예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2024.11.152024-11-17 15:53
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

예루살렘 기도 목록 20241115
요셉 슐람 // 메바세랕 찌온

 

20241116일 이번 안식일에 회당에서 읽는 말씀입니다:

토라에서는 바예라”, 창세기 18:1-22:24입니다.

선지서에서는 열왕기하 4:1-37입니다.

신약성경에서 읽는 부분은 누가복음 1:26-38, 누가복음 24:36-53, 베드로후서 2:4-11입니다.

 

우리에게 성경이 두루마리가 아니라 책 형태로 있는 것이 다행입니다. 왜냐하면 이 말씀들을 창세기에서 열왕기하까지 갔다가 누가복음과 베드로후서까지 두루마리를 감아야 했을 테니까요.

 

성경에는 근본적인 말씀들이 있습니다. 제가 근본적이라고 말하는 의미는 이 말씀들이 기초라는 의미입니다. 이 말씀들은 성경 서사의 중추이며, 구속 계획의 뼈대입니다. 이 주요 근본 서사 중 많은 것이 창세기에 있습니다. 지난 안식일에 우리는 하나님께서 바벨론의 부유한 두령인 아브라함에게 그의 가재도구와 가족과 그의 노동의 결실을 챙겨서 중동에서 덜 쾌적한 곳 중 하나인 가나안 땅으로 가라고 부르신 레크 레카를 읽었습니다.

 

그 당시 가나안에는 세 대륙에서 온 일곱 족속이 정착해 있었습니다. 이 일곱 족속은 아브라함 때 가나안 땅에 거주하고 있었다고 전승으로 전해지며 후에 이스라엘의 정복 때 현지 거주민 가나안 족속입니다:

헷 족속: 오늘날의 터키, 아나톨리아에서 온 그룹입니다.

아모리 족속은 오늘날의 레바논 위쪽에서 온 족속입니다.

브리스 족속: 우리는 이들에 대해 아는 것이 거의 없지만, 그들은 농부로, 아마 카스피해 지역에서 왔을 것입니다.

히위 족속: 이들이 정확히 어디에서 왔는지 판단하는 것은 여전히 어렵습니다. 우리는 이들이 오늘날 사마리아라고 불리는 예루살렘 북쪽 세겜과 기브온에서 살았던 것을 압니다.

여부스 족속: 예루살렘과 이 인근에 정착했습니다.

기르가스 족속: 성경에 정보가 거의 없는 모호한 족속입니다.

이들 족속의 목록은 신명기 7:1과 여호수아 3:10에서 볼 수 있습니다.

 

저는 여러분께 창세기 12장에서 하나님께서 아브라함에게 어디로 가는지 주소를 주시지 않은 이유를 보여드리기 위해 이 족속들을 나열하고 있는 것입니다. 하나님께서는 아브라함에게 내가 네게 보여줄 곳으로 가라!”고 말씀하셨습니다. 아브라함의 하나님과의 관계는 틀림없이 친밀했을 것입니다. 아브라함이 약 1,000명이나 되는 사람들과 낙타와 나귀와 하란에서 전도한 영혼들을 꾸렸으니까요(창세기 12:4).

 

아브라함 때 가나안 땅은 서쪽으로는 지중해를 두고 동쪽으로는 요단강을 둔, 아시아와 아프리카를 잇는 다리였습니다. 제가 주전 2000년 말에 가까운 시기에 가나안 땅의 지리를 미국으로 바꿔본다면, 그것은 19세기와 20세기의 남부 텍사스 같을 것입니다. 가나안은 반으로 자른 빵 사이의 햄버거 같은 것입니다.

 

무엇 때문에 가나안 땅이 그토록 중요하고 전략적이게 된 것일까요? 고대의 중요한 두 대로가 가나안 땅을 통과합니다: 서쪽으로는 해변을 따라 대로가 있고 요단강 동쪽으로는 왕의 대로가 있습니다. 이 두 대로는 세 개 대륙, 아프리카, 아시아, 유럽을 잇습니다. 바다로 배타고 가거나 아라비아 대사막을 날아서 건너지 않는 한, 아프리카에서 아시아로, 혹은 아프리카에서 유럽으로 가려면, 낙타나 나귀가 끄는 탈 것이나 걸어가야 할 것입니다. 달리 말하자면, 가나안 땅 동쪽의 요단강은 멕시코와 미국 사이의 리오 그란데와 매우 비슷합니다.

 

저는 언제나 하나님께서 왜 이미 중년이 지나고 무자녀에 우르(바벨론의 대도시 중 하나에서 태어나기는 했지만, 역시 앗시리아 제국의 대도시 중 하나인 하란에서 산)에서 태어난 두령인 아브라함을 가나안 땅으로 보내셨을까 궁금해했습니다. 가나안 땅은 남쪽까지 이집트 제국의 한 도()였습니다. 당시 이집트는 가나안 땅과 대륙들의 두 대로까지 다스리며 통제하던 진짜 거대한 제국이었습니다. 이집트는 오늘날의 미국처럼 부와 문화와 군사력 강국이었습니다. 이집트를 관통하는 나일강은 생명줄이었습니다. 이집트와 가나안 땅과 앗시리아와 바벨론이 여름이면, 동아프리카는 겨울이었습니다. 많은 비로 큰 강 나일강이 범람하면 이집트 대부분을 적시고 비옥한 삼각주를 지나 북쪽의 지중해로 합류했습니다.

 

하나님께서 아브라함에게 레크 레카(번역하면, “나아가라”, “출발하라”, “여기에서 떠나가라”)라고 말씀하셨을 때, 하나님께서는 아브라함과 그를 따르는 거의 1,000명이나 되는 사람들에게 어디로 가라던가 혹은 가장 가까운 힐튼 호텔이 어디에 있다던가 등을 말씀해 주시지 않았다는 것을 주목하십시오.

 

창세기 18장부터의 토라 포션 바예라를 읽을 때, 우리는 구속 계획의 새로운 국면으로 들어갑니다. 여기서 우리는 성경의 주요 줄거리를 볼 수 있는데요, 이것은 인류가 어떻게 하나님과 건강하고 올바른 관계로 회복되어 그분의 존전에서 영원한 영광을 누릴 준비가 될 수 있는지를 말해줍니다.

 

이번 토라 포션은 히브리어 단어 바예라로 시작됩니다. 더운 날에 거의 점심시간이고 태양이 중천에 떠있습니다. 아브라함은 고대의 유명한 도시인 헤브론 외곽 마므레 마을의 커다란 상수리나무 아래에 앉아 있습니다. 갑자기 여호와께서 그에게 나타납니다. 사라와 그녀의 종들이 점심 차리는 것을 기다리는 동안 아브라함은 이들 세 사람이 그의 진영으로 오고 있는 것을 봅니다. 성경은 직접적으로 아브, 누가 너를 보러 오고 있는지 봐, 창조주께서 친히 그분의 두 천사와 오시고 계신다. 아브, 일어나라. 주께서 네 집 문을 두드리고 계셔. 착한 노인 아브는 일어나서 누가 오고 있는지 본다!”고 말하고 있지 않습니다.

 

, 아브가 일어납니다, 그리고 쿵, 보라, 세 남자가 그의 곁에 서 있습니다. 그리고 그가 그들을 보고 그들을 만나러 장막 문에서 달려가 땅에 엎드려 절합니다. 이 이야기는 자기 수하에 소규모의 사병(20세에서 50세 사이의 318명의 남자들, 이들은 분명 아내와 자녀가 있을 것입니다. 창세기 14장을 참조하여 기억하시기 바랍니다)을 거느린, 후히 대접하며, 부유하고, 능력 있는 전형적인 두령을 묘사합니다.

 

매번 제게 흥미를 끄는 점은 성경의 영웅들 중 몇몇이 하나님 자신과 맺고 있는 훈훈하고 차분하고 느긋한 인격적 관계입니다. 저는 한낮의 열기 가운데 알코올을 마시고 환상을 경험하는 아무 목사를 말하고 있는 것이 아닙니다. 아브라함은 진짜고, 주님도 진짜입니다. 두 남자가 동행하고 있고, 다행히 아브라함의 연로하고 아이가 없는 아내 사라도 진짜입니다.

 

이번 토라 포션의 첫 단어 바예라갑자기 나타났다로 번역됩니다. 이는 성경에서 환대가 아브라함의 이름을 따는 이유를 설명해 줍니다. 아브라함은 사라에게 점심을 주문하지만, 사라는 너무 연로하여 손수 송아지를 잡고 준비하여 대접할 수 없습니다. 저는 사라가 많은 남녀 종들에게 요리를 시켰을 것이라고 확신합니다. 저는 또 아브라함과 그 세 남자 손님들이 식사를 할 때쯤에는 점심이 아니라 이미 저녁식사 시간이었을 것이라고 확신합니다.

 

연로한 아브와 무명의 세 손님 사이의 대화는 이렇습니다:

이 대화는 매우 이스라엘 식의 대화로 시작됩니다:

네 아내가 어디있느냐?” 세 손님 중 한 명이 연로한 아브에게 묻습니다. 아브라함은 제 아내는 장막 안에 있습니다!” 대답합니다. 옛날 문화에서 그렇듯이 말입니다. 제가 어릴 때, 저는 제 아버지와 네게브 광야 북쪽으로 여행을 갔었는데요, 제 아버지가 네게브의 셰이크 술레만과 사업을 했기 때문입니다. 셰이크 술레만에게는 아내 21명과 많은 자녀가 있었지만, 저희는 언제나 그의 집 문 근처 차양 아래에는 남자들만 앉아 있는 것을 보았습니다. 그 남자들은 거나하게 취하는 의례로 커피콩을 볶고 그것을 갈아서 커피를 만들었습니다. 여자는 한 명도 보이지 않았습니다.

그가 이르시되 내년 이맘때 내가 반드시 네게로 돌아오리니 네 아내 사라에게 아들이 있으리라 하시니 사라가 그 뒤 장막 문에서 들었더라 아브라함과 사라는 나이가 많아 늙었고 사라에게는 여성의 생리가 끊어졌는지라 사라가 속으로 웃고 이르되 내가 노쇠하였고 내 주인도 늙었으니 내게 무슨 즐거움이 있으리요 여호와께서 아브라함에게 이르시되 사라가 왜 웃으며 이르기를 내가 늙었거늘 어떻게 아들을 낳으리요 하느냐” (창세기 18:10-13)

 

이 구절에 대한 현대 정통 유대교 아쉬케나지 주석은 이것이 하나님의 뜻이면, 심지어 빗자루조차 쏠 수 있다!”는 것입니다.

 

이 공표 다음에 오는 것은 극적이고 아주 중요한 말씀입니다. 하나님과 예슈아의 제자로서 저는 하나님을 이해하려고 노력해왔습니다: 하나님께서는 어떻게 역사하시고 그분께서는 저와 여러분에게서 무엇을 원하시는가? 제가 열여섯 살때부터 지금까지 하나님의 본성과 성품이 저를 사로잡았습니다.

이번 토라 포션에서 우리가 하나님에 대해 배우는 것은 풍부하고 강력하고 마음을 끕니다.

그런데 우선 저는 살짝 우회적인 논평이 있습니다:

아브라함과 사라는 나이가 많아 늙었고 사라에게는 여성의 생리가 끊어졌는지라 사라가 속으로 웃고 이르되 내가 노쇠하였고 내 주인도 늙었으니 내게 무슨 즐거움이 있으리요 여호와께서 아브라함에게 이르시되 사라가 왜 웃으며 이르기를 내가 늙었거늘 어떻게 아들을 낳으리요 하느냐 여호와께 능하지 못한 일이 있겠느냐 기한이 이를 때에 내가 네게로 돌아오리니 사라에게 아들이 있으리라 사라가 두려워서 부인하여 이르되 내가 웃지 아니하였나이다 이르시되 아니라 네가 웃었느니라” (창세기 18:11-15).

 

저는 그냥 이 본문이 좋습니다. 이것이 제게 아주 중요한 이유는 모든 대화가 아주 인간적이고, 아주 이스라엘적이고, 아주 유대적이기 때문입니다. 여호와와 이 본문 말씀은 아주 솔직하고, 또렷하고, 예리하지만, 누구에 의해서든 아무도 기분 상함이 없습니다. 모두가, 심지어 여호와까지도, 아주 인간적입니다!

 

사라는 웃었습니다! 모두가 사라가 웃는 것을 들었습니다. 여호와께서 아브라함에게 사라가 왜 웃느냐?”고 물으십니다. 여호와께서는 사라가 웃는 것을 들으셨을 뿐만 아니라, 그녀가 마음 속으로 한 말도 들으셨습니다. 여호와께서는 사라가 내가 늙었거늘 어떻게 아들을 낳으리요.” 말하는 것을 들으셨습니다. 여호와께서는 사라가 그분께서 말씀하시는 것이 가능할까 의심하는 것을 보셨습니다. 사라는 여호와께서 사라에게 직면하여 왜 웃느냐 물으셨을 때 거짓말을 했습니다. 그녀는 부인하며 저는 웃지 않았습니다!” 말했습니다. 그녀는 거짓말을 두 번 반복했습니다.

이 말씀에서 작지만 의미 심장한 또 다른 세부 사항은 사라의 두 번의 거짓말에 대한 여호와의 대답이 간단하고 단도직입적이라는 것입니다: 아니라 네가 웃었느니라!” 본문 전체가 단도직입적이고, 솔직하고, 사적이고, 이스라엘적입니다. 제게 중요하고 여러분에게도 그래야 할 점은 여호와와 그분의 제자들인 사라와 아브라함 사이의 관계에 영성과 종교성의 가면을 쓰지 않은 거리낌 없고 솔직한 직접 대화를 보는 것입니다. 우리는 하나님과 모세 사이에서도 이와 유사한 멋지고, 인간적이고, 사적인 대화를 볼 수 있습니다.

 

제게는 이 본문들이 전혀 종교적이지 않습니다. 이 본문들은 하나님 그분 자신을 직접적으로 드러내 보여줍니다. 이들 본문은 우리가 우리의 최선을 다해 우리 자신에게 가장 정직할 때 우리 자신을 비춰줍니다.

저는 어떤 교회에도 가입한 적이 없습니다. 저는 단지 하나님의 자녀로서, 언제나 전능자와 개인적이고 거리낌 없는 관계를 추구하며, 열다섯 살부터 하나님과 하나님께서 창조하신 이 세상을 이해하려고 노력해오고 있습니다. 저는 하나님을 점점 더 이해하고 싶고 덜 신학적이고 덜 종교적이 되고 싶습니다. 저는 제 아내를 이해하려고 노력해왔고, 또한 제 어머니와 제 누이를 이해하려고 노력해왔습니다! 제 아내와 마찬가지로, 저는 아직도 제 어머니와 제 누이를 이해하려고 노력하고 있는데요, 어쩌면 천국에서는 이해하는 데에 더 좋은 도구가 있을 것입니다.

 

그런데 저는 성경의 이 본문을 좋아합니다. 이것은 독특하고, 종교적이고, 역사적이고, 경험적이고, 재미있고, 슬프고, 웃기고, 유익합니다. 저는 제 자신에게 저의 약점과 강점을 드러낼 수 있습니다. 성경 인물들은 하나님과 성령님께서 그들의 약점과 거짓말까지 드러내실 정도로 성경 본문에서 아주 정직하게 묘사되고 있습니다. 하나님께서 사라를 직면하고 계시며, 성령님의 계시에는 가련한 연로한 사라의 감정을 상하지 않게 지켜주시려는 아무런 외교적 수완이 없습니다. 우리는 아브라함이 한 번 이상 거짓말했고, 이삭이 그의 아버지의 거짓말 사건에서 교훈을 얻지 못했음을 압니다. 우리는 또한 하나님의 인간에 대한 이해와 그분께서 얼마나 빈번히 우리의 실수와 약점을 봐주시는지 볼 수 있습니다. 저는 하나님께서 우리의 실수와 죄에 그분의 은혜를 적용하시는 진짜 이유는 결국 그것이 모두 그분과 예슈아께 돌아오게 된다는 사실 때문이라고 확신합니다. 성부와 성자 두 분 모두 그분들의 형상과 그분들의 본성 대로 우리를 지으셨습니다. 책임은 어디에서 멈춥니까?

 

이번 토라 포션 마지막 부분에 대한 마지막 논평입니다: 이번 토라 포션에는 하나님께서 소돔같이 엄청나게 끔찍이 죄된 공동체를 어떻게 다루시는지에 대한 계시가 있습니다. 우리는 하나님께서 우리와 우리의 세상을 벌하시기 전에 그분께서 사용하시는 결정 과정을 볼 수 있습니다. 우리는 하나님께서 그분의 제자들인 우리가 그분과의 관계의 다음 단계로 갈 만큼의 믿음을 가지고 있는지 보시기 위해 우리를 아주 가혹하고 어려운 과제로 시험하시는 것을 볼 수 있습니다. 아브라함에게 그의 아들 이삭을 제물로 바치라고 요구했을 때, 아브라함은 이삭을 제물로 바침에 있어서 그의 큰 믿음을 보여준 후 결국에는 실패했습니다. 아브라함이 마지막으로 여호와를 실망시킨 이유 때문에, 창세기 21장 사건 이후 하나님께서는 아브라함과의 모든 소통을 끊으십니다.

 

아브라함은 그의 아들을 제물로 바치는 시험은 통과하지만 창세기 19-20장에서 일어난 일은 잊어버립니다. 아브라함은 소돔의 멸망의 공포에서 그의 일가, 롯의 일가를 살리기 위해 노력하며 중보합니다. 아브라함은 맹목적으로 하나님께 순종하여, 하나님께서 이스라엘과 온 세상에 하신 약속을 이행할, 그를 통해 온 세상에 구원이 약속된 그의 독자를 기꺼이 죽이고자 했습니다.

 

아브라함의 자기 아들 이삭을 위한 침묵은 하나님으로 하여금 아브라함의 인격과 성품 안에서 그분 자신을 보게 했습니다. 저는 아브라함이 하나님 아버지께서 그분의 아들 예슈아를 제물로 바치지 않고 세상을 구했어야 했을 문을 닫아버렸다고 믿습니다. 하나님께 대한 이런 맹목적이고 전적인 믿음의 행동은 하나님께서 구속 계획과 우리 주 예슈아의 죽음과 장사와 부활을 멈추지 못하게 만들었습니다! 예슈아께서 속히 오셔서 우리를 구하게 하소서!

 

배리 슐람으로부터 저는 오늘 저녁 브라질 벨로 오리손떼에서 컨퍼런스가 시작되기 전에 오늘 아침 아침식사에서 아주 많은 형제자매들을 만나서 기쁨이 충만합니다. 저는 기도가 필요한 분들에게서 경과보고를 받았습니다. 그러니 아래 기도 목록에서 그 경과보고들을 보시기 바랍니다. 제가 컨퍼런스에서 사용한 피디에프(pdf) 파일들은 두어 주 안에 영어와 포르투갈어로 다운로드할 수 있게 할 것입니다.

 


20241109_The Jerusalem Prayer List_BlueHeart_small.jpg
5
인치 13센티미터 크기 자석
무료인 이 자석을 받으시고 싶으시면 저희에게 편지를 보내주십시오

인터내셔널 네티비야 
사서함 1387 
미국 테네시주 마운트 줄리엣 (우편번호) 37122 
 

 


여러분은 저희 유튜브나 블로그 포스트의 새 동영상을 놓치셨을 수도 있습니다. 저희는 네티비야 자료보관 프로젝트의 일환으로 기록된 새 컨텐츠를 디지털화했습니다. 블로그 강의들 & 유튜브 

 


기도 목록

여러분이 개인적으로 모르는 형제자매들을 위해 드리는 기도는 순전한 사랑이며 메시아의 몸을 세우는 것입니다. 여러분이 이기적인 이해관계 없이 여러분이 모르지만 형제인 누군가를 위해 천국에서 투표를 하는 것이기에 이것은 아가페 사랑입니다. 그리고 하나님께서는 우리가 이 세상에서는 서로 모를지라도 우리를 함께 묶는 사랑과 믿음의 긴 사슬로 연결된 다른 사람을 위해 하는 이기적이지 않고 참된 사랑과 관심의 표현인 이 기도를 보고 계십니다.

우리가 천국에 가서 우리가 위해서 기도했고 때로는 울부짖었던 사람들을 만나게 되면 기쁜 일일 것입니다. 그들은 육신적으로는 모르지만 영적으로는 같은 그리스도의 몸의 지체인 형제자매들로서, 언젠가 함께 앉아 제가 당신이 치유되도록 기도한 것이 기억납니다!”, “당신이 가자지구 하마스 테러리스트들의 잔인한 손아귀에서 인질들을 구하기 위해 가자지구에서 싸울 때 제가 당신이 안전하도록 기도한 것이 기억납니다!” 이야기 나누는 특권을 누리게 될 이들입니다.

하나님의 은혜와, 치유와 힘을 주시는 하나님의 부드러운 손길이 필요한 다음 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

예루살렘에서는:

요셉과 마르시아 슐람
(경과보고) 기도 가운데 이들을 기억해 주십시오. 저희는 마르시아의 건강이 강화되고 산소통이 필요 없을 정도로 좋아질 것으로 기대합니다. 요셉도 24x7 지원을 받는 데 도움이 될 장기요양보험 심사를 위한 업무를 처리하고 있는 중입니다. 그리고 집에서 요셉과 마르시아를 도와줄 귀한 한 자매님이 다음 달에 미국에서 오십니다. 여러분의 기도에 낸시를 기억해 주시고 안전한 여행을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

귀한 일라나 아히저비 자매님은 98세이시며 기억력 문제로 고생하고 계십니다.

우리의 귀한 레아 커르키 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

아담의 부모님인 배리와 달리아를 위해 기도해 주십시오. 이분들도 건강 문제와 어려움이 좀 있습니다.

치매를 앓고 계시는 고령의 귀한 미리암 자매님을 위해 기도해 주십시오.

다니엘 에스(S.)와 그의 자녀들을 위해 기도해 주십시오.

로에 이스라엘 회중의 귀한 지도자 개리와 그의 건강과 그의 아내 멜라니와 그들의 가족을 위해 기도해 주십시오.

움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 온 가족을 위해 기도해 주십시오. 이 가족은 자녀들의 치유와 그들의 일에 지혜가 필요한 귀한 오랜 친구 가족입니다.

네게브 광야 깊숙한 곳에서 살고 있는 로메로 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그곳은 덥습니다. 그들이 저희 회중에서 멀리 떨어져 있어서 저희는 그들이 그립습니다.

영국에서는:

데보라 아이자야를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 데보라 아이자야를 복된 삶과 가정으로 인도하시고 그녀의 문제에 대한 해결책을 찾아 주시기를 기도합니다.

핀란드에서는:

마우노 렘포넨 형제님은 상당히 깊어진 암 진단을 받았습니다. 저희는 하나님께서 그에게 그의 가족과 건강히 보내는 날을 주시도록 하나님의 뜻이 이루어지기를 간구하고 있습니다. 서로 의지가 되어주고 있는 힐카, 미이카, 에스터를 위해 기도해 주십시오.

하나님의 양떼 안에서 저희의 귀한 파트너이자 동역자인 케이조와 살메를 위해 기도해 주십시오. 케이조와 살메 둘 다 좀 어려운 심장병이 있습니다.

우리의 귀한 자매님들인 사투-마리아, 시니 투울리, 앤 미리야미를 위해 기도해 주십시오.

에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아, 빅터, 아아론 타니, 힐렐을 위해 기도해 주십시오.

브라질에서는:

(경과보고) 배리베쓰는 브라질에 도착했고 모든 일이 잘 되어 가고 있음에 감사 기도 드려주시기 바랍니다.

네티비야와 관계가 있는 브라질에 있는 회중(교회)을 위해, 주님에 대한 성실과, 교회와 이스라엘의 회복의 비전에 대한 성실에 힘과 용기로 그들 앞에 있는 도전에 맞설 수 있는 힘과 원기가 있도록 기도해 주십시오.

스페인과 포르투갈 종교재판의 희생자 (후손) 수백만 명을 위해 기도해 주십시오. 그들은 강제로 가톨릭으로 개종당했었고 지금은 고향 이스라엘 땅과 조상들의 신앙으로 돌아오고 싶어 합니다.

브라질 꾸리띠바 출신의 귀한 한 젊은이 파울로를 위해 기도해 주십시오. 그는 온전한 정신과 정신 건강을 위해 우리의 기도가 절실히 필요합니다.

클라우디아 리타 수지 아라우라는 이름의 귀한 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그녀는 암에 걸렸기에 하나님의 치유의 손길이 필요합니다.

파티마 마리아 도카르모 귀마라래스의 건강과 그녀의 손녀의 쌍둥이 아기들을 위해 기도해 주십시오.

길례르미 안토니오 노텐 베케르는 허리가 아파 고생하고 있습니다.

알투사 데 올리베이라와 그의 아내를 위해 기도해 주십시오. 눈에 심각한 문제가 있는 세 살배기 아이 카이크 데 올리베이라 베케르를 위해 기도하여 주님께 이 아이의 눈을 고쳐주시도록 간구해 주십시오.

아시아에서는:

대만의 티제이(T.J.) 목사님을 위해 기도해 주십시오.

중국의 귀한 데보라 루스 자매님을 위해 기도해 주십시오.

일본에 계시는 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오.

토니 탐과 그의 아내 루이자와 아들 마르코는 그들의 상황에 대해 특별 기도가 필요합니다.

우리는 저우 원리앤, 아베 가족, 토루 상, 유미 오하라와 그녀의 가족, 데보라 루스, 아일라와 다니엘과 그들의 딸을 위해 계속 기도하고 있습니다.

송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님과 키비(한ㆍ이성경연구소) 사역을 위해 기도해 주십시오.

덴마크에서는:

굴리는 아웃리치를 해오고 있는데요 그들이 겪고 있는 박해에 대처할 수 있도록 기도를 부탁했습니다. 가족 중에 예슈아를 알도록 기도를 부탁한 마음이 무거운 대상은 부모님입니다. 저희 영향력이 고군분투할 때 그리스도의 몸의 기도는 저희에게 힘을 줍니다.

미국에서는:

(경과보고) 피츠버그의 셜리앤은 우리 기도 용사 중 한 명입니다. 그녀는 이 기도 목록에 있는 모든 사람을 위해 매주 기도하시며 올해 91세이십니다. 그녀는 심장 문제가 있어 계속 강건하기 위해 기도가 필요합니다. 그녀는 막 신장병이 있다는 소식을 들었음에도 불구하고 씩씩합니다. 그녀는 이 땅에서 마지막 숨은 천국에서 첫 숨이 될 것이니 어떻든지 윈-윈입니다.”라고 말했습니다.

이사벨라는 젊은 여성으로 불면증 문제와 관련하여 원인 진단을 받기 위해 이번 주에 입원했습니다. 원인과 해결책을 찾을 수 있도록 의사들과 그녀를 위해 기도해 주시기 바랍니다.

제리 에이(A.)는 전립선에 추가적인 암을 진단하기 위해 두 곳에 대해 추가적인 생검을 기다리고 있습니다.

아이다 라미레즈98세로 1기 치매를 앓고 계십니다. 어머니를 돌보고 있는 그녀의 딸 아이다 곤잘레즈도 힘과 하나님의 은혜와 보호가 필요합니다.

돌아온 팻 알(R)은 유방암으로 인한 수술 후 힘든 시간을 보내고 있는데요, 다시 입원했다가 지금은 재활 시설에 있습니다.

팻 에스(S)는 기억력이 소실되고 있어 기도가 필요합니다. 그녀의 남편 필립은 헌신된 하나님의 사람으로 근면히 그녀를 돌보고 있습니다. 기도 가운데 이 둘을 기억해 주시기 바랍니다.

(경과보고) 사라 삭스는 방사선 치료를 마쳤고 잘 해내고 있습니다. 다시금 감사와 찬양의 기도를 드려주시기 바랍니다.

엘리셰바9월에 있을 재무 자격증 취득을 위해 공부하고 있습니다. 공부에 평온과 다음 달 시험 통과 확신을 위해 기도해 주시고 건강과 가족을 위해서도 기도해 주시기 바랍니다.

달라스에 계시는 오랜 기도 용사이자 후원자이신 제리 로저스가 암 진단을 받았습니다. 그는 항암 치료를 시작했습니다. 우리는 기도 가운데 그의 의사들과 의료진과 가족을 올려드리고 있습니다.

래리가 그의 손주들을 위한 기도를 부탁합니다. 저는 손주가 있는 우리 대부분이 이 세상의 상태에 대해 우려하고 있을 것이라고 말씀드릴 수 있을 것 같습니다. 관용이 없고, 유혹이 만연한 상태 말입니다. 성령님께서 그들이 바른 선택을 하도록 인도해 주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

(경과보고) 빌 씨(C.)는 치료 계획의 3/4을 마쳤습니다. 하나님께 감사 기도 드려주시고 계속해서 치료의 성공을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그는 12월에 양전자 방사 단층 촬영이 예정되어 있어 저희는 좋은 소식이 있도록 간구하고 있습니다.

(경과보고) 줄리의 단층 촬영 결과 깨끗했습니다. 감사 기도 드려주시기 바랍니다.

필립 슬레이트 형제님과 그의 아내. 그의 아내는 몇 가지 신체 건강과 정신 건강 문제를 겪고 있습니다.

알래스카의 앤지와 바브라(앤지의 어머니). 바브라는 노년 관련 통증과 불편이 있습니다. 힘 주시고 틍증이 줄도록 여러분의 기도에 이들을 올려드려주십시오.

조나단 버니스는 간 이식 이후 계속 회복 중입니다. 엘리스안젤라와 딸들과, 의사들과 우리의 귀한 조나단 버니스 형제를 간호하는 간호사들을 위해서 기도해 주시기 바랍니다.

몇 가지 건강 문제가 있는 제 딸 다나를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 다나에게 삶과 직장에서 지혜와 평안과 고요를 주시도록 기도합니다.

낸시 훅의 큰 아들인 아론 훅은 지혜와, 과거 삶의 문제로부터의 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다.

조나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그의 어머니와 그의 형제 다니엘을 축복해 주시고 치유해 주시도록 올려드려 주십시오.

아주 중요한 하나님의 사람들인 랍비 솔트와 그의 가족, 랍비 핫셀블래드를 위해 기도해 주십시오. 그들은 둘 다 연로하고 보호와 축복이 필요합니다.

또한 제 사촌 니심과 결혼하여 뉴욕시에 살고 있는 일라나 아브라모프를 위해 기도해 주십시오. 일라나는 쓰러졌었고 지금은 재활센터에서 다시 걷기 훈련 중입니다. 우리는 일라나의 완전한 회복을 위해 기도합니다. 그녀와 니심은 둘 다 우리의 기도가 필요합니다.

스티브 모크를 위해 기도해 주십시오. 그의 인지력이 감소되고 있었기에 우리는 하나님께 은혜를 베푸셔서 치유해 주시고 힘 주시기를 구했습니다. 스티브와 죠시의 아들 죠셉은 아주 멋지고 기쁜 보고를 받았습니다. 지난 번 골수 이식 후 받은 보고는 의사들이 그의 몸에서 백혈병을 발견하지 못했다는 것입니다. 주님을 찬양합니다!

저는 지금 세계에서 매우 위험하고 불안정한 지역에서 매우 중요한 일을 하고 있는 형제이자 친구인 한 귀한 형제님을 위한 특별 기도를 부탁드립니다. 그저 여러분의 기도에 대디라이언이라고 불러주시고 이 하나님의 사람에게 하나님의 보호와 천사들의 동행이 있도록 간구해 주십시오


=======================================================

 

The Jerusalem Prayer List 15 November, 2024
by Joseph Shulam // Mevaserrat Zion

 

The reading in the synagogues this Shabbat, November 16, 2024, will be:

From the Torah, Vayera, Genesis 18, 1-22:24.

From the Prophets 2 King 1-37.

The reading From the New Testament will be from Luke 1:26-38, Luke 24:36-53, and 2 Peter 2:4-11.

 

We are fortunate to have Bibles in book form rather than scrolls of all these texts because we would have to roll a long time to get from Genesis to 2 Kings to Luke and 2 Peter.

 

There are fundamental texts in the Bible. By Fundamental, I mean that they are foundational. They are the backbone of the biblical narrative, the skeleton of the scheme of redemption. Many of these main fundamental narratives are in the book of Genesis. Last Shabbat, we read Lech Lecha God's call to Abraham, a wealthy chieftain from Babylon, to pack up his gear and family and the fruit of his labor and go to one of the less savory places in the Middle East, the land of Canaan.

 

At that time, seven nations from three continents settled in Canaan. The seven nations that were traditionally said to have inhabited the land of Canaan during the time of Abraham and later during the Israelite conquest were the Canaanites local population:

Hittites: A group from Anatolia, Turkey, today,

Amorites are from what would be upper Lebanon today.

Perizzites: We know little about them, but they were farmers who probably came from around the Caspian Sea area.

Hivites: It is still challenging to determine exactly where they came from. We know that they lived in what today is called Samaria around Shechem and Gibeon, north of Jerusalem.

Jebusites: settled in and around Jerusalem.

Girgashites: obscure people about whom the Bible has little information.

The lists of these. nations can be found in Deuteronomy 7:1 and Joshua 3:10.

 

I am listing these nations to show you why God didn't give Abraham an address in Genesis chapter 12, where to go. He told Abraham, "Go to the place I will show you!" The relationship of Abraham with God must have been close and tight for Abraham to pack up around 1000 people, camels and donkeys, and the souls that he evangelized in Haran (Genesis 12:4).

 

The land of Canaan at the time of Abraham was a bridge between Asia and Africa, on the west side of Canaan was the Mediterranean Sea, and on the east was the Jordan River. If I had to transpose the geography of the land of Canaan toward the end of the second millennium B.C. to the United States of America, it would be like South Texas in the 19th and 20th centuries. Canaan was the hamburger between the two halves of the bun.

 

What made the land of Canaan so essential and strategic? Two significant ancient highways passed through Canaan land: the Highway by the sea on the west side and the King's Highway east of the river Jordan. These two highways bridged three continents: Africa, Asia, and Europe. A person could have a Camel and donkey caravan and walk from Africa to Asia or Africa to Europe without sailing the sea or flying across the great Arabian desert. In other words, the Jordan River on the east side of the land of Canaan was much like the Rio Grande between Mexico and the United States.

 

I have always wondered why God sent Abraham, already a middle-aged, childless, wealthy chieftain born in Ur (one of the great cities in the Babylonian Empire, but living in Haran, also one of the great cities of the Assyrian Empire), to the land of Canaan. The land of Canaan was a province of the Egyptian Empire to the South. Egypt at that time was indeed an enormous empire that ruled and controlled the land of Canaan and the two highways of the continents. Egypt was a land of wealth, culture, and military power like today's USA. The Nile River that passed through Egypt was a lifeline. When it was summer in Egypt and the land of Canaan and Assyria and Babylon in East Africa, it was winter, and much rain and the flooding of the great river Nile watered much of Egypt and joined the Mediterranean Sea in the north through the fertile delta.

 

When God said to Abraham Lech Lecha (in English, these words of God to Abraham would sound something like "move-on" "get going" "get away from here"notice that God doesn't tell Abraham and the nearly 1,000 people who followed him where to go or where the nearest Hilton Hotel is.

 

In our reading of the Torah Portion of Vayera from Genesis 18, we are moving on to a new phase in the Scheme of Redemption. Here, we find the main storyline of the Bible, which tells how humanity can be restored to a healthy and right relationship with God and prepared for eternal glory in His presence.

 

Our text starts with the Hebrew word "Vayera" It is a hot day, it is near lunchtime, and the sun is up in the sky. Abraham is sitting under a big Terebinth tree just outside the prominent and ancient city of Hebron in the neighborhood of Mamre, and suddenly, the LORD appears to him. While waiting for Sarah and her servants to fix lunch, Abraham sees these three men coming to his camp. The Bible does not say immediately, "Abe, look who is coming to see you, The creator himself and two of his angels. Abe, Get up. The Lord is knocking at your door. Good old Abe gets up and looks to see who is coming!"

 

Well, Abe gets up, and boom, behold, three men were standing by him, and when he saw them, he ran from the tent door to meet them and bowed himself to the ground. The story describes the typical hospitable, rich, and powerful chieftain with a small private army for his protection. (318 men between the age of 20 50 as his soldiers, and they must have had wives and children See and remember chapter 14 of Genesis).

 

What fascinates me every time is the personal warmth and calm, relaxed relationship some of the Bible's heroes have with God himself. I am not talking of some random pastor who experienced a drink of the Spirit's vision in the heat of the day. Abraham is real, and the Lord is real. The two men are company; fortunately, Sarah, Abraham's old childless wife, is real.

 

The first word in our reading, Vayera, translates as "suddenly appeared." It explains why hospitality is named after Abraham in the Bible. Abraham orders Lunch from Sarah, but Sarah is too old to take a young calf and prepare and serve it herself. I am sure that she had many servants and cooks, both men and women. I am also sure that it was already supper and not lunch by the time Abraham and the three male guests ate the meal.

 

Here comes the conversation between old man Abe and the three nameless guests:

The conversation starts in a very Israeli-style conversation:

"Where is your wife?" One of the three guests asks old Abe. Abraham responds, "My wife is in the tent!" as in that old culture. As a child, I traveled with my father to the northern Negev Desert because my father had some business with Sheik Suleman of the Negev. Sheik Suleman had 21 wives and many children, but we always saw only men sitting under the canopy near the door of his house. The men made the coffee from the beans, roasted them, ground them to powder, and cooked them in a well-oiled ceremony. No women were in sight.

"Then one said, "I will return to you next year, and your wife Sarah shall have a son!" Sarah was listening at the entrance of the tent, which was behind him. Now Abraham and Sarah were old, advanced in years; Sarah had stopped having her periods. And Sarah laughed to herself, saying, "Now that I've lost the ability, am I to have enjoymentwith my husband so old?" Then [the Lord = יהוה] said to Abraham, "Why did Sarah laugh, saying, 'Shall I in truth bear a child, old as I am?'" (Genesis 18:10-13 The Jewish translation of the Torah.)

 

The orthodox modern Jewish Ashkenazi comment on this verse is, "If it is the will of God, even an old broomstick can shoot!"

 

What follows this announcement is a dramatic and essential text. As a disciple of God and Yeshua, I have been trying to understand God: how He works and what He wants from me and you. The nature and Character of God have occupied me from the age of 16 until now.

What we learn about God from this Torah portion is rich, powerful, and engaging.

But first, I have a slight detour comment:

"Now Abraham and Sarah were old, well advanced in age, and Sarah had passed the age of childbearing. Therefore, Sarah laughed within herself, saying, "After I have grown old, shall I have pleasure, my lord being old also?" And the LORD said to Abraham, "Why did Sarah laugh, saying, 'Shall I surely bear a child, since I am old?' Is anything too hard for the LORD? At the appointed time, I will return to you, according to the time of life, and Sarah shall have a son." 15 But Sarah denied it, saying, "I did not laugh," for she was afraid. And He said, "No, but you did laugh!" (Genesis 18:11-15 NKJV).

 

I just love this text. It is so important to me because the whole conversation is so human, so Israeli, so Jewish. The LORD and the text are so honest, crisp, and sharp, and there is no offense by anyone there. Everyone is so human, even the LORD!

 

Sarah laughed! Everyone heard Sarah laughing. The LORD asks Abraham, "Why did Sarah laugh?" The LORD not only heard Sarah laughing but also heard what she said in her own heart. The LORD heard Sarah, "Shall I surely bear a child, since I am so old." The LORD saw that Sarah doubted what the HE was saying would be possible. Sarah lied when the LORD confronted Sarah and asked her why she laughed. She denied it and said: "I did not laugh!" She repeated her lie twice.

Another small but significant detail in the text is that the LORD's response to Sarah's double lie is simple and direct: "No but you did laugh!" This whole text is direct, honest, personal, and Israeli. What is vital for me, and should be for you, too, is to see the candid and honest conversation face to face without masks of spirituality and religiosity in the relationship between THE LORD and HIS disciples, Sarah and Abraham. We have similar wonderful, human, and personal conversations between God and Moses.

 

For me, these texts are not religious at all; they are a direct revelation of God himself. These texts mirror ourselves when we are at our best and most honest with ourselves.

I have never joined a church. I am a simple child of God, always seeking a personal and candid relationship with the Almighty and trying from the age of 15 to understand God and this world that He created. I want to understand God increasingly and become less theological and religious. I have been trying to understand my wife, and I have also tried to understand my mother and my sister! With my wife, I am still trying with my mother and sister maybe I will have better tools for understanding in Heaven.

 

But I love the Bible's text here it is unique, religious, historical, empirical, entertaining, sad, funny, and helpful. I can expose my weaknesses and strengths to myself. The Bible's characters are so honestly depicted in the Biblical text that God and the Holy Spirit expose their shortcomings and lies. In our reading, when Sarah lies God confronts her, and there is no diplomacy in the Holy Spirit's revelation trying to save the feelings of poor old Sarah. We know that Abraham lied more than once, and Isaac didn't learn from his father's lies. We also see God's understanding of humanity and how He often overlooks our mistakes and weaknesses. I am sure that the real reason that He applies His grace to our mistakes and sins is that, in the end, it will all come back to Him and Yeshua. Both Father and Son created us in Their image and Their nature. The buck stops where?

 

An ending comment about the end of the portion of our Torah reading: We have in our Torah portion a revelation of how God deals even with gross and horrible sinful communities like Sodom. We see the process of decision-making that God uses before He punishes us and our world. We see God testing us, His disciples, with some very harsh and difficult tasks to see if we have enough faith to go to the next relationship stage with Him. In asking Abraham to sacrifice his son, Isaac, Abraham failed in the end after his great demonstration of faith in Isaac's sacrifice. For the reason of Abraham's last disappointment to The LORD, after the event of chapter 21 of Genesis God cuts all communication with Abraham.

 

Abraham passes the test of sacrificing his son but forgets what happened in chapters 19-20 of Genesis. Abraham intercedes and tries to spare his family, the family of Lot, from the horrors of Sodom's destruction. Abraham obeyed God blindly and was ready to kill his one son, his special son, the carrier of God's promises to Israel and to the world, through whom salvation was promised to the whole world.

 

Abraham's silence on behalf of his son, Isaac, made God see Himself in Abraham's personality and Character. I believe Abraham closed the door that God the Father might have had to save the world without sacrificing his Son, Yeshua. This act of blind and total faith in God made it impossible for God to stop the scheme of redemption and the death, burial, and resurrection of Yeshua our Lord! May He come quickly and save us!

 

from Barry Shulam I am full of joy to see so many brother and sisters this morning at breakfast before the conference begins tonight in BeloHorizonte Brazil. I have received updates from those who are in need of prayers so please see those below. The pdfs I used in the conference will be available to download in a couple of week's both in English and Portuguese.

 


5 inch - 13 cm magnets
send us a letter to get a free magnet. 

Netivyah International 
POBox 1387 
Mount Juliet, TN 37122 

 


You might have missed new Videos on YouTube or Blog Posts. We have been digitizing new written content as part of the Netivyah Archive Initiative. Blog Lessons & YouTube 

 


The Prayer List

Your prayers for brothers and sisters you don’t know personally is a pure love and building of the Body of the Messiah. It is Agape Love since you are doing this without any selfish interests and casting a vote in heaven for someone who is your brother. Still, you don't know them, and God looks at these prayers that are unselfish and genuine expression of love and care for another link in the long chain of love and faith that binds us together even though we might not know each other in this world.

When we all get to Heaven, it will be a joy to meet people we prayed for and sometimes even cried for. Brothers and sisters who are physically strangers but spiritually a part of the same body of Christ, I believe that one day we will have the privilege to sit together and share: "I remember praying for you to be healed!" "I remember praying for you to be safe when you were fighting in Gaza to free the hostages from the cruel hands of the terrorists of the Hamas in Gaza."

Pray for the following brothers and sisters who need divine grace and the gentle touch of the hand of God for healing and strength.

In Jerusalem:

Joseph & Marcia Shulam
update keep them in prayer. we are hopeful for an improvement that will strengthen her health and remove the need for oxygen. Joesph is also working out the evaluations for long term care insurance that will help in getting assistance 24x7. Also a dear sister is coming LW next month to encourage Joe & Marcia at home from the USA. please keep Nancy in your prayers and for a safe travels.

Ilana Ahijervie is a dear sister who is 98 years old and suffering from memory problems.

Please pray for our dear sister, Lea Kurkey.

Pray for Adam’s father and mother, Barry and Dalia. They have some health problems and challenges.

Pray for Miriam a dear sister old age dementia.

Pray for Daniel S. and his children.

Pray for Gary, our dear leader in the Ro’eh Israel congregation, and his health, as well as for his wife Melanie and their family.

Pray for Um Mahmud Abu-Eid, Jimmy Abu-Eid, and all of the family. This is a dear family of old friends that needs healing and wisdom for the children and for their work.

Please pray for the Romero family, who live deep in the Negev desert. It is hot there, and they are far from our congregation, and we miss them.

In the U.K.:

Pray for Deborah Isaiah. I pray for the Lord to find Deborah Isaiah and lead her to a blessed life, family, and a solution to her problems.

In Finland:

Mauno Lemponen has been diagnosed with cancer in advanced stages. We are asking for Gods Will to be done, giving him healthy days with familyprayers for Hilka, Miika, and Ester, who support each other.

Pray for Keijo and Salme, our dear partners and fellow workers in God’s flock. Both Keijo and Salme have some challenging heart issues.

Pray for Satu-Maria, Sinni Tuuli, Anne Mirjami, our dear sisters.

Pray for Eva H., Patty, Andrea, Julia, Victor, Aaron Tani, and Hillel.

In Brazil:

Update Please give thanks that Barry & Beth have arrived in Brazil and all is well.

Pray for the Congregations related to Netivyah in Brazil to have the strength and stamina to face the challenges ahead of them with courage and strength of faithfulness to the Lord and to the vision of the restoration of the church and Israel.

Pray for the millions of victims of the Spanish and Portuguese Inquisition who have been forced to convert to the Catholic church and now want to return home to the land of Israel and to the faith of our fathers.

Pray for a dear young man, Paulo, from Curitiba, Brazil, who seriously needs our prayers for sanity and mental health.

Pray for a dear sister named Claudia Rita Souze Arau. She has cancer and needs God’s healing hands to touch her with healing.

Pray for Fatima Maria Docarmo Guimararaes - pray for her health and her granddaughters’ twin babies.

Guilherme Antonio Nothen Becker is suffering from back problems.

Aratuza de Oliveira and his wife. Pray for their 3-year-old child, Caique de Oliveira Becker, who has severe problems with his eyes, and ask the Lord to give healing to his eyes.

In Asia:

Pray for Pastor T.J. in Taiwan.

Pray for Deborah Ruth, a dear sister from China.

Pray for Sister Yoko Nagumo in Japan.

Tony Tam, his wife Luisa, and his son Marco need special prayers for their situation.

We continue to pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru San, Yumi Ohara, and her family: Deborah Ruth, Ayla, Daniel, and their daughter.

Pray for Dr. Song, and his wife, Sister Harriet Kim and the KIBI Ministry.

In Denmark

Gurli has reached out and asked for prayers to deal with persecution they are facing. However the request for family members to know Yeshua is a heavy concern for a mother and father. When our influence is struggling the prayers of the body strength us.

In the United States of America:

Update Shirleyann in Pittsburgh is one of our prayer warriors. She prays weekly for everyone on the list and is 91 years young. She needs prayers for her heart to remain strong due to issues. She is in great spirits even though she just received the news that she has kidney failure. She said “My Last Breath on earth will be my First breath in heaven - it is a win win either way”.

Isabella is a young women who is at the hospital for diagnosis regrading issues that have prevented her from sleeping this last week. Please pray for the doctors and her to find what the underlying causes and for a solution.

Jerry A. is awaiting additional biopsy in two areas for cancer in additional to prostate.

Aida Ramirez is 98 years old and suffering from first stages of dementia. Also her daughter Aida Gonzalez needs prayer for strength and Gods grace and protection as she is taking care of her mother.

Pat R the returned is having a difficult time post surgery for Brest cancer and has been back in the hospital and now she is in a rehab facility.

Pat S needs prayers as she is suffering memory loss, Philip her husband is a dedicated man of God who is caring for her diligently - please keep them both in prayers.

Update Sarah Sacks has completed her radiation treatments and is doing well. Please give another prayer of thanks and praise.

Elisheva is studying for passing Financial certifications in September. Please pray for calmness in her studies and confidence in passing her exams next month. also for health and her household.

Jerry Rogers - a long time prayer warier and supporter in Dallas has been diagnosed with cancer. he is starting treatments and we lift up his doctors and medical team & family in prayer.

Larry is asking for prayers for his grandchildren. I would say most of us that have grandchildren are concerned about the states of the world. The state of intolerance. The temptations out there. Please pray for the holy sprit to guide them in making good choices.

update Bill C. is three quarter through is treatment plan. Please pray a thanks to God and continue to ask for success of the treatments. He is schedule for a pet scan in dec and we are asking for great news.

update Juli's scan results were clear. Please give a prayer of thanks.

Brother Philip Slate and his wife. She is suffering from several physical and mental health challenges.

Barbra and Angie in Alaska. Barbra has some pains and discomfort related to old age. Please lift them in prayer for strength and reduction in pain.

Jonathan Bernis is continuing recovery from a liver transplant. Please pray for Elisangela and the girls and the doctors and nurses attending our dear brother Jonathan Bernis.

Please pray for Danah, my daughter's health issues. I pray for the Lord to give Danah wisdom, peace, and calm in life and her work.

Aaron Hook, Nancy Hook’s oldest son, needs our prayers for wisdom and healing from past life issues.

Lift for blessing and healing Jonathan B., his wife Aviva, their new baby, his mother, and his brother Daniel.

Pray for these important men of God: Rabbi Salt, his family, and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

Also, pray for Ilana Avramov, who is married to my cousin Nissim and lives in New York City. Ilana has fallen and is now in rehab, learning how to walk again. We pray for her full recovery. She and Nissim both need our prayers.

Pray for Steve Mock - His cognitive condition has declined, and we ask for the grace of God and His Healing and strength. Steve and Josie’s son Joseph has received a wonderful and glorious report. After the last bone marrow transplant, the report is that the doctors didn’t find any leukemia in his body! Praise the Lord!

I am asking a special prayer for a dear brother and friend who is now doing very important work in a very dangerous and precarious part of the world. Just mention DadyLion in your prayers and ask for divine protection and angelic accompaniment for this man of God. 

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤