예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2025.03.292025-03-29 02:27
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

예루살렘 기도 목록 2025329
요셉 슐람

 

앞서 여러 토라 포션들 대부분이 시내 광야에 성막을 세우는 일과 연관되어 있었습니다. 지성소를 밝히는 등대를 금으로 만드는 것, 나팔을 은으로 만드는 것 등 기술적 정보가 많았습니다. 토라 포션 페쿠데이 (פְקוּדֵי 출애굽기 38:2140:38)는 출애굽기의 마지막 토라 포션입니다.

 

출애굽기를 끝내는 이 토라 포션은 토라의 역사적 서사의 끝입니다. 여기서부터 토라는 훨씬 더 종교적인 책, 즉 하나님의 성막 안에서 섬기는 사람들을 위한 제사장 매뉴얼이 됩니다. 이 토라 포션은 주로 미쉬칸(성막)의 완성과 설명과 마지막 회합과 시내 광야에서 지은 하나님의 거처의 헌당을 다루고 있습니다.

 

처음에 토라 포션 페쿠데이는 독자에게 지루한 의례와 성막 안의 여러 가지 기구와 도구들을 다루는 듯한 인상을 줍니다. 그런데 토라는 우리를 성막 짓기와 동물과 새와 소와 다른 큰 동물 제사 방법에 대한 자세한 설명에서부터 제사 자체로 데려갑니다. 보통의 독자는 레위기를 제사 동물의 내장을 다루는 것과 새를 제물로 바치는 것과 의례에 대한 자세한 설명이 있는 조금 지루한 책이라고 생각합니다. 그렇지만, (무슬림이나 사마리아인들은 21세기 요즘까지 동물 제사를 계속하기는 하지만, 성막이나 성전이나 동물 제사가 없는 오늘날 우리 시대에는) 의미 없어 보이는 가운데 깊이 박혀 있어서, 우리가 인내심을 가지고 좀 더 깊이 파고들면, 하나님의 성품을 이해하는 데 필요한 개념을 발견하게 됩니다.

 

고대 의례와 건축의 상세 설명에 집중되어 있는 듯이 보이지만, 페쿠데이는 특히 교회나 정부의 모든 차원에서 도덕적, 영적 지도자 위기 시대인 21세기에도 개인적, 국가적 적용에 매우 의미 있는, 시대를 초월한 교훈을 담고 있습니다. 저희는 지금 쓰리고 가혹한 전쟁 중이며 이스라엘 진영의 사회적 구조를 재건해야 할 필요가 있습니다. 모세가 하나님께서 우리에게 개인적으로, 집단적으로 더 나은 삶을 살도록 주신 이 규율과 명령을 말하고 어쩌면 기록했을 때, 저희 조상은 광야에 있었습니다.

성막을 짓는 일은 끝났고, 레위인들과 제사장들은 실수를 저지르거나 그 곳을 수치스럽게 하지 않으며 두려움과 떨림과 깊은 존경과 경외심으로 거룩한 일을 하도록 기름 부음을 받았습니다. 그 의식은 엄숙했고 그들의 준비의 진지함은 모든 것을 질서 있게, 실수하여 생명을 잃게 될 수도 있다는 두려움으로 모든 것을 상세한 지시 대로 하기 위함입니다.

 

다윗왕 때 법궤를 기리얏 여아림(저희 집에서 차로 15분 거리에 있는 아부 고쉬 아랍인 마을)에서 예루살렘으로 옮기려고 소가 끄는 수레가 언덕을 올라갈 때 웃사는 궤가 떨어지지 않도록 붙잡으려 했습니다. 저희처럼 이스라엘 땅에 사는 사람들에게 있는 아주 특별한 특권 중 하나는 이런 성경 속 장소를 가볼 수 있다는 것입니다. 이스라엘 땅의 지리는 성경 이야기의 진실성을 증명하고 실체화하는 수단 중 하나입니다. 앞서 말한 제 이야기는 단지 제 의견만은 아닙니다. 모든 이스라엘 자손의 헌물로 지은 회막에서의 주님의 일 봉사에 대한 지시와 레위 지파의 기름 부음과 봉직이 진행되는 동안 레위 지파의 태도는 변하고 향상되었습니다. 저는 레위 지파 사람들에 의해 발전된 이 새로운 태도를, 하나님께서 그분의 종이 되도록 선택하신 레위인들과 제사장들에 의해 지상으로 확장된 하나님의 거룩하심에 대한 일종의 거룩한 두려움이라고 부르겠습니다.

이번 토라 포션에서는 하나님의 종들이 특히 광야의 이스라엘 진영 한가운데 있는 하나님의 거처인 성막에서의 봉사에 지도자의 책임성과 투명성을 보여 주게 될 몇 가지 방법을 개략합니다.

 

모든 일이 하나님의 명령에 따라 성실하고도 정확하게 완료되고 나서야 쉐키나(하나님의 임재)가 그들 가운데 거하시게 되었습니다.

 

전쟁 혹은 혼돈의 시대에 우리는 물어야 합니다: “우리 진영은 거룩한가?그리고 우리는 하나님의 임재가 우리 가운데 거하실 공간을 만들고 있는가?미쉬칸은 지리적으로도 영적으로도 이스라엘 진영 가운데 있었습니다.

 

모세는 미쉬칸을 짓는 데 사용되는 모든 재료를 철저히 계산합니다. 전적으로 신뢰 받았지만, 모세는 투명성과 정직의 본이 됩니다. 출애굽기 38장 시작부터 우리는 모세가 성막의 모든 것에 대한 모든 물목을 제시합니다. 모세는 모든 기구를 설명할 뿐만 아니라, 나무의 종류, 즉 아카시아목이라는 것까지 상세히 알려줍니다. 성령님께서는 모세에게 무엇은 구리로 만들고, 무엇은 은으로 만들고, 무엇은 어떤 나무를 사용할지, 각 물품의 아주 세세한 부분까지 알려주도록 지시하셨습니다.

 

토라는 성막을 짓기 위해 바친 금, , , 천 등 각 물품을 나열합니다. 정부와 군과 종교 지도자들은 가장 높은 수준의 정직성을 지니고 있어야 합니다. 이스라엘과 모든 나라 국민은 귀감이 되는 지도자가 필요합니다. 모세는 시내산에서 토라를 받기 전에도 그의 장인 이드로에게서 행정을 배웠습니다.

하나님의 종이나 지도자 중에 부패나 불신이 있어서는 안 됩니다. 오늘날, 이스라엘과 많은 나라들에서 공공자원의 오용이 흔합니다. 하나님께서 주신 토라와 토라 포션 페쿠데이는 의로운 지도자는 책임성이 있어야 한다고 가르칩니다. 이 토라 포션에서 우리는, 아무 것도 숨기는 것이 있어서는 안 되며, 모든 사람이 신뢰 받을 때조차, 아무 것도 숨길 것이 없을 때라도, 하나님과 사람들을 섬기는 사람들의 명성을 지키기 위해서 하나님께서 하나님의 집에서 사용하도록 우리에게 주신 것에 대한 장부를 기록하는 것이 언제나 현명하다는 것을 배울 수 있습니다.

 

, 제가 이것을 쓰는 이유는 제가 인간 본성이 스트레스를 받는 상황에서 처음에는 조금, 두 번째는 조금 더 꺾일 수 있는 복잡한 메카니즘이라는 것을 알기 때문입니다. 모세는 무고한 사람을 거짓 고소에서 지키고, 유혹받고 나약한 성품을 가진 사람을 뭔가를 취하거나 그것을 빌리고는 제자리에 가져다두는 것을 잊는 유혹에 빠지지 않도록 경계를 하고 있습니다.

 

예루살렘에 있는 성전에 있는 모든 것과 마찬가지로, 광야의 성막 안에 있는 모든 것의 물목이 계산되었고, 성막이 온 이스라엘의 집단 헌납의 결과이기 때문에 온 이스라엘의 공동 소유라는 것을 기억하십시오.

 

저는 출애굽기 마지막 토라 포션 페쿠데이에서 제가 주님과 함께 동행한 70년 동안 한 번도 주의를 기울인 적이 없는 어떤 것을 배웠습니다. 드려진 모든 헌물은 무엇보다 하나님께 드려져 하나님 앞에서 성별되었습니다. 하나님의 백성이 주님과 섬기는 일에 드린 모든 헌물과 예물은 거룩하며 하나님께 드려진 것입니다. 하나님의 제자가 할 수 있는 최악의 일 중 하나는 불의하고, 손상되고, 그릇된 동기를 가지고 행해진 더러운 태도로 얻은 것을 드리는 것입니다.

 

저희가 예루살렘 나르키스가 16번지에 낡은 건물을 다시 짓기 위해 믿음으로 모금하기 시작할 때, 해야 하는 옳은 일은 나이 들었건 젊었건 현지의 형제자매들에게 먼저 그들이 기쁨으로 정한 대로 마음에서 드려 장래 예루살렘 네티비야 집의 일부를 소유하는 특권을 누리라고 청하는 것이었습니다. 제 생각에, 네티비야 건물은 이스라엘에서 어떤 교회나 기관이나 법인도 그 어떤 소유권이나 권리가 없는 현지 비영리자선기관이 소유한 몇 안 되는 건물 중 하나입니다.

 

이 토라 포션의 또 다른 원리는 드리는 것이 특권이며 결코 인색한 마음으로 해서는 안 된다는 것입니다. 드리는 것은 드리는 자와 그 가족에게 영원한 가치가 있는 배당이 있는 하나님 나라에 대한 투자입니다. 사도 바울과 토라가 말하는 것처럼,

각각 그 마음에 정한 대로 할 것이요” “기쁜 마음으로 내는 자가 내게 바치는 모든 것을 너희는 받을지니라 (출애굽기 25:2)

 

사도 바울은 그리스 고린도 교회에 명령할 때, 이와 똑같은 개념과 문구를 사용합니다:

각각 그 마음에 정한 대로 할 것이요 인색함으로나 억지로 하지 말지니 하나님은 즐겨 내는 자를 사랑하시느니라 (고린도후서 9:7)

 

이 원리는 성경 전반에 걸쳐 보편적입니다. 우리가 하나님의 목적을 이루고 섬기기 위해 하나님께 드리는 것은 무엇이든 언제나 이 땅에서나 영원에서나 가치가 있는 축복이 될 것입니다.

 

우리가 토라에서 배우는 원리는 보편적이며 언제나 우리 마음의 목적 대로 역사합니다. 저는 전 세계적으로 하나님의 나라에서 섬긴 거의 68년 동안 다음과 같은 하나님의 약속을 보았고 경험했다는 것을 말할 수 있습니다:

내가 어려서부터 늙기까지 의인이 버림을 당하거나 그의 자손이 걸식함을 보지 못하였도다 (시편 37:25)

 

제 오랜 경험상, 저는 인색하게 온 회중 앞에서 공공연히 드렸던 사람들은 그들의 태도의 결과로 그들의 재산의 상당 부분을 잃는 것을 보았습니다.

토라와 선지서와 사도들의 서신을 진지하게 받아들여야 하는 이유는 이것들이 인류를 위한 하나님의 계획과 청사진을 보여주는 하나님의 계시이기 때문입니다. 우리 모두는 하나님께서 우리가 우리 마음에 품고 있는 모든 것을 아신다는 것과, 우리의 행동은 우리 마음과 생각과 분리되어 있지 않다는 것을 기억해야 합니다. 행동은 우리가 우리 마음에 품고 있는 것을 반영합니다. 우리가 드리는 것은 헌금이나 기부하는 금액과는 관계 없습니다. 그것은 오로지 우리가 드리는 동기와 우리가 다른 사람들과 심지어 우리 자신과 우리 가족에게 있기를 원하는 축복과 관계 있습니다.

저는 하나님께서 토라에서 이 교훈을 한 번 이상 반복 하셨다고 생각하는데요, 왜냐하면 그분께서는 모든 사람이 드리는 시간이나 봉사나 육체 노동이나 공예나 지도자직이나 물질적 헌납이나 낯선 사람에게 준 자선의 의미는 결코 잊히지 않는다는 것을 강조하고 싶으시기 때문입니다. 우리가 행하는 악하고 치사한 행동이나 불친절도 마찬가지입니다. 그것은 돌에 기록되어 있고, 오직 하나님만이 우리의 잘못을 지울 수 있는 지우개를 가지고 계십니다.

 

우리가 사는 세상은 점점 더 물질적 부와 소유에 집중하지만, 우리는 하나님께서 우리 마음을 보신다는 것과, 하나님의 나라와 그분의 말씀에서 모든 것은 상대적이라는 것을 잊어서는 안 됩니다. 과부가 성전에서 드린 동전 두 닢은 부유한 바리새인이 드린 1천 디나르보다 훨씬 더한 가치가 있었습니다. 우리는 하나님께서 우리를 종형 곡선에 따라 평가하시며 우리가 그분의 세계에서 할 수 있는 것과 할 수 없는 것을 아신다는 것을 기억해야 합니다. 절대적 숫자는 중요하지 않습니다. 상대적 숫자가 우리 마음을 진짜로 반영하는 것입니다.

 

점점 더 명성과 부와 정치사회적 영향력에 집중하는 세상에서, 토라 포션 페쿠데이는 우리에게 한 사람이 그의 형제와 친구에게 하는 조용하고 겸손한 섬김의 가치를 상기시켜 줍니다. 우리는 하나님으로부터 무료로 구원을 받았습니다. 우리는 적십자사나 현지 병원의 혈액 은행에 1파인트의 피도 헌혈할 필요조차 없습니다. 아브라함과 다윗의 자손 예슈아께서 저와 여러분을 위해 모든 값을 지불하셨습니다!

 

우리는 이번 안식일 토라 포션이 우리에게 가르치는 원리를 적용해야 합니다.

우리가 어떤 자선을 하거나, 우리의 시간을 주거나, 우리의 물건과 서비스를 나누거나, 우리 마음에서 가난한 사람에게 어떤 기부를 할 때마다, 우리는 우리 손을 통해 행동하시는 하나님의 내뻗은 손이 되는 것입니다.

 

우리는 먼저 아픈 형제나 자매에게 편지를 쓰는 것과 같은 작은 일에 대해서조차 하나님의 은혜로 판단 받습니다. 우리는 가자지구나 레바논 전선에 있는 군인들에게 따뜻한 음식을 가져다 주거나 겨울에 헤르몬산 정상에 있는 군인에게 따뜻한 모자나 목도리를 떠주는 것 같은 작은 일로 우리 군인들을 도와준 것 같은 일은 우리 마음에서 우러나와 사랑과 감사로 도장 찍은 것 같이 여겨질 것입니다.

 

이번 안식일 토라 포션도 다양성을 통한 하나 됨을 강조합니다. 드리는 것은 정해진 금액이나 정해진 시간이 있는 반드시 해야 하는 의무가 아닙니다. 우리 마음에서부터 정직하게 드리는 것은 부자가 드린 1천 디나르나 과부의 동전 두 닢이나 똑같은 가치로 여겨질 것입니다. 드리는 각 사람의 마음의 의도는 가난한 사람과 부자 사이의 차이의 균형을 맞출 것입니다.

성막의 일은 서로 다른 재능과 솜씨를 가진 여러 사람들과 남녀와 지도자와 일꾼들이 모두 하나님께서 시내산 정상에서 모세에게 주신 지시와 프로그램을 따라 마쳤습니다.

 

오늘날 우리가 사는 세상은 아주 다르며, 우리에게는 동아프리카에서 가르치며 학생들의 토론과 질의 응답 세 시간 동안 동시에 모두 서로를 볼 수 있게 해주는 도구가 있습니다. 그 필요는 언제나 있었는데, 그 도구들이 모두 이미 여기에 있게 되었습니다. 그래도, 우리가 우리 삶과 사역의 필요와 목적을 이해할 수 있다면, 주님께서 우리를 그분의 손의 도구로 사용하도록 허락할 수 있을 것입니다. 하나님의 성막을 준비하는 것도 심지어 가상으로 할 수 있습니다. 제가 예슈아의 우주선이 올리브산(감람산)에 착륙하기를 기다리는 예루살렘의 아름다운 전경을 내다보는 이곳 메바세렛 찌온에 있는 저희 집 거실에서 나가지 않고도 세계에 다다를 수 있습니다!

 

이스라엘 국가는 언제나 세계의 의와 불의를 시험하는 리트머스 용지였습니다. 세속적이든 종교적이든, 좌익이든 우익이든, 아쉬케나지든 미즈라히든 유대인과 그 동맹과 일부 아랍 공동체가 함께 일어나 곁에서 나란히 싸울 때, 이스라엘 국가는 전쟁 동안 이러한 힘을 보여주었습니다. 저는 두르즈인 병사를 돌보는 이스라엘 군의 무슬림 및 기독교인 아랍인 의사들과 위생병들에 대해 말씀드릴 수 있습니다. 이스라엘 유대인 의사들이 전장에서 죽은 아랍인 병사의 신체 일부를 가자지구에서 중상 당한 유대인 병사의 신체에 이식한 일도 말씀드릴 수 있습니다. 한 번은 전투에서 죽은 아들의 신체를 네 명(유대인, 베두윈 무슬림 병사, 기독교인 아랍인 탱크 운전자)에게 이식하도록 내어준 유대인 가족도 있었습니다!

 

목적의 하나 됨의 원리와 하나님의 법에 순종하고 싶은 마음과 그냥 하나님의 형상 대로 지음 받은 사람이 되고 싶은 평범한 소원은 다른 하나님의 자녀들과 똑같이 하나님의 사랑과 예슈아의 희생을 축하하기에 충분합니다.

 

전 세계 회당에서 읽을 이번 토라 포션은 똑같이 육으로 지어진 남녀가 되기 위한 목적에 있어서 궁극적으로 일치됩니다. 여러분이 탱크를 타격한 로켓포에 의해 갈기갈기 찢긴 몸을 보았다면, 육체의 피부색은 아무 의미가 없습니다. 신체의 내부를 들여다보면 아프리카계 병사의 몸이나 예슈아라는 이름의 유대인이 자기의 죄를 사하시기 위해 죽은 것이 감사하여 이스라엘군에 자원 입대한 아메리칸 인디언 병사의 몸이나 똑같습니다.

 

제 의문은 우리가 왜 믿지 못할 정도로 미친 세상에서 서로를 섬기는 섬김과 하나님을 결합시키는 이 멋진 결합에 대해 훨씬 더 많이 보지 못하는가입니다. 저는 제 자신에게는 그 대답이 있지만, 그것이 그다지 복잡하지 않다는 것만을 말씀드리겠습니다. 사람들은 종교적 이기심과 시기가 그들의 평안을 앗아가고 그것을 정치와 탐욕과, 하나님을 영화롭게 하기로 되어 있으나 우리 모두의 아버지이신 하나님만 빼고 다른 모든 사람을 영화롭게 하는 공허하고 가짜인 의레로 대신하도록 허용합니다.

 

여러분이 이번 토라 포션을 주의 깊게 읽어보시면, 하나님께서 이스라엘에 내가 너희 안에 거할 수 있게 성막을 지으라고 말씀하십니다! 예레미야가 말한 것처럼:

그러나 그 날 후에 내가 이스라엘 집과 맺을 언약은 이러하니 곧 내가 나의 법을 그들의 속에 두며 그들의 마음에 기록하여 나는 그들의 하나님이 되고 그들은 내 백성이 될 것이라 (예레미야 31:33)

 

성막은 하늘에서 설계되어 시내산 정상에서 모세에게 전달되었습니다. 성막은 한 사람이 지은 것이 아니라, 모두 하나님의 지시에 따라 공동체의 조화된 노력으로 지어졌습니다. 다양한 배경을 가졌으나 사람들은 공동의 영적 목표로 하나가 되었습니다.

 

연합된 노력으로 지어진 것은 하나님께서 이스라엘 진영 가운데, 이스라엘 백성의 마음과 이스라엘에 합류하여 요단강을 건너고 예루살렘으로 와서 천지를 지으신 이스라엘의 하나님을 숭배하는 비-이스라엘 민족들의 마음에 기뻐 거하시는 곳이 되었습니다.

 

샤밧 샬롬.

아래 동영상들은 지난 주 예루살렘 기도 목록이 발송된 후에 게시된 영상들입니다.

 

20250329_The Jerusalem Prayer List_TorahPortion22-Vayakhel.jpeg
토라 포션
22 바얔헬 (ויקהל) - 그리고 그가 모았다

https://youtu.be/h3yzB4XrPXE

바얔헬 (출애굽기 35:138:20), 요셉 슐람은 안식일을 지키고 성막을 짓기 위해 자원하여 드리라는 하나님의 명령에 대해 고찰합니다. 요셉은 창조 시에 수립된 원칙 대로, 6일 일하고 일곱째 날에 쉬는 중요성을 강조합니다. 금이든, 은이든, 재료든, 재능이든 성막에 기여하는 것은 남녀의 자원하는 마음에서 나왔고, 공동체의 주인 의식과 하나 됨의 의식을 고양합니다. 요셉은 오늘날의 믿는 자들이 하나님 나라를 건설하고 공동체를 강하게 하기 위해 마음에서 우러나와 드릴 것과, 하나님께서 주신 재능을 사용할 것을 고무합니다.

 

20250329_The Jerusalem Prayer List_Shalom_Sowing Generously.jpeg
후하게 씨를 뿌림
(샬롬, 여러분 베쓰 슐람)

https://youtu.be/Tp9Oud6Ra3Y

여러분이 그동안 들어온 것, 즉 하나님의 축복은 형통을 위한 장치에 관한 것이 아니라는 것은 잊으십시오. 성경은 후하게 드리는 것이 하늘과의 거래 계약이 아니라, 급진적인 믿음의 행동이라고 가르칩니다. 고린도후서 9:6-11에서, 바울은 부를 약속하지 않습니다. 그는 우리에게 우리의 공급자이신 하나님을 믿으라고 촉구합니다. 우리는 그동안 후하게 드리는 것을 오해했을까요? 죄책감에서 드리는 것을 그치십시오. 목적을 가지고 드리기 시작하십시오. 지금 동영상을 보시면서 형통 복음 버전이 아닌, 뿌리고 거두는 것에 대한 진짜 성경의 의미를 발견하십시오!

 

목요일, 금요일, 일요일마다 게시되는 새 동영상을 알고 싶으시면 저희 유튜브를 보시기 바랍니다.

인터내셔널 네티비야 유튜브를 구독해 주십시오.
https://www.youtube.com/@NetivyahInternational

 


20250329_The Jerusalem Prayer List_TFZ_collection2.jpeg
요셉의
80세 생일 기념
1990년대 시온으로부터의 가르침 두 번째 모음집
생일 축하합니다!
 

 


기도 목록

여러분이 개인적으로 모르는 형제자매들을 위해 드리는 기도는 순전한 사랑이며 메시아의 몸을 세우는 것입니다. 여러분이 이기적인 이해관계 없이 여러분이 모르지만 형제인 누군가를 위해 천국에서 투표를 하는 것이기에 이것은 아가페 사랑입니다. 그리고 하나님께서는 우리가 이 세상에서는 서로 모를지라도 우리를 함께 묶는 사랑과 믿음의 긴 사슬로 연결된 다른 사람을 위해 하는 이기적이지 않고 참된 사랑과 관심의 표현인 이 기도를 보고 계십니다.

우리가 천국에 가서 우리가 위해서 기도했고 때로는 울부짖었던 사람들을 만나게 되면 기쁜 일일 것입니다. 그들은 육신적으로는 모르지만 영적으로는 같은 그리스도의 몸의 지체인 형제자매들로서, 언젠가 함께 앉아 제가 당신이 치유되도록 기도한 것이 기억납니다!”, “당신이 가자지구 하마스 테러리스트들의 잔인한 손아귀에서 인질들을 구하기 위해 가자지구에서 싸울 때 제가 당신이 안전하도록 기도한 것이 기억납니다!” 이야기 나누는 특권을 누리게 될 이들입니다.

하나님의 은혜와, 치유와 힘을 주시는 하나님의 부드러운 손길이 필요한 다음 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

예루살렘에서는:

요셉과 마르시아 슐람
(경과보고) 지난 월요일은 아버지(요셉)80세 생일이었습니다. 아버지는 한나가 가져온 케이크와 안부를 묻고 안녕을 비는 모든 전화와 연락에 대해 감사해 했습니다. 아버지는 엄마(마르시아)와 함께 집에 계셨습니다. 어제 아버지는 다음 달에 있을 추가 촬영을 대비하여 몇 가지 피 검사를 했습니다. 엄마의 건강 돌봄은 의사가 집으로 문진하러 오는 것으로 바뀔 것업니다.

귀한 일라나 아히저비 자매님은 99세이시며 기억력 문제로 고생하고 계십니다.

우리의 귀한 레아 커르키 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

아담의 부모님인 배리와 달리아를 위해 기도해 주십시오. 이분들도 건강 문제와 어려움이 좀 있습니다.

치매를 앓고 계시는 고령의 귀한 미리암 자매님을 위해 기도해 주십시오.

움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 온 가족을 위해 기도해 주십시오. 이 가족은 자녀들의 치유와 그들의 일에 지혜가 필요한 귀한 오랜 친구 가족입니다.

네게브 광야 깊숙한 곳에서 살고 있는 로메로 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그곳은 덥습니다. 그들이 저희 회중에서 멀리 떨어져 있어서 저희는 그들이 그립습니다.

영국에서는:

데보라 아이자야를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 데보라 아이자야를 복된 삶과 가정으로 인도하시고 그녀의 문제에 대한 해결책을 찾아 주시기를 기도합니다.

핀란드에서는:

마우노 렘포넨 형제님은 상당히 깊어진 암 진단을 받았습니다. 저희는 하나님께서 그에게 그의 가족과 건강히 보내는 날을 주시도록 하나님의 뜻이 이루어지기를 간구하고 있습니다. 서로 의지가 되어주고 있는 힐카, 미이카, 에스터를 위해 기도해 주십시오.

하나님의 양떼 안에서 저희의 귀한 파트너이자 동역자인 케이조와 살메를 위해 기도해 주십시오. 케이조와 살메 둘 다 좀 어려운 심장병이 있습니다.

우리의 귀한 자매님들인 사투-마리아, 시니 투울리, 앤 미리야미를 위해 기도해 주십시오.

에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아, 빅터, 아아론 타니, 힐렐을 위해 기도해 주십시오.

이탈리아에서는:

로베르토는 최근에 아버지가 돌아가신 그의 친구 니콜레타 비(B.)를 위한 기도 부탁 차 연락을 취했습니다. 아버지를 여의고 힘들어 하고 있는 그녀의 영혼을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

덴마크에서는:

신씨아 엠(M.)이 여러분에게 그녀의 건강을 위해 기도해 주시기를 부탁했습니다. 그녀는 호중성백혈구감소증과 만성 천식이 있고 2021년 이래 격주로 주사를 맞는 생물학적 처리법 치료를 받아오고 있습니다. 그래서 여러분께 더 나은 결과와 건강 호전을 위해 기도해 주시기를 부탁드립니다. 날마다의 증상들, 호흡기 감염, 투약 및 주사로 너무 피곤하다고 합니다.

에티오피아에서는:

듀 지(G.)는 뇌수막염으로 아팠습니다. 그와 그의 가족은 모두 치유와 그를 돕기 위한 힘이 필요합니다.

브라질에서는:

이스마엘 브이(V.)가 그의 부모님을 위한 기도를 부탁했습니다: 80세 아버지 이스마엘 브이(V.)75세 어머니 마르가리다 펠리시아나 브이(V.). 어머니는 2008년 의료 사고 이래 고생하고 있는데요, 오직 기적으로만 이 상황을 해결할 수 있습니다. 아버지는 전립선과 안과 문제가 있습니다.

맥스는 그의 가문의 유대적 뿌리에 관한 문서화와 관련한 법원 결정을 초조히 기다리고 있습니다. 여러분의 기도에 맥스와 법원 결정을 기억해 주시기 바랍니다.

브라질 꾸리띠바 출신의 귀한 한 젊은이 파울로를 위해 기도해 주십시오. 그는 온전한 정신과 정신 건강을 위해 우리의 기도가 절실히 필요합니다.

클라우디아 리타 수지 아라우라는 이름의 귀한 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그녀는 암에 걸렸기에 하나님의 치유의 손길이 필요합니다.

파티마 마리아 도카르모 귀마라래스의 건강과 그녀의 손녀의 쌍둥이 아기들을 위해 기도해 주십시오.

길례르미 안토니오 노텐 베케르는 허리가 아파 고생하고 있습니다.

알투사 데 올리베이라와 그의 아내를 위해 기도해 주십시오. 눈에 심각한 문제가 있는 세 살배기 아이 카이크 데 올리베이라 베케르를 위해 기도하여 주님께 이 아이의 눈을 고쳐주시도록 간구해 주십시오.

카자흐스탄에서는:

(신규) 타마라는 4기 장암 투병 중에 경미한 뇌졸중을 두 번이나 겪고 현재 입원해 있습니다. 그녀가 다니는 교회의 프로순트소프 피(P.) 목사님이 그녀를 대신해 그녀의 가족과 그녀의 암 치료를 위한 기도를 부탁하기 위해 연락해 왔습니다.

아시아에서는:

대만의 티제이(T.J.) 목사님을 위해 기도해 주십시오.

중국의 귀한 데보라 루스 자매님을 위해 기도해 주십시오.

일본에 계시는 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오.

토니 탐과 그의 아내 루이자와 아들 마르코는 그들의 상황에 대해 특별 기도가 필요합니다.

우리는 저우 원리앤, 아베 가족, 토루 상, 유미 오하라와 그녀의 가족, 데보라 루스, 아일라와 다니엘과 그들의 딸을 위해 계속 기도하고 있습니다.

송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님과 키비(한ㆍ이성경연구소) 사역을 위해 기도해 주십시오.

미국에서는:

(신규) 폴 에스(S.)는 군에서 일시 해고되었습니다. 그의 다음 이직 행보와 축복이 될 기회를 위해 기도해 주시기 바랍니다.

(경과보고) 은 가족관계 변화를 다루는 데에 있어서 기도가 필요합니다. 최선의 선택에 차분함과 힘이 있도록 기도해 주십시오.

(경과보고) 크리스 더블유(W.)는 아직 지원을 하며 최종 취직 결정을 기다리고 있습니다. 어쩌면 다음 주 금요일에 좋은 소식이 있을 것입니다.

아담 비(B.)는 고용 안정을 위해 기도해 달라고 부탁했습니다. 미국에서 진행 중인 줄줄이 해고로 영향을 받는 가족들이 없지 않습니다. 기도 가운데 아담과 그의 가족을 위해 고용 안정을 기억해 주시기 바랍니다.

매니는 쇠약해지고 있는 그의 아버지의 건강을 위해 기도해 주시기를 부탁합니다.

피츠버그의 셜리앤은 컨디션이 좋아졌습니다. 그녀는 신장이 잘 기능하지 못하고 있는 문제를 다루고 있으며 일주일에 두세 번 장을 봐줄 상냥한 사람이 새로 왔습니다. 셜리앤은 이것에 대해 감사해 하며 여러분의 기도 가운데 그녀를 기억해 주셨으면 합니다.

피트와 마지. 마지는 유방암 검사를 받고 있습니다. 이들은 손주들의 법적 후견인 자격을 얻기 위한 절차 중에 있습니다. 둘 다 80대 중반입니다. 이 손주들이 대학교에 갈 나이가 지날 때까지 장수하도록 기력이 있도록 기도해 주시기 바랍니다.

호세는 결혼생활이 더 견고해지도록 여러분의 축복과 아들 출생을 위해 여러분의 기도가 필요합니다.

팻 에이(A.)는 집으로 돌아왔고 피부 이식 수술에서 회복 중입니다.

아이다 라미레즈98세로 1기 치매를 앓고 계십니다. 어머니를 돌보고 있는 그녀의 딸 아이다 곤잘레즈도 힘과 하나님의 은혜와 보호가 필요합니다.

(경과보고) 팻 에스(S)는 신경이 조이면서 생기는 통증이 있어 기도가 필요합니다. 그녀의 남편 필립은 매주 제게 연락을 해 경과보고를 하고 그가 여러분께 얼마나 감사한지 말합니다. 기도 가운데 이 둘을 기억해 주시기 바랍니다. 우리는 통증을 다룰 더 나은 치료법을 위해 기도하고 있습니다.

달라스에 계시는 오랜 기도 용사이자 후원자이신 제리 로저스가 암 진단을 받았습니다. 항암치료를 위해 오래 입원했다가 귀가했습니다.

래리가 그의 손주들을 위한 기도를 부탁합니다. 저는 손주가 있는 우리 대부분이 이 세상의 상태에 대해 우려하고 있을 것이라고 말씀드릴 수 있을 것 같습니다. 관용이 없고, 유혹이 만연한 상태 말입니다. 성령님께서 그들이 바른 선택을 하도록 인도해 주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

(경과보고) 빌 씨(C.) - 하나님은 선하십니다. 여러분의 기도와 하나님의 치유로 X선 단층촬영 결과가 깨끗하게 나왔습니다. 감사 기도 드려주십시오. 빌은 앞으로 네 달 더 치료를 계속할 것입니다.

(경과보고) 질이 줄리를 위해 기도해 주신 것에 대해 여러분께 감사의 말씀드리고자 연락해 왔습니다. 이것은 모두에게 격려와 축복이 되는 것입니다. 이는 믿음의 가족이 얼마나 큰지 기억할 수 있는 기회입니다. 줄리의 백혈구 수치가 아직 더 올라가야 합니다. 그녀는 다음 번 단층 촬영을 기다리고 있습니다.

알래스카의 앤지와 바브라(앤지의 어머니). 바브라는 노년 관련 통증과 불편이 있습니다. 힘 주시고 틍증이 줄도록 여러분의 기도에 이들을 올려드려 주십시오.

몇 가지 건강 문제가 있는 제 딸 다나를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 다나에게 삶과 직장에서 지혜와 평안과 고요를 주시도록 기도합니다.

낸시 훅의 큰 아들인 아론 훅은 지혜와, 과거 삶의 문제로부터의 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다.

조나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그의 어머니와 그의 형제 다니엘을 축복해 주시고 치유해 주시도록 올려드려 주십시오.

아주 중요한 하나님의 사람들인 랍비 솔트와 그의 가족, 랍비 핫셀블래드를 위해 기도해 주십시오. 그들은 둘 다 연로하고 보호와 축복이 필요합니다.

제 사촌 니심과 결혼하여 뉴욕시에 살고 있는 일라나 아브라모프를 위해 기도해 주십시오. 쓰러져서 재활센터에서 재활 중이던 일라나는 지금은 집으로 돌아왔습니다. 우리는 일라나의 완전한 회복을 위해 기도합니다. 그녀와 니심은 둘 다 우리의 기도가 필요합니다.

스티브 모크를 위해 기도해 주십시오. 그의 인지력이 감소되고 있었기에 우리는 하나님께 은혜를 베푸셔서 치유해 주시고 힘 주시기를 구했습니다. 스티브와 죠시의 아들 죠셉은 아주 멋지고 기쁜 보고를 받았습니다. 지난 번 골수 이식 후 받은 보고는 의사들이 그의 몸에서 백혈병을 발견하지 못했다는 것입니다. 주님을 찬양합니다

 


여러분은 저희 유튜브나 블로그 포스트의 새 동영상을 놓치셨을 수도 있습니다. 저희는 네티비야 자료보관 프로젝트의 일환으로 기록된 새 컨텐츠를 디지털화했습니다. 블로그 강의들 & 유튜브 


=======================================================

 

The Jerusalem Prayer List 29 March, 2025
by Joseph Shulam

 

In the previous Torah portions, much was connected to the construction of the Tabernacle in the wilderness of Sinai. There was a lot of technical information, including great details on making the Candelabra from gold for light in the Holy of Holies and the trumpets from silver. The Torah portion Pekudei (פְקוּדֵי Exodus 38:2140:38) is the final portion of the Book of Exodus.

 

The Torah reading that ends the book of Exodus is the end of the historical narrative of the Torah. From Here on, the Torah becomes a much more religious book, a priestly manual for those who serve in God's Tabernacle. It deals primarily with the completion and accounting of the Mishkan (Tabernacle) and the final assembly and dedication of God's dwelling place in the Sinai Desert.

 

At first, the Torah portion of Pekudei gives the reader the impression of dealing with tedious religious practices of ritual and building of the different tools and furniture of the Tabernacle. But from the building of the tent and the detailed description of how to sacrifice the animals, birds, bulls, and other big animals, The Torah takes us to the sacrifices themselves. The average reader might find the text of Leviticus a bit tedious, with details of the sacrifices of the internal parts of the sacrificial animals, the birds, and the ceremonies. However, embedded in the middle of the seemingly irrelevant ( to a generation like ours today that doesn't have any Tabernacle or Temple or sacrificing of animals, like the Muslims and the Samaritans do even to these days of the 21st Century), if we dig a little deeper and with much more longsuffering, we discover some necessary concepts for us to understand God's very nature.

 

Though seemingly focused on ancient ritual and construction details, Pekudei contains timeless lessons that are deeply relevant in the 21st Century for both personal and national applications, especially in times of moral and spiritual leadership crisis at every level of church and government. We are now in a bitter and harsh war and need to rebuild the social structure of the camp of Israel. Our forefathers were in the wilderness when Moses spoke and maybe wrote these rules and commands from God for us to have a better life, personally and collectively.

The building work on the Tabernacle is over; the Levites and the Priests are anointed to do their holy tasks with both fear and trembling and deep reverence and fear, not to make mistakes and shame the place. The occasion was solemn, and their serious care in preparation was to do everything in order and instruction of every detail for fear of making mistakes that could cost their own lives.

 

Uza, who in the days of King David, tried to keep the Tabernacle from falling as oxen carried it up the hill to bring it to Jerusalem from Kiriat Yearim (the Arab village of Abu Gosh just 15 minutes by car from our home.) One of the very special privileges for those like us who live in the land of Israel is seeing these biblical places. The geography of the land of Israel is one of the tools that prove and substantiate the truthfulness of the Biblical narrative. My narrative above is not only my opinion. The attitude of the tribe of Levi changed and improved with the progress of instruction, anointing, and dedication of the tribe of Levi to the work of the Lord in the Tent of Meeting built with the contributions of all the children of Israel. I would call this new attitude developed by the men of the tribe of Levi a type of holy fear of the holiness of God extended down here on earth by the Levites and Priests that God chooses to be His servants.

In our Torah portion, the Torah outlines a few different ways that God's servants will Demonstrate accountability and transparency in leadership, especially in the service in the Tabernacle, God's dwelling place in the middle of Israel's camp in the wilderness.

 

Only after the work was faithfully and precisely completed according to God's command did the Shekhinah (Divine Presence) dwell among them.

 

In times of war or chaos, we must ask: "Is our camp holy?" and "Are we building space for God's presence to dwell in our midst?" The Mishkan was at the center of Israel's camp geographically and spiritually.

 

Moses fully accounts for all the materials used in constructing the Mishkan. Despite being wholly trusted, he models transparency and integrity. From the beginning of Exodus chapter 38, we see Moses give a complete inventory of everything in the Tabernacle. Each piece of furniture is not only accounted for, but Moses also details what kind of wood, acacia wood. The Holy Spirit directed Moses to give even the most minor details of each item, including what was from copper and silver and the kind of wood used.

 

The Torah lists each item donated for the Tabernacle gold, silver, bronze, fabrics, and more. Governments, military, and religious leaders must be held to the highest standard of integrity. The people of Israel and all nations need leaders who lead by example. Moses learned administration from Jethro, his father-in-law, even before the giving of the Torah from Mt. Sinai.

There should be no corruption or mistrust among the servants of God or leadership. Today, in Israel and many other countries, the misuse of public resources is common. The God-given Torah and the portion of Pekudei teach that righteous leaders must be accountable. There can be nothing to hide, and even when everyone is trusted, we learn from this Torah portion that it is always wise to keep a record of what God has given us for the use in the house of God and for the protection of the reputation of those who serve God and the public even when they have nothing to hide.

 

Yes, I am writing these things because I know that human nature is a complex mechanism that can bend just a little one time and just a little bit more the second time under stressful circumstances. Moses takes precautions to protect the innocent from false accusations and to prevent those who are tempted and have a weak character from falling into the temptation to take something or borrow it and forget to put it back in place.

 

Remember that everything in the Tabernacle in the wilderness, like in the temple in Jerusalem, was accounted for and is the property of all of Israel that contributed because the Tabernacle is the result of all of Israel's collective contribution.

 

I have learned from the Torah portion of Pekudei from the end of the book of Exodus something that I have never paid attention to in all my seventy years of walking with the Lord. Every contribution given was, first of all, dedicated to God himself and was sanctified before God. Each donation and contribution that the people of God give to the Lord and the ministry's work is holy and dedicated to God. One of the worst things that a disciple of God can do is offer something acquired with unrighteousness, damaged, or given with a dirty attitude that carries with it wrong motives.

 

When we began by faith to raise money to rebuild the old building on Narkis Street 16, the right thing to do was first to ask the local brothers and sisters, old and young alike, to give from their hearts what they had purposed with joy and privilege to have a part in the future home of Netivyah in Jerusalem. In my opinion, the Netivyah building is one of the few buildings in Israel owned by local non-profit charitable organizations, without any church, organization, or entity having any ownership or claim.

 

Another principle in this portion is that giving is a privilege and should never be done with a grudging attitude. Giving is an investment in God's Kingdom with dividends that have eternal value for the giver and his family. As the apostle Paul and the Torah state,

"give as you have purposed in your heart!" "From everyone who gives it willingly with his heart you shall take My offering". (Exodus 25:2 NKJV).

 

The Apostle Paul uses this same idea and phrase when he commands the church in Corinth, Greece, the following command:

"Let each man do according as he hath purposed in his heart: not grudgingly, or of necessity: for God loves a cheerful giver." (2 Corinthians 9:7 NKJV)

 

This principle is universal throughout the Bible. Whatever we give to God for the service and accomplishment of His purpose is always going to be a blessing with both earthly and eternal value.

 

The principles we learn from the Torah are universal and always work according to the purpose of our hearts. I can say that in the nearly 68 years of ministry in God's Kingdom worldwide, I have seen and experienced the following promises of God:

"I have been young and now am old, Yet I have not seen the righteous forsaken, Nor his descendants begging bread." (Psalm 37:25 NKJV)

 

In my many years of experience, I have seen people who gave grudgingly and publicly in front of the whole congregation lose a significant portion of their wealth as a result of their attitude.

The Torah, the Prophets, and the Apostles' writings must be taken seriously because they are God's revelation of His program and blueprint for humans. We must all remember that God knows all we have in our hearts, and our actions are not disconnected from our hearts and minds. Actions are a reflection of what we have in our hearts. Our giving has nothing to do with the amount of our gifts and donations; it has to do only with the motives we give and the blessings we want for others or even ourselves and our family.

I think God repeats this lesson more than once in the Torah because He wants to emphasize the significance of every individual contribution of time, service, physical labor, craftsmanship, leadership, material donation, or charity given to a stranger is never forgotten. The same is true also for the evil and meanness or unkindness that we do it is written on stone, and only God himself has the eraser to delete our mistakes.

 

Our world increasingly focuses on physical wealth and possessions, but we must not forget that God looks at our hearts, and everything is relative in God's Kingdom and His World. The two pennies the widow gave in the temple were much more than the 1000 dinar the wealthy Pharisees gave. We must remember that God grades us on the bell curve and knows what we can and can't do in His world. The absolute numbers are not significant. The relative numbers are the true reflection of our hearts.

 

In a world that is increasingly focused on fame, wealth, and political and social influence, Pekudei reminds us of the value of the quiet, humble service of a human being to his brother and friend. We have received salvation freely from God. We didn't even need to donate a pint of blood to the Red Cross or the blood bank in the local hospital. Yeshua, the Son of Abraham and David, paid it all for me and you!

 

We must apply the principles that the Torah portion of this Shabbat teaches us.

Whenever we do something charitable, give our time, share our goods and services, or give charity from our hearts to a needy person, we are becoming the extension of God's hand acting through our hands.

 

We are judged with God's grace first, even for small things like writing a letter to a sick brother or sister. We are considered just as much for helping and supporting our soldiers with small things like taking hot food for the soldiers on the front lines of Gaza or Lebanon or knitting a warm hat for a soldier that is on top of Mount Hermon in the winter or maybe a scarf. Just anything that is really from our hearts and stamped with love and appreciation.

 

Our Torah portion of this Shabbat also emphasizes our unity through diversity. Giving is not mandatory, with a set amount or set time. Giving honestly from our hearts will be considered equal and valuable as the rich man who gave 1000 and the widow's two cents. The intention of the heart of each giver will balance the diversity between the poor and the rich.

The work of the Tabernacle was done by different people with different gifts, artisans, men and women, leaders, and laborers, all following the instructions and program that God gave Moses on top of Mount Sinai.

 

Today, our world is very diverse, and we have tools that enabled me to teach in East Africa for three hours with a view of each of my students' discussion and Q and A, All simultaneously. The tools are all already here, and the need has always been there. Still, if we can understand the need and the purpose of our life and ministry, we can allow the Lord to use us as tools in His Hands The preparation of God's Tabernacle can be made even virtually. The world can be reached without leaving my seat in our living room right here in Mevasseret Zion with the beautiful view of Jerusalem, waiting for Yeshua's spaceship to land on the Mount of Olives!

 

The State of Israel has always been the litmus paper for testing the world's righteousness and unrighteousness. The State of Israel, during wartime, shows this power when secular and religious, left and right, Ashkenazi and Mizrahi Jews and allies, and some Arab communities stand together and fight side by side. I can tell you about Arab doctors and medics in the Israeli Army, both Muslims and Christians, taking care of a Druze soldier. I can also tell you that Israeli Jewish doctors have transplanted the body parts of Arab soldiers who died in the war into the bodies of Jewish Soldiers who were severely wounded in Gaza. I can tell you that in one case, a Jewish family whose son died in battle donated body parts to four men: a Jew, a Bedouin Muslim soldier, and A Christian Arab tank driver!

 

The principles of unity of purpose, desire to be obedient to God's laws, and just plain wanting to be human created in the image of God are enough to celebrate God's love and the sacrifice of Yeshua equally with other human children of God.

 

This Torah portion that will be read worldwide in synagogues is the ultimate Harmony in Purpose for being men and women made of the same flesh. The color of the flesh means nothing if you see a body shredded by a rocket that hit a tank the inside of that body that you are looking into is the same as the body of an African soldier or an American Indian volunteering with the Israeli Army because he appreciates that a Jew named Yeshua died for the forgives his sins.

 

My question is why we don't see much more of this wonderful union of God and service to one another in this unbelievably crazy world. I have the answer for myself, but I will only tell you that it is not very complicated. People allow religious selfishness and envy to steal their peace away and replace it with politics and greed. Fake and empty ceremonies supposedly to honor God, but honor everyone else but the God who is the father of us all.

 

If you read carefully our Torah portion, God says to Israel, build me a tabernacle so that I can dwell inside of YOU! As Jeremiah said:

“But such is the covenant I will make with the House of Israel after these daysdeclares GOD: I will put My Teaching into their innermost being and inscribe it upon their hearts. Then I will be their God, and they shall be My people." (Jeremiah 31:33-34)

 

The Tabernacle was designed in heaven and delivered to Moses on top of Mt. Sinai. It was not built by one person but through coordinated communal effort, all under God's instructions. Despite diverse backgrounds, the people united with a shared spiritual goal.

 

What was built by united efforts became God's pleasure to dwell in the middle of the camp of Israel and dwell in the hearts of the united people of Israel and the non-Israelite tribes that joined Israel, crossed the Jordan, and came to Jerusalem to worship the God of Israel who created the heavens and the earth.

 

Shabbat Shalom.

These are lessons that were released after the JPL went out last week.

 

Torah Portion 22 Vayakhel (ויקהל) - And He Assembled

https://youtu.be/h3yzB4XrPXE

Vayakhel (Exodus 35:138:20), Joseph Shulam reflects on God’s commands to observe the Sabbath and contribute freely to the building of the Tabernacle. He emphasizes the importance of working six days and resting on the seventh, as a divine principle established at Creation. The contributions for the Tabernaclewhether gold, silver, materials, or talentscame from the willing hearts of men and women, fostering a sense of ownership and unity in the community. Joseph encourages believers today to give from their hearts and use their God-given talents to build God’s kingdom and strengthen the community.

 

Sowing Generously (Shalom Y'all - Beth Shulam)

https://youtu.be/Tp9Oud6Ra3Y

Forget what you’ve been toldGod’s blessing isn’t about prosperity gimmicks. The Bible teaches generosity as a radical act of faith, not a transactional deal with heaven. In 2 Corinthians 9:6-11, Paul doesn’t promise wealthhe calls us to trust God as our provider. Have we misunderstood generosity? Stop giving out of guilt. Start giving with purpose. Watch now to uncover the true biblical meaning of sowing and reapingnot the prosperity gospel version!

 

If want to know about the new lessons that are released on Thursday, Friday and Sundays. Follow us on YouTube

 

Subscribe to Netivyah International YouTube Here
https://www.youtube.com/@NetivyahInternational

 


Celebrate Joseph Shulams 80th
Collection 2 1990s
Happy Birthday
 

 


The Prayer List

Your prayers for brothers and sisters you don’t know personally is a pure love and building of the Body of the Messiah. It is Agape Love since you are doing this without any selfish interests and casting a vote in heaven for someone who is your brother. Still, you don't know them, and God looks at these prayers that are unselfish and genuine expression of love and care for another link in the long chain of love and faith that binds us together even though we might not know each other in this world.

When we all get to Heaven, it will be a joy to meet people we prayed for and sometimes even cried for. Brothers and sisters who are physically strangers but spiritually a part of the same body of Christ, I believe that one day we will have the privilege to sit together and share: "I remember praying for you to be healed!" "I remember praying for you to be safe when you were fighting in Gaza to free the hostages from the cruel hands of the terrorists of the Hamas in Gaza."

Pray for the following brothers and sisters who need divine grace and the gentle touch of the hand of God for healing and strength.

In Jerusalem:

Joseph & Marcia Shulam
update Monday was dad's 80th Birthday. He appreicated the cake that Hannah brought over and all the phone calls and well wishing he received. He stayed home with mom. Yesterday he had some blood work done in preparation for additional scans next month. Moms healthcare is changing to a doctor that will visit her at home to check in on here.

Ilana Ahijervie is a dear sister who is 99 years old and suffering from memory problems.

Please pray for our dear sister, Lea Kurkey.

Pray for Adam’s father and mother, Barry and Dalia. They have some health problems and challenges.

Pray for Miriam a dear sister old age dementia.

Pray for Um Mahmud Abu-Eid, Jimmy Abu-Eid, and all of the family. This is a dear family of old friends that needs healing and wisdom for the children and for their work.

Please pray for the Romero family, who live deep in the Negev desert. It is hot there, and they are far from our congregation, and we miss them.

In the U.K.:

Pray for Deborah Isaiah. I pray for the Lord to find Deborah Isaiah and lead her to a blessed life, family, and a solution to her problems.

In Finland:

Mauno Lemponen has been diagnosed with cancer in advanced stages. We are asking for Gods Will to be done, giving him healthy days with familyprayers for Hilka, Miika, and Ester, who support each other.

Pray for Keijo and Salme, our dear partners and fellow workers in God’s flock. Both Keijo and Salme have some challenging heart issues.

Pray for Satu-Maria, Sinni Tuuli, Anne Mirjami, our dear sisters.

Pray for Eva H., Patty, Andrea, Julia, Victor, Aaron Tani, and Hillel.

In Italy:

Roberto has reached out on behalf of his friend Nicoletta B whose father has passed way recently. Please pray for her spirit as she struggles with such loss.

In Denmark:

Cynthia M asked that you for praying for her health. She has neutropenia and chronic asthma and I has been undergoing biological treatment with injections every two weeks since 2021 so I ask you to pray for better results and better health conditions as the symptoms, respiratory infections, medications and injections make me very tired every day.

In Ethiopia:

Diu G. has been sick with meningitis and he and his family are all in need of prayers for strength and healing to help him.

In Brazil:

Ismael V ask for prayers for his parents: Ismael V 80 years old (Father) & Margarida Feliciana V, 75 years old (Mother). The mother has been suffering due to medical errors since 2008, and only a miracle can solve the situation. The father has prostate and vision problems.

Max is anxious waiting for a court decision regarding documentation on his families jewish roots. Please keep Max and the courts outcome in your prayers.

Pray for a dear young man, Paulo, from Curitiba, Brazil, who seriously needs our prayers for sanity and mental health.

Pray for a dear sister named Claudia Rita Souze Arau. She has cancer and needs God’s healing hands to touch her with healing.

Pray for Fatima Maria Docarmo Guimararaes - pray for her health and her granddaughters’ twin babies.

Guilherme Antonio Nothen Becker is suffering from back problems.

Aratuza de Oliveira and his wife. Pray for their 3-year-old child, Caique de Oliveira Becker, who has severe problems with his eyes, and ask the Lord to give healing to his eyes.

In Kazakhstan:

new Tamara is currently in the hospital, experienced 2 micro strokes while she has been fighting with stage 4 intestinal cancer. Her paster Prosuntsov P reached out on her behalf for your prayers. prayer for her family and healing of her cancer.

In Asia:

Pray for Pastor T.J. in Taiwan.

Pray for Deborah Ruth, a dear sister from China.

Pray for Sister Yoko Nagumo in Japan.

Tony Tam, his wife Luisa, and his son Marco need special prayers for their situation.

We continue to pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru San, Yumi Ohara, and her family: Deborah Ruth, Ayla, Daniel, and their daughter.

Pray for Dr. Song, and his wife, Sister Harriet Kim and the KIBI Ministry.

In the United States of America:

new Paul S is on furlough from his Job in the military. Please pray for his next career move and opportunity to be a blessings.

update Karl is need of prayers to deal with changes in his family relationships. Pray for calm and strength in making the best choices.

update Chris W is still applying and waiting for a final decision on a job. Maybe next Friday he will have good news.

Adam B. is asking for prayers for job security. The hatchet job cutting that is taking place in the USA is not without families that are impacted. Please keep Adam and his family in prayers for job security.

Manny is asking for prayers for his fathers health that is in decline.

Shirleyann is in good spirits. she is dealing with kidneys that are not functioning as well and has a sweet new person who visits a couple times a week to get groceries. She is thankful for this and would like for you to remember her in your prayers.

Pete and Marge. Marge is undergoing test for Brest cancer and they are in the process of trying to get legal guardianship of their grandkids. They are both in the mid 80s. Please pray for strength and longevity to get these kids past college age.

Jose needs your prayers for a blessing on his marriage to grow stronger and prayers for the birth of a Son.

Pat A. has retuned home and is recovering from the skin graft surgery.

Aida Ramirez is 98 years old and suffering from first stages of dementia. Also her daughter Aida Gonzalez needs prayer for strength and Gods grace and protection as she is taking care of her mother.

update Pat S needs prayers for the pains she is experiencing from a pinched nerve, Philip reaches out weekly to give me an update and say how much he appreciates YOU - please keep them both in prayers. We are praying for a better treatment for the pain management.

Jerry Rogers - a long time prayer warier and supporter in Dallas has been diagnosed with cancer. has returned home after being in the hospital for an extended period of time for treatments.

Larry is asking for prayers for his grandchildren. I would say most of us that have grandchildren are concerned about the states of the world. The state of intolerance. The temptations out there. Please pray for the holy sprit to guide them in making good choices.

update Bill C. - God is Good. Your prayers and Gods healing have resulted in a Clear PET Scan. Please give a prayer of thanks. Bill will continue his treatment for another four months.

update Jill reached out to say thank you for prayer for Juli. It's an encouragement and a blessings to all. It's an opportunity to remember how big the family of faith is. Juli's blood counts still need to improve. She is awaiting for the next scans.

Barbra and Angie in Alaska. Barbra has some pains and discomfort related to old age. Please lift them in prayer for strength and reduction in pain.

Please pray for Danah, my daughter's health issues. I pray for the Lord to give Danah wisdom, peace, and calm in life and her work.

Aaron Hook, Nancy Hook’s oldest son, needs our prayers for wisdom and healing from past life issues.

Lift for blessing and healing Jonathan B., his wife Aviva, their new baby, his mother, and his brother Daniel.

Pray for these important men of God: Rabbi Salt, his family, and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

pray for Ilana Avramov, who is married to my cousin Nissim and lives in New York City. Ilana is home now. We pray for her full recovery. She and Nissim both need our prayers.

Pray for Steve Mock - His cognitive condition has declined, and we ask for the grace of God and His Healing and strength. Steve and Josie’s son Joseph has received a wonderful and glorious report. After the last bone marrow transplant, the report is that the doctors didn’t find any leukemia in his body! Praise the Lord! 

 


You might have missed new Videos on YouTube or Blog Posts. We have been digitizing new written content as part of the Netivyah Archive Initiative. Blog Lessons & YouTube 

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤