이스라엘 소식

이스라엘에서 온 새로운 소식을 알려드립니다

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2020.04.162020-04-19 13:05
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

예루살렘 기도 목록
2020416
격리 중에 요셉 슐람


안식일에 전 세계 유대인은 쉬미니라고 하는 파라샤(토라 포션) 레위기 9:1~11:47을 읽을 것입니다. 선지자의 글에서 읽는 하프타라는 사무엘하 6:1~7:17입니다. (메시아닉 회당의 경우) 신약성경에서 읽는 부분은 사도행전 10:9-22입니다.

토라에서 읽는 말씀은 성경에서 가장 흥미로운 비극 중 하나를 서술합니다. 모세는 7일 동안의 제사장들(코하님)에 대한 훈련과 지시를 막 마쳤습니다. 이제 신성하게 된 이 하나님의 종들과 사람들이 일하기 시작하여 그들이 배운 것을 실행할 시간입니다.

레위기 9장에서 모세는 제사를 위해 어떤 제물을 성막으로 가져와야 하는지에 대한 구체적인 지시를 합니다. 이스라엘의 모든 지도자들이 주님의 제단 낙성식에 입회하기 위해 함께 모였습니다.

아론은 특별한 제사장 옷을 입고 있습니다. 그는 광야의 햇빛에 반짝이는 열두 보석에 열두 지파의 이름이 새겨진 금 흉패(에봇)를 띠고 있습니다. 아론의 손위 두 아들들 나답과 아비후는 그들의 아버지 다음으로 제사장으로서 온 이스라엘 앞에서 제물을 드리는 그들의 임무를 행할 준비를 하고 있었습니다.

지금이 처음 성막이 완전히 기능하게 된 때입니다. 모든 사람이 대단한 긴장 가운데 의식이 시작되고 일주일 내내 훈련되고 예행 연습된 이 두 젊은 제사장들이 이제 그들의 제사장의 임무를 하여 제단 위에 있는 번제 제물에 붙일 불을 가져올 것이라고 기대되고 있습니다.

여기에 비극이 있습니다. 나답과 아비후는 지름길을 택해, 이 경우를 위해 준비된 거룩한 불이 아닌, 잘못된 곳에서 이상한 불을 가져왔습니다. 다음은 레위기 10:1-3에서 무슨 일이 일어났는지 서술하는 말씀입니다:

아론의 아들 나답과 아비후가 각기 향로를 가져다가 여호와께서 명령하시지 아니하신 다른 불을 담아 여호와 앞에 분향하였더니 불이 여호와 앞에서 나와 그들을 삼키매 그들이 여호와 앞에서 죽은지라 모세가 아론에게 이르되 이는 여호와의 말씀이라 이르시기를 나는 나를 가까이 하는 자 중에서 내 거룩함을 나타내겠고 온 백성 앞에서 내 영광을 나타내리라 하셨느니라 아론이 잠잠하니.” 레위기 10:1-3

어떤 사람들은 주님께서 아론의 아들들에 대해 사용한 가혹한 벌을 비난합니다. 의심의 여지없이 비극입니다. 비극은 선택의 여지가 없는 행동이 아닙니다. 비극은 언제나 피할 수도 막을 수도 있었고 그리 했어야 하는 것입니다. 사람의 통제를 벗어난 아주 나쁜 어떤 일이 일어난다면, 그것은 하늘의 행동인 불가항력입니다.

사람은 그 누구도 화산 폭발이나 해안가를 덮쳐 도시 하나를 파괴하는 쓰나미 때문에 대해 벌을 받을 수 없습니다. 주님으로 하여금 아론의 두 아들의 생명을 앗아갈 정도로 노하시게 만든 사건은 피할 수도 있었고 피했어야 했던 것이었습니다. 이들은 지극히 높으신 주님을 섬기는 제사장으로서의 그들의 임무를 훈련시키고 예행 연습시키는 모세와 함께 일주일을 보냈습니다! 그럼 무엇 때문에 이 젊은 제사장들이 그렇게 못된 실수를 저질렀을까요?

레위기 10장 본문은 나답과 아비후가 왜 이런 어리석은 행위를 했는지 분명히 말하고 있지 않지만, 잘 훈련 받은 이 젊은 제사장들이 왜 전능하신 하나님을 노하시게 만든 이렇게 끔찍한 일을 했는지에 대한 힌트와 이치에 맞는 설명을 줍니다.

여호와께서 아론에게 말씀하여 이르시되 너와 네 자손들이 회막에 들어갈 때에는 포도주나 독주를 마시지 말라 그리하여 너희 죽음을 면하라 이는 너희 대대로 지킬 영영한 규례라 그리하여야 너희가 거룩하고 속된 것을 분별하며 부정하고 정한 것을 분별하고.” 레위기 10:8-10

모세를 통한 주님의 이 명령이 아론의 아들들이 죽는 비극적 사건 직후에 오기 때문에, 그 연계성이 생기며, 고대 유대인 랍비 권위자들은 나답과 아비후가 성막 낙성식 때 술 취해 있었다는 설명을 줍니다. 그래서 주님께서 모세와 아론과 아론의 생존한 아들들에게 그들이 주님께 그들의 임무와 제사를 행할 때 독주(알코올)를 마시지 말라 명하십니다.

저는 이 두 젊은 제사장 아론의 아들들의 마음에 무엇이 들어갔을까 생각해 봅니다: 그들은 아마 스스로에게 말했을 것입니다, “이 행사는 너무 중요하고 너무 거룩해서 우리는 실수를 할 수 없어. 온 이스라엘의 지도자들이 거기에서 우리를 지켜보고 있을 거야. 어쩌면 우리가 주님과 사람들을 섬길 때 술을 조금 마시고 약간 긴장을 풀고 너무 긴장하지 않는 것이 현명할 거야.” 그래서 그들이 그냥 좀 긴장을 풀고 너무 긴장하지 않으려고 위스키와 탄산수를 한 잔 마신 것입니다.

이것은 주님과 하나님의 사람들을 섬기는 이들에게 아주 중요한 메시지입니다: 여러분이 주님을 섬길 때 너무 긴장하여 두려움 충만해 지는 것은 좋지 않습니다. 그러나 하나님의 나라에서 여러분의 섬김을 가볍게 여기거나, 주님과 그분께서 그분의 지시와 관련된 모든 것에서 그분의 종인 우리에게 주신 지시와 명령에 대한 그분의 진지한 태도를 가볍게 여기는 것은 훨씬 더 심각합니다.

성만찬과 관련하여 사도 바울이 우리에게 준 지시를 모범으로 삼으시고, 우리가 주님과 그분의 사람들을 섬기는 공중 예배 때 이 지시가 하나님의 모든 종 안에 주님에 대한 경외심을 더하게 하시기 바랍니다.

여러분의 목사님들, 랍비들, 설교자들과 공유하십시오!


지금 우리 세계는 코로나”(왕관)라는 이름이 붙여진 보이지 않는 적과 전쟁 중입니다. 이 전쟁은 아직 끝나지 않았고, 이 바이러스의 출처도 아직 완전히 알아내지 못했습니다.

중국 정부는 이 바이러스의 출처에 대한 정보를 공표하는 누구든 매우 가혹한 경고를 내보냈습니다. 저는 그들이 전 세계에 풍문이나 거짓 정보가 퍼지는 것을 원하지 않기 때문에 이런 경고를 낸 것이라고 생각합니다.

주님께서 전 세계의 그분의 백성이며 신실한 남은 자들에게 뭘 말씀하시는 걸까요? 저는 주님께서 전 세계의 그분의 백성에게 뭘 말씀하시는 것인지 정말 모르겠습니다. 제가 여러분과 나누고 싶은 꽤 그럴듯한 추측이 있습니다! 저는 주님께서 교회와 이스라엘의 그분의 백성에게 이렇게 말씀하신다고 믿습니다:

세상은 공포와 혼란에 빠져있다. 수만 명이, 주로 노인과 아픈 사람들이 이 바이러스의 희생자로 쓰러졌다. 지금은 너희의 부흥의 시간, 자명종이 울릴 시간, 섬기며 너희의 동정심과 주님과 사람들에 대한 사랑을 보여줄 시간이다.

너희가 생기 없이 이 사건들이 너희에게 주는 불과 기회를 잡지 못한다면, 너희의 소금은 맛을 잃을 것인데, 너희는 더 이상 소금의 맛을 잃은 소금에게는 무슨 일이 일어나는지 알 것이다! 나는 너희 지도자 중 어떤 자들은 나를 왕으로 받아들이기를 거절한 것을 안다. 교회는 내가 기저귀를 찬 여윈 유대인으로 십자가에 달린 채 그대로 있기를 원한다.

나는 만왕의 왕, 만주의 주다. 너희 중 어떤 자들은 정말로 나를 자기 삶과 자기 교회의 왕으로 모시기를 원하지 않는다. 여기에 너희가 누가 너희의 진짜 인지 깨달을 때까지 다뤄야 할 또 다른 왕관이 있다.” 이것은 로부터 온 계시는 아닙니다. 이것은 단지 이번 토라 포션에서 볼 수 있는 주님의 태도에 근거한 저의 개인적 견해입니다.

성도 공동체의 목표는 목사나 지도자를 위한 지역 제국을 건설하는 것이나 교회 성장이 아닙니다. 하나님의 백성의 거룩한 공동체의 목표는 두 가지 요소를 가지고 사람들을 섬기는 것입니다: ) 사람들을 향한 사랑과, 말씀과 행동을 통해 복음으로 그 사람들을 섬기려는 소원. ) 세상을 메시아의 재림에 대해 준비되게 하는 것.

(네티비야를 위한 약간의 설득이 이 경우에 도리에 어긋나지 않을 것입니다. 저희는 지금, 예루살렘 성도들이 고린도와 로마와 아가야와 마게도냐 형제들이 필요했던 것만큼, 기도와 재정적 후원이 필요합니다. 유다와 다니엘과 낸시와 하녹과 니르는 코로나바이러스 사태 중에도 신선, 냉동, 통조림 등의 식료품으로 예루살렘의 가난한 사람들을 계속 섬기고 있습니다.

이들은 운전하며 예루살렘의 총 175 가정 이상 수백 명과 예루살렘의 메시아의 몸의 연로하신 분들 수십 명의 가장 기본적인 필요를 가져다 공급해 주도록 예루살렘시에서 특별 허가를 받았습니다.)

저희는 저희 회중과 하모찌 식료품 배급 프로그램에 오는 가난한 사람들에게 나눠주라고 홍콩의 형제자매님들로부터 마스크를 받기도 했습니다. 자신들의 위기 중에도 이스라엘의 예슈아의 제자들을 축복하기 위해 열심을 낸 우리의 귀한 홍콩 형제자매님들로 인해 하나님께 영광 돌립니다. 홍콩에서 이런 후원 운동을 시작한 글로리아라는 귀한 자매님께 특별한 감사를 전합니다.

저는 제 건강에 대해 여러분의 기도가 필요합니다. 저는 날마다 하나님의 선하심과 긍휼하심에 감사드리며, 하나님께서 제 건강을 회복시키어 제가 하나님의 말씀을 계속 가르칠 수 있게 하실 것을 믿습니다. 저는 여러분의 기도가 필요하고 마르시아도 여러분의 기도가 필요합니다. 저희 딸 다나는 지금 처한 상황 때문에 여러분의 기도가 많이 필요하고, 저희 손녀 노아암도 그렇습니다. 노아암은 은사도 많고 삶에 어려움도 많은 훌륭한 아가씨입니다. 여러분의 기도에 다나와 노아암을 올려드려 주십시오.

여러분의 기도에 미셸 오(O.)를 기억해 주시기 바랍니다. 미셸은 백혈병 진단을 받았고, 신장결석도 있는 아가씨입니다. 그녀는 우리의 기도가 필요합니다.

암 투병 중인 슈크리 로렌스씨는 힘과 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다. 로렌스 투어와 이스라엘의 모든 관광산업을 위해서도 기도해 주십시오. 관광객들이 없고 호텔들도 수천 명의 코로나바이러스 희생자들을 위한 임시 병원으로 바뀌었습니다. 이스라엘의 관광산업은 모든 제약이 합리적으로 조속히 해제되어 공항들의 정상 가동으로 돌아가지 않는다면 치명타를 입을 것입니다.

여러분의 기도에 그들을 위해 하나님의 개입이 필요한 다음 형제자매님들을 덧붙여 주십시오: 안젤라 아이(I.), 일자리와 정서적 치유가 필요한 귀한 레이첼 자매님과 다니엘 형제님. 또한 토니 비(B.)와 아리에스 프랭클린 메이어스 1세도 덧붙여 주십시오.

낸시와 돈 훅, 라헬 이진경, 교토의 한나 요시다, 유이자와 박사님, 티즈 에이치(H.), 라이언 에이치(H.), 일라나 아브라하모프, 마이클 쉬프만의 어머니, 루비 엘(L.), 아주 심각한 새로운 도전에 처해 주님으로부터 기적을 구하는 특별 기도가 필요한 대만의 안젤라 자매님도 잊지 마시기 바랍니다. 이 목록은 코로나바이러스보다 더 큰 팬데믹을 다루고 있는 사람들을 포함하고 있습니다. 이들 모두는 급성 단계의 암으로 투병 중인데요, 예슈아의 제자들인 우리는 주님께서 친히 우리에게 주신 사역, 그분의 이름으로 간구하는 일을 받아들여야 합니다. 그러면 주님께서 우리의 호소를 그분의 아버지 앞에 가져다 드리실 것입니다.

제 가족, 마르시아와 다나와 노아암, 배리, 베쓰, 죠이 슐람을 기억해 주시기 바랍니다. 마르시아의 90세 친정어머니 준 샌더스, 앤 웨스트, 움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 그의 가족, 우리의 귀한 핀란드 형제자매님들 케이조와 살메, 팀 터커, 사투-마리아, 시니 투울리, 에르키와 시르파 무르토, 에블리나, 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 아아론 타니를 기억해 주십시오.

세계 여러 곳의 형제자매님들 중에서 우리는 저우 원리앤, 파울로, 마르셀로와 그의 아버지, 아베 가족, 토루, 타케오 선생님, 다이수케 선생님, 토모코 상, 유미 자매님과 친정아버지 오하라 목사님, 죠지, 개리, 멜라니, 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 쯔비 디(D.)와 밧셰바, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 갓난아기를 위해 기도합니다.

인도 첸나이의 이삭 목사님, 홍콩의 루이자와 토니도 있습니다. 여러분의 기도는 하늘에서 주님과 그분의 천사들 앞에서 여러분이 위하여 기도하는 모든 형제자매에게 유리하도록 투표를 하는 것으로 보시기 바랍니다. 전 세계에 흩어져 있는 이 형제자매님들에게 유리하도록 들으신 바 될, 전능하신 분의 속죄소 앞에 드려진 은혜의 말 한 마디로 보시기 바랍니다.

코로나바이러스는 180개국 이상의 나라에 퍼졌습니다. 끝이 보이지 않습니다. 세계 유수의 과학자들이 이 바이러스가 영향을 미치는 사람 몸 속에서 어떤 기제로 어떻게 작용하고 있는지 알아내기 위해 초과근무하고 있습니다.

많은 사람들이 몇 년 전 세계를 강타했던 사스나 메르스 코로나바이러스처럼 자연발생적 돌연변이가 아니라고 믿고 있습니다. 많은 이들에게 이 바이러스는 세계 경제를 파괴하고 서구 권력을 약화시키는 궁극적인 무기로 소용되기 위해 사람에 의해 특별히 공학적으로 설계되었다고 보이는 것 같습니다. 사람이 한 눈 만으로도 볼 수 있는 것처럼, 일부 세계 열강은 더 강해지며 이 코로나바이러스 여파로부터 활황의 비즈니스를 하고 있는 것 같습니다.

저는 중국 정부가 중국과 우한에서 격리를 완화하고 서서히 다시 전처럼 비즈니스로 돌아가고 있는 것이 기쁩니다. 이것은 코로나바이러스를 정복하는 것이 불가능하지 않은 다른 나라들에도 좋은 징조입니다.

그들의 삶과 사업에 축복이 필요한 사람들을 위해 기도해 주십시오: 로저 더블유(W.), 에마, 데보라 루스, 리디아, 시마, 로렐 에스(S.), 나오미, 오르나, 다비드 에스(S.), 다니엘, 아일라, 힐렐, 엘하난, 토니, 송만석 박사님, 마이클 크네즈빅, 이스마엘 알베스, 아셰르 가브리엘, (M.) 아후바. 두어 주 전에 아내를 잃은 90대가 훌쩍 넘으신 한 귀한 형제님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그분의 성함은 도브 에이치(H.)입니다.

이스라엘 정부가 처한 총체적 난국은 아직 끝나지 않았습니다. 사실, 상황은 훨씬 더 복잡해지고 있고 정부 구성 위임은 오늘 다시 이스라엘 대통령에게 넘어갑니다. 그럼 그는 이것을 의회(크네셋)에 넘길 것입니다. 이것은 연달아 세 번의 총선 이후에도 누가 우리 수상이 될 것인지 결정적이고 분명한 선택을 하지 못한 정치인들과 이스라엘 국민 모두의 대단한 약점과 대단한 자기중심성을 보여주는 것입니다.

이스라엘은 금년 9월에 네 번째 총선거로 몰릴 수도 있을 것 같습니다. 앨버트 아인슈타인이 말한 것처럼 정신 이상이란 사람이 똑같은 행동을 하면서 다음번에는 결과가 다를 것이라고 생각하는 것입니다. 지금 이스라엘 국가 정치체제는 정신 이상 상태에 있습니다.

코로나바이러스가 큰 경기 후퇴와 공황으로 세계 경제를 위협하고 있습니다. 저희의 주요 후원자 중 몇 분이 이미 후원 금액을 낮추셨습니다. 그들은 네티비야에만 그런 것이 아니고 그들이 후원하는 다른 모든 사역에도 그렇게 하셨는데요, 그런 분들이 많습니다.

저는 첫째 여러분께 네티비야성경교육사역 후원에 있어 여러분의 역할에 대해 기도해 주시기를 부탁드리고 싶습니다. 둘째, 저는 기도 가운데 그리고 재정적으로 저희 편이 되어주시는 여러분께서 저희와 함께 가며 소통하는 데에 여러분의 최선을 다해 주셨으면 합니다. 저희는 시절이 몇 년 동안 힘들지도 모른다는 것을 알지만, 하나님께서 지금과 같은 때를 위하여 여러분을 택하시고 축복하셨다는 것도 압니다!
 

저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다. 하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다! 우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

이스라엘의 주 하나님과, 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주님이신 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

요셉 슐람
netivyah.org

 

=======================================================

 

The Jerusalem Prayer List
April 16, 2020
by Joseph Shulam from quarantine


On Shabbat Jews around the world will be reading the parasha (Torah portion) called Shemini from Leviticus 9:1-11:47. The Haftarah, reading from the prophets is 2 Samuel 6:1-7:17. The New Testament reading (for Messianic synagogues) is from the book of Acts 10:9-22.

The reading from the Torah describes one of the most interesting tragedies in the Bible. Moses has just completed seven days of training and instructions for the Priests (the cohanim). Now it is the time for these sanctified servants of God and the people to get to work and practice what they have learned.

In Leviticus 9, Moses provides specific instructions with regard to what sacrifices are to be brought to the Tabernacle for the sacrificial ceremony. The entire leadership of Israel has been gathered together to witness the inauguration of the altar of the Lord. Everyone is dressed for the event.

Aaron is wearing his special priestly garment. He has on the golden breastplate (the ephod) with the names of all of the 12 tribes, the twelve precious stones shimmering in the light of the desert sun. Nadab and Abihu, Aaron’s two eldest sons are next to their father ready to perform their duty as priests and to present the offering in front of all of Israel.

This is the first time that the Tabernacle is going to be fully functional. Everyone is under great pressure and the ceremony starts and the two young priests who have been trained and rehearsed for a whole week, are now expected to do their priestly duty and bring the fire to set on fire the burnt offering which is on the altar.

Here is the tragedy, Nadab and Abihu took a shortcut and brought fire from the wrong place, strange fire, not from the holy fire that was prepared for this occasion. This is how the text in Leviticus 10:1-3, describes what happened:

“Then Nadab and Abihu, the sons of Aaron, each took his censer and put fire in it, put incense on it, and offered profane fire before the Lord, which He had not commanded them. So fire went out from the Lord and devoured them, and they died before the Lord. And Moses said to Aaron, ‘This is what the Lord spoke, saying: “By those who come near Me I must be regarded as holy; And before all the people I must be glorified.”’ So Aaron held his peace.” Leviticus 10:1-3 [NKJV]

Some criticize the harsh punishment that The Lord used against the sons of Aaron. A tragedy without doubt. A tragedy is not an act of no choice. A tragedy is always something that could and should have been avoided and prevented. If some very bad thing happens that is out of our human control, it is “force majeure”, an act of Heaven.

No human being can be punished for a volcano that erupted, or a tsunami that struck a coast line and destroyed a city. The event that brought the Lord to such anger that he took the lives of these two sons of Aaron was something that could have and should have been avoided. These men spent a week with Moses teaching and training and rehearsing their duties as priests serving the Lord Most High! So what caused these young priests to make such a bad mistake?

The text of Leviticus 10 does not say explicitly why Nadab and Abihu did this stupid deed, but it does hint and give us a reasonable explanation of why these well trained young priests did this terrible thing that angered the Almighty God.

“Then the Lord spoke to Aaron, saying: ‘Do not drink wine or intoxicating drink, you, nor your sons with you, when you go into the tabernacle of meeting, lest you die. It shall be a statute forever throughout your generations, that you may distinguish between holy and unholy, and between unclean and clean.’” Leviticus 10:8-10 [NKJV]

Because this command of the Lord through Moses comes immediately after the tragic event of the death of the children of Aaron the connection is made and an explanation is given by the ancient Jewish rabbinical authorities that Nadab and Abihu were drunk during the ceremony of the inauguration of the Tabernacle. Therefore the Lord commands Moses and Aaron and his two surviving sons not to drink strong drink (alcohol) when they are performing their duty and service to the Lord.

I imagine what went on in the minds of these two young priests, sons of Aaron: They probably said to themselves, “This event is so important and so holy that we can’t make mistakes. All of Israel’s leadership will be there watching us. Maybe it would be wise for us to drink a little and be more relaxed and not so tense and nervous when we serve the Lord and the people.” So, they took one glass of whiskey and soda, just to be a little more relaxed, not so tense.

This is a very important message for all those who serve the Lord and the people of God: It is not good to be so tense and full of fear when you serve the Lord. However, it is much more serious to take your service in God’s Kingdom lightly or take lightly the Lord and His serious attitude toward the instructions and commands that He gives us, His servants, in all that pertains to His instructions.

Just take as an example the instructions that the Apostle Paul gives us concerning the communion, and let these instructions put a little more of the fear of the Lord in every servant of God when it comes to our public service to the Lord and His people.

Share with your pastors, rabbis, and preachers!


So, our world is in a battle with the invisible enemy that has been named “corona” crown in English. The battle is not over yet, and the origins of this virus are not yet fully understood.

The government of China has released a very severe warning regarding anyone who publishes information concerning the origins of this virus. I presume that they issued this warning because they didn’t want rumors and false information to spread around the whole world.

What is the Lord telling His people and faithful remnant around the world? I don’t really know what the Lord is telling His people around the world. I have a good guess that I would like to share with you! I believe that the Lord is telling His people, both in the church and in Israel:

“The world is in panic and confusion. Many tens of thousands of people, mainly older and sick people have fallen victim to this virus. Now is the hour of your revival and a wake-up call to go out and serve and show your compassion and love for the Lord and for the people.

If you stay inert and if you don’t catch the fire and opportunity that these events are offering you, your salt will be tasteless and you know what happens to salt that is no longer salty! I understand that some of your leadership rejected me as King. The church wants me to stay on the cross as an emaciated Jew wearing a diaper.

I am the King of Kings and the Lord of Lords. Some of you don’t really want to crown me as King in your life, in your churches, here you have another crown to deal with until you learn who is your real ‘King’, This is not a revelation from ‘on high’. It is only my personal opinion based on the attitude of the Lord as seen in this Torah portion.”

The goal of the community of the saints is not building local empires for the pastors and church leaders and church growth. The goal of the Holy Communities of God’s people is to serve the people with two ingredients: a) love for the people and a desire to serve them with the good news both by word and by deed. b) to prepare the world for the return of the Messiah.

(A little pitch for Netivyah is not out of order here. We need your prayers and financial support now as much as the saints in Jerusalem needed their brothers in Corinth, Rome, Achaia and Macedonia. Yuda and Daniel and Nancy and Hanoch and Nir, are continuing to serve the poor of Jerusalem with food, fresh and frozen and canned goods even with the coronavirus.

They have received special permission from the city of Jerusalem to continue driving and giving and providing for the most basic needs of many hundreds of people and a total of more than 175 needy families in Jerusalem and another several dozens of elderly from the body of the Messiah in Jerusalem.)

We even received a shipment of masks from brothers and sisters in Hong Kong to distribute to our congregation and to the needy who come to the Hamotzi food program. Glory to God for our dear sisters and brothers in Hong Kong who mobilized in the middle of their own crisis to bless the Disciples of Yeshua in Israel. Special gratitude to a dear sister named Gloria who initiated this move of support from Hong Kong.

I need your prayers for my health. I thank God every day for His goodness and mercy and trust Him to restore my health so that I can continue to teach His Word. I need your prayers and Marcia needs your prayers. Danah our daughter needs much prayer for her situation and so does our granddaughter Noaam. She is a wonderful young lady with many gifts, and challenges in life. Please lift Danah and Noaam in your prayers.

Please keep Michelle O., in your prayers. Michelle is a young lady who has been diagnosed with Leukemia, and also has Kidney stones. She needs our prayers.

Pray for a dear brother Mr. Shukrey Lawrence, who is suffering from cancer and needs our prayers for strength and healing. Pray also for Lawrence Tours and all the Tourist industry in Israel. There are no tourists and Hotels are being converted as temporary hospitals for the thousands of Coronavirus victims. The Tourist industry in Israel is suffering a death blow if there is not a reasonably quick lifting of all the restrictions and the return of airports to their normal function.

Please add to your prayers a special prayer for the following brothers and sisters who need divine intervention in their behalf: Angela I, Rachael and Daniel a brother and sister who need jobs and emotional healing. Also add Tony B., and Aries Franklin Mayers Sr.

Don’t forget Nancy and Don Hook, Rachel Jingyung Lee, Hannah Yoshida from Koyto, and Dr. Yuizawa , Tiz H., Lion H., Ilana Avrahamov, Michael Shiffman’s mother , Ruby L., Sister Angela from Taiwan, who has new challenges that are very serious and needs special prayer for a miracle from the Lord. All this list includes people who are dealing with a major pandemic even greater than the Coronavirus. They are all dealing with cancer in acute stages and we, the disciples of Yeshua must take the ministry that was given to us by the Lord Himself, to ask in His name and He will bring our appeals before His Father.

Please remember my family, Marcia and Danah and Noaam, Barry, Beth, and Joey Shulam. Marcia’s mother June Saunders who is 90 years old, Ann West, Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid and his family, Keijo and Salme our dear brothers in Finland, Tim Tucker, Satu-Maria, Sinni Tuuli, Erki and Sirpa Murto, Evelina, and Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, and Aaron Tani.

Around the whole world, we pray for Zhou WenriIan, Paulo, Marcelo and his father, Abe family, Toru, Takeo Sensei, Daisuke Sensei, Tomoko San, Yumi and her father pastor Ohara, George, Gary, Melanie, Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Zvi D. and Batsheva, Jonathan B. and his wife Aviva and their new baby.

Pastor Isaac in Chennai, India, Louisa and Tony in Hong Kong. Please see your prayer as casting a vote for healing before the Lord and His angels in Heaven in favor of every brother and sister that you are praying for. As a word of grace before the mercy seat of the Almighty in favor of these brothers and sisters from around the world.

The Coronavirus has spread to more than 180 countries. There is no end in sight. Scientists around the world are working overtime to understand how this virus is working and what systems in the human body it affects.

There are many who believe that this virus is not a natural mutation of the Sars and Mars coronaviruses that struck our world a few years back. It seems to many that this virus is especially engineered by humans to serve the ultimate weapon to destroy the economies of the world and weaken the world powers in the West. As one can see even with one eye, that some of the world powers are getting stronger and doing a brisk business from the coronavirus aftershock.

I am happy to see that the Chinese government is easing the quarantine in China and in Wuhan and returning slowly to business as usual. This is a good sign to other countries that it is not impossible to conquer the coronavirus.

For those who need blessings in their life and Business: Roger W., Ema, Deborah Ruth, Lydia, Sima, Laurel S., Naomi, Orna, David S., Daniel, Ayla, Hillel, Elhanan, Tony, Dr. Song, Michael Knezevich, Ismael Alves, Asher Gabriel, M. Ahuva. Please also pray for a dear brother who is well into his 90’s and lost his wife a couple of weeks ago. His name is Dov H.

The total mess that the Israeli government is in is not over yet. In fact it is becoming much more complicated and the mandate for creating a government is passing today back to the president of Israel and he will pass it on to the Parliament (the Knesset). This is a sign of great weakness and great egotism and self-centeredness in both the politicians and the Israeli public that is not able even after three rounds of elections one after the other, to make a decisive and clear choice of who is to be our prime minister.

It could be that Israel is being pushed into a fourth round of elections in September of this year. As Albert Einstein said: Insanity is when a person takes the very same action and thinks that next time the results will be different. We are now in the stage of insanity in the political system of this state of Israel.

The coronavirus is threatening the economy of the world with a great recession and depression. Some of our major supporters have already lowered the amount of their support. They have done this not only toward Netivyah, but for all the ministries that they are supporting, and they are many.

I would like to first ask you to pray about your part in supporting Netivyah Bible Instruction Ministry. Second, I would like for you who stand with us in prayer and financially to do your very best to stay on board with us and communicate. We realize that times will be hard for several years, but we also realize that God has chosen and blessed you for such a time as this.
 

I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children. Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish! Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

The Lord God of Israel and the grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

Joseph Shulam
netivyah.org

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)