예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2024.09.132024-09-14 13:26
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

예루살렘 기도 목록 2024913
요셉 슐람 // 메바세렡 찌온


키 테쩨

토라: 신명기 21:10~25:19
선지서: 이사야 54:1-10
복음서: 마태복음 24:29-42


토라 포션은 성경의 다른 부분과 상당히 다릅니다. 성경에는 여러 가지 문학 형태의 문서가 있습니다. 토라는 법적 문서 형태(법률)의 비율이 높습니다. 토라에는 역사적 문서 형태, 시가 형태, 예언적 문서 형태도 있습니다. 토라는 우리 우주의 모든 역사와 지구라고 부르는 이 푸른 구()의 생성론적 기원의 뿌리이자 씨를 포함하고 있습니다.


슬프게도, 전 세계의 우리 기독교인 형제자매 중 대다수가 성경의 첫 다섯 책을 연구하고 사용하는 일을 무시하고 게을리합니다. 토라를 깔보거나 무시하거나 폄훼하는 기독교인들은 누워서 침 뱉기 하는 것입니다! 저는 주님께서 47년 전에 제게 매주 이 예루살렘 기도 목록을 쓰며 성경의 첫 다섯 책 토라에서 흥미로운 가르침과 생각들을 전할 수 있는 특권을 주신 것이 기쁩니다. 친애하는 형제자매님들, 토라를 무시하는 것은 어떤 책을 중간부터 읽기 시작하면서 이야기의 시작과 토대를 상상하는 것과 같습니다.


이번 주에 우리는 다음 말씀을 읽습니다: 거의 언제나 읽는 부분의 첫 단어가 토라 포션의 이름인데요, 이번 안식일 전 세계 모든 회당에서 읽는 부분은 신명기 21:10~25:19, “키 테쩨이고, “네가 (전쟁에) 나갈 때에라는 뜻입니다! 토라 신명기 21:10에서 하나님께서는 모세에게 이스라엘이 나가서 적군과 싸울 때 어떻게 행동해야 하는지를 이스라엘에게 명하라고 명하십니다.


이스라엘은 40년 동안 시내 광야를 걸어왔습니다. 앞서 노예였던 옛 세대는 광야에서 대부분 죽었습니다. 등짝에 애굽 십장들의 채찍을 맞아본 적이 없는 광야에서 태어난 대다수 젊은 남녀는 지금 여리고(세계사에서 가장 오래된 도시 중 하나) 맞은 편에서 요단강을 건너가 싸워 하나님께서 그들의 조상, 이스라엘 민족(과 아랍인들)의 창시자 아브라함에게 주신 그 유업을 취하러 갈 준비가 되어 있습니다!


하나님, 성령님께서 이 신병들에게 전하시는 첫 번째 사항은 그들의 적군의 여인들에 대하여 어떻게 행동해야 하는지에 대한 것입니다. 2024914일 이번 안식일에 읽는 토라 포션의 시작 부분의 첫 말씀입니다


네가 나가서 적군과 싸울 때에 네 하나님 여호와께서 그들을 네 손에 넘기시므로 네가 그들을 사로잡은 후에 네가 만일 그 포로 중의 아리따운 여자를 보고 그에게 연연하여 아내를 삼고자 하거든 그를 네 집으로 데려갈 것이요 그는 그 머리를 밀고 손톱을 베고 또 포로의 의복을 벗고 네 집에 살며 그 부모를 위하여 한 달 동안 애곡한 후에 네가 그에게로 들어가서 그의 남편이 되고 그는 네 아내가 될 것이요 (신명기 21:10-13)


저는 고대 함무라비 법전과 움-나무 법전을 읽어본 적이 있습니다. 이들 법전도 모두 전쟁에서의 행동규범이 있지만, 저는 용사들에게 적군의 여자 포로에 대해 어떻게 행동해야 하는지를 명하는 다른 법전은 못 봤습니다. 그에 더해, 저는 적군의 여자 포로에 대해 어떻게 행동해야 하는지를 다루고 있는, 하나님께서 이스라엘 자손에게 주신 명령과 비슷한 여타 법률을 한 번도 본 적이 없습니다.


거의 일 년 전, 2023107, 저는 하마스 테러 조직이 게시한 동영상을 보았습니다. 그 영상은 고프로 카메라로 18세에서 20세 사이의 이스라엘 여성들을 집단 강간하고 그들의 바지에 피가 묻은 채 차나 오토바이로 그들을 끌고 가는 장면이 있었고, 하마스 테러리스트들에게 잡힌 남녀를 끔찍하게 대하는 보도와 사진들이 있었습니다. 여기 이번 주 토라 포션에서는, 하나님, 성령님께서 전쟁도 하기 전에 전쟁에 나갈 이스라엘 사람들에게 그들의 여자 포로들을 어떻게 대해야 하는지에 대해 명하십니다.


이번 토라 포션에서 또 다른 흥미로운 점은 네 형제나 이웃의 소유 짐승이 길을 잃었을 경우 그것을 어떻게 돌봐야 하는지를 규정하고 있는 법입니다. 다음은 시내 광야에서 하나님께서 모세에게 주신 율법 말씀입니다. 저는 다음과 같은 법을 실행하는 공동체에서 살고 싶습니다


네 형제의 소나 양이 길 잃은 것을 보거든 못 본 체하지 말고 너는 반드시 그것들을 끌어다가 네 형제에게 돌릴 것이요 네 형제가 네게서 멀거나 또는 네가 그를 알지 못하거든 그 짐승을 네 집으로 끌고 가서 네 형제가 찾기까지 네게 두었다가 그에게 돌려 줄지니 나귀라도 그리하고 의복이라도 그리하고 형제가 잃어버린 어떤 것이든지 네가 얻거든 다 그리하고 못 본 체하지 말 것이며 네 형제의 나귀나 소가 길에 넘어진 것을 보거든 못 본 체하지 말고 너는 반드시 형제를 도와 그것들을 일으킬지니라(신명기 22:1-4)


이 말씀 다음에 오는 구절 역시 하나님의 말씀이며 성령님의 명령입니다. 그러나 저는 오늘날의 정치적으로 옳지 않은환경에서조차 하나님의 지혜를 볼 수 있다는 것 말고는 이 구절에 대해 아무 말도 하고 싶지 않습니다. 저는 그냥 하나님의 말씀을 거르지 않고 그대로 가져왔을 뿐입니다. 저는 그 누구도 판단하는 것이 아니고 그냥 제가 어디서 지혜를 얻는지에 대해 생각하는 것뿐입니다. 모든 사람이 바라는 대로 하고 바라는 대로 자녀를 키우도록 합시다. 저는 그 누구도 판단하는 것이 아닙니다. 오늘날 이런 주제에 대해 말하는 것은 정치적으로 옳지 않습니다. 그렇지만 저는 옛날 사람이고 몸 네 군데에 암이 있고 눈의 아들 여호수아처럼 하나님과 성령님께서 제게 명하시는 것을 말해야 할 의무가 있습니다. 나머지는 역사입니다. 큰 일은 언제나 작게 내딛는 몇 걸음으로 시작됩니다. 누나가 있는 사내아이가 여자 옷을 입고 싶어 할 때, 여러분은 그게 귀엽고 재밌다고 생각해서 허락하거나 격려합니다. 여러분이 뿌린 씨가 자랄 수 있다는 사실에 놀라지 마십시오


여자는 남자의 의복을 입지 말 것이요 남자는 여자의 의복을 입지 말 것이라 이같이 하는 자는 네 하나님 여호와께 가증한 자이니라 (신명기 22:5)


제가 하나님의 말씀을 지혜로서 그리고 나의 주의와 순종의 가치로서 구식이고 좀 낡은 것이라고 여기는 것일까요, 아니면 제 자신에게 , 봐봐, 이것은 영어도 모르고 컴퓨터도 없고 텔레비전도 안 보고 대학 교육도 없던 사람들의 원시적 법인데, 너는 광야에서 40년을 다닌 사람들의 낡은 이 말을 어떻게 받아들일 수 있는 거지?” 말하는 것일까요?


친애하는 형제자매님들, 저는 제 자신을 이스라엘 자손의 지도자로서 모세를 대신하여 하나님께서 아브라함과 이스라엘 자손에게 유업으로 주신 그 땅을 차지하는 것을 도운 사람 여호수아의 다음 말과 동일시합니다. 다음 구절은 여호수아서에 있는 눈의 아들 여호수아의 마지막 말입니다


만일 여호와를 섬기는 것이 너희에게 좋지 않게 보이거든 너희 조상들이 강 저쪽에서 섬기던 신들이든지 또는 너희가 거주하는 땅에 있는 아모리 족속의 신들이든지 너희가 섬길 자를 오늘 택하라 오직 나와 내 집은 여호와를 섬기겠노라 하니 백성이 대답하여 이르되 우리가 결단코 여호와를 버리고 다른 신들을 섬기기를 하지 아니하오리니 (여호수아 24:15-16)


저는 신약성경에서 읽을 말씀인 마태복음 24:29-42에서 생기는 생각을 조금 나누고 싶습니다. 저는 오랫동안 마태복음 24장에 매혹되었습니다. 저는 여러분께 성경을 펼치고 마태복음 24:19-42을 모두 읽으실 것을 제안합니다. 마태복음의 이 장은 가장 자주 오해받습니다. 그 이유는 간단합니다. 이 장은 종말과 마지막 때와 예슈아의 예루살렘으로의 재림을 다루고 있습니다. 마지막 때에 대한 교리는 언제나 의견이 분분한데요, 그 이유는 그것들이 미지의 미래에 이루어질 사건들을 다루고 있기 때문입니다. 다음 말씀은 제가 이 글을 읽는 기도 동역자이신 여러분과 논하고 싶은 마태복음 24장 말씀입니다


예수께서 성전에서 나와서 가실 때에 제자들이 성전 건물들을 가리켜 보이려고 나아오니 대답하여 이르시되 너희가 이 모든 것을 보지 못하느냐 내가 진실로 너희에게 이르노니 돌 하나도 돌 위에 남지 않고 다 무너뜨려지리라 (마태복음 24:1-2)


지난 목요일 아침, 저희 회중(교회) 지체들과 이스라엘에 있는 다른 메시아닉 회중들 지체들과 저는 통곡의 벽 남쪽 구역에 갔다 왔습니다. 저희는 헤롯왕 때 닦은 예루살렘의 큰 거리 중 하나 위에 있는 로빈슨 아치 근처에 갔습니다. 이 거리는 아주 넓은 거리로, 누구든 이 거리가 서쪽에 가게들이 있는 아주 호화스러운 거리라는 것을 알 수 있을 것입니다. 오늘날, 이 거리는 로마가 예루살렘 성전을 무너뜨릴 때 위에 있다가 이 거리로 떨어지면서 이 거리를 깨뜨린 거석들로 덮여 있습니다(이 거리 아래에는 헤롯대왕이 예루살렘의 하수가 실로암 계곡으로 흘러 들어가도록 설계한 하수로가 있습니다). 아래 사진은 1세기 때 예루살렘 성벽 쪽을 바라보는 바-미쯔바 장소에서 저희가 본 것입니다. 아래 사진을 보십시오:

 

 20240913_The Jerusalem Prayer List_image1.jpg

 

예슈아와 그분의 제자들도 예루살렘에 오셨을 때 바로 이 성벽을 보셨습니다. 여러분이 보시는 이 성벽에는 돌출된 돌들이 보입니다. 이 돌들은 사람들이 성전에 올라갈 때 이용할 수 있었던 예루살렘 시장에서 들어오는 주요 관문 중 하나인 로빈슨 아치의 일부였습니다. 여러분은 로빈슨 아치의 돌들 바로 밑으로 플랫폼 위 성전 구조의 일부분이었던 거대석의 폐허를 볼 수 있습니다. 로마는 시간과 노력을 들여 예루살렘 성전을 돌 하나 하나 해체하여 이 거석들을 이 거리에 던졌습니다. 여러분은 이 사진 뒤편 성벽 바로 옆 쪽에 크고 아름답게 꾸며진 무거운 돌들 더미를 볼 수 있습니다. 이는 앞의 마태복음 24:1-2의 예슈아의 예언의 말씀이 이루어진 것입니다. 제가 이 말씀과 이 사진을 나누는 이유는 여러분께 예슈아의 예언이 그 말씀 하나 하나 정확히 이루어진 것을 보여드리기 위해서입니다. 예루살렘 성전은 예슈아께서 이 말씀을 하시고 딱 40년 후에 파괴되었습니다. 이는 우연이 아닙니다. 저 위에 때와 계절을 다스리시며 항간의 사람들의 통속적인 생각에 반하여 말하는 예언자들을 수하에 두신 분이 계십니다. 친애하는 형제자매님들, 이 분께서 역사를 완전히 다스리십니다.


유대인들이 전 세계로 흩어졌던 2,000년 만에 이스라엘 땅으로 다시 돌아오고 있는 사실은 우연이 아니며, 전 세계 유대인들의 지혜와 지성 때문도 아닙니다. 그렇습니다! 이것은 하나님께서 말씀하셨고, 그분의 이야기(역사)20만 달러나 나가는 정교한 스위스 시계보다 더 정확하게 이루어지고 있기 때문입니다.


기독교인들은 대환란이라고 부르는 것에 집착하고 있습니다. 이것은 아주 큰 이슈이기 때문에 저는 지금 이 이슈를 다루지는 않을 것입니다. 메시아의 가르침과 연관되어 있는 그런 환란을 말하고 있는 유대 문헌을 모르는 대부분의 기독교인들은 대부분 배경 지식도 없이 정처 없이 논쟁을 하고 또 하고, 무지 때문에 교회를 분열시킵니다. 저는 이 환란이라는 이슈에 대해 그리 대단한 전문가가 아니라는 것을 실토해야 할 것 같은데요, 메시아 예슈아의 제자로서 저는 저를 해하려는 시도의 환란과 박해를 몇 번 겪었고 결국 미국 백악관 대통령실까지 개입하고서야 종결되었습니다. 립스콤 대학교 때 제 동기였던 마이크 아담스가 의회 보좌관이었던 하워드 베이커가 당시 백악관 수석 보좌관이었기 때문입니다.


제가 마태복음 24장 포션에서 여러분과 나누고 싶은 것은 이 지구상의 그 누구도 잘 모르는 일들을 추정하고 믿고 주장하며 그것으로 교회를 분열시키지 않도록 주의하며 평정을 유지하라는 것입니다.


친애하는 형제자매님들, 여러분도 아시다시피, 복음주의 기독교인들 사이의 분열과 싸움 중 많은 경우가, 아는 것은 거의 없으면서 매우 거만하고 그릇된 자존심을 가지고 심지어 매우 무지한 사람들 사이의 헛된 논쟁 때문입니다. 신약성경은 영어로 기록되지 않았습니다. 침례교인들이나 오순절파 교인들이 기록하지도, 달라스나 밀워키의 기독교 신학교에서 배운 유사(類似) 메시아닉 유대인들이 기록하지도 않았습니다. 예슈아와 함께 갈릴리 언덕과 사마리아의 계곡과 산들을 거닌 1세기 바리새파 유대인들이 기록한 것입니다. 예슈아께서 아버지께 돌아가 아버지의 오른편에 앉으시기 전에 제자들에게 이 마지막 가르침을 주신 것입니다. 제게 예슈아의 이 말씀이 가장 중요합니다


그러나 그 날과 그 때는 아무도 모르나니 하늘의 천사들도, 아들도 모르고 오직 아버지만 아시느니라 노아의 때와 같이 인자의 임함도 그러하리라 홍수 전에 노아가 방주에 들어가던 날까지 사람들이 먹고 마시고 장가 들고 시집 가고 있으면서 홍수가 나서 그들을 다 멸하기까지 깨닫지 못하였으니 인자의 임함도 이와 같으리라 그 때에 두 사람이 밭에 있으매 한 사람은 데려가고 한 사람은 버려둠을 당할 것이요 두 여자가 맷돌질을 하고 있으매 한 사람은 데려가고 한 사람은 버려둠을 당할 것이니라 그러므로 깨어 있으라 어느 날에 너희 주가 임할는지 너희가 알지 못함이니라(마태복음 24:36-42)


우리 주 예슈아의 이 말씀은 우리 시대에 가장 의미 있고 중요합니다.


요점 1) 아무도 그 날과 그 때를 모르나니 천국의 언덕들을 거닐며 예슈아의 건강과 비타민 씨 수치를 위해 시원한 오렌지 주스를 가져다드리는 천사들도 모릅니다.


요점 2) 예슈아의 아버지 하나님 한 분만이 예슈아께서 시온에 다시 오시는 정확한 일정을 아시는 분입니다.


요점 3) 예슈아의 시온으로의 재림은 모든 사람을 놀래킬 것이고, 사람들은 메시아의 시온 재림의 그 날과 그 때를 대비하기 위해 물리적으로 아무 것도 할 수 없습니다. 그것은 유대인이든, 기독교인이든, 무슬림이든, 힌두교도든 모든 사람에게 놀라움이 될 것이며, 무신론자들조차 놀라 두려움에 가득 차 달리 아무 것도 할 수 없을 것입니다. 유감이지만, 너무 늦었다가 될 것입니다!


요점 4) 세계, 경제, 일자리 시장, 월스트리트 모두 일하고 있을 것이고, 여자들은 가족을 위한 저녁을 요리하고 있을 것입니다. 그 누구도 누가 예슈아와 함께 하늘로 올라가고 누가 롤러코스터를 타고 지옥으로 떨어질지 모를 것입니다.


우리는 이 말씀에 따르면 예슈아께서도 아버지께서 그분을 불러 아들아, 너는 옷가방을 가져갈 필요가 없다. 그렇지만, 서둘러야 한다. 참을성 없는 유대인들과 나의 신실한 이방인들이 이미 오래 기다렸다. 왕복을 입고 왕관을 쓰고 세상이 끝나기 전에 딱 제 시간에 가거라, 그러면 새 예루살렘이 새 땅으로 내려올 것이다.” 말씀하실 그 정확한 날과 때를 모르신다는 것을 기억해야 합니다.


제가 왜 앞에서 유대인들이 기다리고 있다고 말하느냐고요? 저는 일부 유대인이라고도, 메시아닉 유대인이라고도 말하지 않고 모든 유대인이라고 말했는데요, 그 이유는 그것이 하나님의 약속이라고 로마서에서 말하고 있기 때문입니다


형제들아 너희가 스스로 지혜 있다 하면서 이 신비를 너희가 모르기를 내가 원하지 아니하노니 이 신비는 이방인의 충만한 수가 들어오기까지 이스라엘의 더러는 우둔하게 된 것이라 그리하여 온 이스라엘이 구원을 받으리라 기록된 바 구원자가 시온에서 오사 야곱에게서 경건하지 않은 것을 돌이키시겠고 내가 그들의 죄를 없이 할 때에 그들에게 이루어질 내 언약이 이것이라 함과 같으니라(로마서 11:25-27)


기억해야 할 점이 몇 가지 있습니다:


1. 하나님께서는 그분의 약속에 꾸물거리지 않으십니다. 그분께서는 그분께서 약속하신 모든 약속을 지키시며, 이스라엘에 있는 저희는 그분께서 아브라함과 이삭과 야곱과 이스라엘의 선지자들에게 수십 번 약속하신 오래된 약속 중 하나를 살고 있습니다. 여러분은 예레미야 31:31-37 말씀도 추가할 수 있습니다. 여러분은 전에 이 말씀을 읽으면서 34절에서 멈춘 적이 있을 것입니다. 아니요, 계속 읽고 유대 민족에 대한 하나님의 신실하심을 증언할 증인이 누구인지 알아보십시오.


2. 거짓 종말론(마지막 때에 대한 예상)으로 싸우지 마시고 교회를 분열시키지 마십시오. 저는 그것에 대해 그다지 많이 알지 못하지만, 헬렌 화이트는 주님의 재림에 대한 거짓 교리와 거짓 때를 가르치는 것 때문에 필시 지옥에 할 것입니다. 저는 러셀도 내내 그녀와 함께 있을 것이라고 확신합니다.


3. 예슈아께서도 그분의 재림의 정확한 날과 때를 모르신다는 것을 기억하십시오. 그렇지만 저는 그분의 짐이 꾸려졌고 출발 준비가 되어 있다고 확신합니다!


4. 하나님께서 예루살렘의 파괴와 그분께서 아브라함과 그의 씨에게 유업으로 주신 그 땅에서의 추방에 대해 이스라엘에 하신 그분의 약속을 이루셨다는 것을 기억하십시오. 이스마엘이나 에서에게는 이 땅이 그들의 것이라거나 팔레스타인이라고 부를 것이라는 약속이 없습니다!


5. 사도 바울이 온 이스라엘이 구원받을 것이라고 약속한 유일한 사람은 아닙니다. 이스라엘의 선지자들도 적어도 십여 번 비슷한 약속을 했습니다. 여러분은 하나님의 말씀이 빈틈없다는 것을 확신해도 되고, 모든 약속이 이루어질 것이라는 것이 이라는 것도 확신해도 됩니다.


결론:


지금 이스라엘에, 그리고 자신의 모든 피조물과 모든 인종과 모든 민족을 차별하지 않고 사랑하시는 하늘에 계신 우리 아버지 곁에서 이스라엘을 사랑하시는 분을 이스라엘이 알도록 하기 위해 자기들의 삶과 시간과 에너지를 나눠주고 있는 예슈아의 유대인 제자들에게 투자하십시오.


이스라엘을 정치적, 경제적으로 지지해 주시고 이스라엘에 있는 예슈아의 유대인 제자들 공동체를 도와주십시오. 이 도움은 여러분의 영원에 대한, 그리고 로마서 11:22-26의 사도 바울의 약속의 성취에 대한 투자입니다. (저는 여러분이 전도와 인도주의적 도움, 고아원 건립, 아프리카에서의 우물 파기를 돕는 일과 투자하는 일을 할 필요가 없다는 뜻이 아닙니다.)


교회의 하나 됨을 위해 일해 주십시오. 모든 교회가 하나가 될 수 있고 되어야 합니다. 왜냐하면 그리스도의 신부는 오직 하나뿐입니다. 38,000 신부가 아니라.


예슈아는 유대인이십니다. 그분은 오직 한 신부와 결혼하셨습니다. 그 결혼식은 시내산 자락에서 했고 케투바(결혼증서)는 토라입니다. 제가 그것을 어떻게 아느냐고요? , 예레미야가 그것을 말했습니다


여호와의 말씀이 내게 임하니라 이르시되 가서 예루살렘의 귀에 외칠지니라 여호와께서 이와 같이 말씀하시기를 내가 너를 위하여 네 청년 때의 인애와 네 신혼 때의 사랑을 기억하노니 곧 씨 뿌리지 못하는 땅, 그 광야에서 나를 따랐음이니라 이스라엘은 여호와를 위한 성물 곧 그의 소산 중 첫 열매이니 그를 삼키는 자면 모두 벌을 받아 재앙이 그들에게 닥치리라 여호와의 말씀이니라(예레미야 2:1-3)


예루살렘의 평안을 위해서, 가자지구와 레바논 전장에 나가 있는 저희 군인들의 보호를 위해서 계속 기도해 주십시오


저희는 겨울비가 내리는 계절이 오기 바로 전 지붕 수리에 참여해 주신 분들께 감사드리고 싶습니다. 아직 필요한 금액이 약 6만 달러가 남아 있는데요, 여러분의 성경공부모임이 참여하고 싶으시다면 아직 기회가 남아 있습니다.

아래 사진은 이스라엘 예루살렘 네티비야성경교육사역 건물 지붕에 바닥과 차양을 보수한 모습입니다.

매년 저희 회중은 초막절 때 이 지붕에 초막을 설치합니다.

 

20240913_The Jerusalem Prayer List_image2.jpg
 

20240913_The Jerusalem Prayer List_image3.jpg
 

 


여러분은 저희 유튜브나 블로그 포스트의 새 동영상을 놓치셨을 수도 있습니다. 저희는 네티비야 자료보관 프로젝트의 일환으로 기록된 새 컨텐츠를 디지털화했습니다. 블로그 강의들 & 유튜브 

 

마음의 당분 유대인 여론 조성자들의 예수에 대한 시각
20240913_The Jerusalem Prayer List_MindCandy-Jewish Public Opinion.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=T_F6HXrYOac

 

포장해서 가져갈 복음 기독교에 무슨 일이? [2/3]
20240913_The Jerusalem Prayer List_GospelToGo_WhatHappened2.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=pFsF0WUVUGc

 

주님의 손이 그들과 함께 하셨다 - 사도행전 11
20240913_The Jerusalem Prayer List_Acts11.jpg
https://www.netivyahinternational.org/post/the-lord-s-hand-was-with-them-acts-11

 

금주의 토라 포션: 쇼프팀(שופטים) - 재판장들
20240913_The Jerusalem Prayer List_WeelyTorahPortion_Shoftim.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Nh9UgJqBgsU

 


여러분이 개인적으로 모르는 형제자매들을 위해 드리는 기도는 순전한 사랑이며 메시아의 몸을 세우는 것입니다. 여러분이 이기적인 이해관계 없이 여러분이 모르지만 형제인 누군가를 위해 천국에서 투표를 하는 것이기에 이것은 아가페 사랑입니다. 그리고 하나님께서는 우리가 이 세상에서는 서로 모를지라도 우리를 함께 묶는 사랑과 믿음의 긴 사슬로 연결된 다른 사람을 위해 하는 이기적이지 않고 참된 사랑과 관심의 표현인 이 기도를 보고 계십니다.

우리가 천국에 가서 우리가 위해서 기도했고 때로는 울부짖었던 사람들을 만나게 되면 기쁜 일일 것입니다. 그들은 육신적으로는 모르지만 영적으로는 같은 그리스도의 몸의 지체인 형제자매들로서, 언젠가 함께 앉아 제가 당신이 치유되도록 기도한 것이 기억납니다!”, “당신이 가자지구 하마스 테러리스트들의 잔인한 손아귀에서 인질들을 구하기 위해 가자지구에서 싸울 때 제가 당신이 안전하도록 기도한 것이 기억납니다!” 이야기 나누는 특권을 누리게 될 이들입니다.

하나님의 은혜와, 치유와 힘을 주시는 하나님의 부드러운 손길이 필요한 다음 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

예루살렘에서는:

(신규) 예후다는 다음 주에 군 복무하러 다시 돌아갑니다. 그의 안전한 귀가를 위해 기도해 주십시오.

(신규) 르우벤도 다음 주에 군 복무하러 다시 돌아갑니다. 그의 안전한 귀가를 위해 기도해 주십시오.

예후다 리바이4기 림프종으로 입원한 지 4주 되었습니다. 그의 가족을 위해, 특히 엘리셰바가 겪고 있을 힘든 시간을 위해 기도해 주시기를 부탁드립니다. 상기시켜 드리자면, 예후다는 예전 예루살렘 기도 목록(2010)에서 다룬 적 있는 안타까운 일, 훈련 중 사망한 마요르 엠마누엘 리바이의 아버지입니다.

요셉과 마르시아 슐람
(신규) 췌장암 담당 의사와 상담 결과는 현상 유지입니다. 지난 6개월 동안 암 크기는 변하지 않았습니다. 마르시아의 건강 상태는 똑같으며 건강과 기억력을 강하게 해주시도록 기도해 주시기를 부탁드립니다.

귀한 일라나 아히저비 자매님은 98세이시며 기억력 문제로 고생하고 계십니다.

우리의 귀한 레아 커르키 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

아담의 부모님인 배리와 달리아를 위해 기도해 주십시오. 이분들도 건강 문제와 어려움이 좀 있습니다.

편두통으로 고생하고 있는 미리암의 딸 한나와 치매를 앓고 있는 귀한 미리암 자매님을 위해 기도해 주십시오.

다니엘 에스(S.)와 그의 자녀들을 위해 기도해 주십시오.

로에 이스라엘 회중의 귀한 지도자 개리와 그의 건강과 그의 아내 멜라니와 그들의 가족을 위해 기도해 주십시오.

움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 온 가족을 위해 기도해 주십시오. 이 가족은 자녀들의 치유와 그들의 일에 지혜가 필요한 귀한 오랜 친구 가족입니다.

네게브 광야 깊숙한 곳에서 살고 있는 로메로 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그곳은 덥습니다. 그들이 저희 회중에서 멀리 떨어져 있어서 저희는 그들이 그립습니다.

영국에서는:

데보라 아이자야를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 데보라 아이자야를 복된 삶과 가정으로 인도하시고 그녀의 문제에 대한 해결책을 찾아 주시기를 기도합니다.

핀란드에서는:

마우노 렘포넨 형제님은 상당히 깊어진 암 진단을 받았습니다. 저희는 하나님께서 그에게 그의 가족과 건강히 보내는 날을 주시도록 하나님의 뜻이 이루어지기를 간구하고 있습니다. 서로 의지가 되어주고 있는 힐카, 미이카, 에스터를 위해 기도해 주십시오.

하나님의 양떼 안에서 저희의 귀한 파트너이자 동역자인 케이조와 살메를 위해 기도해 주십시오. 케이조와 살메 둘 다 좀 어려운 심장병이 있습니다.

우리의 귀한 자매님들인 사투-마리아, 시니 투울리, 앤 미리야미를 위해 기도해 주십시오.

에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아, 빅터, 아아론 타니, 힐렐을 위해 기도해 주십시오.

브라질에서는:

맥스 로드리게스. 그의 어머니의 건강 문제인데요, 아직 진단이 내려지지 않았지만 위에 문제가 있습니다. 병원에서 검사를 끝내는 데 오래 걸리고 있습니다. 그녀의 구원을 위해 기도해 주십시오. 생애에서 어려운 시기를 항해 중인 맥스를 위해 기도해 주십시오. 그는 그의 삶 가운데 하나님의 승리의 확신이 있습니다.

네티비야와 관계가 있는 브라질에 있는 회중(교회)을 위해, 주님에 대한 성실과, 교회와 이스라엘의 회복의 비전에 대한 성실에 힘과 용기로 그들 앞에 있는 도전에 맞설 수 있는 힘과 원기가 있도록 기도해 주십시오.

스페인과 포르투갈 종교재판의 희생자 (후손) 수백만 명을 위해 기도해 주십시오. 그들은 강제로 가톨릭으로 개종당했었고 지금은 고향 이스라엘 땅과 조상들의 신앙으로 돌아오고 싶어 합니다.

브라질 꾸리띠바 출신의 귀한 한 젊은이 파울로를 위해 기도해 주십시오. 그는 온전한 정신과 정신 건강을 위해 우리의 기도가 절실히 필요합니다.

클라우디아 리타 수지 아라우라는 이름의 귀한 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그녀는 암에 걸렸기에 하나님의 치유의 손길이 필요합니다.

파티마 마리아 도카르모 귀마라래스의 건강과 그녀의 손녀의 쌍둥이 아기들을 위해 기도해 주십시오.

길례르미 안토니오 노텐 베케르는 허리가 아파 고생하고 있습니다.

알투사 데 올리베이라와 그의 아내를 위해 기도해 주십시오. 눈에 심각한 문제가 있는 세 살배기 아이 카이크 데 올리베이라 베케르를 위해 기도하여 주님께 이 아이의 눈을 고쳐주시도록 간구해 주십시오.

아시아에서는:

대만의 티제이(T.J.) 목사님을 위해 기도해 주십시오.

중국의 귀한 데보라 루스 자매님을 위해 기도해 주십시오.

일본에 계시는 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오.

토니 탐과 그의 아내 루이자와 아들 마르코는 그들의 상황에 대해 특별 기도가 필요합니다.

우리는 저우 원리앤, 아베 가족, 토루 상, 유미 오하라와 그녀의 가족, 데보라 루스, 아일라와 다니엘과 그들의 딸을 위해 계속 기도하고 있습니다.

송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님과 키비(한ㆍ이성경연구소) 사역을 위해 기도해 주십시오.

덴마크에서는:

굴리는 아웃리치를 해오고 있는데요 그들이 겪고 있는 박해에 대처할 수 있도록 기도를 부탁했습니다. 가족 중에 예슈아를 알도록 기도를 부탁한 마음이 무거운 대상은 부모님입니다. 저희 영향력이 고군분투할 때 그리스도의 몸의 기도는 저희에게 힘을 줍니다.

미국에서는:

(신규) 헤스터 에이치(H)는 감염증으로 입원 중입니다. 약이 효과가 있어 회복이 빠르도록 기도해 주시기 바랍니다.

(경과보고) 팻 알(R). 수술(유방절제)은 잘 되었습니다. 저희는 여러분의 기도와 하나님께서 의사와 스텝들을 인도해 주신 것에 감사드립니다.

(경과보고) 사라 삭스1기 암 진단을 받았고 치료 계획대로 진행 중입니다. 저는 여러분께 암 진단과 항암 치료의 길에 들어선 조나단과 사라를 위해 기도 올려주시기를 부탁드립니다. 어떻든지 저희는 오직 하나님만이 주실 수 있는 치유의 힘을 믿습니다.

엘리셰바9월에 있을 재무 자격증 취득을 위해 공부하고 있습니다. 공부에 평온과 다음 달 시험 통과 확신을 위해 기도해 주시고 건강과 가족을 위해서도 기도해 주시기 바랍니다.

달라스에 계시는 오랜 기도 용사이자 후원자이신 제리 로저스가 암 진단을 받았습니다. 그는 항암 치료를 시작했습니다. 우리는 기도 가운데 그의 의사들과 의료진과 가족을 올려드리고 있습니다.

래리가 그의 손주들을 위한 기도를 부탁합니다. 저는 손주가 있는 우리 대부분이 이 세상의 상태에 대해 우려하고 있을 것이라고 말씀드릴 수 있을 것 같습니다. 관용이 없고, 유혹이 만연한 상태 말입니다. 성령님께서 그들이 바른 선택을 하도록 인도해 주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

빌 씨(C.)는 잘 지내고 있습니다. 저는 그의 암 지표가 계속해서 정상 상태로 가고 있는 추세라는 아주 좋은 소식을 받았습니다. 기도에 대한 참된 응답입니다. 하나님께 감사 기도 드려 주시고 계속해서 치료의 성공을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

(신규) 줄리. 빌 컬웰의 딸을 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다. 그녀의 백혈구수는 낮고 추가 검사가 예정되어 있습니다. 하나님께서 그녀에게 힘을 주시고 치유해 주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

필립 슬레이트 형제님과 그의 아내. 그의 아내는 몇 가지 신체 건강과 정신 건강 문제를 겪고 있습니다.

알래스카의 앤지와 바브라(앤지의 어머니). 바브라는 노년 관련 통증과 불편이 있습니다. 힘 주시고 틍증이 줄도록 여러분의 기도에 이들을 올려드려주십시오.

조나단 버니스는 간 이식 이후 계속 회복 중입니다. 엘리스안젤라와 딸들과, 의사들과 우리의 귀한 조나단 버니스 형제를 간호하는 간호사들을 위해서 기도해 주시기 바랍니다.

몇 가지 건강 문제가 있는 제 딸 다나를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 다나에게 삶과 직장에서 지혜와 평안과 고요를 주시도록 기도합니다.

낸시 훅의 큰 아들인 아론 훅은 지혜와, 과거 삶의 문제로부터의 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다.

조나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그의 어머니와 그의 형제 다니엘을 축복해 주시고 치유해 주시도록 올려드려 주십시오.

아주 중요한 하나님의 사람들인 랍비 솔트와 그의 가족, 랍비 핫셀블래드를 위해 기도해 주십시오. 그들은 둘 다 연로하고 보호와 축복이 필요합니다.

또한 제 사촌 니심과 결혼하여 뉴욕시에 살고 있는 일라나 아브라모프를 위해 기도해 주십시오. 일라나는 쓰러졌었고 지금은 재활센터에서 다시 걷기 훈련 중입니다. 우리는 일라나의 완전한 회복을 위해 기도합니다. 그녀와 니심은 둘 다 우리의 기도가 필요합니다.

스티브 모크를 위해 기도해 주십시오. 그의 인지력이 감소되고 있었기에 우리는 하나님께 은혜를 베푸셔서 치유해 주시고 힘 주시기를 구했습니다. 스티브와 죠시의 아들 죠셉은 아주 멋지고 기쁜 보고를 받았습니다. 지난 번 골수 이식 후 받은 보고는 의사들이 그의 몸에서 백혈병을 발견하지 못했다는 것입니다. 주님을 찬양합니다!

저는 지금 세계에서 매우 위험하고 불안정한 지역에서 매우 중요한 일을 하고 있는 형제이자 친구인 한 귀한 형제님을 위한 특별 기도를 부탁드립니다. 그저 여러분의 기도에 대디라이언이라고 불러주시고 이 하나님의 사람에게 하나님의 보호와 천사들의 동행이 있도록 간구해 주십시오


=======================================================

 

The Jerusalem Prayer List 13 September, 2024
by Joseph Shulam // Mevaseret Zion


Ki Tetze

TORAH DEUTERONOMY 21:10-25:19
PROPHETS ISAIAH 54:1-10
GOSPEL MATTHEW 24:29-42


Reading the Torah differs significantly from reading any other part of the Bible. The Bible has many different types of literature. The Torah has a high percentage of legal (law) literature. It also contains historical literature, some poetry and songs, and prophetic material. The Torah includes the roots and seeds of the origins of the entire HIStory of our universe and the cosmogonic origins of this blue ball called Earth.


Sadly, the majority of our Christian brothers and sisters in the world ignore and neglect the study and the use of the first five books of the Bible. Christians who look down or ignore or put down the Torah are cutting their nose despite their face! I am happy that the Lord gave me 47 years ago the privilege to write this Jerusalem Prayer List weekly, bringing interesting teachings and ideas from the Torah, the Five First Books of the Bible. Dear Brothers and Sisters, ignoring the Torah is like starting any book from the middle and imagining the narrative's beginning and foundation.


This week, we are reading from the following: The name of the Torah portions almost always comes from the first word of the reading: This Shabbat all around the world in every Jewish synagogue, the reading is from Deuteronomy 21:10 25:19. The name "Ki Tetze" means "When you go out"To War! In the Torah, in the book of Deuteronomy, chapter 21:10, God instructs Moses to instruct Israel on how to behave when you must go out and fight your enemy.


Israel has been walking in the Sinai desert for 40 years. The old generation of formerly enslaved people has primarily died in the desert. The young multitudes of men and women born in the desert who have never experienced the whip of an Egyptian taskmaster on their back are now ready to cross the Jordan River across from Jericho (one of the most ancient cities in the history of the world) and fight to take the inheritance that God has given to the father and founder of the nation of Israel (and the Arabs) Abraham!


The first thing that God, the Holy Spirit, imparts to these newbie soldiers is how to behave with the women of their enemies. Here are the opening instructions from the first words of our reading on this Shabbat of September 14, 2024. 


"When you go out to war against your enemies, and the LORD your God delivers them into your hand, and you take them captive, and you see among the captives a beautiful woman and desire her and would take her for your wife, then you shall bring her home to your house, and she shall shave her head and trim her nails. She shall put off the clothes of her captivity, remain in your house, and mourn her father and her mother for a full month; after that, you may go into her and be her husband, and she shall be your wife." (Deuteronomy 21:10-13 NKJV)


I have read the ancient law codes of Hammurabi and Um-Namu. They all have instructions on conduct in war, but I have never seen another code of law instructing the warriors how to behave with an enemy female captive. More than that, I have never seen any law on how to behave with an enemy female captive that is even close to God's instruction for the children of Israel.


Almost a year ago, on October 7, 2023, I saw footage of a film that the Hamas Terrorists themselves published. Footage that was taken from their Go-Pro cameras of Israeli young women 18-20 years old who were gang raped and dragged into cars and motorcycles with blood behind their pantsthe reports and pictures of the horrible treatment of both men and women captured by the Hamas terrorists. Here in our Torah portion, God, the Holy Spirit, is even before the war, instructing Israelites who are fighting on how they must behave and treat their female captives.


Another exciting thing in our Torah portion is the law obliging you to take care of your brother or neighbor's property if it has gone astray. Here are the words of the Law of God given to Moses in the wilderness of Sinai. I want to live in a community where the following law is practiced. 


"You shall not see your brother's ox or his sheep going astray and hide yourself from them; you shall certainly bring them back to your brother. And if your brother is not near you, or if you do not know him, then you shall bring it to your own house, and it shall remain with you until your brother seeks it; then you shall restore it to him. You shall do the same with his donkey, and so shall you do with his garment; with any lost thing of your brother's, which he has lost, and you have found, you shall do likewise; you must not hide yourself. "You shall not see your brother's donkey or his ox fall down along the road, and hide yourself from them; you shall surely help him lift them up again." (Deuteronomy 22:1-4)


The next verse after this passage is also the Word of God and instructions from the Holy Spirit. But I don't want to say anything about this other than that I see God's wisdom even in today's "not politically correct" environment. I am just bringing the unfiltered Word of God. I am not judging anyone but just thinking about where I buy and acquire my wisdom. Let each person do as he wishes and raise his children as he wishes. I am not judging anyone; it is not politically correct today to say anything about subjects like this. But I am an old man and sick with four separate places with cancer in my body, and like Joshua the Son of Nun, I am obligated to state what God and the Holy Spirit instruct me the rest is history. Big things always start with small steps. When a small child with an older sister wants to wear girls' clothes, you allow it or encourage it because you think it is cute and funny. Don't be surprised that the seed that you planted might grow. 


"A woman shall not wear anything that pertains to a man, nor shall a man put on a woman's garment, for all who do so are an abomination to the LORD your God." (Deuteronomy 22:5 NKJV)


Do I consider the Word of God, old and a bit worn out, as wisdom and worth my attention and obedience, or do I say to myself, "Joe, look, these are old primitive laws of people who didn't know English and didn't have computers and didn't watch TV and didn't study in the University How could you take these old worn out words of people who walked 40 years in the wilderness."


Dear brothers and sisters, I identify myself with the following words of Joshua, the man who replaced Moses as the leader of the children of Israel and the man who helped take the land that God gave Abraham and the children of Israel as an inheritance. These are the last words of Joshua, the son of Nun, in the book of Joshua: 


"And if it seems evil to you to serve the LORD, choose for yourselves this day whom you will serve, whether the gods which your fathers served that were on the other side of the River or the gods of the Amorites, in whose land you dwell. But as for me and my house, we will serve the LORD." So the people answered and said: "Far be it from us that we should forsake the LORD to serve other gods;" (Joshua 24:15-16 NKJV)


I want to share some thoughts about the New Testament text we will read from Matthew 24:29-42. I have been fascinated with Matthew chapter 4 for a long time. I suggest you open your Bible to the full text from Matthew chapter 24:19-42. This chapter of Matthew is the most often misunderstood. The reason is simple it deals with eschatology, with the end times and the return of Yeshua back to Jerusalem. End-time doctrines are always controversial because they deal with events that are still to be fulfilled in the unknown future. Here is the text from Matthew 24 that I would like to discuss with you, dear readers and prayer partners: 


"Then Jesus went out and departed from the temple, and His disciples came up to show Him the buildings of the temple. And Jesus said to them, "Do you not see all these things? Assuredly, I say to you, not one stone shall be left here upon another that shall not be thrown down." (Matthew 24:1-2)


Last Thursday morning, our congregation members, members of other Messianic Jewish congregations in Israel, and I were at the southern part of the Wailing Wall. We were right near Robinson's Arch, above one of the main streets of Jerusalem, built by King Herod. It was a very wide street, and anyone could see it was a very luxurious street with shops on the west side. Today, this street is covered with huge stones that, as the Romans were destroying the Temple, were and from above, cast down on the street and crashed the street (below the street, Herod the Great engineered the drainage of the water of Jerusalem down to the Siloam valley.) Here is the picture of what we saw from our Bar-Mitzvah sight looking toward the walls of Jerusalem from the first century. Look at the image below:

 

Yeshua and his disciples looked at the same walls when they visited Jerusalem. The wall that you see in front shows some protruding stones. These stones belonged to Robinson's Arch, one of the main gates from the markets of Jerusalem that people could use to go up to the temple. Right below the stones of Robinson's Arch, you see the destruction of enormous stones that used to be a part of the Temple structure on top of the platform. The Romans took time and effort to dismantle the Temple in Jerusalem stone by stone and cast these big stones down on the street. In the back of the picture, right next to the wall, you see piles of these big, beautifully decorated, and weighty stones, a fulfillment of the prophetic words of Yeshua in the text above from Matthew 24:1-2. I bring this text and this picture to show you that the prophecy of Yeshua is fulfilled precisely word for word. The temple of Jerusalem was destroyed just 40 years after Yeshua said these words. It is not accidental; there is someone above who controls the times and the seasons and has prophets who speak against the popular opinions of the people on the streets. Someone has complete control of history, dear brothers and sisters.


The fact that Jews are returning to the land of Israel after 2000 years of being spread around the entire world is not accidental, and it is not thanks to the wisdom and intelligence of the Jews in the world. No! It is because God spoke, and His Story is being fulfilled with more accuracy than a choreographic Swiss watch that costs 200,000 dollars.


Christians are preoccupied with what is called "The Great Tribulation!" I am not going to deal with this issue now because it is such a big issue, and most Christians who don't know the Jewish texts that deal with such a tribulation connected to the Messianic teachings argue and argue aimlessly, mostly without having the background and often divide the church for ignorance sake. I confess that I am not a great expert on the issue of tribulation because, as a disciple of Yeshua the Messiah, I have experienced my tribulations with several attempts on my life and persecution that even ended in the involvement of the office of the president in the White House. When my fellow Lipscomb student Mike Adams was a congressional aide, Howard Baker was the chief of staff of the White House.


What I want to share with you from the reading of Matthew 24 is to be calm and careful not to presume things and believe and argue and split the church with things that no one here on Earth knows much about.


You see, dear brothers and sisters, a high percentage of the divisions and splits and fights among evangelical Christians are based on vain arguments between people who know very little but have very lofty false pride and even higher ignorance. The New Testament was not written in English. It was not written by Baptists or Pentecostals, nor by quasi-messianic Jews educated in some Christian seminary in Dallas or Milwaukee. It was written by first-century Pharisaic Jews who walked with Yeshua through the hills of Galilee and the valleys and mountains of Samaria. Yeshua now gives these disciples the last instructions before He returns to the Father to sit on the Father's right hand. For me, these words of Yeshua in this context are the most important: 


"But of that day and hour, no one knows, not even the angels of heaven, but My Father only. But as the days of Noah were, so also will the coming of the Son of Man be. For as in the days before the flood, they were eating and drinking, marrying, and giving in marriage, until the day that Noah entered the ark, and did not know until the flood came and took them all away, so also will the coming of the Son of Man be. Then, two men will be in the field: one will be taken and the other left. Two women will be grinding at the mill: one will be taken and the other left. Watch, therefore, for you do not know what hour your Lord is coming." (Matthew 24:36-42 NKJV)


These words of our Lord Yeshua are the most relevant and important for our days.


Point 1) No one knows the day and the hour, not even the angels that roam the halls of heaven and bring cold orange juice for Yeshua's health and vitamin C levels.


Point 2) God alone, Yeshua's Father, is the only one who knows the exact schedule of Yeshua's return to Zion.


Point 3) The return of Yeshua to Zion will surprise everyone, and people can't do anything physically to prepare for the day and time of the Messiah's return to Zion. It will be a surprise for all: Jews, Christians, Muslims, Hindus, and also atheists will be surprised and filled with fear, with nothing else to do. Too Late! Sorry!


Point 4) The world, the economy, the job market, and Wall Street will all be working, and women will be cooking dinner for their families. No one will know who is ascending with Yeshua to Heaven and who is boarding a roller coaster downward to Hell.


We must remember that according to this text, even Yeshua doesn't know the exact day and time when the Father will call him and say, "Son, you don't need to take a suitcase, but you do need to hurry. All the impatient Jews and my faithful Gentiles are waiting for you long enough. Put on your Royal robes and take your crown, and you will get there just in time before that world ends, and the New Jerusalem will descend on the new earth!"


Why do I say above that the JEWS are waiting? I don't say some Jews, I don't say Messianic Jews, I say all the Jews because the promise of God is in the New Testament in Paul's letter to the Romans says this: 


"For I do not desire, brethren, that you should be ignorant of this mystery, lest you should be wise in your own opinion, that blindness in part has happened to Israel until the fullness of the Gentiles has come in. And so, all Israel will be saved, as it is written: "The Deliverer will come out of Zion, And He will turn away ungodliness from Jacob; For this is My covenant with them, When I take away their sins." (Romans 11:25-27 NKJV)


Here are some points to remember:


1. God is not slack according to his promises. He keeps every promise He makes, and we in Israel are living one of the ancient promises He made to Abraham, Isaac, and Jacob dozens of times to the prophets of Israel. Read Ezekiel 39:21 down to the end of the chapter. You can also add Jeremiah 31:31 -37. You might have read the same chapter before but stopped in verse 34. No, continue to find out who the witnesses will testify of God's faithfulness to the Jewish nation.


2. Don't fight and split churches with fake eschatological (end-time calculations). I don't know much about it and don't have a calendar, but Helen White is probably going to Hell for teaching false doctrines and fake times of the Lord's return. I am sure that Russell will be with her all the way.


3. Remember that even Yeshua doesn't know the exact day and time of His return, but I am sure His bags are packed, and He is ready to go!


4. Remember that God fulfilled His promises to Israel of the destruction of Jerusalem and exile from the land He gave as an inheritance to Abraham and his seed. There is no promise to Ishmael or Esau that this land is theirs and will be called Palestine!


5. The Apostle Paul is not the only one who promised that all Israel would be saved. The prophets of Israel made similar promises at least another dozen times. You can bank on God's word to be accurate; every promise will be fulfilled to the "T."


Conclusion:


Invest now in Israel and the Jewish Disciples of Yeshua who are sharing their lives, time, and energy to ensure that Israel knows The One who loves her alongside our Heavenly Father, who indiscriminately loves all of His creation and every race and color.


Support Israel politically and economically and help the community of Jewish Disciples of Yeshua in Israel. This help is an investment for your eternity and in the fulfillment of Apostle Paul's promise in Romans 11:22-26. (I don't mean that you don't have to help and invest in evangelism and humanitarian help, building orphanages, and digging wells in Africa.)


Work for the unity of the Church; all the churches can and must unite because there is only one bride for Christ, not 38,000 brides.


Yeshua is a Jew, and he married only one bride. The wedding ceremony was at the foot of Mt. Sinai and the Ketubah (the marriage certificate was the Torah). How do I know that? Well, Jeremiah said it: 


"Moreover, the word of the LORD came to me, saying, "Go and cry in the hearing of Jerusalem, saying, "Thus says the LORD: 'I remember you, The kindness of your youth, The love of your betrothal, when you went after Me in the wilderness, In a land not sown. Israel was holiness to the LORD, The firstfruits of His increase. All that devour him will offend; Disaster will come upon them," says the LORD.'." (Jeremiah 2:1-3 NKJV)


Keep praying for the peace of Jerusalem and the protection of our soldiers on the battlefields both in Gaza and in Lebanon! 


We want to thank those who participated in the repairs of the rooftop just before the winter rains. An aprox balance of $60,000 remaining and should your bible study group want to participate the opportunity remains.

Here are some of the images of the repairs with a new flooring and shade at the Netivyah Bible Instruction Ministry in Jerusalem Israel.
 

Every year the congregation builds the Suckahh for The Feast of Booths - Suckott on the roof.

 


You might have missed new Videos on YouTube or Blog Posts. We have been digitizing new written content as part of the Netivyah Archive Initiative. Blog Lessons & YouTube 

 

Mind Candy Jewish Public Opinion makers views of Jesus
https://www.youtube.com/watch?v=T_F6HXrYOac

 

Gospel To Go Christianity What Happened? [2 of 3]
https://www.youtube.com/watch?v=pFsF0WUVUGc

 

The Lord's hand was with them - Acts 11
https://www.netivyahinternational.org/post/the-lord-s-hand-was-with-them-acts-11

 

Weekly Torah Portion : Shoftim (שופטים) - Judges
https://www.youtube.com/watch?v=Nh9UgJqBgsU

 


Your prayers for brothers and sisters you don’t know personally is a pure love and building of the Body of the Messiah. It is Agape Love since you are doing this without any selfish interests and casting a vote in heaven for someone who is your brother. Still, you don't know them, and God looks at these prayers that are unselfish and genuine expression of love and care for another link in the long chain of love and faith that binds us together even though we might not know each other in this world.

When we all get to Heaven, it will be a joy to meet people we prayed for and sometimes even cried for. Brothers and sisters who are physically strangers but spiritually a part of the same body of Christ, I believe that one day we will have the privilege to sit together and share: "I remember praying for you to be healed!" "I remember praying for you to be safe when you were fighting in Gaza to free the hostages from the cruel hands of the terrorists of the Hamas in Gaza."

Pray for the following brothers and sisters who need divine grace and the gentle touch of the hand of God for healing and strength.

In Jerusalem:

new Yehuda is going back into military service next week. Pray for his safe return home.

new Reuven is also returning into military service next week. Pray for his safe return home.

Yehuda Levi is in the hospital with stage 4 lymphoma for the fourth week. We ask for prayers for his family. Especially the difficult time that Elisheva is experiencing. A reminder - in past JPL (in 2010) Yehuda is the father of Major Emmanuel Levi , who died in a tragic training exercise.

Joseph & Marcia Shulam
new Consultation with the Pancreatic Cancer doctor resulted in a status quo - no changes in the cancers growth in the last 6 months. Marcia's health needs are the same and ask for prayers to strengthen her health and memory.

Ilana Ahijervie is a dear sister who is 98 years old and suffering from memory problems.

Please pray for our dear sister, Lea Kurkey.

Pray for Adam’s father and mother, Barry and Dalia. They have some health problems and challenges.

Pray for Hannah suffering from Migraine Headaches. Miriam is a dear sister old age dementia.

Pray for Daniel S. and his children.

Pray for Gary, our dear leader in the Ro’eh Israel congregation, and his health, as well as for his wife Melanie and their family.

Pray for Um Mahmud Abu-Eid, Jimmy Abu-Eid, and all of the family. This is a dear family of old friends that needs healing and wisdom for the children and for their work.

Please pray for the Romero family, who live deep in the Negev desert. It is hot there, and they are far from our congregation, and we miss them.

In the U.K.:

Pray for Deborah Isaiah. I pray for the Lord to find Deborah Isaiah and lead her to a blessed life, family, and a solution to her problems.

In Finland:

Mauno Lemponen has been diagnosed with cancer in advanced stages. We are asking for Gods Will to be done, giving him healthy days with familyprayers for Hilka, Miika, and Ester, who support each other.

Pray for Keijo and Salme, our dear partners and fellow workers in God’s flock. Both Keijo and Salme have some challenging heart issues.

Pray for Satu-Maria, Sinni Tuuli, Anne Mirjami, our dear sisters.

Pray for Eva H., Patty, Andrea, Julia, Victor, Aaron Tani, and Hillel.

In Brazil:

Max Rodrigues. his mothers health issues. she has stomach problems that have yet to be diagnosed. The hospital is taking a long time to complete tests. Pray for her salvation. Pray for Max as he navigates a challenging period in his life. He has confidence Gods victory in his life.

Pray for the Congregations related to Netivyah in Brazil to have the strength and stamina to face the challenges ahead of them with courage and strength of faithfulness to the Lord and to the vision of the restoration of the church and Israel.

Pray for the millions of victims of the Spanish and Portuguese Inquisition who have been forced to convert to the Catholic church and now want to return home to the land of Israel and to the faith of our fathers.

Pray for a dear young man, Paulo, from Curitiba, Brazil, who seriously needs our prayers for sanity and mental health.

Please pray for a dear sister named Claudia Rita Souze Arau. She has cancer and needs God’s healing hands to touch her with healing.

Pray for Fatima Maria Docarmo Guimararaes - pray for her health and her granddaughters’ twin babies.

Guilherme Antonio Nothen Becker is suffering from back problems.

Aratuza de Oliveira and his wife. Pray for their 3-year-old child, Caique de Oliveira Becker, who has severe problems with his eyes, and ask the Lord to give healing to his eyes.

In Asia:

Pray for Pastor T.J. in Taiwan.

Pray for Deborah Ruth, a dear sister from China.

Pray for Sister Yoko Nagumo in Japan.

Tony Tam, his wife Luisa, and his son Marco need special prayers for their situation.

We continue to pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru San, Yumi Ohara, and her family: Deborah Ruth, Ayla, Daniel, and their daughter.

Pray for Dr. Song, and his wife, Sister Harriet Kim and the KIBI Ministry.

In Denmark

Gurli has reached out and asked for prayers to deal with persecution they are facing. However the request for family members to know Yeshua is a heavy concern for a mother and father. When our influence is struggling the prayers of the body strength us.

In the United States of America:

new Hester H is in the hospital with an infection. Please pray for the medications to work and for a quick recovery.

update Pat R the surgery went well (Mastectomy) we are thankful for your prayers and Gods direction of the doctors and staff.

update Sarah Sacks has received the news that she has stage 1 cancer and a treatment plan is in the works. I am asking that you raise your prayers for Jonathan & Sarah as they begin the road of diagnosis and treatment for Cancer. However we believe in the power of healing that only God can provide.

Elisheva is studying for passing Financial certifications in September. Please pray for calmness in her studies and confidence in passing her exams next month. also for health and her household.

Jerry Rogers - a long time prayer warier and supporter in Dallas has been diagnosed with cancer. he is starting treatments and we lift up his doctors and medical team & family in prayer.

Larry is asking for prayers for his grandchildren. I would say most of us that have grandchildren are concerned about the states of the world. The state of intolerance. The temptations out there. Please pray for the holy sprit to guide them in making good choices.

Bill C. is doing well. I received wonderful news that his cancer markers continue to trend to the normal states. A true answer to prayers. Please pray a thanks to God and continue to ask for success of the treatments.

new Juli Please continue to pray for the daughter of Bill Culwell, her white count is low and additional testing is scheduled. Please pray for God to provider her strenght and healing.

Brother Philip Slate and his wife. She is suffering from several physical and mental health challenges.

Barbra and Angie in Alaska. Barbra has some pains and discomfort related to old age. Please lift them in prayer for strength and reduction in pain.

Jonathan Bernis is continuing recovery from a liver transplant. Please pray for Elisangela and the girls and the doctors and nurses attending our dear brother Jonathan Bernis.

Please pray for Danah, my daughter's health issues. I pray for the Lord to give Danah wisdom, peace, and calm in life and her work.

Aaron Hook, Nancy Hook’s oldest son, needs our prayers for wisdom and healing from past life issues.

Lift for blessing and healing Jonathan B., his wife Aviva, their new baby, his mother, and his brother Daniel.

Pray for these important men of God: Rabbi Salt, his family, and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

Also, pray for Ilana Avramov, who is married to my cousin Nissim and lives in New York City. Ilana has fallen and is now in rehab, learning how to walk again. We pray for her full recovery. She and Nissim both need our prayers.

Pray for Steve Mock - His cognitive condition has declined, and we ask for the grace of God and His Healing and strength. Steve and Josie’s son Joseph has received a wonderful and glorious report. After the last bone marrow transplant, the report is that the doctors didn’t find any leukemia in his body! Praise the Lord!

I am asking a special prayer for a dear brother and friend who is now doing very important work in a very dangerous and precarious part of the world. Just mention DadyLion in your prayers and ask for divine protection and angelic accompaniment for this man of God. 

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤