예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2025.03.012025-02-28 19:16
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

예루살렘 기도 목록 202531
요셉 슐람

 

이번 토라 포션테루마라고 하는데요, 번역하면 헌납혹은 기부입니다.

 

토라에서 읽는 부분출애굽기 25:1-27:19입니다. 이 본문은 이스라엘 자손이 광야에서 성막을 짓기 위해 헌납한 예물을 다루고 있습니다. 이 본문 말씀은 흥미롭고 오늘날의 우리에게 의미심장한 영향이 좀 있습니다.

선지서에서 읽는 부분은 열왕기하 11:17-12:17; 이사야 66:1; 이사야 66:23-24입니다.

신약성경에서 읽는 부분은 마태복음 17:22-27입니다.

 

이 성경 말씀들에 대한 서론으로 저는 사도 바울이 아덴(아테네)의 아레오파구스에서 한 메시지를 인용하고 싶습니다. 아레오파구스는 사도 바울 시대, 즉 주후 1세기 그리스 아테네의 중심에 있던 파르테논 신전 근처 언덕이었습니다.

 

사도행전 17: 24-28,

우주와 그 가운데 있는 만물을 지으신 하나님께서는 천지의 주재시니 손으로 지은 전에 계시지 아니하시고 25 또 무엇이 부족한 것처럼 사람의 손으로 섬김을 받으시는 것이 아니니 이는 만민에게 생명과 호흡과 만물을 친히 주시는 이심이라 26 인류의 모든 족속을 한 혈통으로 만드사 온 땅에 살게 하시고 그들의 연대를 정하시며 거주의 경계를 한정하셨으니 27 이는 사람으로 혹 하나님을 더듬어 찾아 발견하게 하려 하심이로되 그는 우리 각 사람에게서 멀리 계시지 아니하도다 28 우리가 그를 힘입어 살며 기동하며 존재하느니라 너희 시인 중 어떤 사람들의 말과 같이 우리가 그의 소생이라 하니

 

솔로몬왕은 예루살렘 성전 봉헌 때 비슷한 말을 했습니다.

솔로몬이 여호와의 제단 앞에서 이스라엘의 온 회중과 마주서서 하늘을 향하여 손을 펴고 이르되 이스라엘의 하나님 여호와여 위로 하늘과 아래로 땅에 주와 같은 신이 없나이다 주께서는 온 마음으로 주의 앞에서 행하는 종들에게 언약을 지키시고 은혜를 베푸시나이다 주께서 주의 종 내 아버지 다윗에게 하신 말씀을 지키사 주의 입으로 말씀하신 것을 손으로 이루심이 오늘과 같으니이다 이스라엘의 하나님 여호와여 주께서 주의 종 내 아버지 다윗에게 말씀하시기를 네 자손이 자기 길을 삼가서 네가 내 앞에서 행한 것 같이 내 앞에서 행하기만 하면 네게서 나서 이스라엘의 왕위에 앉을 사람이 내 앞에서 끊어지지 아니하리라 하셨사오니 이제 다윗을 위하여 그 하신 말씀을 지키시옵소서 (열왕기상 8:22-25)

 

우리가 이 세상을 지으신 하나님께서는 이 땅 위에 그분의 나라를 세우기 위해 건물들이나 음식이나 욕조가 필요하지 않다는 것을 확립했기에, 다음 말씀으로 시작되는 이번 안식일 토라 포션은 다시 저를 이 의문으로 데려갑니다!

 

여호와께서 모세에게 말씀하여 이르시되 이스라엘 자손에게 명령하여 내게 예물을 가져오라 하고 기쁜 마음으로 내는 자가 내게 바치는 모든 것을 너희는 받을지니라 너희가 그들에게서 받을 예물은 이러하니 금과 은과 놋과 청색 자색 홍색 실과 가는 베 실과 염소 털과 붉은 물 들인 숫양의 가죽과 해달의 가죽과 조각목과 등유와 관유에 드는 향료와 분향할 향을 만들 향품과 호마노며 에봇과 흉패에 물릴 보석이니라 내가 그들 중에 거할 성소를 그들이 나를 위하여 짓되 무릇 내가 네게 보이는 모양대로 장막을 짓고 기구들도 그 모양을 따라 지을지니라 그들은 조각목으로 궤를 짜되 길이는 두 규빗 반, 너비는 한 규빗 반, 높이는 한 규빗 반이 되게 하고 (출애굽기 25:1-10)

 

우리 조상 아브라함에게는 하나님께서 그와 그의 씨의 소유로 약속하신 이 땅에 장막이나 성전이나 영구한 집이 없었습니다. 아브라함과 그의 진영은 언제나 성읍 바깥에 거하며 현지 주민과는 분리되어 있었습니다. 그는 사라가 죽어 그녀의 장지를 찾아야 했을 때까지는 가나안 땅에 1제곱미터의 땅도 소유하고 있지 않았습니다. 그는 그 장지를 살 때 흥정도 하지 않았습니다. 그런데 지금 온 우주의 창조주이신 하나님께서 사람들(혈과 육을 가진)에게 금, , 조각목, 향료, 해달 가죽 등의 예물을 가져오라고 요구하십니다. 무엇 때문에 하나님께서는 마음을 바꾸어 수 세대 동안 노예 생활을 한 이스라엘 백성과 그 자손들에게 이 모든 땅의 것들을 가져와 허술한 물리적 성막을 짓는 데에 기여하라고 요구하시게 된 것일까요?

 

수제 기구를 갖춘 수제 장막을 지으라는 하나님의 명령에 대한 해명이 몇 가지 있습니다. 하나님께서는 왜 모든 육체와 마찬가지로 죄인인 사람이 집행하는 동물 제사를 위해 사람이 만든 제단을 만드신 것일까요?

 

저는 제가 하나님께서 이스라엘 주변 이웃 나라들처럼 물리적 성막을 지으라고 요구하신 이유를 전부 이해했다고 생각하지 않습니다. 심지어 성막의 건축 구조도 우리 이웃 나라들의 신전과 크게 다르지도 않습니다. 저는 이 세상의 창조주이신 하나님께서 우리가 우리의 이교 이웃들을 따라 하지 않도록 어떻게 우리의 연약함을 고려하시고 양보해 주셨는지를 조금 나누어보려 합니다.

 

하나님께서 이스라엘 백성에게 직접 말씀하시며 우리 가나안 이웃 나라들이 숭배하는 우상을 만들지 말라고 명하신 시내산에서의 계시에서부터 갑자기 옮겨갔습니다(출애굽기 20:3-4). 금과 은과 기타 값 나가는 재료를 사용하여 성막(미쉬칸)을 지으라는 명령(출애굽기 25:1-9)은 심대한 신학적, 역사적 질문을 야기합니다. 이렇게 옮겨간 것에 대한 가능한 설명과 생각은 몇 가지가 있습니다:

 

하나님께서는 우리 인간의 연약함과 금송아지 사건에 대해 대응하셨습니다. 하나님께서는 민족으로서 우리의 연약함을 이해하셨습니다. 우리가 이교 관습과 절기를 따라 하고 싶어하며 우리 이웃 나라들의 우상 숭배를 기도(사헬과 키파)로 꾸미면서 이 세상을 지으신 하나님께서 할례받지 못한 블레셋 사람들의 행습을 알아채지 못하시기를 바라는 우리의 연약함 말입니다.

 

성막을 지으라는 명령(출애굽기 25)은 금송아지 죄를 지은 사건(출애굽기 32)보다 먼저였습니다. 그런데도, 라쉬 같은 많은 주석가들은 토라가 연대기적 순서를 따르지 않는다고 암시합니다. 이런 관점에서 미쉬칸은 하나님께서 인간의 연약함에 양보하신 것이었습니다. 제사를 위한 중심이 되는 유형의 물리적 구조물로, 우상숭배를 막기 위한 것이었습니다.

 

이스라엘 사람들은 애굽 사람들의 종이었다가 출애굽하여 나왔습니다. 거기(애굽)에서 그들은 애굽의 신들을 위한 이교 성전을 세웠습니다. 갑작스러운 한 분 하나님이라는 추상적인 개념은 이해하기 너무 어려웠을 것이고, 이스라엘 사람들로 하여금 금송아지를 만들게 했을 것입니다. 미쉬칸은 이런 물리적 형태에 대한 요구를 적합한 숭배로 방향을 바꾸었습니다. 우상을 영화롭게 만든 이교 성전과는 달리, 미쉬칸은 금과 은과 호사스러운 재료를 하나님의 임재(쉐키나)를 위한 준-거처로 변형시켰습니다. 이런 개념은 물리성을 영성으로 승격시켰고, ()와 미()는 옳게 사용된다면, 하나님을 섬기는데 소용이 될 수 있다는 교훈을 줍니다. 성막을 짓기 위해 물리적 재료를 바치는 것은 성막을 그들 소유의 일부로 만드는데요, 왜냐하면 그들의 물건이 그들의 정체성의 일부로 통합되었고, 그들이 성막의 공동 소유자의 일원이 되기 때문입니다. 헌납은 자원하여 하는 것이었습니다(출애굽기 25:2). 이것은 마치 그들이 하나님께서 임재하시는 집에 투자하는 것 같은 것이며, 이제 그들이 하나님의 집의 공동 소유자라는 것을 강조하는 것 같은 것입니다.

 

이스라엘 사람들은 공동체로서 하나님을 예배하는 체계화된 방식이 필요했습니다. 지정된 장소가 없었다면, 그들은 여러 통제되지 않은 예배 관행을 계속하여, 모든 사람이 자기 보기에 옳은 대로 하는 상황에 이르렀을지도 모릅니다.

 

회막은 하나님과 이스라엘 사이의 만남의 장소 역할을 했습니다(출애굽기 25:22). 이곳은 하나의 주소, 주변 나라들의 혼돈스럽고 공인되지 않은 관습 대신 체계화된 예배를 제공하는 안전한 곳이었습니다. 하나님께서는 그분의 백성 이스라엘을 아셨고, 하나님과 공동체가 만나기 위한 한 장소, 코셔 구조가 있어야 한다는 것을 아셨습니다. 이곳은 하루 24시간 하나님의 임재로 성화되어 창조주와 선택받은 민족 이스라엘 사이에 소통과 예배에 소용되는 곳입니다.

 

시내산에서의 토라 수여는 1회성 사건이었지만, 이스라엘은 그들의 여정과 약속의 땅에 이르기까지 하나님의 임재 의식을 유지할 유형의 방편이 필요했습니다.

광야에서의 성막은 회막”(오헬 모에드)이라고 불렀는데요, 이것이 시내광야 40년 방랑 생활 동안 함께 다니면서 유지되고 통제되는 한 장소를 가질 수 있게 해 주었기 때문입니다.

 

하나님께서 임재하신다는 원리는 시내 광야의 모래를 옮기는 동안 언제나 이스라엘과 함께 했습니다. 성막은 하나님께서 그들 가운데 거하시는확고한 장소였습니다(출애굽기 25:8). 성막은 초월적이고 경외심을 일으키는 시내산의 하나님을 사람들 사이에 거하시는 어디에나 계시며 다가갈 수 있는 하나님으로 바꿔주었습니다.

 

하나님께서는 시내산에서 말씀하시며 토라를 주심으로 언약을 창시하셨습니다. 성막을 세울 때 사람들은 자기의 재산과 노력을 기여함으로써 답례하고, 이스라엘과 하나님 사이의 관계에 헌신함을 보여주었습니다. 이스라엘은 더 이상 하나님의 은혜를 수동적으로 받기만 하는 자들이 아니라 이스라엘을 온 세상의 빛이 되도록 계획하신 하나님의 구속 프로그램에 적극적으로 참여하는 자들입니다


이교 우상숭배와 대조해 보십시오. 미쉬칸이 물리적 구조물이기는 하지만, 이것은 이교 성전과는 근본적으로 달랐습니다. 성막 안에는 아무 우상도 놓여 있지 않았으며, 모든 이스라엘 사람이 기여했고 개개인이 이 구조물에 투자한 기여로 공동으로 만들어졌기에 이 근사한 이동식 성전에 부분적 소유권을 가지고 있었습니다


성막은 예루살렘 성전의 전형이 되었고 이스라엘 사람들을 성전 예배와 규율로 훈련하는 역할을 했습니다. 시내광야에서 수립된 제사 제도와 제사장 기능은 장차 예루살렘 성전에서의 유대식 예배를 위한 기초가 되었습니다. 광야의 성막 안의 기구들은 창조를 상징하는 것이었습니다. 우리는 창세기 1-2장과 출애굽기 39:43을 비교함으로써 이것을 알 수 있습니다. 우리는 정확히 이 문구, “그가 보니 그것이 좋았다”(출애굽기 39:43)는 문구를 볼 수 있습니다. 우리 이교 이웃 나라들의 성전과 달리, 성막은 하나님과 사람이 함께 거하며 동반자관계를 향유하는 우주 창조의 미니 모형을 대표하는 것이었습니다.

 

백성에게 드림의 가치를 가르칩니다. 이번 토라 포션 역시 백성에게 피조세계 관리에 창조주와 동역하는 것을 가르치고 있습니다. 성막을 짓기 위해 자원하여 헌납하는 것은 후한 마음과 공동 책임을 강화시켜 주었습니다. 이것은, 거룩은 단지 하나님의 선물(토라)에서만 비롯되는 것이 아니라, 드림, 사람과 하나님의 동역으로 함께 성막을 짓는 것에서도 비롯되는 것이라는 교훈이었습니다.

 

시내산에서와 같이 하나님과 만나는 경험(출애굽기 20:18-19)은 충격적인 경험이었습니다. 출애굽기 20장에서 읽는 바와 같이, 사람들은 두려워하며 모세에게 그의 얼굴을 가리라고 요청했습니다. 지금 그들의 광야에서의 여정이 계속되면서, 이스라엘 사람들과 이들에게 합류한 비-이스라엘 족속들은 그들에게 좀 더 조직적이고 접근하기 쉬운 방식을 주는 좀 더 개인적이고 침착한 사건을 겪습니다. 이 방식은 시내산 자락에서 토라를 받을 때 죽을 것 같은 압도적인 두려움 없이 하나님과 만날 수 있는 방식입니다.

 

우리 모두는 이번 토라 포션에서 세 가지 교훈을 배워야 합니다.

1. 하나님께서는 우리의 돈이나 금이나 실크나 자색 천이 필요 없습니다. 우리는 열왕기상 8장에서 솔로몬이 예루살렘 성전 봉헌 때 한 말과 사도행전 17장에서 사도 바울이 아덴(아테네)에서 한 말에서 이것을 볼 수 있습니다.

2. 우리가 하나님의 거룩과 그분의 임재 영역에 동역자가 되고 소유권을 가지려면 하나님의 일에 우리의 가장 좋은 것을 드려야 합니다.

3. 우리가 우리 마음의 순수한 의도로 우리의 가장 좋은 것으로 드리고 참여하지 않는다면, 우리는 결코 전능자와 거짓 없고 진심 어리고 거룩한 관계를 가질 수 없을 것이고, 언제나 하나님의 집에서 이방인 같이 느끼게 될 것입니다. 드리는 것은 하나님을 위한 것이 아닙니다. 드리는 것은 우리가 하나님을 예배할 때, 우리가 그분의 지구에서 행하며 그분의 공급과 선물을 누릴 수 있도록 우리를 위한 것입니다.

 

우리는 하모찌 식료품 배급 프로그램과 네티비야 건물이 일부분 내 것이라는 것을 알 것입니다. 저는 그것들에 일부 지분이 있습니다. 저는 하나님을 위한 이 경이로운 일에 일부라는 것이 자랑스럽습니다. 저는 하나님의 나라에서 동료 형제인 이 사람들을 축복하는 하늘로부터의 축복에 일부분입니다.

 

저는 제가 예루살렘에 있는 네티비야와 인터내셔널 네티비야의 일부인 것이 행복하고 자랑스럽다는 것을 말씀드릴 수 있습니다. 인터내셔널 네티비야는 이스라엘의 가장 좋은 면을 보여주기 위해 장엄한 일을 하고 있고 예루살렘에서의 식료품 자선에 있어서 롤스 로이스 같은 위치에 있는 하모찌 식료품 배급 프로그램을 계속 지원하고 있습니다.

 

하나님께서 여러분에게 복 주시기 축원합니다. 출애굽기 25:1부터의 토라 포션 테루마를 읽으시기 바랍니다. 이 토라 포션을 고린도전서 본문과 연관시켜 보십시오:

성도를 위하는 연보에 관하여는 내가 갈라디아 교회들에게 명한 것 같이 너희도 그렇게 하라 매주 첫날에 너희 각 사람이 수입에 따라 모아 두어서 내가 갈 때에 연보를 하지 않게 하라 내가 이를 때에 너희가 인정한 사람에게 편지를 주어 너희의 은혜를 예루살렘으로 가지고 가게 하리니 (고린도전서 16:1-3)

 

인터내셔널 네티비야 웹페이지 www.netivyahinternational.org 로 가셔서, 이스라엘과 예루살렘에 하신 하나님의 약속을 이루기 위한 주님의 뜻을 행하는 일에 실질적 수단으로 인터내셔널 네티비야예루살렘에 있는 네티비야와 동역할 방법을 찾아보십시오.

 

샤밧 샬롬.

1) 메시아닉 유대교는 기로에 서 있다 요셉 슐람

메시아닉 유대교는 기로에 서 있습니다. 우리의 진짜 목적은 무엇일까요? 이 강력한 논의에서 요셉 슐람은 메시아닉 유대인 운동의 뿌리, 교회와의 관계, 앞으로 가야 할 길을 탐험하며, 메시아닉 유대인 운동 안의 뿌리 깊은 갈등, 승리를 풀어냅니다. 메시아닉 유대교는 복음주의 기독교의 한 분파일까요, 아니면 고대의 것이 회복되는 별개의 것일까요? 토라의 역할과, 예슈아의 유대인 정체성의 중요성과, 이 예언적 시대에 연합과 진리와 겸손이 필수적인 이유를 알아보십시오. 하나님의 웅장한 계획 안에서 우리의 목적을 되찾는 일에 저희와 함께 해 주십시오.

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https://youtu.be/kh24A1252GM

 

2) 공동체의 새 시대 받아들이기 - 요셉 슐람

예배와 모임과 공동체 참여에 대한 여러분의 교회의 접근법을 다시 활성화시킬 실질적 방법들을 탐구합니다. 저희와 함께 오늘날의 세계에서 교회가 된다는 것이 어떤 의미일까에 대한 새롭고 재미있는 논의에 뛰어들어 보시기 바랍니다.

세계 복음화 마닐라 로잔 위원회

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https://youtu.be/Q8vDj6UxClk

 

3) 무엇을 뒤집을까? (샬롬 여러분 베쓰 슐람)

산상수훈? 이교 사법체계와 성경의 유대적 체계의 차이점은 무엇일까요? 우리는 어떻게 우리의 세계의 서사를 뒤집어야 할까요? 오늘날 우리는 소셜미디어 관련 문제가 있는 것일까요? 여러분이 어려운 상황과 사람들을 다루는 데 있어서 도움을 줄 성경 원칙을 들어보십시오.

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https://youtu.be/0Uy0h-EbV7Q

 

4) 토라 포션 18 미슈파팀 (משפטים) - 판단/법규 (금주의 토라 포션 요셉 슐람)

미슈파팀 (출애굽기 21:124:18), 십계명 후에 주신 상세한 법을 탐구합니다. 이 토라 포션은 하나님의 정의를 부각시키며, 손해배상, 노예제, 상속 문제 등 공정, 책임성, 사회적 책임을 강조합니다. 요셉은 이 고대 법률을 신약성경의 가르침과 연관시켜 이 고대 법률이 예슈아의 제자들에게 계속 의미가 있음을 보여줍니다. 역사적 법전에 대한 혜안을 가지고 토라가 얼마나 혁신적이고, 의롭고, 하나님의 은혜에 깊이 근거하고 있는지를 보여줍니다. 시대를 초월한 이 명령이 현대의 신앙과 윤리적 삶에 얼마나 많은 가르침을 주는지 알아보시기 바랍니다.

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https://youtu.be/HJjTKPDaJaA

 

5) 가지고 갈 복음 팟캐스트 (이스라엘에는 왕이 없었다 요셉 슐람)

확고한 순종으로 하늘의 부르심을 땅의 승리로 바꿔버린 사무엘 선지자의 삶과 유산을 탐구해 보십시오. 왕들과 혼돈으로 정의된 시대에 끼친 그의 심대한 영향을 탐구하는 가운데, 어떻게 순종이 운명을 만들어내는지알아보십시오.

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https://youtu.be/Y9S8KMWT9os

 

 

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기도 목록

여러분이 개인적으로 모르는 형제자매들을 위해 드리는 기도는 순전한 사랑이며 메시아의 몸을 세우는 것입니다. 여러분이 이기적인 이해관계 없이 여러분이 모르지만 형제인 누군가를 위해 천국에서 투표를 하는 것이기에 이것은 아가페 사랑입니다. 그리고 하나님께서는 우리가 이 세상에서는 서로 모를지라도 우리를 함께 묶는 사랑과 믿음의 긴 사슬로 연결된 다른 사람을 위해 하는 이기적이지 않고 참된 사랑과 관심의 표현인 이 기도를 보고 계십니다.

우리가 천국에 가서 우리가 위해서 기도했고 때로는 울부짖었던 사람들을 만나게 되면 기쁜 일일 것입니다. 그들은 육신적으로는 모르지만 영적으로는 같은 그리스도의 몸의 지체인 형제자매들로서, 언젠가 함께 앉아 제가 당신이 치유되도록 기도한 것이 기억납니다!”, “당신이 가자지구 하마스 테러리스트들의 잔인한 손아귀에서 인질들을 구하기 위해 가자지구에서 싸울 때 제가 당신이 안전하도록 기도한 것이 기억납니다!” 이야기 나누는 특권을 누리게 될 이들입니다.

하나님의 은혜와, 치유와 힘을 주시는 하나님의 부드러운 손길이 필요한 다음 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

예루살렘에서는:

여러분이 계속 뉴스를 봐오셨다면, 내일은 범죄자 여러 명 대신 냉혈적으로 살해된 아기 두 명과 어머니 한 명과 남성 한 명의 시신을 교환하는 아주 슬픈 날이라는 것을 아실 것입니다. 기도 가운데 이스라엘 나라를 올려드려 주십시오. 이 영상들이 뉴스에 나오면 소셜 미디어에 공유해 주시기 바랍니다.

요셉과 마르시아 슐람
(경과보고) 저희는 이번 주에 마르시아의 76번 째 생일을 축하한 것에 감사드립니다. 엄마(마르시아)는 생리식염수 정맥주사를 열 흘 더 맞으라고 처방 받았습니다. 저희는 그것으로 인해 좀 나아지는 것을 보았습니다. 엄마가 기력과 입맛을 회복하도록 계속 기도해 주십시오. 아버지(요셉 슐람)는 아버지에게 있는 통증과 엄마의 진료 약속을 잡고 진료를 받는 등의 일을 위해 기도가 필요합니다.

귀한 일라나 아히저비 자매님은 99세이시며 기억력 문제로 고생하고 계십니다.

우리의 귀한 레아 커르키 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

아담의 부모님인 배리와 달리아를 위해 기도해 주십시오. 이분들도 건강 문제와 어려움이 좀 있습니다.

치매를 앓고 계시는 고령의 귀한 미리암 자매님을 위해 기도해 주십시오.

움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 온 가족을 위해 기도해 주십시오. 이 가족은 자녀들의 치유와 그들의 일에 지혜가 필요한 귀한 오랜 친구 가족입니다.

네게브 광야 깊숙한 곳에서 살고 있는 로메로 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그곳은 덥습니다. 그들이 저희 회중에서 멀리 떨어져 있어서 저희는 그들이 그립습니다.

영국에서는:

데보라 아이자야를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 데보라 아이자야를 복된 삶과 가정으로 인도하시고 그녀의 문제에 대한 해결책을 찾아 주시기를 기도합니다.

핀란드에서는:

마우노 렘포넨 형제님은 상당히 깊어진 암 진단을 받았습니다. 저희는 하나님께서 그에게 그의 가족과 건강히 보내는 날을 주시도록 하나님의 뜻이 이루어지기를 간구하고 있습니다. 서로 의지가 되어주고 있는 힐카, 미이카, 에스터를 위해 기도해 주십시오.

하나님의 양떼 안에서 저희의 귀한 파트너이자 동역자인 케이조와 살메를 위해 기도해 주십시오. 케이조와 살메 둘 다 좀 어려운 심장병이 있습니다.

우리의 귀한 자매님들인 사투-마리아, 시니 투울리, 앤 미리야미를 위해 기도해 주십시오.

에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아, 빅터, 아아론 타니, 힐렐을 위해 기도해 주십시오.

이탈리아에서는:

로베르토는 최근에 아버지가 돌아가신 그의 친구 니콜레타 비(B.)를 위한 기도 부탁 차 연락을 취했습니다. 아버지를 여의고 힘들어 하고 있는 그녀의 영혼을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

에티오피아에서는:

듀 지(G.)는 뇌수막염으로 아팠습니다. 그와 그의 가족은 모두 치유와 그를 돕기 위한 힘이 필요합니다.

브라질에서는:

맥스는 그의 가문의 유대적 뿌리에 관한 문서화와 관련한 법원 결정을 초조히 기다리고 있습니다. 여러분의 기도에 맥스와 법원 결정을 기억해 주시기 바랍니다.

브라질 꾸리띠바 출신의 귀한 한 젊은이 파울로를 위해 기도해 주십시오. 그는 온전한 정신과 정신 건강을 위해 우리의 기도가 절실히 필요합니다.

클라우디아 리타 수지 아라우라는 이름의 귀한 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그녀는 암에 걸렸기에 하나님의 치유의 손길이 필요합니다.

파티마 마리아 도카르모 귀마라래스의 건강과 그녀의 손녀의 쌍둥이 아기들을 위해 기도해 주십시오.

길례르미 안토니오 노텐 베케르는 허리가 아파 고생하고 있습니다.

알투사 데 올리베이라와 그의 아내를 위해 기도해 주십시오. 눈에 심각한 문제가 있는 세 살배기 아이 카이크 데 올리베이라 베케르를 위해 기도하여 주님께 이 아이의 눈을 고쳐주시도록 간구해 주십시오.

아시아에서는:

대만의 티제이(T.J.) 목사님을 위해 기도해 주십시오.

중국의 귀한 데보라 루스 자매님을 위해 기도해 주십시오.

일본에 계시는 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오.

토니 탐과 그의 아내 루이자와 아들 마르코는 그들의 상황에 대해 특별 기도가 필요합니다.

우리는 저우 원리앤, 아베 가족, 토루 상, 유미 오하라와 그녀의 가족, 데보라 루스, 아일라와 다니엘과 그들의 딸을 위해 계속 기도하고 있습니다.

송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님과 키비(한ㆍ이성경연구소) 사역을 위해 기도해 주십시오.

미국에서는:

크리스 더블유(W.)는 지금 취업하기 위해 힘든 시간을 보내고 있습니다. 그는 몇 곳에 더 지원을 했고 이번 주에는 면접도 좀 봤습니다. 여러분의 기도에 그를 기억해 주십시오. 50대 사람들이 취업하는 것은 때로는 어렵습니다.

매니는 쇠약해지고 있는 그의 아버지의 건강을 위해 기도해 주시기를 부탁합니다.

(경과보고) 피츠버그의 셜리앤은 신장이 잘 기능하지 못하고 있는 문제를 다루고 있으며 일주일에 두세 번 장을 봐줄 상냥한 사람이 새로 왔습니다. 셜리앤은 이것에 대해 감사해 하며 여러분의 기도 가운데 그녀를 기억해 주셨으면 합니다.

피트와 마지. 마지는 유방암 검사를 받고 있습니다. 이들은 손주들의 법적 후견인 자격을 얻기 위한 절차 중에 있습니다. 둘 다 80대 중반입니다. 이 손주들이 대학교에 갈 나이가 지날 때까지 장수하도록 기력이 있도록 기도해 주시기 바랍니다.

호세는 결혼생활이 더 견고해지도록 여러분의 축복과 아들 출생을 위해 여러분의 기도가 필요합니다.

팻 에이(A.)는 집으로 돌아왔고 피부 이식 수술에서 회복 중입니다.

아이다 라미레즈98세로 1기 치매를 앓고 계십니다. 어머니를 돌보고 있는 그녀의 딸 아이다 곤잘레즈도 힘과 하나님의 은혜와 보호가 필요합니다.

팻 에스(S)는 신경이 조이면서 생기는 통증이 있어 기도가 필요합니다. 67세의 그녀의 남편 필립은 헌신된 하나님의 사람으로 근면히 그녀를 돌보고 있습니다. 기도 가운데 이 둘을 기억해 주시기 바랍니다. 우리는 통증을 다룰 더 나은 치료법을 위해 기도하고 있습니다.

(경과보고) 달라스에 계시는 오랜 기도 용사이자 후원자이신 제리 로저스가 암 진단을 받았습니다. 항암치료를 위해 오래 입원했다가 귀가했습니다.

래리가 그의 손주들을 위한 기도를 부탁합니다. 저는 손주가 있는 우리 대부분이 이 세상의 상태에 대해 우려하고 있을 것이라고 말씀드릴 수 있을 것 같습니다. 관용이 없고, 유혹이 만연한 상태 말입니다. 성령님께서 그들이 바른 선택을 하도록 인도해 주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

빌 씨(C.)는 월말에 있을 X선 단층촬영 전에 쉬는 시간을 갖고 있습니다. 하나님께 감사 기도 드려주시고 계속해서 치료의 성공과 빌이 단층촬영에서 좋은 소식을 듣도록 기도해 주시기 바랍니다.

줄리의 백혈구 수치가 아직 더 올라가야 합니다. 그녀는 다음 번 단층 촬영을 기다리고 있습니다. 긍정적인 결과가 있도록 기도해 주십시오.

알래스카의 앤지와 바브라(앤지의 어머니). 바브라는 노년 관련 통증과 불편이 있습니다. 힘 주시고 틍증이 줄도록 여러분의 기도에 이들을 올려드려 주십시오.

몇 가지 건강 문제가 있는 제 딸 다나를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 다나에게 삶과 직장에서 지혜와 평안과 고요를 주시도록 기도합니다.

낸시 훅의 큰 아들인 아론 훅은 지혜와, 과거 삶의 문제로부터의 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다.

조나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그의 어머니와 그의 형제 다니엘을 축복해 주시고 치유해 주시도록 올려드려 주십시오.

아주 중요한 하나님의 사람들인 랍비 솔트와 그의 가족, 랍비 핫셀블래드를 위해 기도해 주십시오. 그들은 둘 다 연로하고 보호와 축복이 필요합니다.

제 사촌 니심과 결혼하여 뉴욕시에 살고 있는 일라나 아브라모프를 위해 기도해 주십시오. 쓰러져서 재활센터에서 재활 중이던 일라나는 지금은 집으로 돌아왔습니다. 우리는 일라나의 완전한 회복을 위해 기도합니다. 그녀와 니심은 둘 다 우리의 기도가 필요합니다.

스티브 모크를 위해 기도해 주십시오. 그의 인지력이 감소되고 있었기에 우리는 하나님께 은혜를 베푸셔서 치유해 주시고 힘 주시기를 구했습니다. 스티브와 죠시의 아들 죠셉은 아주 멋지고 기쁜 보고를 받았습니다. 지난 번 골수 이식 후 받은 보고는 의사들이 그의 몸에서 백혈병을 발견하지 못했다는 것입니다. 주님을 찬양합니다!

짐바브웨에서는:

(신규) 므포시 추장은 부러진 다리와 탈골된 팔 회복 중입니다. 그는 병원에서 그의 다리에 깁스하기를 기다려왔습니다

 


여러분은 저희 유튜브나 블로그 포스트의 새 동영상을 놓치셨을 수도 있습니다. 저희는 네티비야 자료보관 프로젝트의 일환으로 기록된 새 컨텐츠를 디지털화했습니다. 블로그 강의들 & 유튜브 


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The Jerusalem Prayer List 1 March, 2025
by Joseph Shulam

 

This Torah portion is called Terumah, translated in English as "contribution" or "donation."

 

The reading is from Exodus 25:1-27:19. The text deals with the contributions of the children of Israel to construct the Tabernacle in the wilderness. The text is fascinating and has some significant ramifications for us today.

The reading from the prophets is from II Kings 11:17-12:17; Isaiah 66:1; Isaiah 66:23-24.

The reading from the New Testament is from Matthew 17:22-27.

 

As an introduction to these readings from the Bible, I would like to quote the Apostle Paul's message on the Areopagus in Athens. The Areopagus was the hill next to the Parthenon in the center of Athens, Greece, in the days of the Apostle Paul, i.e., in the First Century C.E. (A.D.)

 

Acts 17: 24-28,

"God, who made the world and everything in it, since He is Lord of heaven and earth, does not dwell in temples made with hands. 25 Nor is He worshiped with men's hands, as though He needed anything, since He gives to all life, breath, and all things. 26 And He has made from one blood every nation of men to dwell on all the face of the earth, and has determined their preappointed times and the boundaries of their dwellings, 27so that they should seek the Lord, in the hope that they might grope for Him and find Him, though He is not far from each one of us; 28 for in Him we live and move and have our being, as also some of your own poets have said, "For we are also His offspring."

 

King Solomon said some similar things at the Temple's dedication in Jerusalem.

"Then Solomon stood before the altar of the LORD in the presence of all the assembly of Israel, and spread out his hands toward heaven; and he said: "LORD God of Israel, there is no God in heaven above or on earth below like You, who keep Your covenant and mercy with Your servants who walk before You with all their hearts. You have kept what You promised Your servant David my father; You have both spoken with Your mouth and fulfilled it with Your hand, as it is this day. Therefore, LORD God of Israel, now keep what You promised Your servant David my father, saying, "You shall not fail to have a man sit before Me on the throne of Israel, only if your sons take heed to their way, that they walk before Me as you have walked before Me.'" (1 Kings 8:22-25 NKJV)

 

Now that we have established that the God who created the world doesn't need buildings, food, or a bath to establish his kingdom on earth, this question takes me back to this Shabbat's Torah portion, which starts with the following words!

 

"Then the LORD spoke to Moses, saying: "Speak to the children of Israel, that they bring Me an offering. From everyone who gives it willingly with his heart you shall take My offering. And this is the offering which you shall take from them: gold, silver, and bronze; blue, purple, and scarlet thread, fine linen, and goats' hair; ram skins dyed red, badger skins, and acacia wood; oil for the light, and spices for the anointing oil and for the sweet incense; onyx stones, and stones to be set in the ephod and in the breastplate. And let them make Me a sanctuary, that I may dwell among them. According to all that I show you, that is, the pattern of the Tabernacle and the pattern of all its furnishings, just so you shall make it. "And they shall make an ark of acacia wood; two and a half cubits shall be its length, a cubit and a half its width, and a cubit and a half its height." (Exodus 25:1-10 NKJV)

 

Our father Abraham didn't have a tabernacle, a temple, or a permanent home in the land that God promised him and his seed as a possession. Abraham and his encampment were always outside the cities and separated from the local inhabitants. He didn't own one square meter of land in Canaan until Sarah died, and he had to find for her a burial place, which he paid for without even bargaining for the price. Now God, the Creator of the Universe, is asking people (flesh and blood) to bring an offering of gold, silver, acacia wood, sweet incense, and badger skins. What changed in God's mind to require the people of Israel, who were enslaved people and sons of enslaved people for several generations, to bring all these earthly "things" and contribute to the building of a manufactured physical Tabernacle made from tacky-tacky?

 

There are several explanations for God's command to build a hand-made tent with hand-made furniture. Why did he build an altar for animal sacrifices on a man-made altar officiated by men who were sinners like all flesh?

 

I am not sure that I understand all of God's reasons for asking to build him a physical tabernacle like the pagan neighbors around Israel. Even the architecture of the Tabernacle was not significantly different from the houses of the gods of our neighbors. I will try to share a little of how God, the world's Creator, thinks and makes concessions for our weaknesses so that we don't copy our pagan neighbors.

 

There is a sudden shift from the revelation at Mount Sinaiwhere God spoke directly to the people and commanded them not to make images of the idols our Canaanite neighbors worshiped. (Exodus 20:3-4). The instruction to build a Tabernacle (Mishkan) using gold, silver, and other costly materials (Exodus 25:1-9) raises profound theological and historical questions. Here are several possible explanations and considerations for this shift:

 

God Responded to Our Human Weakness and the Golden Calf Incident. God understood our weakness as a nation: that we wanted to copy all the pagan customs and holidays and dress the idolatry of our neighbors with a prayerSahel and kipaand hope that God, who created the world, would not notice the customs of uncircumcised Philistines.

 

The instruction to build the Tabernacle (Exodus 25) is given before the sin of the Golden Calf (Exodus 32). Still, many commentators (such as Rashi) suggest that the Torah does not follow chronological order. In this view, the Mishkan was a divine concession to human weaknessa physical structure that would serve as a tangible focus for worship to prevent idolatry.

 

The Israelites come from Egypt after being slaves of the Egyptians. There, they built pagan temples for the gods of Egypt. The sudden, abstract concept of an invisible God might have been too difficult to grasp, leading them to create the Golden Calf. The Mishkan redirected this need for physicality into legitimate worship. Unlike pagan temples, which glorified idols, the Mishkan transformed gold, silver, and luxurious materials into a quasi-dwelling place for the Divine Presence (Shekhinah). This concept elevates physicality into spirituality, teaching that wealth and beauty can serve God if used correctly. The contribution of the physical materials for the building of the Tabernacle made the Tabernacle a part of their possession because their things were incorporated as a part of their identity and part owners of the whole Tabernacle. The contributions were voluntary (Exodus 25:2); it was as if they invested in the house of God's presence, emphasizing they are now part owners of God's house.

 

The Israelites needed an organized way to worship God as a community. Without a designated place, they might have continued diverse, uncontrolled worship practices, potentially leading to a situation in which everyone did whatever was right in his own eyes.

 

The Tent of Meeting functioned as a meeting place between God and Israel (Exodus 25:22). It was an address, a safe place providing structured worship instead of the chaotic and unauthorized practices of the surrounding nations. God knew his people, Israel, and knew that there should be one place, a location, a kosher structure to meet with God and the community sanctified by His presence 24 hours per day and available for worship and communication between the Creator and his chosen nation, Israel.

 

The giving of the Torah on Mount Sinai was a one-time event, but Israel needed a way to maintain a tangible sense of God's presence throughout their journey and in the Promised Land.

The Tabernacle in the wilderness was called the "Tent of Meeting" (Ohel Mo'ed) because it made it possible to have a place in a sustainable, controlled location that traveled with them in the 40 years of the wilderness of Sinai desert wandering.

 

The Principle of Divine Presence is always with Israel during the shifting sands of the Sinai desert. The Tabernacle was a steady place of God "dwelling among them". (Exodus 25:8) The Tabernacle shifted from the transcendent, awe-inspiring God of Sinai to an immanent, approachable God who dwells within the people.

 

God initiated the covenant at Sinai by speaking and giving the Torah. In constructing the Tabernacle, the people reciprocated by contributing their wealth and effort, demonstrating their commitment to the relationship between Israel and the people and God. Israel is no longer a passive receiver of God's grace but an active participant in God's program for the redemptive work that God projected for them to be a light for all nations.

Contrast with Pagan Idolatry. While the Mishkan was a physical structure, it was fundamentally different from pagan temples: There was no idol placed inside the Tabernacle, and every Israelite had a contribution and part ownership in this magnificent portable Temple that was collectively created with the personal contribution invested into the structure.

 

The Tabernacle served as a prototype for the Temple in Jerusalem, training the Israelites in sacred service and discipline. The sacrificial system and priestly functions established in the Sinai became the foundation for future Jewish worship practices in the Temple in Jerusalem. The furniture in the Tabernacle was in the wilderness, a symbol of Creation. We learn this by comparing Genesis 1-2 with Exodus 39:43. We find the exact phrase: "And he saw that it was good" (Exodus 39:43). Unlike the temples of our pagan neighbors, the Tabernacle represented a mini-model of the Creation of the universe where God and humanity dwelt together and enjoyed a partnership.

 

Teaching the People the Value of Giving. Our Torah portion also teaches the people to partner with the Creator in maintaining Creation. The voluntary donations for the building reinforced generosity and communal responsibility. It was a lesson that holiness comes not just from receiving divine gifts (the Torah) but from giving and building together in partnership between man and God.

 

The encounters with God, as at Sinai, were (Exodus 20:18-19) a shocking experience. As we read in Exodus chapter 20, the people were afraid and asked Moses to cover his face. Now, as their journey in the wilderness continues, the people of Israel and the non-Israelite tribes that joined them had a more personal and calm event that gave them a more structured, accessible way for Israel to engage with God without the overwhelming fear of death like during receiving the Torah at the foot of mount Sinai.

 

We all need to learn three lessons from this Torah portion.

1. God doesn't need our money, gold, silk, or purple cloth. We see this in 1 King 8 with King Solomon's words for the dedication of the Temple in Jerusalem and Paul's words in Acts 17 in Athens.

2. We need to give our very best to God's work in order to be partners and have ownership in the realm of God's holiness and presence.

3. If we don't participate and give our best with the pure intention of our hearts, we will never have a genuine, sincere, and holy relationship with the almighty, and we will always feel like strangers in God's house. The giving is not for God the giving is for us so that when we worship God, we walk on His earth and enjoy His provisions and gifts.

 

We will know that the HaMotzi food program and the Netivyah building are partially mine. I have a part in them, and I am proud to be a part of this awesom work for God. I have a part in the blessing from heaven for these people, my fellow brothers in God's Kingdom.

 

I can testify that I am happy and proud to be a part of Netivyah in Jerusalem and also Netivyah International, which is doing magnificent work to present Israel's best side and continues to support the work of the HaMotzi food program, which is the Rolls Royce of food charities in Jerusalem.

 

God bless you, and please read the Torah Portion of Terumah from Exodus 25:1 forward. Connect your reading from the Torah with Paul's first letter to the community in Corinth:

"Now concerning the collection for the saints, as I have given orders to the churches of Galatia, so you must do also: On the first day of the week let each one of you lay something aside, storing up as he may prosper, that there be no collections when I come. And when I come, whomever you approve by your letters, I will send to bear your gift to Jerusalem." (1 Corinthians 16:1-3 NKJV)

 

Please go to www.netivyahinternational.org and seek to partner with Netivyah International and Netivyah in Jerusalem in doing the will of our Lord with practical means for the fulfillment of God's promises to Israel and Jerusalem.

 

Shabbat Shalom.

1) Messianic Judaism is at a crossroads - Joseph Shulam

Messianic Judaism is at a crossroadswhat is our true purpose? In this powerful discussion, Joseph Shulam unpacks the deep tensions and triumphs within the Messianic Jewish movement, exploring its roots, its relationship with the Church, and the path forward. Is Messianic Judaism a branch of evangelical Christianity, or is it something distinctsomething ancient being restored? Discover the role of Torah, the significance of Jewish identity in Yeshua, and why unity, truth, and humility are essential in this prophetic time. Join us as we reclaim our purpose in God’s grand design.

https://youtu.be/kh24A1252GM

 

2) Embracing a New Era of Community - Joseph Shulam

Exploring practical ways to revitalize your church’s approach to worship, meetings, and community engagement. Join us as we dive into refreshing discussions on what it means to be the Church in today’s world

World Evangelism - Manilla Lausanne Committee

https://youtu.be/Q8vDj6UxClk

 

3) Turn What (Shalom Y'all - Beth Shulam)

The Sermon on the Mount? What was the pagan Justice system vs the Biblical Jewish system. How do we turn upside down our worlds narrative? Are you having problems with social media today? Listen for some biblical principles to help you deal with difficult situations and people.

https://youtu.be/0Uy0h-EbV7Q

 

4) Torah Portion 18 Mishpatim (משפטים) - Judgments Mishpatim ( Weekly Torah Portion - Joseph Shulam)

Torah Portion 18 Mishpatim (משפטים) - Judgments Mishpatim (Exodus 21:124:18), exploring the detailed laws given after the Ten Commandments. This portion highlights God’s justice, emphasizing principles of fairness, accountability, and societal responsibility, including laws on damages, slavery, and inheritance. Joseph connects these ancient laws to New Testament teachings, showing their continued relevance for disciples of Yeshua. With insights into historical legal codes, he demonstrates how the Torah was innovative, righteous, and deeply rooted in God’s grace. Discover how these timeless instructions inform modern faith and ethical living.

https://youtu.be/HJjTKPDaJaA

 

5) Gospel to Go Podcast (There was no King in Israel - Joseph Shulam)

Delve into the life and legacy of Samuel, the prophet whose unwavering obedience transformed celestial calls into earthly triumphs. Discover how “obedience forges destiny,” as we explore his profound impact in an era defined by kings and chaos.

https://youtu.be/Y9S8KMWT9os

 

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The Prayer List

Your prayers for brothers and sisters you don’t know personally is a pure love and building of the Body of the Messiah. It is Agape Love since you are doing this without any selfish interests and casting a vote in heaven for someone who is your brother. Still, you don't know them, and God looks at these prayers that are unselfish and genuine expression of love and care for another link in the long chain of love and faith that binds us together even though we might not know each other in this world.

When we all get to Heaven, it will be a joy to meet people we prayed for and sometimes even cried for. Brothers and sisters who are physically strangers but spiritually a part of the same body of Christ, I believe that one day we will have the privilege to sit together and share: "I remember praying for you to be healed!" "I remember praying for you to be safe when you were fighting in Gaza to free the hostages from the cruel hands of the terrorists of the Hamas in Gaza."

Pray for the following brothers and sisters who need divine grace and the gentle touch of the hand of God for healing and strength.

In Jerusalem:

If you have followed the news, tomorrow is a day full of grief with bodies of two babies, a mother and man. who were murdered in cold blood being exchanged for multiple criminals. Lift the nation of Israel in prayer. When these images are placed on the news share on social media.

Joseph & Marcia Shulam
update We are thankful for Marcias 76th Birthday celebration this week. Mom has had another 10 days of saline IV perscribed. We have noticed some improvement with that. Continue to pray for an improvement in mom's strength and appetite. Dad needs prayers for his pain and the huge task of taking and organizing medical meetings for mom.

Ilana Ahijervie is a dear sister who is 99 years old and suffering from memory problems.

Please pray for our dear sister, Lea Kurkey.

Pray for Adam’s father and mother, Barry and Dalia. They have some health problems and challenges.

Pray for Miriam a dear sister old age dementia.

Pray for Um Mahmud Abu-Eid, Jimmy Abu-Eid, and all of the family. This is a dear family of old friends that needs healing and wisdom for the children and for their work.

Please pray for the Romero family, who live deep in the Negev desert. It is hot there, and they are far from our congregation, and we miss them.

In the U.K.:

Pray for Deborah Isaiah. I pray for the Lord to find Deborah Isaiah and lead her to a blessed life, family, and a solution to her problems.

In Finland:

Mauno Lemponen has been diagnosed with cancer in advanced stages. We are asking for Gods Will to be done, giving him healthy days with familyprayers for Hilka, Miika, and Ester, who support each other.

Pray for Keijo and Salme, our dear partners and fellow workers in God’s flock. Both Keijo and Salme have some challenging heart issues.

Pray for Satu-Maria, Sinni Tuuli, Anne Mirjami, our dear sisters.

Pray for Eva H., Patty, Andrea, Julia, Victor, Aaron Tani, and Hillel.

In Italy:

Roberto has reached out on behalf of his friend Nicoletta B whose father has passed way recently. Please pray for her spirit as she struggles with such loss.

In Ethiopia:

Diu G. has been sick with meningitis and he and his family are all in need of prayers for strength and healing to help him.

In Brazil:

Max is anxious waiting for a court decision regarding documentation on his families jewish roots. Please keep Max and the courts outcome in your prayers.

Pray for a dear young man, Paulo, from Curitiba, Brazil, who seriously needs our prayers for sanity and mental health.

Pray for a dear sister named Claudia Rita Souze Arau. She has cancer and needs God’s healing hands to touch her with healing.

Pray for Fatima Maria Docarmo Guimararaes - pray for her health and her granddaughters’ twin babies.

Guilherme Antonio Nothen Becker is suffering from back problems.

Aratuza de Oliveira and his wife. Pray for their 3-year-old child, Caique de Oliveira Becker, who has severe problems with his eyes, and ask the Lord to give healing to his eyes.

In Asia:

Pray for Pastor T.J. in Taiwan.

Pray for Deborah Ruth, a dear sister from China.

Pray for Sister Yoko Nagumo in Japan.

Tony Tam, his wife Luisa, and his son Marco need special prayers for their situation.

We continue to pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru San, Yumi Ohara, and her family: Deborah Ruth, Ayla, Daniel, and their daughter.

Pray for Dr. Song, and his wife, Sister Harriet Kim and the KIBI Ministry.

In the United States of America:

Chris W is currently have a difficult time finding employment. he has applied for for some additional jobs and has some interviews this week. Please keep him in your prayers. Employment for those in the 50s sometimes is difficult.

Manny is asking for prayers for his fathers health that is in decline.

update Shirleyann is dealing with kidneys that are not functioning as well and has a sweet new person who visits a couple times a week to get groceries. She is thankful for this and would like for you to remember her in your prayers.

Pete and Marge. Marge is undergoing test for Brest cancer and they are in the process of trying to get legal guardianship of their grandkids. They are both in the mid 80s. Please pray for strength and longevity to get these kids past college age.

Jose needs your prayers for a blessing on his marriage to grow stronger and prayers for the birth of a Son.

Pat A. has retuned home and is recovering from the skin graft surgery.

Aida Ramirez is 98 years old and suffering from first stages of dementia. Also her daughter Aida Gonzalez needs prayer for strength and Gods grace and protection as she is taking care of her mother.

Pat S needs prayers for the pains she is experiencing from a pinched nerve, Philip her husband of 67 years is a dedicated man of God who is caring for her diligently - please keep them both in prayers. We are praying for a better treatment for the pain management.

update Jerry Rogers - a long time prayer warier and supporter in Dallas has been diagnosed with cancer. has returned home after being in the hospital for an extended period of time for treatments.

Larry is asking for prayers for his grandchildren. I would say most of us that have grandchildren are concerned about the states of the world. The state of intolerance. The temptations out there. Please pray for the holy sprit to guide them in making good choices.

Bill C. got a break before a PET Scan month end. Please pray a thanks to God and continue to ask for success of the treatments and for Bill to hear good news from the scans.

Juli's blood counts still need to improve. She is awaiting for the next scans. Please give a prayer for positive results.

Barbra and Angie in Alaska. Barbra has some pains and discomfort related to old age. Please lift them in prayer for strength and reduction in pain.

Please pray for Danah, my daughter's health issues. I pray for the Lord to give Danah wisdom, peace, and calm in life and her work.

Aaron Hook, Nancy Hook’s oldest son, needs our prayers for wisdom and healing from past life issues.

Lift for blessing and healing Jonathan B., his wife Aviva, their new baby, his mother, and his brother Daniel.

Pray for these important men of God: Rabbi Salt, his family, and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

pray for Ilana Avramov, who is married to my cousin Nissim and lives in New York City. Ilana is home now. We pray for her full recovery. She and Nissim both need our prayers.

Pray for Steve Mock - His cognitive condition has declined, and we ask for the grace of God and His Healing and strength. Steve and Josie’s son Joseph has received a wonderful and glorious report. After the last bone marrow transplant, the report is that the doctors didn’t find any leukemia in his body! Praise the Lord!

In Zimbabwe:

new Chief Mposi is recovering from a broken leg and dislocated arm. He has been waiting for the placement of a cast on his leg at the Hospital. 

 


You might have missed new Videos on YouTube or Blog Posts. We have been digitizing new written content as part of the Netivyah Archive Initiative. Blog Lessons & YouTube 

 

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