이스라엘 소식

이스라엘에서 온 새로운 소식을 알려드립니다

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2020.12.102020-12-12 15:41
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

네티비야 성경교육사역
예루살렘 기도 목록 20201210
요셉 슐람, 미국 테네시주 중부에서


우리가 살고 있는 세상은 아픕니다! 전 지구적으로 무고한 사람들을 훨씬 더 많이 죽음으로 몰아넣는 3차 창궐로 세상의 대다수를 공격하고 있는 코로나바이러스로 아픕니다. 우리가 살고 있는 세상은 자기 주변에서 일어나고 있는 일들은 무시하고 오로지 자기들의 야망과 욕망만 생각하는 정치인들과 일반 대중의 이기심과 사리사욕의 쓰나미로 아픕니다.

보통 역사적으로 재앙과 전쟁과 전염병이 있을 때 사람들은 뭉치면 살고 흩어지면 죽는다는 것을 알고 이해하여 함께 뭉치곤 했습니다. 이것을 이해했던 것입니다:

그 누구도 완전히 혼자만 있는 섬이 아니다. 모든 사람은 대륙의 한 조각, 주류의 일부이다. 땅의 한 덩이가 바닷물에 씻겨나가면, 유럽은 더 작아지는 것이다. 곶의 한 곳이 바닷물에 씻겨나가고, 당신의 친구나 당신 자신의 가족이 없어지는 것도 마찬가지다. 아무라도 사람의 죽음은 나를 쇠하게 하는 것이다. 왜냐하면 나는 인류에 연루되어 있기 때문이다. 그러므로 누구를 위해 종을 울리는지 알아보려고 결코 사람을 보내지 말라. 그것은 당신을 위해 울리는 것이니.” 존 돈 (1572-1631)

이번 주 월요일 아침에 제가 깰 때 다음과 같은 생각이 들었습니다. 그것은 평범한 생각이 아니고 괴롭게 하고 답답하게 하고 마음을 어지럽히는 생각이었습니다. 제 마음의 눈에 요한계시록 15장 말씀이 어른거렸습니다. 저는 성경을 펼쳐 읽기 시작했습니다.

일곱 천사가 하나님의 진노의 대접을 땅에 쏟습니다. 매일 진노의 대접 하나씩. 매일 전날보다 더 나쁜 진노의 대접이 쏟아집니다. 저는 기독교인이든 유대인이든 무슬림이든 백인이든 흑인이든 황색인이든 갈색인이든 가리지 않는 세계적인 전염병이 있었는지 의문이었습니다.

그 다음 저는 노아와 그의 가족이 기억났습니다. 노아는 세상에 오늘날 우리가 아는 것과 같은 비가 없던 때에 방주를 지었습니다! 세상 사람들 대다수가 깊은 죄에 빠져 창조주를 믿는 믿음이나 그분의 뜻이나 그분의 선하심과는 아주 멀었던 때였습니다.

인류가 수백 년을 살며 자기 확신에 차서 무찌를 수 없고 아무 거리낌이 없던 때였습니다. 노아의 때는 되는 대로 뒤죽박죽 혼란한 세상이었습니다.

악이 선으로 여겨지고 선이 악으로 여겨졌습니다. 진리는 무시되고 신화는 기려졌습니다. 노아의 때에 하나님을 아는 선한 사람들이 없는 것은 아니었지만, 기꺼이 앞으로 나서 그 악하고 못된 시대 사람들 눈에 정치적으로 옳지 않은 것을 말하는 선한 사람들은 없었습니다.

지난 월요일 아침 제게 어려운 깨달음으로 온 것은 제가 거물급의 걸출한 영적 지도자 중 누구에게서도 널리 회개를 촉구하는 것을 듣지 못했다는 것입니다. 지도자급 정통 유대교 랍비 중에서도, 주요 기독교 운동이나 교단의 기독교 지도자 중에서도, 무슬림 지도자 중에서도, 불교나 다른 이교 우상숭배자들의 지도자 중에서도.

2020년 초 코로나바이러스가 처음 서구권에서 시작되었을 때, 저는 벌써 성경을 들고 재앙/전염병으로 번역된 여러 단어들을 찾아보았습니다. 네티비야의 다음 호 시온으로부터의 가르침()는 재앙/전염병을 주제로 하고 있습니다. 저는 그것이 시온으로부터의 가르침의 흥미로운 발행본이 될 것이라고 생각합니다.

(여러분 중에 모르실지도 모르는 분들을 위해: 시온으로부터의 가르침는 네티비야가 40년 넘게 발행하고 있는 잡지입니다. 저는 시온으로부터의 가르침를 모세 엠마누엘 벤-마이에르 랍비께서 돌아가신 1978년에 발행하기 시작했습니다. 이 잡지는 무료로 발행, 배포되어 항상 볼 수 있었습니다. 여러분도 네티비야 서고에 가셔서 무료로 여러 호를 다운로드 하실 수 있습니다.)

다시 지난 월요일 아침으로 돌아가서, 그 때 떠오른 생각은 이것이었습니다:

또 내가 들으니 성전에서 큰 음성이 나서 일곱 천사에게 말하되 너희는 가서 하나님의 진노의 일곱 대접을 땅에 쏟으라 하더라 첫째 천사가 가서 그 대접을 땅에 쏟으매 짐승의 표를 받은 사람들과 그 우상에게 경배하는 자들에게 악하고 독한 종기가 나더라.” 요한계시록 16:1,2

곧바로 탈무드에서 유사한 말씀이 떠올랐습니다:

현인들이 바라이타, 외전에서 가르쳤다: 다윗의 자손 메시아께서 오신 7년 기간, 즉 안식 주기에 관하여; 첫째 해에, 이 구절이 이루어질 것이다: ‘... 내가 너희에게 비를 멈추게 하여 어떤 성읍에는 내리고 어떤 성읍에는 내리지 않게 하였더니 ...’ (아모스 4:7). 그 기간 중 둘째 해에, 기근의 화살이 쏘아질 것이다. 이는 일정 장소에만 기근이 있을 것임을 나타낸다. 셋째 해에, 대기근이 있을 것이며, 남자와 여자와 자녀와 경건한 자들과 활동가들이 죽고, 토라를 공부하는 자들이 토라를 잊을 것이다.”

넷째 해에, 풍년이 있겠으나 큰 풍년은 아닐 것이다. 다섯째 해에, 큰 풍년이 있어 사람들이 먹고 마시고 즐거워할 것이며, 토라가 다시 토라를 공부하는 자들에게 돌아올 것이다. 여섯째 해에, 하늘의 음성이 들릴 것이다. 안식년에, 전쟁들, 즉 곡과 마곡의 전쟁이 일어나 유대인들이 말려들 것이다. 안식년이 마친 다음 해에, 다윗의 자손이 오실 것이다.” 바벨로니아 탈무드 산헤드린 97a

이것은 요한계시록 15장과 유사한 7년 주기입니다 첫째 해()는 지구온난화 같이 보입니다. 둘째 날은 코로나바이러스-19의 결과로 세계에 발생하는 경제적 상황 같이 보입니다.

저는 사실 종말론에 대해 많이 알지 못하며, 평소에 그런 것들에 깊이 파고들지 않습니다. 그러나 저는 요한계시록과 랍비 문헌의 이 유사한 구절들이 제 마음에 수렴된 것이 이상하게 여겨졌습니다. 전 지구적인 재앙으로서 유일한 진짜 재앙은 노아의 홍수였습니다. 코로나바이러스-19는 그런 재앙으로는 두 번째 재앙일지도 모릅니다. 세계는 메시아께서 오시기 전 7일 주기 중 두 번째 날에 있는 것일지도 모릅니다. 성경에서 하루가 얼마나 긴지는 논쟁의 여지가 있습니다! 저는 제가 지금 말하고 있는 것을 알고나 있는 것인지 모르겠습니다!

이번 안식일에 읽는 토라 포션은 파라샷 베예솁, 창세기 37:1~40:23이고, 선지서에서는 아모스 2:6~3:8, 신약성경에서는 마태복음 1:18-25입니다.

물론, 이 토라 포션은 야곱이 사랑한 아내 라헬의 아들 요셉 이야기의 시작입니다. 이 요셉 이야기는 성경에서 가장 완전하게 발전되고 완벽한 미니소설입니다. 이것은 할리우드 영화 제작용으로도 거의 완벽한 대본입니다.

요셉 이야기의 서사와 줄거리는 극적인 시작과 황홀하게 하는 중간부와 해피엔딩의 결말이 있습니다. 저는 우리가 이번 안식일 토라 포션의 전체 그림을 보았으면 좋겠습니다.

여기에 핵심이 있습니다: 여러분이 이 이야기의 어느 부분이든 끼어 들어가 그것을 따로 떼어내 분석해보신다면, 여러분은 아마 이것은 자기 가족을 돌보지도, 자기 아들들 사이에 화평과 질서를 이루지도 못하는 늙은 아버지와 무너져가는 한 가족의 끔찍한 비극이라는 생각이 들 것입니다.

이 가족은 완전히 역기능적인 가족이라고 생각될 것입니다. 그러나 여러분이 뒤로 물러나 요셉 이야기의 전체 서사를 본다면, 여러분은 이 이야기의 각각의 그림, 줄거리의 각 장면이 각 차량이 다음 차량에 고리로 걸려, 각 차량이 다른 차량에 연결되어 나머지 차량들을 끌어당기는 화물 열차 같다고 보실 것입니다. 각 차량은 슬픔과 끔찍한 사건들로 가득할지라도, 열차 자체는 해피엔딩을 향해 가고 있습니다.

요셉 이야기와 예슈아(예수님) 이야기 사이에는 유사점이 많습니다. 그의 생애의 모든 것이 하나의 비극 다음에 또 다른 비극입니다. 예슈아께서도 그분의 친 형제들에게서 무시당하고 거절당하셨고, 그분께서 자라신 나사렛 사람들에게서 거절당하셨습니다.

그분께서는 오늘날 사람들이 집 없는 노숙자같이 인식하는 사람입니다. 그분께서는 슈퍼맨처럼 다른 세상에서 오셨고, 자기 것임에도 그분의 나라에서 이방인처럼 사셔야 했습니다. 야곱의 아들 요셉도 아주 많이 똑같습니다.

그는 그의 형제들에게서, 그리고 심지어 그의 부모님에게서도 오해받았습니다. 그는 그가 하나님으로부터 받은 계시와 예언 때문에 그의 형제들에게서 미움을 받았습니다. 그들은 그를 죽이고 싶어 했고 결국에는 그를 상단에 팔아버렸습니다. 후에, 요셉이 종으로, 보디발의 집에서는 최고 집사로, 바로의 감옥에서는 간수장으로 섬기던 애굽에서, 그는 보디발의 아내로부터 강간으로 거짓 참소당하고 결국 옥에 갇힙니다.

혹자는 그 이야기를 거기에서 쉽게 끝내고 그것을 일종의 그리스 비극으로 볼 수도 있을 것입니다. 그러나 이것이 그 이야기의 끝이 아닙니다. 제가 이번 안식일 토라 포션에서 여러분에게 알려드리고 싶은 것은 이번 주 토라 포션에 있는 것처럼 한 가지 비극 다음에 또 다른 비극이 있고, 그것이 그 이야기의 끝이 아니라는 것입니다.

우리 주이며 메시아이신 예슈아도 마찬가지입니다: 오늘 우리가 있는 곳이 이야기의 끝이 아닙니다. 십자가가 이야기의 끝이 아니며, 예슈아께서 무덤에서 부활하신 것도 이야기의 끝이 아닙니다. 이야기의 끝은 아직 일어나지 않았습니다. 예슈아께서는 지금, 요셉이 애굽에서 총리로 섬기며 있었던 것처럼, 하늘에 계십니다.

요셉은 바로 다음의 이인자로서, 당대 세계에서 가장 문명화된 세계 최강 제국을 이끌었습니다. 요셉 시대에 애굽은 북아프리카의 튀니지에서부터 동쪽으로는 아라비아반도, 아프리카 남동쪽으로는 소말리아, 빅토리아 호수 남쪽까지 다스렸습니다. 고대 애굽의 부와 권력은 아직도 오늘날 이집트와, 세계의 모든 주요 역사박물관에서 볼 수 있습니다.

이번 안식일 토라 포션을 직접 읽으시고 시간을 좀 들여 하나님의 말씀을 즐기시기 바랍니다. 이것을 성서를 읽듯이 읽지 마시고, 소설처럼 읽어보십시오. 여러분이 톨스토이나 헤밍웨이의 소설을 읽고 있다고 상상해보시면, 그 이야기가 매혹적이고 감흥을 일으키고 고무적이라고 생각하게 될 것입니다. 요셉 이야기는 주를 사랑하는 자들에게는 모든 것이 합력하여 선을 이루느니라!”를 증명하는 정수이기 때문입니다.

사도 바울이 로마서 8장에서 이것을 썼을 때, 그는 정말로 좋은 것이든, 나쁜 것이든, 추한 것이든 모든 것이 다 주를 사랑하는 자들에게 선으로 작용한다는 뜻이었습니다. 물론, 저의 친애하는 형제님들, “정말로 주를 사랑하지 않는 자들에게는 모든 것이 항상 합력하여 선을 이루는 것은 아니다!”라는 것을 기억하십시오.

그냥 여러분과 여러분의 가족은 주님을 참되게 사랑하도록 하십시오. 그러면 여러분은 주를 사랑하는 여러분에게 모든 것이 합력하여 선을 이루는 것과, 이생에서는 이자를 거두지만, 원금은 영원에서 거두는 것을 보시게 될 것입니다.


마르시아와 저는 지금 미국에 있는데요, 저희 아들 배리와 그의 가족과 함께 있습니다. 마르시아는 어제 치과 수술을 받았습니다. 위쪽 사랑니 두 개를 수술로 뽑아냈는데요, 그것이 쉽지 않았던 이유는 의사가 잡고 뽑아내기에 겉으로 드러난 부분이 너무 작아서, 깊이 파내고 각 치아의 뿌리를 억지로 뽑아내야 했기 때문입니다.

그래서 오늘 마르시아는 통증과 붓기 때문에 고생하고 있고, 염증이나 다른 합병증의 위험도 있습니다. 이에 더해 마르시아가 당뇨병이 있다는 사실 때문에 여러분은 저희가 왜 여러분의 기도가 정말 필요한지 아실 수 있을 것입니다.

저희 회중의 지체인 쯔비 형제님의 아내 밧셰바 데바렘디커 자매님은 어제 예루살렘에서 암 수술을 받았습니다. 의사가 할 수 있는 한 (암세포를) 많이 제거하기는 했지만, 자매님은 아직 암 수술 후 전반적인 치료를 모두 받아야 합니다. 여러분의 기도에 밧셰바 자매님을 기억해 주시기 바랍니다. 우리의 귀한 하닷사 자매님은 암 수술 후 회복 중입니다. 브라질의 우리 페르난다 자매님의 어머니도 암 수술이 필요하지만, 병원에 코로나바이러스 환자로 가득 차서 수술이 지연되고 있습니다. 페르난다 자매님의 어머니와 브라질 병원들의 중환자실 병상들을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

95세이신 우리의 귀한 일라나 자매님은, 자매님을 돌보는 일을 아주 훌륭하게 잘 하는 네티비야의 젊은 지도자들 유다, 다니엘, 한나 케이(K.), 한나 에스(S.), 아비가일과 다른 이들로 인해 축복 받았습니다. 일라나 자매님을 돌봐드리는 종일 돌보미가 아주 잘 해주고 있고, 네티비야는 돌보미 비용을 지불하고 있는데요, 더 나은 해결책과 재정적 부담이 다른 방법으로 충당되기를 바라고 있습니다.

이런 일이 일어날 때까지는 네티비야가 일라나 자매님과, 필요하면, 우리 회중의 다른 연로하신 성도들을 돌보는 비용을 전부 떠맡았습니다. 우리 회중에는 오랜 세월 우리 공동체의 신실하고 적극적인 지체로 계신 연로하신 분들이 여러 분 계십니다. 주님께서는 이 귀한 형제자매님들을 저희의 돌봄에 맡기시고 신실하게 돌보아주셨습니다. 저희는 온 우주의 창조자이신 그분과 예슈아께서 그분들의 약속을 지키실 것과, 그분들께, 일어나 이 위대한 미쯔바(선행)의 일원이 되라는 도전을 받아들일 숨겨진 종들이 있다는 것도 압니다.

하나님의 말씀에는 과부와 고아를 돌보라는 분명한 명령이 있습니다. 이 명령은 토라에서도, 선지서에도, 시가서에도, 신약성경에도 각각 한 번 이상 반복되었습니다. 누구든, 자기가 나이가 들어가든 연로한 가족이 있든, 성도들과 우리의 영적 가족의 공동체에, 이 명령을 지켜 우리의 연로한 이들을 돌보는 일이 맡겨졌다는 것을 알아야 합니다. 그분들은 그분들이 젊었을 때 그분들의 모든 것을 내어주었습니다. 이제 그들의 필요한 것을 공급하는 것은 성도들의 책임입니다.

교회적으로, 혹은 개인적으로 예루살렘의 연로한 성도들을 위해 조금 더 헌금하는 것을 고려해 보시기 바랍니다.

캐나다인 자카리아스 왈드너는 하반신 마비인데요, 욕창 문제가 있어 기도를 요청합니다. 여러분의 기도 목록에 자카리아스를 추가해 주시기 바랍니다.

저희는 귀한 리비아 슈넬 노텐 자매님한테서 기도 부탁을 받았는데요, 그녀는 아누심(“억압받은 사람들”, 가톨릭으로 강제 개종하고도 계속해서 몰래 유대교 풍습을 행한 15세기 스페인 포르투갈 유대인의 후손들)과 그들의 어려운 처지 문제와 관련하여 포르투갈에서 저희와 함께 하고 브라질에서 우리와 우리 형제들 편에 서서 함께 해온 자매님입니다. 리비아 자매님이 주님의 치유와 위로가 필요한 아주 심각한 병으로 아픕니다. 리비아와 그녀의 건강을 위해 기도해 주십시오.

여러분의 기도에 필립 마크 형제님을 기억해 주시기 바랍니다. 필립은 젊은이인데 중증 암 투병 중인 젊은이입니다. 그는 진리를 찾는 사람으로, 하나님을 사랑하고 이스라엘을 사랑하는, 예슈아의 신실한 제자입니다. 필립은 우리가 갈 수 없는, 이스라엘에서 아주 먼 나라에 살고 있지만, 필립의 마음은 우리와 하나님의 사람들과 함께 있습니다.

파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스를 위해 기도해 주십시오. 그는 브라질의 한 귀한 자매님의 아버지입니다.

저는 이 기도 목록이 점점 길어지고 있는 것을 압니다. 그러나 이것을 읽으면서 그냥 여러분의 마음속으로 이 목록에 있는 이들의 이름을 낱낱이 말하는 것이 얼마만한 특권이며 축복인지도 압니다. 그리고 여러분도 주님의 원리가 역사하는 것, 즉 여러분이 다른 사람들을 헤아린 그 헤아림으로 주님께서 친히 여러분에게 헤아려주실 것을 아시게 될 것입니다. 이 목록의 모두를 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다 - 이스라엘의 전능하신 분과 우리 주 예슈아의 자비의 보좌 앞에 그저 이 이름들을 언급하여 치유와 축복을 구해 주십시오. 다른 사람들을 위해 기도하는 것은 큰 특권이며 여러분이 다른 사람들을 축복할 때 여러분에게 축복이 있습니다. 이것은 성경의 원리입니다.

이스라엘은 제한적 이동이 허용된 채 아직 격리 중이며 대부분의 경제활동과 사업체들은 휴업 중인데요, 적어도 당분간 그럴 것입니다. 경제가 피폐해졌습니다. 나라가 하누카 명절 동안 특별 봉쇄에 들어가 국민들은 이 명절 기간 오후 5:30부터 자정까지 서로의 집을 방문하는 것이 금지되고 있습니다. 이 금지령을 위반하면 벌금이 500 이스라엘셰켈 혹은 153 달러입니다.

저는 지난 주 예루살렘 기도 목록에 여러분이 개인적으로 모르는 사람들을 위해 기도하는 것과, 세계가 회복되고 코로나바이러스라고 불리는 이 끔직한 팬데믹이 끝나도록 기도하는 것은 좋은 일이라고 썼습니다. 코로나는 왕관입니다. 저는 이 바이러스가 어느 왕의 머리의 왕관이 될지 모르겠습니다.

1. 전 세계를 위한 중보 기도를 계속해 주시고, 여러분 각자의 나라를 위한 기도에 집중해 주시되, 이스라엘도 잊지 마시기 바랍니다.

2. 다른 형제자매님들을 위해 기도하며 성령을 통해 메시아의 몸을 위해 중보하는 사람들에게는 하나님으로부터의 복이 있습니다.

3. 우리가 전 세계 형제자매님들을 위해 몇 분 동안 기도하는 것은 작은 일 같이 보일지 모르지만, 하나님 나라와 하늘에서는, 메시야 예슈아의 몸이 진짜 한 몸임을 확증하고 그에 맞춘 관심과 진심 어린 중보와 기도에 선한 권위자들의 주의가 기울여집니다.

a. 이전에, 그리고 현재 한국이스라엘성경연구소(키비) 사역에 참여했고 현재 참여하고 있는 모든 이들을 위해 기도해 주십시오.

b. 이전 키비 운영위원들과 회개하고 관계를 회복해야 하는 사람들을 위해, 그들이 하늘로부터 그렇게 할 능력을 받도록 기도해 주십시오.

c. 이스라엘 포럼의 일원이거나 일원이었던 회원과 학자들을 위해 기도해 주십시오.

d. 이스라엘의 구원과 이스라엘의 평안을 위해 아주 신실하게 기도해오고 있는 이들을 위해 기도해 주십시오.

e. 한국에서 여전히 이스라엘에 있는 메시아의 몸을 위해 기도하고 있는, 특별히 네티비야를 위해 기도하며 후원하고 있는 모든 이들의 영적, 육적 건강을 위해 기도해 주십시오. 그들이 복 받고 영감을 받고 주님과 이스라엘을 위한 믿음과 소망과 사랑으로 충만해지기를 기도합니다.

우리 영적 지도자들이 우리를 회개로, 죄와 허물을 고백하는 데로 이끌고 지적하여, 주님께서 이 코로나바이러스를 이 땅에서 거두시고 우리가 주님을 기억하며 그분의 의와 진리의 길로 걸어가게 하도록 우리 모두 기도하며 격려합시다.

제 건강과 제 눈을 위해 기도해 주셔서 감사합니다. 저는 수술 전보다 아주 훨씬 더 잘 보게 되었습니다. 저를 위해 기도해 주신 여러분 모두께 감사드립니다. 저와 제 아내 마르시아를 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다. 마르시아는 요즈음 기력이 별로 없고 하루 중 많은 시간을 잡니다. 그녀는 류마티스 관절염으로 인한 통증이 심하며 눈에도 백내장이 있지만 당뇨 때문에 수술을 하는 것은 위험합니다. 저희는 여러분의 기도가 필요합니다.

저희 딸 다나는 지금 처한 상황 때문에 여러분의 기도가 많이 필요하고, 저희 손녀 노아암도 그렇습니다. 여러분의 기도 가운데 다나와 노아암을 올려드려 주십시오. 역시 이 시기에 집에 있으면서 재택근무하고 있는 저희 아들 배리와 그의 가족 베쓰와 저희 손자 죠이도 올려드려 주십시오.

마르시아의 친정어머니 준은 91세시며 건강이 나빠지고 있습니다. 예루살렘의 우리 하닷사 자매님은 암 수술을 받고 지금은 집에서 회복 중입니다. 여러분의 기도에 그녀를 기억해 주시기 바랍니다.

우리는 희귀병과 암으로 아픈 세 살배기 여아를 위해 기도하고 있습니다. 이 아이는 부모님과 미국 캘리포니아에 살고 있는데요, 우리는 이 아이와 가족이 주님의 주목을 받고 치유 받아, 자라서 주님의 나라를 섬기게 되도록 기도해야 합니다.

저는 인도에 있는 하나님의 사람들의 지도자 중 한 분인 죠 매튜로부터 온 새 기도 부탁을 추가하고자 합니다. 죠는 심각한 심장병이 있어 기도를 부탁했습니다. 저는, 예슈아의 동생 야고보가 디아스포라된 이스라엘의 열두 지파에게 보낸 편지에서 준 가르침대로, 현지의 장로들이 죠에게 가서 기름을 바르고 그의 치유를 위해 기도하도록 기도하고 있습니다.

브라질에 있는 우리 형제자매님들을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 브라질은 코로나바이러스에 감염되어 투병 및 사망 비율이 아주 높은 나라 중 하나입니다. 브라질 전역에 형제자매님들이 있는데요, 저는 여러분께 그저 그들이 이 치명적인 전염병에서 자유롭도록 하나님의 보호하심과 지혜를 구해 주시기를 부탁드립니다. 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스라는 이름의 70세 되신 분의 치유와 기력을 위해 기도해 주십시오. 또한 여러분의 기도에 까이쿠 데 올리비에라 베케도 포함시켜 주십시오. 이들은 브라질에서 하나님의 특별한 치유의 은혜가 필요한 사람들입니다. 잊지 말고 브라질의 파울로라는 젊은이와 아마랄 가족을 올려드려 기도해 주시기 바랍니다.

여러분의 기도에 우리의 귀한 대만 목사님 티제이(T.J.) 형제님을 기억해 주시기 바랍니다. 티제이(T.J.)는 아내를 여의고 그의 인생의 새로운 국면을 거치고 있는 중입니다.

여러분의 기도에 역시 항암 투병 중인 미국 오클라호마시의 우리의 귀한 루비 리틀 자매님도 기억해 주시고, 여러분의 기도에 앨리슨 하워드 윌리암스를 추가해 주십시오. 앨리슨은 저의 아주 특별한 은사님이자 친구 중 한 분이신 죠지 하워드 박사님의 딸입니다. 앨리슨도 항암 투병 중입니다.

기도 가운데 다음의 형제자매님들을 올려드려 주십시오:

지금 아주 힘든 시간을 보내고 있는 17세 소년 사무엘 로페스를 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다. 그의 부모님은 그가 주님과 동행하지 않고 있어 매우 마음이 상해 있습니다. 저는 얼마 전에 그의 아버지로부터 그가 의의 길과 거리가 먼 친구들과 어울리고 있다고 들었습니다.

죠셉 켈버 형제님 가족을 위해, 특히 그의 아들을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

일자리와 정서적 치유가 필요한 레이첼 자매님과 다니엘 형제님을 위해 기도해 주십시오.

여러분의 기도로 이 형제자매님들을 올려드려 주십시오: 안젤라 이스비, 아리에스 프랭클린 메이어스 1, 토니 블랙. 낸시와 돈과 그들의 아들 아론 훅, 라헬 데이비드 김의 아내 이진경, 유이자와 박사님, 티즈 에이치(H.), 라이언 에이치(H.), 마이클 쉬프만, 죠 메이즈, 일라나 아브라모프, 신티아 파빈의 자매(언니/동생), 다비드 스턴과 그의 가족, 100세 되신 앤 웨스트를 위해 계속 기도해 주십시오. 게리와 멜라니를 위해 계속 기도해 주십시오.

예루살렘 로에 이스라엘 회중의 다음 형제자매님들을 기억해 주십시오: 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 쯔비 디(D.)와 밧셰바, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그리고 일본의 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오. 요코 자매님에게 중풍이 있었기에 저희는 그녀의 회복이 신속하고 완전하도록 기도하고 있습니다.

인도 첸나이에서는 이삭 목사님을 기억해 주십시오. 요즘 여러 종류의 바이러스와 코로나바이러스가 창궐하고 있는 홍콩의 모든 이들을 기억해 주십시오. 토니와 루이자 탐과 611 교회 형제자매님들과 이 큰 도시에 하나님을 사랑하고 이스라엘을 사랑하는 다른 교회들을 기억해 주십시오.

전능하신 분의 속죄소 앞에 드려진 은혜의 말 한 마디는 이 형제자매님들에게 유리하도록 들으신 바 될 것입니다: 움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드과 그의 가족, 우리의 귀한 핀란드 형제자매님들 케이조와 살메, 팀 터커, 사투-마리아, 시니 투울리. 핀란드에서 우리의 기도가 필요한 다른 형제자매님들, 에블리나, 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 아아론 타니, 힐렐과 그의 아내.

전 세계적으로 우리는 저우 원리앤, 아베 가족, 토루, 타케오 선생님, 다이수케 선생님, 토모코 상, 유미 자매님과 친정아버지 오하라 목사님, 죠지, 인도 첸나이의 이삭 목사님, 홍콩의 루이자와 토니를 위해 기도합니다.

저는 얼마 전에 브라질 리오데자이네로에서 한 자매님으로부터 기도 부탁을 받았습니다. 그녀의 아버지가 70세로 당뇨병이 있는데 코로나바이러스에도 감염되었다고 합니다. 그의 이름은 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스입니다. 그는 입원 중이신데 상태가 매우 위중합니다. 여러분의 기도 가운데 저희와 함께 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스를 올려드려 주시기 바랍니다.

여러분의 기도는 하늘에서 주님과 그분의 천사들 앞에서 여러분이 위하여 기도하는 모든 형제자매에게 유리하도록 치유에 찬성하여 투표를 하는 것으로 보시기 바랍니다. 우리 모두를 위한 은혜의 말 한 마디는 소생케 하는 영입니다. 전능하신 분의 속죄소 앞에 여러분의 기도를 가져가면 여러분이 기도 가운데 올려드린 이들에게 유리하도록 들으신 바 될 것입니다.

여러분의 기도에 움 마흐무드 아부-에이드의 가족과 그들의 아들 지미도 추가해 주십시오. 저는 우리가 무슬림 친구들과 지인들을 위해서 기도하는 것은 선한 일이라고 믿습니다. 주님을 향하여 긍휼과 치유를 바라며, 평화와 의를 구하는 이 귀한 사람들을 자비의 보좌 앞에 데려오는 것은 사랑과 화목의 행위입니다.

길례르미 안토니오 노텐 베케르와 그의 아내 알투사 데 올리비에라를 위해 계속 기도해 주시고, 레이첼과 다니엘 웹스터와 리제트 낸시, 브라질 리오데자이네로의 호세 까를로스도 추가해 주십시오.

여러분이 개인적으로 알지 못하는 형제자매들을 위해 기도함으로써 여러분은 아가페 사랑이라고 하는 것으로 하나님의 대사가 되는 특권을 행사하는 것입니다. “아가페 사랑은 가장 고상한 사랑으로, 이 땅에 속한 보상이나 반대급부를 바라지 않고, 그저 하나님 나라 안에서 중보의 섬김을 하는 것입니다.

여러분은 하나님의 자녀 각 사람에게 우리가 행한 선에 대해 선으로 주시고 우리가 행한 악에 대해 갚아주시는 전능하신 하나님에게서 복을 받을 것입니다. 전 세계에 있는 사람들을 위해 드리는 여러분의 진심 어린 기도는 하나님의 나라와 그 왕과 메시아의 몸에 다음과 같은 일들을 합니다:

1. 크고 초월적인 기도의 띠로 여러분과 메시아의 몸을 하나로 만듭니다.

2. 하나님의 백성의 하나 됨을 보여줍니다.

3. 여러분의 기도는 물리적 세상과 개인적 이해관계의 영역을 넘어서는, 땅에 속한 것이 아닌 하늘에 속한, 진심의 띠로 관계를 맺은 사람들이 있다는 것을 보여줍니다.

4. 주님께서는 그분의 자녀를 아시며 그분의 약속대로 칭찬과 상급을 주십니다.

제가 여러분께 안전과 보호를 위해 기도해 주시기를 부탁드리는, 이스라엘과 중국에 있는 우리 형제자매님들입니다: 데보라 루스, 리디아, 시마, 로렐 에스(S.), 나오미, 오르나, 다비드 에스(S.), 다니엘, 달리아 디(D.), 아일라, 힐렐, 엘하난, 토니, 송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님, 마이클 크네즈빅, 이스마엘 알베스, 아셰르 가브리엘, (M.) 아후바. 몇 주 전에 아내를 잃은 90대가 훌쩍 넘으신 한 귀한 형제님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그분의 성함은 도브 에이치(H.)입니다. 예루살렘의 저희 회중에 출석하는 귀한 한 자매님을 기억해 주시기 바랍니다. 그녀의 이름은 하닷사인데요, 얼마 전에 암 수술을 받았습니다. 하닷사를 위해 몸이 암으로부터 쾌차하여 완전히 회복되도록 기도해 주십시오.

이스라엘을 위해 기도해 주십시오. 저희는 예루살렘과 텔-아비브와 나라 전역 여러 도시 거리에서 끔찍한 폭동과 폭력을 겪고 있습니다. 이 폭동은 이스라엘의 많은 인구가 코로나바이러스 팬데믹과 관련하여 정부가 뭘 하고 있는 것인지 모르겠다고 하여 발생되었습니다.

사업장들이 문을 닫고 있고 기존 회사와 사업체들이 파산을 겪고 있습니다. 저희 국영 항공사도 파산 직전입니다. 사람들은 식탁에 음식을 차려놓을 돈이 없습니다. 기본적인 식료품이 필요한 사람들 수가 증가하고 있습니다.

네티비야는 25년 넘게 예루살렘의 가난한 사람들에게 먹을 것을 공급하는 인도주의 사역을 하고 있는데요, 이 일은 예루살렘 시당국과 협력하고 있고 평판이 좋습니다. 전에는 한 번도 도움이 필요한 적이 없었던 사람들에게 식료품을 나눠줘 달라는 요구가 커지고 있기에, 저는 주님께서 이것을 도울 수 있는 형제자매님들과 사역들이 저희 웹페이지 www.netivyah.org로 가서 저희가 섬길 수 있는 사람들과 가정 수를 두 배 이상 늘릴 수 있게끔 그분들이 할 수 있는 일을 하도록 감동시키시고 움직여 주시도록 기도합니다.

저희 네타냐후 수상의 재판은 아직 법원에 계류 중입니다. 저는 이런 일이 이스라엘에서 벌어지는 것이 못마땅하지만, 저희 사법체계에서 참된 정의와 공의가 보여지도록 기도하고 있습니다. 진실은 드러나야만 합니다. 저는 감옥에 가게 되는 두 번째 이스라엘의 수상에는 관심 없습니다. 저희 나라는 대통령 중 한 명, 재무부 장관 중 한 명, 내무부 장관 중 한 명, 국회의원 중에서도 감옥에 간 일이 있었습니다. 그 정도로도 이미 충분합니다!

예루살렘에 있는 저희 회중 중에서 다음 형제자매님을 위해 저희와 함께 기도해 주시기를 부탁드립니다: 개리, 멜라니, 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 쯔비 디(D.)와 밧셰바, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 갓난아기.

귀한 친구들인 랍비 솔트와 그의 가족과, 랍비 핫셀블래드를 위해서도 기도해 주십시오. 이들은 둘 다 연로하시고 보호와 축복이 필요합니다.

저는 미국 오리건주 포틀랜드에 있는 메시아닉 회중 쇼레쉬 다비드(다윗의 뿌리) 형제자매님들로부터 포틀랜드를 위해 기도해 달라는 부탁을 받았습니다. 무정부주의 분자들이 오리건주 포틀랜드 중심지를 타격하여 혼란과 소요로 변했습니다. 그러니, 미국 오리건주 포틀랜드와 이 도시에 있는 우리 형제자매님들을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

코로나바이러스가 경기를 크게 후퇴시키고 공황으로 세계 경제를 위협하고 있습니다. 저희의 주요 후원자 중 몇 분이 이미 후원 금액을 낮추셨습니다. 그들은 네티비야에만 그런 것이 아니고 그들이 후원하는 다른 모든 사역에도 그렇게 하셨는데요, 그런 분들이 많습니다. 저는 첫째 여러분께 네티비야 성경교육사역 후원에 있어 여러분의 역할에 대해 기도해 주시기를 부탁드리고 싶습니다.

둘째, 저는 기도 가운데 그리고 여러분의 최선을 다해 재정적으로 저희 편이 되어주시는 여러분께서 저희와 계속 함께 가며 소통해 주셨으면 합니다. 저희는 시절이 몇 년 동안 힘들지도 모른다는 것을 알지만, 하나님께서 지금과 같은 때를 위하여 여러분을 택하시고 축복하셨다는 것도 압니다.

셋째, 저희가 이스라엘에서 미국 텍사스주 아빌레네의 치유의 집 사역과 동역하여 시작하는 새 프로젝트를 위해 기도해 주십시오.

이 사역의 목표는 예루살렘에 있는 병원 중 하나에 입원한 중환자 가족들 중 가족이 병원에 있는 동안 호텔 같은 곳에 투숙할만한 형편이 안 되는 이들에게 숙식을 제공해주는 것입니다.

이것은 수주 또는 심지어 수개월 동안 코로나바이러스 중환자실에 있는 남녀가 수백 명이나 되는 요즘과 같은 때에 특별히 더 중차대하게 필요한 것입니다.

저희는 이 일이 아픈 이들과 그들의 가족에게 의미 있고 중요한 축복이 되도록 여러분의 기도와 여러분의 도움이 필요합니다
 


저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다. 하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다! 우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

이스라엘의 주 하나님과, 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주님이신 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

요셉 슐람
netivyah.org

 

=======================================================

 

Netivyah Bible Instruction Ministry
The Jerusalem Prayer List December 10, 2020
by Joseph Shulam, Central Tennessee, USA


Our world is sick! Sick with coronavirus that is now attacking the majority of the world with a third wave of a much deadlier harvest of innocent people around the globe. Our world is sick with a tsunami of selfishness and self-interest of both politicians and regular folk that are ignoring what is happening around them and thinking only of their own aspirations and desires.

Normally in history when there was a disaster a war a plague people would band together knowing and understanding that together we stand and alone we fall apart. Understanding that,

“No man is an island entire of itself; every man is a piece of the continent, a part of the main; if a clod be washed away by the sea, Europe is the less, as well as if a promontory were, as well as any manner of thy friends or of thine own were; any man's death diminishes me, because I am involved in mankind. And therefore, never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee.” John Donne (1572-1631)

On Monday morning this week I awoke with the following on my mind. It was not a normal thought it was a nagging, frustrating and disturbing idea. In my mind’s eye, the text of the book of Revelation chapter 15, was dancing before me. I opened the book and started to read.

Seven Angels and Seven bowls of the wrath of God were being poured out on the Earth. Each day another bowl of wrath. Each day worse than the one before it. I was wondering if there had ever been such a worldwide plague, such a plague that doesn’t distinguish between Christians, Jews, Muslims, white, black, yellow, brown and black people.

I than remembered Noah and his family, Noah, who built an ark at a time when the world didn’t have rain as we know it today! A time when the majority of the world’s people were in deep sin and far from the face, the will and the goodness of the Creator.

A time when the human race had been living hundreds of years and had become convinced that it was invincible and free from restraints. It was a happy-go-lucky, topsy turvy world in the days of Noah.

Evil was considered good and good was considered evil. Truth was ignored and myth was celebrated. But those days of Noah were not devoid of some good people who knew God, but it was devoid of good people who were willing to step up and say something that was not politically correct in the eyes of that evil and perverse generation.

The thing that came as a difficult awakening for me last Monday morning was that I have not heard a wide call for repentance from any major and prominent spiritual leader. Not from the leading Jewish orthodox rabbis, not from the Christian leaders of the major Christian movements and denominations, and not from the Muslim clerics, and not even from the Buddhist and other pagan idol-worshiping leaders.

When the coronavirus first started in the West, in the early days of 2020, I had already taken up the Bible and looked up the different words that are translated as plagues. The next “Teaching From Zion” magazine of Netivyah will be on the topic of Plagues. I know that it will be a fascinating issue of the Teaching from Zion magazine.

(For those of you who may not know: The Teaching from Zion magazine has been published for more than 40 years by Netivyah. I started publishing the Teaching from Zion magazine in 1978, since the time when Rabbi Moshe Emmanuel Ben-Maier passed away. It has always been published, distributed and made available, free of charge. You can go to the Netivyah library and download many of the issues for free.)

Back to last Monday morning. These are the thoughts that came to mind:

“Then I heard a loud voice from the temple saying to the seven angels, ‘Go and pour out the bowls of the wrath of God on the earth.’ So the first went and poured out his bowl upon the earth, and a foul and loathsome sore came upon the men who had the mark of the beast and those who worshiped his image.” Revelation 16:1,2 [NKJV]

Immediately a parallel text from the Talmud came to mind:

“The Sages taught in a Baraita, an external,outside source: With regard to the seven-year period, i.e., the Sabbatical cycle, during which the Messiah, son of David, comes: During the first year, this verse will be fulfilled: ‘And I will cause it to rain upon one city and cause it not to rain upon another city’ (Amos 4:7). During the second year of that period, arrows of famine will be shot, indicating that there will be famine only in certain places. During the third year there will be a great famine, and men, women, children, the pious, and men of action will die, and the Torah is forgotten by those who study it.”

“During the fourth year there will be plenty but not great plenty. During the fifth year there will be great plenty and they will eat, and drink, and rejoice, and the Torah will return to those who study it. During the sixth year, heavenly voices will be heard. During the Sabbatical Year, wars, e.g., the war of Gog and Magog, will be waged involving the Jewish people. During the year after the conclusion of the Sabbatical Year, the son of David will come.” Babylonian Talmud Sanhedrin 97a

This is a similar seven-year cycle to Revelation 15the first year (day) looks like global warmingthe second day looks like the economic situation in the world as a result of the COVID-19 virus

I don’t really know much about eschatology and normally don’t delve into such things. Yet, I find it strange that these parallel texts from revelations and the rabbinical text converged in my mindthe only real universal plague was Noah’s flood. COVID-19 might be the second such plague and the world might be on the second day of a seven-day cycle before the Messiah comes. How long is one day is debatable in the Bible! I don’t know if I know what I am talking about!

The Reading for this Shabbat is from Genesis, Parashat Vayeshev, from Genesis 37:1- 40:23, and from the prophets, Amos 2:6-3:8, and from the New Testament, Matthew 1:18-25.

Of course, the Torah portion is the beginning of the story of Joseph, the son of Rachel, the beloved wife of Jacob. This story of Joseph is one of the most fully developed and complete novelettes (mini-novels) in the Bible. It is almost a complete script for making a Hollywood movie.

The narrative and plot of the story of Joseph has a beginning that is dramatic and a middle that is enchanting and an end that is a happy ending. I want us to see the full picture of this Shabbat’s Torah reading.

Here is the key: If you cut into any part of this story and separate it and analyze it you probably will come up with the opinion that this is a terrible tragedy of a family that is falling apart and an old father that is not able to take care of his own family and make peace and order among his own sons.

It would be considered as being a totally dysfunctional family. However, if you back up and look at the whole story the whole narrative of the story of Joseph you see that each picture in the story, each scene in the plot is like a freight train where each car is hooked to the next and is pulling the other cars, with each car connected to the other, and even though each car is full of sadness and horrible events the train itself is headed in a happy direction toward a happy ending.

There is much similarity between the story of Joseph and the story of Yeshua (Jesus). Everything in his life is one tragedy after another. Yeshua is neglected and rejected by His own brothers, and rejected by the people of Nazareth, where He was raised.

He is a person that one might identify today as being “homeless.” Like Superman, He came from another world, and has to live as a stranger in His own land. Joseph, the son of Jacob, is very much the same.

He is misunderstood, by his brothers, and even by his father and mother. He is hated by his brothers because of the revelation and prophecy that he received from God. They want to kill him and they end up selling him to a caravan of merchants. Later, in Egypt where Joseph serves as a slave, the head steward of the house of Potiphar, the chief warden of Pharaoh’s prison, he is falsely accused by Potiphar’s wife of rape, and ends up in jail.

One could easily end the story there and see it as a kind of Greek tragedy. However, this is not the end of the story. What I would like to show you from this Shabbat’s reading is that just as this week’s reading contains one tragedy after the other, that is not the end of the story.

The same is true with Yeshua, our Lord and Messiah: Where we stand today is not the end of the story, the cross is not the end of the story, the resurrection of Yeshua from the grave is not the end of the story. The end of the story has not yet happened. Yeshua is now in Heaven, like Joseph was in Egypt, serving as the prime minister.

Joseph was second only to Pharaoh himself, leading the world’s most powerful empire, the foremost civilization of the world of his day. Egypt, in the days of Joseph, ruled from Tunisia in North Africa, to the Arabian Peninsula in the east and to Somalia in the south east of Africa, all the way to the south of Lake Victoria. The riches and power of ancient Egypt can still be viewed in Egypt today, and in every major historical museum in the world.

Please read this Shabbat’s reading yourselves, take some time to enjoy God’s word. Read it like a novel, not like some holy book. Imagine that you are reading a Tolstoy or Hemingway novel, and you will find the story both fascinating and inspiring, as well as encouraging. Because the story of Joseph is the quintessential proof that, “all things work together for the good of those who love the Lord!”

When the Apostle Paul wrote this in Romans chapter 8, he really meant that “all things,” the good the bad and the ugly, work together for the good of those who love the Lord. Of course, remember my dear brothers “all things don’t always work together for the good of those who don’t really love the Lord!”

Just make sure that you and your family truly love the Lord and you will see that all things work together for you who love the Lord and that while the interest is collected in this life, the principal is collected in eternity.


Marcia and I are in the States now, staying with our son Barry and his family. Marcia had dental surgery yesterday. Two wisdom teeth from her upper side where surgically extracted and it was not an easy extraction because the doctor had very little of exposed tooth to work with, and he had to dig deep and forcibly extract the roots of each tooth.

So today, Marcia is suffering from both pain and swelling, and is in danger of infection or other possible complications. Add to this the fact that she is a diabetic and you can see why we are sincerely in need of your prayers.

Bathsheba Derbaremdicker the wife of Zvi, a member of our congregation, had cancer surgery yesterday in Jerusalem. The surgeon removed as much as he could but she still has to go through the complete gamut of post cancer surgery treatment. Please keep Bathsheba in your prayers. Hadassah, our dear sister, is recovering from her cancer surgery. The mother of our sister Fernanda from Brazil is in need of cancer surgery, but the hospitals are full of Covid patients so the surgery is being delayed. Please pray for Fernanda’s mother and for beds for the ICUs of the hospitals of Brazil.

Ilana, our dear 95-year-old sister, has been blessed by the young leaders of Netivyah, Yudah, and Daniel, and Hannah K, Hanna S, and Avigail, and others who have done a great job of caring for her. The full-time caregiver for Ilana is doing a good job, and Netivyah is handling the costs of the caregiver and hoping for a better solution and that the financial burden will be met by other means.

Until this happens Netivyah has assumed the full cost of caring for Ilana and if necessary, for our other senior members. We have several older individuals in our congregation who have been faithful and active members of our fellowship for many years. The Lord has been faithful to place these dear sisters and several brothers in our care, and we know that He, the Creator of the Universe and Yeshua always keep their promises, and they have hidden servants who will stand up and take up the challenge to be a part of this great Mitzvah.

There is a clear command in the word of God to take care of the widows and orphans. This command is repeated in the Torah, the prophets, the writings, and in the New Testament even more than one time. Anyone who is getting old or has older family members must know that the fellowship of the saints and of our spiritual family can be trusted to keep this commandment and to take care of our older generation. They have given their all, during their younger years, and now it is the responsibility of the saints to provide for their needs.

Please consider as a church or as individuals to add something extra for the elderly saints of Jerusalem.

Zacharias Waldner from Canada who is a paraplegic, has a problem with sores and is asking for our prayers. Please add Zacharias to your prayer list.

We received a prayer request from a dear sister, Livia Schnell Nothen, who has been with us in Portugal and has stood with our brothers in Brazil and with us on the issue of the Anussim (the “coerced ones,” descendants of 15th century Spanish and Portuguese Jews who were forced to convert to Catholicism and who continued to secretly practice their Judaism. Getting the State of Israel to accept them as Jews under the Law of Return has been an issue.) and their plight. Livia is ill with a serious illness that needs healing and comfort from the Lord. Please pray for Livia and her health.

Please keep brother Philip Marc in your prayers. Philip is a young man with very serious cancer. He is a truth seeker and a faithful disciple of Yeshua who loves God and who is a lover of Israel. Philip lives far from Israel in a country that we can’t travel to, but Philip’s heart is with us and with God’s people.

Pray for Paulo C. Pereira Braga Dias. He is the father of a dear sister in Brazil.

I realize that this prayer list is getting longer and longer, but I also know what a privilege and a blessing it is to read it and to just say a prayer in your heart for each of the names in this list and you will see that the Lord’s principles work and that by the measure you measure to others the Lord Himself will measure back to you. Please keep praying for the whole list just mention the names before the mercy seat of the almighty one of Israel and before Yeshua, our Lord, and ask for healing and blessings. It is a great privilege to pray for others and there is a blessing for you when you bless others. This is a biblical principle.

Israel is still under closure with limited mobility and most of the economy and businesses are closed, at least for now. The economy is devastated. The country is now under a special closure during the Hanukkah festival with citizens are being restricted from visiting each other’s homes between the hours of 5:30 p.m. and midnight during the holiday. The fine for violating this restriction is NIS 500 or $153.

I wrote last week in the Jerusalem Prayer List that it is a good work to pray for people whom you don’t know personally and to pray for the world to recover and bring an end to this horrible pandemic called the coronavirus. Corona is a crown, and I am not sure on the head of which king this virus is a crown.

1. Please keep doing intercessory prayer for the whole world, concentrate on your country, but do not forget Israel.

2. There is a blessing from God to those who pray for other brothers and sisters and intercede through the Holy Spirit for the Body of the Messiah.

3. It might seem like a small thing for us to pray a few minutes for brothers and sisters around the world, but in the Kingdom and in the Heavens attention is paid by the authorities of Goodness to the caring and sincere intercessory prayer that conforms and confirms that the body of the Messiah Yeshua is truly one body.

a. Pray for all the former and present people involved in the Korean Israel Bible Instruction Ministry.

b. Pray for the former board members of KIBI and that those who need to repent and restore their relationship with Netivyah, receive power from on high to do so.

c. Pray for those members and academics that are and were a part of the Israel Forum.

d. Pray for those who have prayed so faithfully for the salvation of Israel and the peace in Israel.

e. Pray for the spiritual and physical health of all those in Korea who are still praying for the body of the Messiah in Israel and specifically praying and supporting Netivyah. Bless them and inspire them and pray that they be filled with faith, hope and love for the Lord and for Israel.

Let us all pray and encourage our spiritual leaders to lead and to point us toward repentance and to confession of our sins and weaknesses, so that the Lord will lift this coronavirus from off of this earth and we will remember the Lord and seek to walk in His paths of righteousness and truth.

I appreciate the prayers for my health and my eye. I see so much better with my eye than I did before the surgery. Thank you, all your prayers, for me. Please continue to pray for me and for my wife, Marcia. Marcia has truly little energy these days and sleeps most of the day. She is in pain from rheumatoid arthritis and her eyes have cataracts but since she is diabetic it is too dangerous to operate. We need your prayers.

Danah our daughter, needs much prayer for her situation and so does our granddaughter Noaam. Please lift Danah and Noaam in your prayers. Please lift Barry our son and his family, Beth, and Joey our grandson who are also staying at home and working from home during this time.

Marcia’s mother June is 91 years old and her health is failing. Our sister from Jerusalem, Hadassah, had her surgery for cancer and is now at home recovering. Please keep her in your prayers.

We are praying for a three-year-old little girl who is ill with a rare illness and cancer. She lives with her family in California and we need to pray for her and her family to receive attention and healing from the Lord and to be allowed to grow up to serve His kingdom.

I am adding a new prayer request from a leader of God’s people in India, Joy Mathew. Joy has a serious heart condition and has asked for prayer. I am praying that some of the local elders will go to Joy, anoint him with oil, and pray for his healing, in accordance with the instructions given by James the brother of Yeshua in his letter to the twelve tribes of Israel living in the diaspora.

Please pray for our brothers and sisters in Brazil. Brazil is one of the countries with a remarkably high count of sick and dead people from the coronavirus. We have brothers and sisters all around Brazil, and I ask you to just say a prayer for divine protection and for wisdom to keep them clear from this deadly plague. Pray for healing and strength for a 70-year-old man by the name of Paulo C. Pereira Braga Dias. Also include in your prayers Caique de Oliveira Becker These are people in Brazil who need the Lord’s special grace for healing. Please do not forget to lift up in prayer the young man Paulo and the Amaral family, in Brazil.

Please keep in your prayers our dear brother Pastor TJ in Taiwan. TJ is going through a new phase in his life, having lost his wife.

Keep Ruby Little in your prayers, our dear sister from Oklahoma City, who is also battling against cancer and add to your prayers Allison Howard Williams. Allison is the daughter of one of my incredibly special teachers and friends, Dr. George Howard. Allison is also battling cancer.

Lift up in prayer the following brothers and sisters:

Please keep praying for Samuel Lopes, a 17-year-old boy who is going through an extremely hard time. His father and mother are extremely upset that He is not walking with the Lord and I heard from his father he has joined with friends who are far from the paths of righteousness.

Please pray for the family of brother Joseph Kelber and especially for his son.

Pray for Rachael and Daniel, a brother and sister who need jobs and emotional healing.

Lift these brothers and sisters in your prayers: Angela Isby, Aries Franklin Mayers Sr., and Tony Black. Keep praying for Nancy, Don and their son Aaron Hook, Rachel David Kim’s wife Jingyung Lee, Dr. Yuizawa, Tiz H., Lion H., Michael Schiffman, Joe Mays, Ilana Abramov, Cynthia Parveen’s sister, David Stern and his family, Anne West who is now 100 years old. Keep praying for Gary, and Melanie.

Remember the following brothers and sisters from the Roeh Israel Congregation in Jerusalem; Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Zvi D. and Bathsheba, Jonathan B. and his wife Aviva and their baby, and pray for Sister Yoko Nagumo in Japan. Sister Yoko had a stroke, and we pray that her recovery will be quick and full.

From Chennai, India, please remember Pastor Isaac. From Hong Kong, remember all of Hong Kong during these days of several different kinds of viruses and the coronavirus. Remember Tony and Louisa Tam, and our brothers and sisters at the 611 Church, and the other churches who love God and love Israel in that great city.

Just a word of grace before the mercy seat of the Almighty will be heard in favor of these brothers and Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid and his family, Keijo and Salme our dear brothers in Finland, Tim Tucker, Satu-Maria, Sinni Tuuli. Our other brothers and sisters in Finland who need our prayers, Evelina, and Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, and Aaron Tani, and Hillel and his wife.

Around the whole world, we pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru, Takeo Sensei, Daisuke Sensei, Tomoko San, Yumi and her father Pastor Ohara, George, and Pastor Isaac in Chennai, India, Louisa, and Tony in Hong Kong.

I have just received a prayer request from a dear sister from Rio de Janeiro, Brazil. Her father who is 70 years old and diabetic has contracted the COVID-19 virus. His name is Paulo C. Pereira Braga Dias. He is in the hospital and his condition is particularly challenging. Please join us in lifting Paulo C. Pereira Braga Dias in your prayers.

Please see your prayer as casting a vote for healing before the Lord and His angels in Heaven in favor of every brother and sister that you are praying for. Just a word of grace for all of us is a refreshing spirit. Take your prayers before the mercy seat of the Almighty to be heard in favor of those that you are lifting in prayer.

Please add to your prayers the family of Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy their son. I believe that this is a good thing for us to pray for friends and acquaintances who are Muslims. It is an act of love and reconciliation to carry before the throne of mercy those dear people who are seeking peace and righteousness looking toward the Lord for mercy and healing.

Keep praying for Guilherme Antonio Nathan Becker and his wife Artuza de Oliviera, also add Rachael and Daniel Webster and Lizette Nancy, and Jose Carlos from Rio de Janeiro, Brazil.

By praying for people who are your brothers and sisters, and whom you do not know personally, you are exercising the right to be God’s ambassador in what is called “agape love.” “Agape love” is the highest form of love, a love that does not look for earthly rewards or give and take, but just does the service of intercession in the kingdom of God.

You will be blessed by the almighty God who gives each of His children good for the good we do and recompense for the bad we do. Your sincere prayers for people around the world do the following things for the Kingdom, the King, and for the body of the Messiah:

1. They unite you and the body in a major transcendent bond of prayer.

2. They demonstrate the oneness of the people of God.

3. Your prayer shows that there are people outside the realm of the physical world and personal interests who have a sincere bond and relationship that is heavenly and not earthly.

4. The Lord knows His children and gives credit and reward according to His promises.

We have brothers and sisters in Israel and in China and I ask you to pray for their safety and protection: Deborah Ruth, Lydia, Sima, Laurel S., Naomi, Orna, David S., Daniel, Dalia D., Ayla, Hillel, Elhanan, Tony, Dr. Song, and his wife Sister Harriet Kim, Michael Knezevich, Ismael Alves, Asher Gabriel, M. Ahuva. Please pray for a dear brother who is well into his 90’s and lost his wife a couple of weeks ago. His name is Dov H. Please keep a dear sister who attends our congregation in Jerusalem. Her name is Hadassah and she just had cancer surgery. Pray for Hadassah for a full recovery and remission from cancer in her body.

Pray for Israel. We are going through terrible riots and violence in the streets of Jerusalem and Tel-Aviv and other places around the country. These riots are motivated by the fact that much of the populace of Israel does not understand what the government is doing in relationship to the coronavirus pandemic.

Businesses are closing and bankruptcy is happening to old established companies and businesses and even our national airline is on the verge of bankruptcy. People do not have money to put food on their tables. The number of people in need of basic food is growing.

Netivyah has been feeding the poor of Jerusalem for more than 25 years and we have a highly appreciated humanitarian ministry that is working with the Jerusalem municipality. As the demands for food for people who never before needed such help grows, I pray that the Lord will inspire and motivate brothers and sisters and ministries who can help with this to visit our webpage: www.netivyah.org and do what they can to make it possible for us to double or more than double, the number of people and families that we serve.

Our prime minister’s case is still before the courts. I am not happy that this is happening in Israel, but I am praying that true justice and righteousness is exhibited in our court system. The truth must come out and I am not interested in a second prime minister of Israel going to jail. We have had a president in jail, a finance minister in jail, a minister of interior affairs in jail, and a member of the parliament in jail. Enough!

From our congregation in Jerusalem we ask you to join us in prayer for the following dear brothers and sisters: Gary, Melanie, Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Zvi D. and Bathsheba, Jonathan B. and his wife Aviva and their new baby.

Pray for some dear friends, Rabbi Salt, and his family and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

I was asked by brothers and sisters of the Messianic congregation, Shoresh David (The Root of David) in Portland, Oregon, to pray for Portland. Anarchist elements have taken the center of Portland, OR, and turned it into chaos, and disorder. So, please pray for Portland, OR, and for our brothers and sisters in that city.

The coronavirus is threatening the economy of the world with a great recession and depression. Some of our major supporters have already lowered the amount of their support. They have done this not only toward Netivyah, but for all the ministries that they are supporting, and they are many. I would like to first ask you to pray about your part in supporting Netivyah Bible Instruction Ministry.

Second, I would like for you who stand with us in prayer and financially to do your absolute best to stay on board with us and communicate. We realize that times will be hard for several years, but we also realize that God has chosen and blessed you for such a time as this.

Third please pray for a new project that we are starting in Israel in partnership with the Houses for Healing ministry from Abilene, Texas.

The aim is to provide hospitality for families of critically ill patients who are hospitalized in one of Jerusalem’s hospitals and who have no means to stay in hotels while their family members are in the hospitals.

This is a critical need especially in these days when there are hundreds of men and women who are in the Coronavirus ICU units for weeks and even months.

We need your prayer and your help to make this a meaningful and significant blessing both to the sick and to their families. 
 


I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children. Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish! Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

May the Lord God of Israel and the Grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

Joseph Shulam
netivyah.org

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)