 것을 아주 잘 아실 것입니다. 이것은 극히 드물고 특별한 경우입니다. 그러나 일라나 자매님은 1967년 이후 이스라엘로 오셔서 병원에서 자원봉사하시며 유대인을 돌보는 일에 자기 삶과 이스라엘을 향한 마음을 쏟아 부어 이 땅에서 예슈아의 선한 증인이 되신 몇 안 되는 거인들 중 한 분이십니다. 저희는 주님께서 일라나 자매님에게 생명을 주시는 한, 자매님을 보살펴야 합니다.

3. 캐나다인 자카리아스 왈드너는 하반신 마비인데요, 욕창 문제가 있어 기도를 요청합니다. 여러분의 기도 목록에 자카리아스를 추가해 주시기 바랍니다.

4. 여러분의 기도에 아시아계 한 귀한 형제님을 기억해 주십시오. 그의 이름은 필립 마크입니다. 필립은 젊은이인데 매우 심각한 암이 생겼습니다. 그는 진리를 찾는 사람으로, 하나님을 사랑하고 이스라엘을 사랑하는, 예슈아의 신실한 제자입니다.

5. 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스를 위해 기도해 주십시오. 그는 브라질의 한 귀한 자매님의 아버지입니다.

6. 이 목록의 모두를 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다 - 이스라엘의 전능하신 분과 우리 주 예슈아의 자비의 보좌 앞에 치유와 축복을 위해 그저 이름을 언급해 주십시오. 다른 사람들을 위해 기도하는 것은 큰 특권이며 여러분이 다른 사람들을 축복할 때 여러분에게 축복이 있습니다. 이것은 성경의 원리입니다.

이스라엘은 제한적 이동이 허용된 채 아직 격리 중이며 대부분의 경제활동과 사업체들은 휴업 중인데요, 적어도 다음 일요일 자정까지는 그럴 것입니다. 경제가 피폐해졌습니다.

저는 지난 주 예루살렘 기도 목록에 여러분이 개인적으로 모르는 사람들을 위해 기도하는 것과, 세계가 회복되고 코로나바이러스라고 불리는 이 끔직한 팬데믹이 끝나도록 기도하는 것은 좋은 일이라고 썼습니다. 코로나는 왕관입니다. 저는 이 바이러스가 어느 왕의 머리의 왕관이 될지 모르겠습니다.

1. 전 세계를 위한 중보 기도를 계속해 주시고, 여러분 각자의 나라를 위한 기도에 집중해 주시되, 이스라엘도 잊지 마시기 바랍니다.

2. 다른 형제자매님들을 위해 기도하며 성령을 통해 메시아의 몸을 위해 중보하는 사람들에게는 하나님으로부터의 복이 있습니다.

3. 우리가 전 세계 형제자매님들을 위해 몇 분 동안 기도하는 것은 작은 일 같이 보일지 모르지만, 하나님 나라와 하늘에서는, 메시야 예슈아의 몸이 진짜 한 몸임을 확증하고 그에 맞춘 관심과 진심 어린 중보와 기도에 선한 권위자들의 주의가 기울여집니다.

   a. 이전에, 그리고 현재 한국이스라엘성경연구소(키비) 사역에 참여했고 현재 참여하고 있는 모든 이들을 위해 기도해 주십시오.

   b. 이전 키비 운영위원들과 회개하고 관계를 회복해야 하는 사람들을 위해, 그들이 하늘로부터 그렇게 할 능력을 받도록 기도해 주십시오.

   c. 이스라엘 포럼의 일원이거나 일원이었던 회원과 학자들을 위해 기도해 주십시오.

   d. 이스라엘의 구원과 이스라엘의 평안을 위해 아주 신실하게 기도해오고 있는 이들을 위해 기도해 주십시오.

   e. 한국에서 여전히 이스라엘에 있는 메시아의 몸을 위해 기도하고 있는, 특별히 네티비야를 위해 기도하며 후원하고 있는 모든 이들의 영적, 육적 건강을 위해 기도해 주십시오. 그들이 복 받고 영감을 받고 주님과 이스라엘을 위한 믿음과 소망과 사랑으로 충만해지기를 기도합니다.

우리 영적 지도자들이 우리를 회개로, 죄와 허물을 고백하는 데로 이끌고 지적하여, 주님께서 이 코로나바이러스를 이 땅에서 거두시고 우리가 주님을 기억하며 그분의 의와 진리의 길로 걸어가게 하도록 우리 모두 기도하며 격려합시다.

제 건강과 제 눈을 위해 기도해 주셔서 감사합니다. 저는 수술 전보다 아주 훨씬 더 잘 보게 되었습니다. 저를 위해 기도해 주신 여러분 모두께 감사드립니다.

저와 제 아내 마르시아를 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다. 마르시아는 요즈음 기력이 별로 없고 하루 중 많은 시간을 잡니다. 그녀는 류마티스 관절염으로 인한 통증이 심하며 눈에도 백내장이 있지만 당뇨 때문에 수술을 하는 것은 위험합니다.

저희는 여러분의 기도가 필요합니다.

저희 딸 다나는 지금 처한 상황 때문에 여러분의 기도가 많이 필요하고, 저희 손녀 노아암도 그렇습니다. 여러분의 기도 가운데 다나와 노아암을 올려드려 주십시오. 역시 이 시기에 집에 있으면서 재택근무하고 있는 저희 아들 배리와 그의 가족 베쓰와 저희 손자 죠이도 올려드려 주십시오. 마르시아의 친정어머니 준은 91세시며 건강이 나빠지고 있습니다. 예루살렘의 우리 하닷사 자매님은 암 수술을 받고 지금은 집에서 회복 중입니다. 여러분의 기도에 그녀를 기억해 주시기 바랍니다.

브라질에 있는 우리 형제자매님들을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 브라질은 코로나바이러스에 감염되어 투병 및 사망 비율이 아주 높은 나라 중 하나입니다. 브라질 전역에 형제자매님들이 있는데요, 저는 여러분께 그저 그들이 이 치명적인 전염병에서 자유롭도록 하나님의 보호하심과 지혜를 구해 주시기를 부탁드립니다. 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스라는 이름의 70세 되신 분의 치유와 기력을 위해 기도해 주십시오. 또한 여러분의 기도에 까이쿠 데 올리비에라 베케도 포함시켜 주십시오. 이들은 브라질에서 하나님의 특별한 치유의 은혜가 필요한 사람들입니다. 잊지 말고 브라질의 파울로라는 젊은이와 아마랄 가족을 올려드려 기도해 주시기 바랍니다.

여러분의 기도에 우리의 귀한 대만 목사님 티제이(T.J.) 형제님을 기억해 주시기 바랍니다. 티제이(T.J.)는 그의 인생의 새로운 국면을 거치고 있는 중입니다.

여러분의 기도에 역시 항암 투병 중인 미국 오클라호마시의 우리의 귀한 루비 리틀 자매님도 기억해 주시고, 여러분의 기도에 앨리슨 하워드 윌리암스를 추가해 주십시오. 앨리슨은 저의 아주 특별한 은사님이자 친구 중 한 분이신 죠지 하워드 박사님의 딸입니다. 앨리슨도 항암 투병 중입니다.

기도 가운데 다음의 형제자매님들을 올려드려 주십시오:

지금 아주 힘든 시간을 보내고 있는 17세 소년 사무엘 로페스를 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다. 그의 부모님은 그가 주님과 동행하지 않고 있어 매우 마음이 상해 있습니다. 저는 얼마 전에 그의 아버지로부터 그가 의의 길과 거리가 먼 친구들과 어울리고 있다고 들었습니다. 죠셉 켈버 형제님 가족을 위해, 특히 그의 아들을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

일자리와 정서적 치유가 필요한 레이첼 자매님과 다니엘 형제님을 위해 기도해 주십시오.

여러분의 기도로 이 형제자매님들을 올려드려 주십시오: 안젤라 이스비, 아리에스 프랭클린 메이어스 1, 토니 블랙. 낸시와 돈과 그들의 아들 아론 훅, 라헬 데이비드 김의 아내 이진경, 유이자와 박사님, 티즈 에이치(H.), 라이언 에이치(H.), 마이클 쉬프만, 죠 메이즈, 일라나 아브라모프, 신티아 파빈의 자매(언니/동생), 다비드 스턴과 그의 가족, 100세 되신 앤 웨스트를 위해 계속 기도해 주십시오. 게리와 멜라니를 위해 계속 기도해 주십시오.

예루살렘 로에 이스라엘 회중의 다음 형제자매님들을 기억해 주십시오: 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 쯔비 디(D.)와 밧셰바, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그리고 일본의 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오. 요코 자매님에게 중풍이 있었기에 저희는 그녀의 회복이 신속하고 완전하도록 기도하고 있습니다.

인도 첸나이에서는 이삭 목사님을 기억해 주십시오. 요즘 여러 종류의 바이러스와 코로나바이러스가 창궐하고 있는 홍콩의 모든 이들을 기억해 주십시오. 토니와 루이자 탐과 611 교회 형제자매님들과 이 큰 도시에 하나님을 사랑하고 이스라엘을 사랑하는 다른 교회들을 기억해 주십시오.

전능하신 분의 속죄소 앞에 드려진 은혜의 말 한 마디는 이 형제자매님들에게 유리하도록 들으신 바 될 것입니다: 움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드과 그의 가족, 우리의 귀한 핀란드 형제자매님들 케이조와 살메, 팀 터커, 사투-마리아, 시니 투울리. 핀란드에서 우리의 기도가 필요한 다른 형제자매님들, 에블리나, 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 아아론 타니, 힐렐과 그의 아내.

전 세계적으로 우리는 저우 원리앤, 아베 가족, 토루, 타케오 선생님, 다이수케 선생님, 토모코 상, 유미 자매님과 친정아버지 오하라 목사님, 죠지, 인도 첸나이의 이삭 목사님, 홍콩의 루이자와 토니를 위해 기도합니다.

저는 얼마 전에 브라질 리오데자이네로에서 한 자매님으로부터 기도 부탁을 받았습니다. 그녀의 아버지가 70세로 당뇨병이 있는데 코로나바이러스에도 감염되었다고 합니다. 그의 이름은 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스입니다. 그는 입원 중이신데 상태가 매우 위중합니다. 여러분의 기도 가운데 저희와 함께 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스를 올려드려 주시기 바랍니다.

여러분의 기도는 하늘에서 주님과 그분의 천사들 앞에서 여러분이 위하여 기도하는 모든 형제자매에게 유리하도록 치유에 찬성하여 투표를 하는 것으로 보시기 바랍니다. 우리 모두를 위한 은혜의 말 한 마디는 소생케 하는 영입니다. 전능하신 분의 속죄소 앞에 여러분의 기도를 가져가면 여러분이 기도 가운데 올려드린 이들에게 유리하도록 들으신 바 될 것입니다.

여러분의 기도에 움 마흐무드 아부-에이드의 가족과 그들의 아들 지미도 추가해 주십시오. 저는 우리가 무슬림 친구들과 지인들을 위해서 기도하는 것은 선한 일이라고 믿습니다. 주님을 향하여 긍휼과 치유를 바라며, 평화와 의를 구하는 이 귀한 사람들을 자비의 보좌 앞에 데려오는 것은 사랑과 화목의 행위입니다.

길례르미 안토니오 노텐 베케르와 그의 아내 알투사 데 올리비에라를 위해 계속 기도해 주시고, 레이첼과 다니엘 웹스터와 리제트 낸시, 브라질 리오데자이네로의 호세 까를로스도 추가해 주십시오.

여러분이 개인적으로 알지 못하는 형제자매들을 위해 기도함으로써 여러분은 아가페 사랑이라고 하는 것으로 하나님의 대사가 되는 특권을 행사하는 것입니다. “아가페 사랑은 가장 고상한 사랑으로, 이 땅에 속한 보상이나 반대급부를 바라지 않고, 그저 하나님 나라 안에서 중보의 섬김을 하는 것입니다.

여러분은 하나님의 자녀 각 사람에게 우리가 행한 선에 대해 선으로 주시고 우리가 행한 악에 대해 갚아주시는 전능하신 하나님에게서 복을 받을 것입니다. 전 세계에 있는 사람들을 위해 드리는 여러분의 진심 어린 기도는 하나님의 나라와 그 왕과 메시아의 몸에 다음과 같은 일들을 합니다:

1. 크고 초월적인 기도의 띠로 여러분과 메시아의 몸을 하나로 만듭니다.

2. 하나님의 백성의 하나 됨을 보여줍니다.

3. 여러분의 기도는 물리적 세상과 개인적 이해관계의 영역을 넘어서는, 땅에 속한 것이 아닌 하늘에 속한, 진심의 띠로 관계를 맺은 사람들이 있다는 것을 보여줍니다.

4. 주님께서는 그분의 자녀를 아시며 그분의 약속대로 칭찬과 상급을 주십니다.

제가 여러분께 안전과 보호를 위해 기도해 주시기를 부탁드리는, 이스라엘과 중국에 있는 우리 형제자매님들입니다: 데보라 루스, 리디아, 시마, 로렐 에스(S.), 나오미, 오르나, 다비드 에스(S.), 다니엘, 달리아 디(D.), 아일라, 힐렐, 엘하난, 토니, 송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님, 마이클 크네즈빅, 이스마엘 알베스, 아셰르 가브리엘, (M.) 아후바. 몇 주 전에 아내를 잃은 90대가 훌쩍 넘으신 한 귀한 형제님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그분의 성함은 도브 에이치(H.)입니다. 예루살렘의 저희 회중에 출석하는 귀한 한 자매님을 기억해 주시기 바랍니다. 그녀의 이름은 하닷사인데요, 얼마 전에 암 수술을 받았습니다. 하닷사를 위해 몸이 암으로부터 쾌차하여 완전히 회복되도록 기도해 주십시오.

이스라엘을 위해 기도해 주십시오. 저희는 예루살렘과 텔-아비브와 나라 전역 여러 도시 거리에서 끔찍한 폭동과 폭력을 겪고 있습니다. 이 폭동은 이스라엘의 많은 인구가 코로나바이러스 팬데믹과 관련하여 정부가 뭘 하고 있는 것인지 모르겠다고 하여 발생되었습니다.

사업장들이 문을 닫고 있고 기존 회사와 사업체들이 파산을 겪고 있습니다. 저희 국영 항공사도 파산 직전입니다. 사람들은 식탁에 음식을 차려놓을 돈이 없습니다. 기본적인 식료품이 필요한 사람들 수가 증가하고 있습니다.

네티비야는 25년 넘게 예루살렘의 가난한 사람들에게 먹을 것을 공급하는 인도주의 사역을 하고 있는데요, 이 일은 예루살렘 시당국과 협력하고 있고 평판이 좋습니다. 전에는 한 번도 도움이 필요한 적이 없었던 사람들에게 식료품을 나눠줘 달라는 요구가 커지고 있기에, 저는 주님께서 이것을 도울 수 있는 형제자매님들과 사역들이 저희 웹페이지 www.netivyah.org로 가서 저희가 섬길 수 있는 사람들과 가정 수를 두 배 이상 늘릴 수 있게끔 그분들이 할 수 있는 일을 하도록 감동시키시고 움직여 주시도록 기도합니다.

저희 네타냐후 수상의 재판은 아직 법원에 계류 중입니다. 저는 이런 일이 이스라엘에서 벌어지는 것이 못마땅하지만, 저희 사법체계에서 참된 정의와 공의가 보여지도록 기도하고 있습니다. 진실은 드러나야만 합니다. 저는 감옥에 가게 되는 두 번째 이스라엘의 수상에는 관심 없습니다. 저희 나라는 대통령 중 한 명, 재무부 장관 중 한 명, 내무부 장관 중 한 명, 국회의원 중에서도 감옥에 간 일이 있었습니다. 그 정도로도 이미 충분합니다!

예루살렘에 있는 저희 회중 중에서 다음 형제자매님을 위해 저희와 함께 기도해 주시기를 부탁드립니다: 개리, 멜라니, 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 쯔비 디(D.)와 밧셰바, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 갓난아기.

귀한 친구들 몇 분인데요, 랍비 솔트와 그의 가족, 랍비 핫셀블래드를 위해서도 기도해 주십시오. 이들은 둘 다 연로하시고 보호와 축복이 필요합니다.

저는 미국 오리건주 포틀랜드에 있는 메시아닉 회중 쇼레쉬 다비드(다윗의 뿌리) 형제자매님들로부터 포틀랜드를 위해 기도해 달라는 부탁을 받았습니다. 무정부주의 분자들이 오리건주 포틀랜드 중심지를 타격하여 혼란과 소요로 변했습니다. 그러니, 미국 오리건주 포틀랜드와 이 도시에 있는 우리 형제자매님들을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

코로나바이러스가 경기를 크게 후퇴시키고 공황으로 세계 경제를 위협하고 있습니다. 저희의 주요 후원자 중 몇 분이 이미 후원 금액을 낮추셨습니다. 그들은 네티비야에만 그런 것이 아니고 그들이 후원하는 다른 모든 사역에도 그렇게 하셨는데요, 그런 분들이 많습니다. 저는 첫째 여러분께 네티비야성경교육사역 후원에 있어 여러분의 역할에 대해 기도해 주시기를 부탁드리고 싶습니다.

둘째, 저는 기도 가운데 그리고 여러분의 최선을 다해 재정적으로 저희 편이 되어주시는 여러분께서 저희와 계속 함께 가며 소통해 주셨으면 합니다. 저희는 시절이 몇 년 동안 힘들지도 모른다는 것을 알지만, 하나님께서 지금과 같은 때를 위하여 여러분을 택하시고 축복하셨다는 것도 압니다.

셋째, 저희가 이스라엘에서 미국 텍사스주 아빌레네의 치유의 집 사역과 동역하여 시작하는 새 프로젝트를 위해 기도해 주십시오.

이 사역의 목표는 예루살렘에 있는 병원 중 하나에 입원한 중환자 가족들 중 가족이 병원에 있는 동안 호텔 같은 곳에 투숙할만한 형편이 안 되는 이들에게 숙식을 제공해주는 것입니다.

이것은 수주 또는 심지어 수개월 동안 코로나바이러스 중환자실에 있는 남녀가 수백 명이나 되는 요즘과 같은 때에 특별히 더 중차대하게 필요한 것입니다.

저희는 이 일이 아픈 이들과 그들의 가족에게 의미 있고 중요한 축복이 되도록 여러분의 기도와 여러분의 도움이 필요합니다.


저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다. 하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다! 우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

이스라엘의 주 하나님과, 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주님이신 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

요셉 슐람
netivyah.org

 

=======================================================

 

Netivyah Bible Instruction Ministry
The Jerusalem Prayer List November 12, 2020
by Joseph Shulam, Jerusalem, Israel


The Torah reading this Shabbat will be Chayei Sarah, from Genesis 23:1 25:18, and the reading from the prophets is 1 Kings 1:1-31, and from the Gospels - John 4:3-14. The reason that this portion is called Chayei Sarah is because Sarah the wife of Abraham dies and is buried in Hebron in the cave of Machpelah. Sarah dies at the age of 127 years old. Isaac is now 37 years old, and is still not married. She dies in Kiryat Arbah, that is just outside of Hebron where Abraham is encamped.

Abraham’s camp was too big to be in the town of Hebron. Remember from chapter 14 of Genesis that Abraham had 318 men between the ages of 20 to 50. These men, in that age group, had to have wives, and probably children. If I add a wife and one child to each of these servants of Abraham it would be 954 souls.

These are the souls that Abraham made in Haran before he came down to the land of Canaan. What does it mean to “make souls” it means to convert them, to evangelize? Jacob on his death bed is speaking to his children and he says:

“The Angel who has redeemed me from all evilBless the lads. In them may my name be recalled, And the names of my father’s Abraham and Isaac, and may they be teeming multitudes upon the earth.” Genesis 48:16

The Hebrew words used for “teeming multitudes,” could be translated as “who will be fished upon the midst of the earth.” This is the source from which Yeshua appropriated the concept of making his disciples “fishers of men.”

Abraham was an evangelist. He “made souls in Haran” and these people followed him to the land of Canaan, as the Lord commanded Abraham. They too left their homes and left their families, and their birthplace, and followed Abraham, and without a doubt they too believed in the God of Abraham and did not worship idols like their forefathers did in Haran.

That is the reason why Abraham always encamped outside the major cities of Canaan. He did the same outside of Shechem, and outside of Hebron. It seems like he encamped with his large camp and the places where he encamped were marked with a large tree that all would recognize as being his address:

“Abram passed through the land to the place of Shechem, as far as the terebinth tree of Moreh. And the Canaanites were then in the land.” Genesis 12:6 [NKJV]

As you can see the Terebinth of Moreh is outside of Shechem (Nablus of today).

“Then the Lord appeared to him by the terebinth trees of Mamre, as he was sitting in the tent door in the heat of the day.” Genesis 18:1 [NKJV]

The terebinths of Mamre are outside of Hebron. Until this day there is a big terebinth in Hebron that the tour guides show as the place of Abraham’s encampment in Hebron.

If you want to do business with Arabs and some Jews of Middle Eastern backgrounds, you must study the negotiation between Abraham and Ephron the Hittite, the owner of the Cave of Machpelah.

First, who are the Hittites? They are an Arian people from the center of Anatolia (middle of modern Turkey). They had a very developed material culture (archaeological architectural elements prove this, and they worked with Basalt, a hard black stone that is found in the Golan Heights.

So, like Abraham they were not natives of the land of Canaan. There are no known natives of the land of Canaan in the book of Genesis. Every one that Abraham, Isaac, and Jacob had business with was from somewhere else. Jerusalem had Jebusites, and there where Hittites like those in Hebron and those living to the south of the sea of Galilee, as well as Perizzites, and Girgashites, and Amorites, and Philistines.

Well, Abraham comes to look for a burial place for his wife. He is a formidable leader with a big camp, and he wants a permanent burial place for his family. So, he comes to Hebron and it is obvious that he has done his homework and knows exactly what he wants, the place, the name of the place, and the market value. He gets up from the days of mourning for his wife Sarah and goes shopping for a place of burial in Hebron.

He tells the Hittites: “I am a resident alien among you; sell me a burial site among you, that I may remove my dead for burial.” As you can see Abraham does not “beat around the bush.” He is direct and gets straight to business, “sell me” The signal is that “I am not here to ask for a favor, or charity from you. I am here to do business with you.” He already knows the name of the owner of the place - Ephron.

However, the Hittite culture much like the culture of today’s natives from the land of Israel, is seen here so very clearly. “Hear us, my lord: you are the elect of God among us. Bury your dead in the choicest of our burial places; none of us will withhold his burial place from you for burying your dead.”

The Hittites in Hebron already know who this Abraham is, “my Lord, you are the elect of God among us.” Literally they are saying, “you are a president, a prince, among us. Any one of us would be happy to give you our burial places to bury your dead.”

They are very gracious and generous to Abraham. However, Middle Eastern generosity should not be taken lightly, or it will cost you a whole lot of money in the end. Abraham knows this well and he responds: “If it is your wish that I remove my dead for burial, you must agree to intercede for me with Ephron son of Zohar.” As you can see Abraham is prepared and knows exactly what he wants.

Never do business in the Middle East unless you have done your homework and your research, well before you start. “Let him sell me the cave of Machpelah that he owns, which is at the edge of his land. Let him sell it to me, at the full price, for a burial site in your midst.”

Abraham also states clearly that he is not in need of charity, “I am willing to pay full price. I am not interested in discounts or favors from you Hittites.” Notice that all this time Ephron is right there with the rest of the Hittites, he is a part of this whole conversation.

Now that Ephron heard Abraham, that he is willing to pay full price Ephron pipes up!

“Now Ephron dwelt among the sons of Heth; and Ephron the Hittite answered Abraham in the presence of the sons of Heth, all who entered at the gate of his city, saying, ‘No, my lord, hear me: I give you the field and the cave that is in it; I give it to you in the presence of the sons of my people. I give it to you. Bury your dead!’” Genesis 23:10,11 [NKJV]

The key point here is what Ephron said: “I give it to you in the presence of the sons of my people. I give it to you. Bury your dead.” The offer to give Abraham the cave and the field for free means that the property is not really Abraham’s he will have to be indebted to Ephron and his family forever.

If he wants to be buried with Sarah, next time it will not be a gift, it will be a totally different picture, and the price would be super high. So, Abraham carried out a clear and clean business deal, and the presence of the Hittite leaders now is only a benefit because they are witnesses to this kosher business deal.

Now Ephron has a clear path to state his price and he does:

“Then Abraham bowed himself down before the people of the land.” Genesis 23:12 [NKJV]

(A sign of acceptance and agreement with whatever price Ephron states. Because this is a public meeting with the Hittite people of Hebron, Ephron cannot be too greedy. He must function within the bounds of what is appropriate, or his own countrymen would look at him as a con man.)

After Abraham bowed this is what happened:

and he spoke to Ephron in the hearing of the people of the land, saying, ‘If you will give it, please hear me. I will give you money for the field; take it from me and I will bury my dead there.’ And Ephron answered Abraham, saying to him, ‘My lord, listen to me; the land is worth four hundred shekels of silver. What is that between you and me? So bury your dead.’” Genesis 23:13-15 [NKJV]

and (Abraham) spoke to Ephron in the hearing of the people of the land, saying, ‘I will give you money for the field; take it from me and I will bury my dead there.’ And Ephron replied to Abraham, saying to him, ‘My lord, listen to me; the land is worth four hundred shekels of silver. What is that between you and me? So bury your dead.’ And Abraham listened to Ephron; and Abraham weighed out the silver for Ephron which he had named in the hearing of the sons of Heth, four hundred shekels of silver, currency of the merchants. So the field of Ephron which was in Machpelah, which was before Mamre, the field and the cave which was in it, and all the trees that were in the field, which were within all the surrounding borders, were deeded to Abraham as a possession in the presence of the sons of Heth, before all who went in at the gate of his city. And after this, Abraham buried Sarah his wife in the cave of the field of Machpelah, before Mamre (that is, Hebron) in the land of Canaan.” Genesis 23:16-19 [NKJV]

This is valuable lesson when you do business or go shopping in the Middle East and Jerusalem is not an exception. When I say in the Middle East, I do not mean that only Arab merchants deal this way, Jews from Middle Eastern countries act the same, it is the local business culture.

However, if you develop sincere friendships with merchants in Jerusalem and have that friendship tested over time, you have a totally different situation, and trust is built far beyond anything that you will see in the West.

We see in chapter 24 similar dealings between Eliezer, Abraham’s servant who went up north back to Haran to find a bride for Isaac. Something was weak in Isaac’s relationship with women, and the reason is probably because of the sexual overtures that Ishmael had with Isaac when Isaac was a young child.

“Sarah saw the son whom Hagar the Egyptian had borne to Abraham playing. She said to Abraham, ‘Cast out that slave woman and her son, for the son of that slave shall not share in the inheritance with my son Isaac.’” Genesis 21:9,10

The word “playing” here is sexual play, and you can see this word in the story of Joseph where the wife of Potiphar the Egyptian master of Joseph, accuses Joseph of “playing” with her (Genesis 39:14). The very same Hebrew word is used “le-tzahek” (to laugh, jest).

Now it is clear why Sarah was so insistent on having Hagar and her son Ishmael immediately kicked out. And why she feared that Ismael was intending to destroy Isaac so that he would not receive the inheritance of Abraham.

Well, I think that I better cut this study short, because everything is always so interesting and there is so much to discover and understand and to inspire.


I am asking you for some incredibly special prayers in this Jerusalem Prayer List.

1. The Lord willing, Marcia and I will be traveling, flying, to the USA on this Sunday night, November 16, 2020. This will be the first international trip since February 2020. It will be the first trip during the coronavirus. So, we need your prayers for our safety and protection from the coronavirus. We also need your prayers for a safe travel and safe arrival in the USA without any extra problems or issues.

2. We have a dear sister who is 95 years old and lives alone. She has been a paragon of good health and sanity, but just since the last month her health has declined dramatically, and we cannot leave her alone in her apartment. She has been a very faithful sister and immensely helpful for more than 40 years in the congregation. We must place her in a home for the elderly that has medical oversight. Her memory is failing, and she has fallen several times in the last couple of weeks. This sister is living on a minor pension from Finland. In Israel she does not even have a bank account. So, the privilege is, and the responsibility is ours, Netivyah must take care of this dear old sister. To take care of her is going to be costly, at least three thousand per month. She has no one in Israel other than her brothers and sisters at Netivyah and at the Roeh Israel congregation. It is a real “mitzvah” (good deed of charity), and it is a privilege for all those who want to take part in this mitzvah. Please consider as a church or as individuals to add some extra in your donations for Ilana just mention her name in your donations. You know quite well that it is an extremely rare thing for me to ask for donations in general and for a specific case like Ilana it is extra rare and special. But, Ilana is one of those few giants who came to Israel after 1967 and volunteered in hospitals, and in caring for Jewish people and just poured out their life and hearts for Israel and to be a good witness of Yeshua in this land. We must take care of Ilana as long as the Lord gives her life.

3. Zacharias Waldner from Canada who is paraplegic has problem with sores and is asking for our prayers. Please add Zacharias to your prayer list.

4. Keep a dear brother in Asia in your prayer. Philip Marc is his name. Philip is a young man with a profoundly serious cancer. He is a truth seeker and faithful disciple of Yeshua who loves God and is a lover Israel.

5. Pray for Paulo C. Pereira Braga Dias. He is the father of a dear sister in Brazil.

6. Please keep praying for the whole list just mention the names before the mercy seat of the Almighty One of Israel and Yeshua our Lord and ask for healing and blessing. It is a great privilege to pray for others and there is a blessing for you when you bless others. This is a biblical principle.

Israel is still under closure with limited mobility and most of the economy is shut down and many businesses are closed, at least until next Sunday night at midnight. The economy is devastated.

I wrote last week in the Jerusalem Prayer List that it is a good work to pray for people whom you don’t know personally and to pray for the world to recover and bring an end to this horrible pandemic called coronavirus. Corona is a crown, and I am not sure on the head of which king this virus is a crown.

1. Please keep doing intercessory prayer for the whole world, concentrate on your country, but don’t forget Israel.

2. There is a blessing from God to those who pray for other brothers and sisters and intercede through the Holy Spirit for the body of the Messiah.

3. It might seem like a small thing for us to pray a few minutes for brothers and sisters around the world, but in the Kingdom and in the heavens attention is paid by the authorities of goodness to caring and sincere intercession and prayer that conforms and confirms that the body of the Messiah Yeshua is truly one body.

a. Pray for all the former and present people that are involved with Korean Israel Bible Instruction Ministry.

b. Pray for the former board members of KIBI and those who need to repent and restore their relationship and that they may receive power from heaven to do so.

c. Pray for those members and academics that are and were a part of the Israel Forum.

d. Pray for those who have prayed so faithfully for the salvation of Israel and for peace in Israel.

e. Pray for the spiritual and physical health of all those in Korea who are still praying for the body of the Messiah in Israel and specifically praying and supporting Netivyah. May they be blessed inspired and filled with faith, hope and love for the Lord and for Israel.

Let us all pray and encourage our spiritual leaders to lead and to point us toward repentance and to confession of our sins and weaknesses, so that the Lord will lift this coronavirus from off of the Earth and that we will always remember the Lord and seek to walk in His paths of righteousness and truth.

I appreciate the prayers for my health and my eye. I see so much better with my eye than I did before the surgery. Thank you all for your prayers for me.

Please continue to pray for me and for my wife Marcia. Marcia has very little energy these days and sleeps most of the day. She is in pain from the Rheumatoid Arthritis and also her eyes have cataracts and since she is diabetic it is too dangerous to perform surgery.

We need your prayers.

Danah our daughter, needs much prayer for her situation and so does our granddaughter Noaam. Please lift Danah and Noaam in your prayers. Please lift Barry our son and his family, Beth, and Joey our grandson who are also staying at home and working from home during this time. Marcia’s mother June is 91 years old and her health is failing. Our sister from Jerusalem, Hadassah, had her surgery for cancer and is now at home recovering. Please keep her in your prayers.

Please pray for our brothers and sisters in Brazil. Brazil is one of the countries with a remarkably high rate of sick and dead people from the coronavirus. We have brothers and sisters all around Brazil, and I ask you to just say a prayer for divine protection and wisdom to keep them from this deadly plague. Pray for healing and strength for 70-year-old men by the name of Paulo C. Pereira Braga Dias. Also include in your prayers Caique de Oliveira Becker. These are people in Brazil that need the Lord’s special grace for healing. Please do not forget to lift and pray the young man Paulo, and for the Amaral family in Brazil.

Please keep in your prayers, our dear brother Pastor TJ in Taiwan. TJ is going through a new phase in his life.

Keep Ruby Little in your prayers, our dear sister from Oklahoma City, who is also battling against cancer, and add to your prayers Allison Howard Williams. Allison is the daughter of one of my incredibly special teachers and friends, Dr. George Howard. Allison is also battling cancer.

Lift up in prayer the following brothers and sisters:

Please keep praying for Samuel Lopes, a 17-year-old boy who is going through an extremely hard time. His father and mother are extremely upset that He is not walking with the Lord and I just heard from his father he has joined with friends who are far from the paths of righteousness. Please pray for the family of brother Joseph Kelber and especially for his son.

Pray for Rachael and Daniel, a brother and sister who need jobs and emotional healing.

Lift these brothers and sisters in your prayers: Angela Isby, Aries Franklin Mayers Sr., and Tony Black. Keep praying for Nancy, Don and their son Aaron Hook, Rachel David Kim’s wife Jingyung Lee, Dr. Yuizawa, Tiz H., Lion H., Michael Schiffman, Joe Mays, Ilana Abramov, Cynthia Parveen’s sister, David Stern and his family, Anne West who is now 100 years old. Keep praying for Gary, and Melanie.

Remember the following brothers and sisters from the Roeh Israel Congregation in Jerusalem; Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Zvi D. and Bathsheba, Jonathan B. and his wife Aviva and their baby, and pray for Sister Yoko Nagumo in Japan. Sister Yoko had a stroke, and we pray that her recovery will be quick and full.

From Chennai, India, please remember Pastor Isaac. From Hong Kong, remember all of Hong Kong during these days of several different kinds of viruses and the coronavirus. Remember Tony and Louisa Tam, and our brothers and sisters at the 611 Church, and the other churches who love God and love Israel in that great city.

Just a word of grace before the mercy seat of the Almighty will be heard in favor of these brothers and Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid and his family, Keijo and Salme our dear brothers in Finland, Tim Tucker, Satu-Maria, Sinni Tuuli. Our other brothers and sisters in Finland who need our prayers, Evelina, and Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, and Aaron Tani, and Hillel and his wife.

Around the whole world, we pray for Zhou Wenrian, the Abe family, Toru, Takeo Sensei, Daisuke Sensei, Tomoko San, Yumi and her father Pastor Ohara, George, and Pastor Isaac in Chennai, India, Louisa, and Tony in Hong Kong.

I have just received a prayer request from a dear sister from Rio de Janeiro, Brazil. Her father who is 70 years old and diabetic has contracted the COVID-19 virus. His name is Paulo C. Pereira Braga Dias. He is in the hospital and his condition is particularly challenging. Please join us in lifting Paulo C. Pereira Braga Dias in your prayers.

Please see your prayer as casting a vote for healing before the Lord and His angels in Heaven in favor of every brother and sister that you are praying for. Just a word of grace for all of us is a refreshing spirit. Take your prayers before the mercy seat of the Almighty to be heard in favor of those that you are lifting in prayer.

Please add to your prayers the family of Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy their son. I believe that this is a good thing for us to pray for friends and acquaintances who are Muslims. It is an act of love and reconciliation to carry before the throne of mercy those dear people who are seeking peace and righteousness looking toward the Lord for mercy and healing.

Keep praying for Guilherme Antonio Nathan Becker and his wife Artuza de Oliviera, also add Rachael and Daniel Webster and Lizette Nancy, and Jose Carlos from Rio de Janeiro, Brazil.

By praying for people who are your brothers and sisters, and whom you do not know personally, you are exercising the right to be God’s ambassador in what is called “agape love.” “Agape love” is the highest form of love, a love that does not look for earthly rewards or give and take, but just does the service of intercession in the kingdom of God.

You will be blessed by the almighty God who gives each of His children good for the good we do and recompense for the bad we do. Your sincere prayers for people around the world do the following things for the Kingdom, the King, and for the body of the Messiah:

1. They unite you and the body in a major transcendent bond of prayer.

2. They demonstrate the oneness of the people of God.

3. Your prayer shows that there are people outside the realm of the physical world and personal interests who have a sincere bond and relationship that is heavenly and not earthly.

4. The Lord knows His children and gives credit and reward according to His promises.

We have brothers and sisters in Israel and in China and I ask you to pray for their safety and protection: Deborah Ruth, Lydia, Sima, Laurel S., Naomi, Orna, David S., Daniel, Dalia D., Ayla, Hillel, Elhanan, Tony, Dr. Song, and his wife Sister Harriet Kim, Michael Knezevich, Ismael Alves, Asher Gabriel, M. Ahuva. Please pray for a dear brother who is well into his 90’s and lost his wife a couple of weeks ago. His name is Dov H. Please keep a dear sister who attends our congregation in Jerusalem. Her name is Hadassah and she just had cancer surgery. Pray for Hadassah for a full recovery and remission from cancer in her body.

Pray for Israel. We are going through terrible riots and violence in the streets of Jerusalem and Tel-Aviv and other places around the country. These riots are motivated by the fact that much of the populace of Israel does not understand what the government is doing in relationship to the coronavirus pandemic.

Businesses are closing and bankruptcy is happening to old established companies and businesses and even our national airline is on the verge of bankruptcy. People do not have money to put food on their tables. The number of people in need of basic food is growing.

Netivyah has been feeding the poor of Jerusalem for more than 25 years and we have a highly appreciated humanitarian ministry that is working with the Jerusalem municipality. As the demands for food for people who never before needed such help grows, I pray that the Lord will inspire and motivate brothers and sisters and ministries who can help with this to go to the webpage: www.netivyah.org and do what they can to make it possible for us to double or more than double, the number of people and families that we serve.

Our prime minister’s case is still before the courts. I am not happy that this is happening in Israel, but I am praying that true justice and righteousness is exhibited in our court system. The truth must come out and I am not interested in a second prime minister of Israel going to jail. We have had a president in jail, a finance minister in jail, a minister of interior affairs in jail, and a member of the parliament in jail. Enough!

From our congregation in Jerusalem we ask you to join us in prayer for the following dear brothers and sisters: Gary, Melanie, Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Zvi D. and Bathsheba, Jonathan B. and his wife Aviva and their new baby.

Pray for some dear friends, Rabbi Salt, and his family and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

I was asked by brothers and sisters of the Messianic congregation, Shoresh David (The Root of David) in Portland, Oregon, to pray for Portland. Anarchist elements have taken the center of Portland, OR, and turned it into chaos, and disorder. So, please pray for Portland, OR, and for our brothers and sisters in that city.

The coronavirus is threatening the economy of the world with a great recession and depression. Some of our major supporters have already lowered the amount of their support. They have done this not only toward Netivyah, but for all the ministries that they are supporting, and they are many. I would like to first ask you to pray about your part in supporting Netivyah Bible Instruction Ministry.

Second, I would like for you who stand with us in prayer and financially to do your absolute best to stay on board with us and communicate. We realize that times will be hard for several years, but we also realize that God has chosen and blessed you for such a time as this.

Third please pray for a new project that we are starting in Israel in partnership with the Houses for Healing ministry from Abilene, Texas.

The aim is to provide hospitality for families of critically ill patients who are hospitalized in one of Jerusalem’s hospitals and who have no means to stay in hotels while their family members are in the hospitals.

This is a critical need especially in these days when there are hundreds of men and women who are in the Coronavirus ICU units for weeks and even months.

We need your prayer and your help to make this a meaningful and significant blessing both to the sick and to their families.


I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children. Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish! Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

May the Lord God of Israel and the Grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

Joseph Shulam
netivyah.org

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)