예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2021.07.222021-07-23 23:53
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

네티비야 성경교육사역
예루살렘 기도 목록 2021722
요셉 슐람


이번 안식일부터 안식일에 읽는 말씀이 특별한 일곱 주가 시작됩니다. 이번 안식일은 큰 절기 전 일곱 주 중 첫 번째 안식일입니다.

2021724일 이번 안식일은 나하무안식일, “너희는 내 백성을 위로하라안식일이라고 부릅니다. 이런 이름인 이유는 하프타라(선지서에서 읽는 부분)가 이사야 40:1-26이기 때문입니다. 토라에서는 신명기 3:23에서 7:11까지 읽습니다.

이 토라 포션의 이름은 히브리어로 바엩하난”(“그리고 내가 간청했다”)입니다. 모세가 주님께 그가 요단강을 건너 약속의 땅에 들어가는 것을 허락해주시기를 간청합니다 이번 주에 신약성경에서는 마가복음 8:23-28을 읽습니다.

우리는 주님께서 우리 앞에 세우신 기준, 토라와 선지서와 시가서와 사도들의 글 속 그분의 명령에 대하여 우리 자신을 헤아려보는 엄숙한 자숙의 기간으로 들어갑니다.

이번 토라 포션 시작 부분은 모세의 말로 시작됩니다:

그 때에 내가 여호와께 간구하기를 주 여호와여 주께서 주의 크심과 주의 권능을 주의 종에게 나타내시기를 시작하셨사오니 천지간에 어떤 신이 능히 주께서 행하신 일 곧 주의 큰 능력으로 행하신 일 같이 행할 수 있으리이까 구하옵나니 나를 건너가게 하사 요단 저쪽에 있는 아름다운 땅, 아름다운 산과 레바논을 보게 하옵소서 하되신명기 3:2325

이 구절은 모세가 하나님께 작은 부탁을 들어주시기를 간청하는 말입니다: “제가 요단강을 건너가게 허락해주소서.” 우리는 모두 모세가 주님과 논박하여 주님께서 친히 이스라엘 백성과 함께 가시지 않으시면 자기는 이스라엘 백성을 이끌어가지 않겠노라 말한 후 하나님께서 모세에게 그분을 계시하신 것을 기억합니다.

출애굽기 34:6에서 주님께서는 모세에게 그분의 등을 보이시고 친히 그분의 본성을 모세에게 계시해주셨습니다:

여호와께서 그의 앞으로 지나시며 선포하시되 여호와라 여호와라 자비롭고 은혜롭고 노하기를 더디하고 인자와 진실이 많은 하나님이라.” 출애굽기 34:6

바로 이 하나님, 친히 그분의 명패에 여호와라 여호와라 자비롭고 은혜롭고 노하기를 더디하고 인자와 진실이 많은 하나님이라하신 주님께서 지금, 시내산에서 불 붙은 떨기나무 앞에 서서 하나님과 대화했고, 바로에게 내 백성을 가게 하라!”말했고, 하나님께서 다음과 같이 말씀하셨던 바로 그 모세에게 거절하시는 것입니다:

이 사람 모세는 온유함이 지면의 모든 사람보다 더하더라.” 민수기 12:3

이것이 이번 주 토라 포션에서 가장 저의 흥미를 불러일으키는 것입니다. 하나님께서는 모세 같이 위대한 하나님의 종에게는 사소한 부탁같이 보이는, 모세가 간청하는 작은 부탁을 거절하십니다.

하나님께서 애굽의 왕자 자리를 포기하고 그의 백성, 이스라엘 백성에 합류해 그들을 구하고 그들을 종살이에서 자유로 데려온 이 위대한 지도자에게 허락하신 것은 무엇입니까? 하나님께서는 왜 그토록 완고한 태도를 보이시며 모세에게 조금도 굽히지 않으시고 그로 하여금 요단을 건너 약속의 땅에 발을 들여놓는 것을 허락지 않으시는 것입니까?

제 생각에 이것은 우리가 하나님을 이해하기 위해 중요한 것입니다. , 우리는 하나님은 사랑이시라.”는 것을 압니다. 우리도 하나님께서 자비로우시며 은혜로우시며 인자가 많으시다는 것을 압니다. 우리는 이것도 압니다:

하나님이 세상을 이처럼 사랑하사 독생자를 주셨으니 이는 그를 믿는 자마다 멸망하지 않고 영생을 얻게 하려 하심이라 하나님이 그 아들을 세상에 보내신 것은 세상을 심판하려 하심이 아니요 그로 말미암아 세상이 구원을 받게 하려 하심이라.” 요한복음 3:16,17

이 모든 것을 염두에 두고서도, 전능자께서 왜 모세에게 이렇게 작은 부탁을 거절하시어 모세가 약속의 땅 경계 밖, 요단강 건너편에서 죽게 하셨는가 하는 의문이 남습니다. 그는 심지어 합당한 장례식도 받지 못해서 아무도 그의 묘지를 알지 못합니다.

하나님께서 겉보기에 모세에게 아주 심하게 하신 이유에 대한 제 생각은 이렇습니다: 하나님께서는 이스라엘에게 광야에서 하나님을 거역하여 죄를 지은 사람들은 그분의 안식에 들어가지 못할 것이라고 약속하셨습니다:

내가 사십 년 동안 그 세대로 말미암아 근심하여 이르기를 그들은 마음이 미혹된 백성이라 내 길을 알지 못한다 하였도다 그러므로 내가 노하여 맹세하기를 그들은 내 안식에 들어오지 못하리라 하였도다.” 시편 95:10,11

우리는 애굽을 떠나 홍해를 마른 땅으로 건넌 경험을 한 세대가 약속의 땅에 들어가지 못하는 것을 압니다. 질문해야 할 의문은 이렇습니다: 하나님께서는 모세에게 잔인하신 것인가, 아니면 모세에게 큰 호의를 베푸시는 것인가?

제가 하나님께서 현명하시어 모세에게 친절히 하시는 것이라고 생각하는 이유는 이렇습니다:

첫째, 모든 지도자는 자리에서 물러나 젊은 지도자들에게 간섭하지 않고 책임을 떠맡게 해줄 때가 언제인지 알아야 합니다. 하나님께서는 모세에게 눈의 아들 여호수아에게 바통을 넘겨주라고 명하셨습니다. 모세는 이것을 바르게 했고 여호수아는 도전을 받아들였습니다.

둘째, 모세는 죄를 지어 하나님의 명령을 무시하고 그의 감정과 분노를 조절하지 못하여 바위에 말하는 대신 바위를 내리쳤습니다. 이것은 큰 죄같이 보이지는 않지만, 그 상황에서 특히 모세의 말과 관련한 문제 때문에 주님께서 그것을 아주 심각하게 여기셨음을 우리는 압니다.

모세는 그의 노년에 또 다시 말하는 능력에 대한 자신감을 잃었습니까? 확실하지는 않지만, 모세에게 있는 말하는 능력의 제약을 잘 아시는 하나님께서 그래도 그에게 바위에게 말하라고 명하셨음이 분명합니다. 모세의 잘못은 그가 그의 지팡이로 바위를 때린 것이 아니라, 그의 노년에 다시금 화를 참지 못하고 애굽 사람을 죽였던 과거의 모세(2)로 되돌아간 것이었습니다. 그것은 모세를 시내 광야에서 이드로의 양떼를 돌보는 양치기로 40년 동안 고된 연단의 학교로 보냈던 결과를 낳은 것과 같은 행위였습니다.

그 사건에서 일어난 다른 일은 모세가 그 바위에서 백성이 마실 물이 나오게 한 일의 공로를 자기가 취한 것이었습니다. 이것은 주님께서 모세의 그 모든 위대함과 겸손과 지도력에도 불구하고 지도자직을 더 젊고 더 역동적인 지도자 눈의 아들 여호수아에게 넘겨줄 때가 되었다고 최종판결을 내리게 한 훨씬 더 심각한 문제였습니다. 여호수아는 이미 훈련된 지도자로, 이스라엘 백성에게 신참이거나 낯선 사람이 아니었습니다.

셋째, 모세로 하여금 이스라엘 자손과 함께 요단을 건너게 하는 것은 백성에게 모세가 진짜 안심하고 여호수아 및 갈렙 같은 다른 사람들의 새 지도력을 완전히 신뢰하지 않는다는 신호가 될 수 있을 것입니다. 이 사람들은 하나님께 대한 그들의 충성과, 주님께서 이 노예 민족의 지도자 되심에 대한 믿음과 의뢰로 말미암아 기꺼이 주님께서 아브라함과 이삭과 야곱에게 하신 약속을 이루는 데에 들어갈 준비가 되어 있었던 것을 증명했습니다.

마지막으로, 모세는 마땅히 하나님께 비스가산, 느보산 꼭대기에 올라가 약속의 땅을 보도록 허락받음에 대한 그의 감사를 표했어야 했습니다.

이번 토라 포션에서 모세는 여전히 하나님께서 그로 하여금 요단을 건너도록 허락하지 않으신 것에 마음이 상해 있는 것 같아 보입니다. 그 역시 주님께서 그에게 건너가도록 허락하지 않으신 것에 대해 이스라엘 민족을 탓하고 있습니다.

저는 이 토라 포션의 모세의 태도를 나쁘게 보지 않습니다. 오히려 그의 슬픔과 주님과 백성에게 약간 화가 난 것을 이 위대한 하나님의 사람 모세의 위대함과 인간적인 모습에 더해지는 경이롭고 거룩한 계시 중 하나로 봅니다!

그는 완벽한 사람이 아니었습니다. 그는 인간적 위대함과 인간적 약점을 모두 가진 100% 사람이었습니다. 주님께서 보통 사람들을 사용하시어 그들을 주님의 위대하고 겸손한 종으로, 그분의 백성의 위대한 지도자로 만드실 수 있으신 것은 얼마나 경이로운 일입니까!

어떤 목사나 랍비가 시내산 꼭대기에서 전능하신 하나님의 존전에서 40일 주야를 보냈다면 그에게 어떤 일이 일어났을지 한 번 상상해 보십시오. 어떤 목사가 자기 회중을 원수의 손아귀에서 죽을 고비에서 구해냈다고 한 번 상상해 보십시오.

보통의 목사라면 100 파운드나 되는 칠면조처럼 빵빵하게 부풀어서 거드름을 피우며 섬김을 받고 더 많은 월급과 멋진 새 차와 사람들의 칭찬과 심지어 숭배를 받는 것이 당연하다고 생각할 것입니다. 저는 자기 사람들을 위해 거의 아무 것도 하지 않았지만 대단히 고무적인 연사로서 더듬거리지 않고 유창하게 설교하여 백만장자가 되고 빅토리아 여왕보다 더한 특전을 누리는 목사들을 알고 있습니다.

모세는 그러지 않았습니다. 그는 하나님의 종들의 반열에서 그의 위치를 알았고, 그의 첫 40년은 애굽 왕자로 양육 받았지만 겸손했습니다. 그러나 주님께서 그에게 안 돼, 모세야, 너는 요단강을 건너 약속의 땅에 들어가지 않을 거야.”라고 말씀하셨을 때 약간의 인간적 쓴 마음이 있었습니다.

저는 아무도 모세의 무덤이 어디에 있는지 모르는 것도 기쁩니다! 모세의 무덤을 감추시고 비밀로 지킨 것은 창조주께서 친히 하신 장엄하고 거룩한 계획이었습니다.

여러분은 이스라엘 자손이 모세가 어디 묻혔는지 알았다면 어떤 일이 일어났을지 상상할 수 있을 것입니다! 모세를 추모하는 신당들과 기념비들과 예배처소들과 박물관들이 있었을 것입니다. 안되지요, 하나님께는 모세의 인간다움과 겸손을 해치지 않으면서 그의 사후까지 그것을 지키는 지혜로운 일을 하셨습니다.

모세에게서, 그가 하늘과 땅을 지으신 창조주, 이스라엘의 전능하신 하나님과 맺은 관계에서 우리 모두가 배울 수 있는 큰 교훈이 많습니다. 토라를 계속 읽으십시오!


마르시아의 친정어머니 준 샌더스는 소천하여 주님 곁으로 가셨습니다. 저는 보통 돌아가신 중요한 사람들에 대해 이런 종류의 말을 쓰지 않습니다. 폐암과 오랜 투병 끝에 91세 나이에 돌아가신 마르시아의 친정어머니에게 제가 이런 표현을 쓰는 것은 제가 제 장모님의 이 끔찍한 병에 대처하는 태도와 믿음을 쭉 보았고 하나님을 믿는 믿음과 그분의 약속에 대한 의뢰와 죽은 자들의 부활과 심판 날과 영생에 대한 강한 확신을 보았기 때문입니다.

준 샌더스를 기억하는 복된 기억이 이 땅에서의 삶의 마지막 숨까지 주님의 약속 위에 서있던 한 사람으로 고무시키는 원천과 모범이 되기를 기도합니다. 제 소중한 아내 마르시아와 그녀의 친정 가족들, 오빠들과 올케들과 그들의 자녀들을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

저는 형제자매님들로부터 몇 가지 새로운 기도 부탁을 받았습니다. 저희의 귀한 친구 마흐무드의 누이 구즐란이 매우 아파서 저는 여러분께 구즐란을 위해 기도해 주시기를, 또한 몇 주 안에 불가리아에서 결혼할 마흐무드의 딸 마리아를 위해서도 기도해 주시기를 부탁드립니다.

또한 우리의 귀한 레베카 자매님의 어머니를 우리 기도에 추가해 달라는 부탁을 받았습니다. 리비아 슈넬 노텐과 길레르미 안토니오 노텐 베케르를 위해 기도해 주십시오. 길레르미는 건강이 매우 안 좋은 상태입니다. 우리

우리의 귀한 머브 형제님은 30년 이상 예루살렘에 살며 저희 회중의 지체로 있다가 지금은 캐나다에서 살고 있습니다. 머브는 심장병이 의심스러워 병원에 실려 갔다가, 주님께 감사하게도, 집으로 귀가했고 심장 문제가 아니었습니다. 그러나 심장병만큼 심각하지는 않지만 통증이 있는 다른 문제였습니다. 그래도 여러분의 기도에 머브와 멀라를 기억해 주십시오!

이스라엘과 새 정부를 위해 이스라엘에 있는 저희와 저희의 아랍 이웃들에 유익하고 거룩하고 의로운 모든 것을 적용하는 방법을 아는 용기와 지혜가 충분하도록 기도해 주시기 바랍니다.

브라질 꾸리띠바에 있는 샤르-엘 회중 지도자인 우리의 귀한 형제님이 코로나바이러스 감염으로 입원하여 우리의 기도가 필요합니다! 그는 조금 나아지기는 했으나 완전히 극복하고 건강을 회복하여 회중 지도자로 그리고 가족에게로 돌아가야 합니다.

아주 힘든 이 때에 네티비야를 위해, 이스라엘 사람들에게 선을 행하며 그들을 축복하고 먹이고 지지해줄 기회를 위해 기도하고 후원해 주십시오. 이스라엘에서 이 어려운 시절에 어려움에 처한 이들의 수가 몇 배로 늘었습니다.

친애하는 형제님들, 브라질에 있는 우리의 귀한 리타 샤싸이 자매님을 위해 기도해 주셔서 감사합니다. 주님께서 우리 기도를 들으셔서 우리의 귀한 샤싸이 자내님이 퇴원하여 집으로 돌아왔습니다.

우리의 귀한 사리트 자매님은 퇴원하여 회복기 환자 요양소에 있는데요, 몇 주 동안 있을 것입니다.

인도와 브라질에는 아직도 코로나바이러스로 아주 심각한 어려움 가운데 있어 우리의 기도가 필요한 형제자매님들이 많이 있습니다. 우리는 인도와 브라질을 위해, 특히 이 두 나라에 있는 우리 형제자매들을 위해 계속 기도해야 합니다.

저는 인도 첸나이에 있는 우리의 귀한 이삭 형제님한테서 특별 기도 부탁을 받았습니다. 이삭 형제님은 저희에게 특별히 쉴라 스티븐 자매님을 위해 기도해 달라고 부탁했습니다. 쉴라 자매님의 폐는 산소가 심히 필요한데, 지금 코로나바이러스 환자들을 위한 산소를 찾는 것이 아주 어렵다고 합니다.

코로나바이러스 팬데믹이 인도에서 온 변이로 이스라엘과 전 세계적으로 다시 고개를 들고 있습니다. 이스라엘은 대부분의 세계보다 더 나은 양상이기는 하지만, 전 세계를 위해 기도해 주시고 여러분의 기도에 이스라엘과 여러분 각자의 나라도 언급해 주시기 바랍니다.

로젠펠드 가족, 젊은 세대와 연로한 세대를 위해 계속 기도해 주십시오.

영국 출신의 귀한 말콤 토마스 킹 형제님을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

네티비야가 예루살렘의 가난한 사람들을 돌보고 먹이며, 자기 자녀와 가족을 먹이는 데에 도움이 필요한 이 도시 사람들을 축복하는 일을 계속할 수 있도록 도와주시는 것을 고려해 보시기 바랍니다.

저희는 주님께서 저희 청소년들을 위한 젊은 지도자를 보내주시기를 기도합니다. 저희 청소년 사역은 저희의 자부심과 기쁨이 되는 일 중 하나이며, 저희는 저희 청소년들에게 더 많이 투자하고 이들과 더 많은 것을 하기를 원합니다.

인쇄되어 전 세계적으로 무료로 수천 부 배포되는 시온으로부터의 가르침출간을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 여러분은 종이로 인쇄된 것을 우편으로 받을 수 있도록 정기구독하실 수도 있습니다. 이것도 무료입니다. 주님께서는 언제나 신실하게 저희의 필요를 공급해 주셨습니다. 그분께서는 우리에게 필요한 것에 너무 적지도 너무 많지도 않게 정확히 공급하셨습니다.

하모찌 식료품 배급 프로그램은 예루살렘 시에서 보내온 대부분 새 희망자들과 함께 다시 시작됩니다. 저희 목표는 단순히 예루살렘의 빈궁한 자들을 축복하여 다자녀와 노인 가족이 있는 이 가족들과 싱글맘들과 다른 유대인 및 아랍인 가족들이 신선하고 품질이 좋고 건강한 식품을 먹을 수 있게 해 주는 것입니다. 저희가 이 중요하고 순전히 인도주의적인 봉사를 할 수 있으려면 여러분의 기도와 도움이 필요합니다. 저희는 로마서 15:24-27의 바울의 가르침을 따르고 있습니다.

네티비야와 네티비야 리더십을 위해 기도해 주시고 이곳 이스라엘과 전 세계적으로 큰 축복이 되고 있는 네티비야 사역에 동역자가 되어 참여할 수 있는 방법을 찾아보시기 바랍니다. 네티비야 성경교육사역에서 하고 있는 주님의 일을 위해 기도하며 동역하고 재정적으로 기여할 방법을 찾아보시기 바랍니다.

유다와 저는 매주, 때로는 매일, 줌과 유튜브네티비야 페이스북에서 말씀을 가르칩니다. 이 강의들이 하나님의 나라를 위해 열매를 맺도록 기도해 주시기 바랍니다. 아주 괜찮은 강의를 즐겨 시청하시고 하나님의 말씀에서 배우시기 바랍니다. 모두 무료입니다!

예루살렘의 아주 특별한 유치원 작은 마음들을 위해 기도해 주십시오. 이 특별한 유치원 원장은 저희 회중의 지체입니다.

귀한 리비아 슈넬 노텐 자매님을 위해 계속 기도해 주십시오. 여러분의 기도에 필립 마크 형제님을 기억해 주시기 바랍니다. 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스를 위해 기도해 주십시오. 그는 브라질의 한 귀한 자매님의 아버지입니다.

이스라엘과 네티비야 편에 섰던, 한국의 헌신된 모든 훌륭한 형제자매님들이 그들의 헌신을 다시 소생시켜 그들이 이스라엘과 네티비야에 대해 가졌던 첫사랑을 잊지 않도록 기도해 주십시오.

저희 딸 다나는 건강과 처한 상황 때문에 여러분의 기도가 많이 필요합니다. 저희 손녀 노아암은 고등학교 졸업반으로 학업을 마치려고 줌으로 공부하고 있습니다. 주님께서 노아암에게 고등학교 졸업 후 나아갈 방향과 인도하심을 주시도록 기도해 주십시오.

저희 손자 죠셉도 적합한 장학금을 받고 대학교에 입학할 수 있도록 기도가 필요합니다. 여러분의 기도 가운데 저희 아들 배리와 그의 가족 베쓰와 저희 손자 죠이를 올려드려 코로나바이러스의 어떤 접촉이나 감염으로부터 보호해주시고 면하도록 기도해 주십시오.

저는 인도에 있는 하나님의 사람들의 지도자 중 한 분인 죠 매튜로부터 온 새 기도 부탁을 추가하고자 합니다. 죠는 심각한 심장병이 있어 기도를 부탁했습니다.

여러분의 기도에 우리의 귀한 대만 목사님 티제이(T.J.) 형제님을 기억해 주시기 바랍니다.

저희는 예슈아의 제자들 중 이스라엘의 유수한 교육기관 및 대학교 학생들을 40명 넘게 후원하고 있는 저희 장학재단에 대한 감사와 찬사의 편지를 많이 받아왔습니다.

이 학생들의 감사와 경의는 이 땅의 예슈아의 차세대 제자들에게는 격려와 기운 나게 하는 소망입니다. 네티비야는 30년 넘게 이 일을 해오고 있고 온 이스라엘과 이스라엘 내 대부분의 메시아닉 회중 중에 여러 기의 학생들이 있습니다.

한 동안 저희는 아랍계 기독교인 의학생들을 후원하는 특별 기금이 있었습니다. 저희는 의학을 전공하고 있는 갈릴리 출신 아랍계 학생들을 수십 명을 후원해왔습니다. 이것은 네티비야가 오래 전에 시작한 위대한 프로그램으로, 이 장학금의 결실로 법률가, 의사, 약사, 간호사 등을 배출했습니다.

저희는 하나님께서 주신 이 이스라엘 땅에 예슈아의 차세대 제자들을 세우는 이 훌륭한 일을 계속하기 위해서 여러분의 기도와 후원이 필요합니다.

여러분의 기도에 역시 항암 투병 중인 미국 오클라호마시의 우리의 귀한 루비 리틀 자매님도 기억해 주시고, 여러분의 기도에 앨리슨 하워드 윌리암스도 추가해 주십시오.

일자리와 정서적 치유가 필요한 레이첼 자매님과 다니엘 형제님을 위해 기도해 주십시오. 여러분의 기도로 이 형제자매님들을 올려드려 주십시오: 안젤라 이스비, 데보라 아이자야, 아리에스 프랭클린 메이어스 1, 토니 블랙. 낸시와 돈과 그들의 아들 아론 훅, 라헬 데이비드 김의 아내 이진경, 유이자와 박사님, 티즈 에이치(H.), 라이언 에이치(H.), 일라나 아브라모프, 신티아 파빈의 자매(언니/동생), 다비드 스턴과 그의 가족, 100세이신 앤 웨스트를 위해 계속 기도해 주십시오. 게리와 멜라니를 위해 계속 기도해 주십시오.

예루살렘 로에 이스라엘 회중의 다음 형제자매님들을 기억해 주십시오: 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기. 일본의 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오. 요코 자매님에게 중풍이 있었기에 저희는 그녀의 회복이 신속하고 완전하도록 기도하고 있습니다.

인도 첸나이에서는 이삭 목사님을 기억해 주십시오. 이삭 목사님은 연로하신 분이신데, 중증 신장병이 있어 매주 여러 번 투석해야 합니다. 토니와 루이자 탐과 611 교회 형제자매님들과 이 큰 도시 홍콩에 하나님을 사랑하고 이스라엘을 사랑하는 다른 교회들을 기억해 주십시오. 여러분의 기도에 홍콩에 있는 코헨 가족도 기억해 주십시오.

전능하신 분의 속죄소 앞에 드려진 은혜의 말 한 마디는 이 형제자매님들에게 유리하도록 들으신 바 될 것입니다: 움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 그의 가족, 우리의 귀한 핀란드 형제자매님들 케이조와 살메, 팀 터커, 사투-마리아, 시니 투울리, 우리의 귀한 앤 미리야미 자매님과, 핀란드에서 우리의 기도가 필요한 다른 모든 형제자매님들, 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 아아론 타니, 힐렐과 그의 아내.

우리는 계속해서 저우 원리앤, 아베 가족, 토루 상, 타케오 선생님, 다이수케 선생님, 토모코 상, 유미 자매님과 친정아버지 오하라 목사님, 죠지, 인도 첸나이의 이삭 목사님을 위해 기도합니다.

란타바아라 가족과 특히 우리의 귀한 페카 형제님과 그의 온 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 페카 형제님은 파킨슨병이 많이 진전된 상태여서 주님의 치유와 힘 주심이 필요합니다.

저는 얼마 전에 브라질 리오데자이네로에서 한 자매님으로부터 기도 부탁을 받았습니다. 그녀의 아버지가 70세로 당뇨병이 있는데 코로나바이러스에도 감염되었다고 합니다. 그의 이름은 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스입니다.

여러분의 기도는 하늘에서 주님과 그분의 천사들 앞에서 여러분이 위하여 기도하는 모든 형제자매에게 유리하도록 치유에 찬성하여 투표를 하는 것으로 보시기 바랍니다. 우리 모두를 위한 은혜의 말 한 마디는 소생케 하는 영입니다. 여러분이 기도 가운데 올려드린 이들에게 유리하게 들으신 바 되도록 전능하신 분의 속죄소 앞에 여러분의 기도를 가져가십시오.

길례르미 안토니오 나탄 베케르와 그의 아내 알투사 데 올리비에라를 위해 계속 기도해 주시고, 레이첼과 다니엘 웹스터와 리제트 낸시, 브라질 리오데자이네로의 호세 까를로스도 추가해 주십시오.

이스라엘에도 중국에도 우리 형제자매님들이 있는데요, 저는 여러분께 그들의 안전과 보호를 위해 기도해 주시기를 부탁드립니다: 데보라 루스, 리디아, 시마, 로렐 에스(S.), 나오미, 오르나, 다비드 에스(S.), 다니엘, 달리아 디(D.), 아일라, 힐렐, 엘하난, 토니, 송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님, 마이클 크네즈빅, 이스마엘 알베스, 아셰르 가브리엘, (M.) 아후바. 몇 주 전에 아내를 잃은 90대가 훌쩍 넘으신 한 귀한 형제님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그분의 성함은 도브 에이치(H.)입니다. 여러분의 기도에 예루살렘의 저희 회중에 출석하는 귀한 한 자매님을 기억해 주시기 바랍니다. 그녀의 이름은 하닷사인데요, 얼마 전에 암 수술을 받았습니다. 하닷사를 위해 몸이 암으로부터 완전히 회복되어 쾌차하도록 기도해 주십시오.

이스라엘을 위해 기도해 주십시오. 저희는 예루살렘과 텔-아비브와 나라 전역 여러 도시 거리에서 끔찍한 폭동과 폭력을 겪고 있습니다. 이 폭동은 이스라엘의 많은 인구가 코로나바이러스 팬데믹과 관련하여 정부가 뭘 하고 있는 것인지 모르겠다고 하여 발생되었습니다.

저는 네게브 광야에서 살고 있는 귀한 예후다 호크만 형제님을 위한 새로운 기도를 부탁드리고 싶습니다. 예후다는 일주일에 여러 번 투석을 받아야합니다.

예루살렘에 있는 저희 회중 중에서 다음 형제자매님을 위해 저희와 함께 기도해 주시기를 부탁드립니다: 개리, 멜라니, 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 갓난아기.

귀한 친구들인 랍비 솔트와 그의 가족과, 랍비 핫셀블래드를 위해서도 기도해 주십시오. 이들은 둘 다 연로하시고 보호와 축복이 필요합니다.

저는 여러분께 네티비야 성경교육사역 후원에 있어 여러분의 역할에 대해 기도해 주시기를 부탁드리고 싶습니다.

저희가 이스라엘에서 미국 텍사스주 아빌레네의 치유의 집 사역과 동역하여 시작하는 새 프로젝트를 위해 기도해 주십시오.

저희 두 손주를 위해 기도해 주시기 바랍니다. 이들은 몇 주 있으면 둘 다 고등학교를 졸업합니다. 둘 다 그들 인생에 중요한 변화를 앞두고 있습니다. 저희 손녀 노암도 51일에 18살 생일입니다. 노암에게는 아주 대단한 날입니다. 그녀는 고등학교에서 해방되고 다른 의무에서도 해방되어 그녀 인생에 그녀 스스로 결정하고 선택하는 특권을 누리게 됩니다. 인생의 중요한 교차로에 서 있는 노암을 위해 주님께서 노암에게 복 주시어 그녀 인생에 무엇이 선하고 옳고 거룩한지 분명한 방향과 인도하심을 주시도록 기도해 주십시오.

저희 두 손주 노암과 죠셉 둘 다 아주 재능이 많고 착한 학생들입니다. 둘 다 “A” 학생이며 뛰어난 젊은이들이지만 둘 다 인생을 위해 선하고 똑똑하고 바른 선택을 하기 위해 하나님의 보호와 인도가 필요합니다.

제가 열여덟 살이었을 때 메시아를 믿는 믿음 때문에 집에서 쫓겨났을 때, 저는 제 편이 아무도 없었고 저를 인도해 줄 사람이 아무도 없었습니다. 주님의 도우시는 이끄심과 인도만이 저에게 유일한 인도함이었습니다. 저는 제 인생에 있어온 주님의 선하심과 지도로 인해 주님을 찬양합니다.

저는 죠셉과 노암 둘 다 그들의 미래에 그런 하나님의 힘과 비전을 갖고 오직 의롭고 선한 선택을 이스라엘의 전능하신 하나님과 우리 주 예슈아로부터 선물로 받도록 기도합니다.
 


저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다. 하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다! 우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

네티비야 성경교육사역 페이스북으로 가셔서 훌륭한 강의를 시청해보시기 바랍니다.

이스라엘의 주 하나님과, 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주님이신 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

요셉 슐람
netivyah.org

 

=======================================================

 

Netivyah Bible Instruction Ministry
The Jerusalem Prayer List July 22, 2021
by Joseph Shulam


This Shabbat we are starting seven weeks in which the Shabbat reading is special. This is the first Shabbat of the seven weeks before the High Holidays.

This Shabbat of July 24, 2021 is called Shabbat Nachamu, the Shabbat of Comfort Ye My People. The reason for this name is that the reading from the Haftarah (the prophets) is from Isaiah 40:1-26. We are also reading from the Torah from Deuteronomy 3:23 to 7:11.

The name of this Torah portion in Hebrew is Va’etchanan, “and I begged”. Moses is begging the Lord to allow him to cross the Jordan River into the promised landFrom the New Testament we read this Sabbath from Mark 8:23-28.

We are entering a very solemn period of contemplation in our lives in which we measure ourselves against the standards that the Lord has set before us His instructions in the Torah and the prophets and the writings, and the apostolic writings.

The beginning of the Torah reading starts with the words of Moses:

“Then I pleaded with the Lord at that time, saying: ‘O Lord God, You have begun to show Your servant Your greatness and Your mighty hand, for what god is there in heaven or on earth who can do anything like Your works and Your mighty deeds? I pray, let me cross over and see the good land beyond the Jordan, those pleasant mountains, and Lebanon.’” Deuteronomy 3:2325 [NKJV]

These are the words of Moses begging God for a small favor: “let me cross the Jordan River.” We all remember the revelation of God to Moses after Moses argued with the Lord and said that he would not lead the people of Israel unless the Lord Himself went along with the people of Israel.

In Exodus 34:6, Lord showed Moses His back side and revealed His nature to Moses in person:

“And the Lord passed before him and proclaimed, ‘The Lord, the Lord God, merciful and gracious, longsuffering, and abounding in goodness and truth’” Exodus 34:6 [NKJV]

This same God, the Lord Himself that has on his name plate, the Lord, the Lord God, merciful and gracious, longsuffering, and abounding in goodness and truth,” now is refusing to allow Moses, the same Moses that stood before the burning bush on Mount Sinai and spoke to God. The same Moses who told Pharaoh, “let my people go!” The same Moses whom God said about him:

“Now the man Moses was very humble, more than all men who were on the face of the earth.” Numbers 12:3 [NKJV]

This is what intrigued me most in this Shabbat’s reading of the Torah. God refusing Moses the small favor that Moses begged for, a seemingly insignificant favor for such a great servant of God, like Moses.

What is it for God to allow the great leader that gave up the position of Prince of Egypt, to join and save his people, the people of Israel, and to bring them from slavery into freedom. Why does God have such a stubborn attitude and not bend a little for Moses and just allow him to cross the Jordan and step into the promised Land?

In my opinion it is important for our understanding of God. Yes, we know that “God is love.” We also know that God is merciful and gracious and full of loving kindness. We also know that:

“For God so loved the world that He gave His only begotten Son, that whoever believes in Him should not perish but have everlasting life. For God did not send His Son into the world to condemn the world, but that the world through Him might be saved.” John 3:16,17 [NKJV]

With all this in mind the question still lingers why did the Almighty refuse Moses this small favor and essentially Moses dies outside of the borders of the promised land, he dies across the Jordan River. He does not even receive a proper burial and no one knows his tomb.

Here is my idea why God is seemingly so hard on Moses: God has promised Israel that those who sinned against Him in the wilderness will not enter into His rest:

“For forty years I was grieved with that generation, And said, ‘It is a people who go astray in their hearts, And they do not know My ways.’ So I swore in My wrath, ‘they shall not enter My rest.’” Psalm 95:10,11 [NKJV]

We see that the generation that left Egypt and experienced the crossing of the Red Sea on dry land is not entering the land of promise. The question that needs to be asked is this: Is God being cruel toward Moses or doing Moses a big favor?

Here is why I think that God was being wise and kind to Moses:

First, every leader needs to know when it is time to step down and allow the young leaders to take responsibility without interference. God had instructed Moses to pass the baton to Joshua the son of Nun. Moses did it right and Joshua accepted the challenge.

Second, Moses had sinned and ignored God’s instruction and allowed his emotions and anger to be the best of him and in place of talking to the rock he struck the rock. This does not seem a big sin, but under the circumstances we see that the Lord took it very seriously especially because of Moses’ issue with his speech.

Did Moses in his old age again lose his confidence in his ability to speak? Not sure, but it is clear that God who knew well the limitation of speaking that Moses had, still commanded him to speak to the rock. The mistake of Moses was not banging the rock with his staff, it was returning in his old age to being the old Moses that lost his temper and killed the Egyptian (Exodus 2). It was a consequential act that sent Moses to the school of hard knocks for 40 years as a shepherd of Jethro’s flocks in the wilderness of Sinai.

The other thing that happened on that occasion is that Moses took credit for bringing the water from the rock for the people to drink. This was a much more serious issue that gave the Lord the final decision, that in spite of all of the greatness and humility and leadership of Moses, it was time to pass the leadership to the younger and more dynamic leadership of Joshua the son of Nun. Joshua was already a seasoned leader and it was not someone who was new or strange to the people of Israel.

Third, allowing Moses to cross the Jordan with the children of Israel would be a sign to the people that Moses was not really comfortable and fully trusting in the new leadership of Joshua and the other men like Caleb. These men had proven their faithfulness to God and their faith and trust in the Lord’s leadership of this nation of slaves that was ready to enter into the fulfillment of the Lord’s promises to Abraham, Isaac, and Jacob.

Finally, Moses ought to have expressed his gratitude to God for his being allowed to go to the top of Mount Pisga, Nebo, and see the land of promise.

In our Torah portion it seems like Moses is still upset that God didn’t allow him to cross the Jordan. He also blames the nation of Israel for this refusal of the Lord to allow him to cross.

I don’t hold the attitude of Moses in this Torah portion against him. On the contrary, I hold his sorrow and mild anger against the Lord and the people as being one of the wonderful and divine revelations that added to the greatness and humanity of this great man of God, Moses!

He was not a perfect man. He was 100% human with all of his human greatnesses and also with all of his human weaknesses. How wonderful that the Lord can use normal human beings and make them great leaders and great humble servants of the Lord and of His people.

Just imagine what would happen to a pastor or a rabbi that was 40 days and nights in the presence of God Almighty on top of Mount Sinai. Just imagine a pastor who saved his congregation from a sure death at the hands of the enemy.

The normal pastor would be puffed up like a 100-pound turkey and think that he deserves service and a bigger salary and a new fancy car and people’s praise and even worship. I know pastors who have done very little for their people, but they are great motivational speakers, and speak without a stutter, who have become millionaires and have greater demands for perks than Queen Victoria.

Not Moses. He did understand his place in God’s array of servants, and although he was raised for his first 40 years as the prince of Egypt, he remained humble, but with a little normal human bitterness when the Lord told him, “No Moses you are not going to cross the Jordan River and enter the land of promise.”

I am also happy that no one knows the grave of Moses! It was a grand and divine scheme of the Creator Himself to keep the grave of Moses hidden and a secret.

You can imagine what would happen if the children of Israel knew where Moses was buried! There would be shrines and monuments and places of worship and museums built in honor of Moses. No, God did the wise thing and didn’t destroy the humanity and humility of Moses, and kept it even after his death.

There are so many great lessons that we can all learn from Moses and his relationship to the Almighty God of Israel, the Creator of Heaven and Earth. Keep reading the Torah!


Marcia’s mother, June Saunders has passed on to be with the Lord. Normally I don’t use this kind of language for important people who have died. For Marcia’s mother who died at the age of 91 years old after a long battle with lung cancer, I use this language because I have followed her attitude and faith in dealing with this terrible illness and have seen her faith in God and the trust in His promises and the strength of conviction in the resurrection from the dead, the judgement day, and eternal life.

May June Saunders blessed memory be a source of inspiration and example of a person who stood on the promises of the Lord even to the very last breath of her life here on Earth. Please pray for Marcia my dear wife and for her family, brothers, sisters-in-law and their children.

I have some new prayer requests from brothers and sisters. Our dear friend Mahmud’s sister Gouzlan is very sick and I ask you to pray for Gouzlan and also for Maria Mahmud’s daughter who is getting married in Bulgaria in a few weeks.

Also I have been asked to add the mother of Rebekka our dear sister in our prayers. Pray for Livia Schnell Nothen and for Guilherme Antonio Nothen Becker. Guilherme is in serious health condition. We are also praying for Artuza de Oliveira a dear sister in Brazil.

Our dear brother Merv who is now living in Canada after more than 30 years of living in Jerusalem and being a member of our congregation. Merv was taken to the hospital with suspicion of heart issues, but praise the Lord, Merv is back home and his problem is not with the heart but other issues that are painful but not as serious as heart issues. Still keep Merv and Merla in your prayers!

Please pray for Israel and pray for the new government to have enough courage and wisdom to know how to apply everything that is good and holy and righteous for us in Israel and for our Arab neighbors.

Our dear brother and leader of the Sar-El congregation in Curitiba, Brazil, is in the hospital with COVID-19 and needs our prayers! He has improved some but needs to overcome and be restored to his health and to the leadership of the congregation and his family.

Pray and support Netivyah during these very hard times, for opportunities to do good and to bless and feed and support the population of Israel, those in need whose number has increased by many percentage points during these difficult days in Israel.

Thank you, dear brothers, for praying for our dear sister Rita Sassai in Brazil. The Lord heard our prayers and our dear sister Rita is out of the hospital and at home.

Sarit our dear sister is out of the hospital and in a convalescent home for a few weeks.

We have many dear brothers and sisters in both India and Brazil who are still very much in serious trouble with the coronavirus situation and need our prayers. We need to continue to pray for India and Brazil and especially for our dear brothers and sisters in these two countries.

I received a special prayer request from our dear brother Isaac in Chennai, India. Brother Isaac asked us to pray especially for sister Sheela Stephen. Sister Sheela’s lungs are in serious need of oxygen and right now oxygen is hard to find for coronavirus patients.

The pandemic of the coronavirus is raising its head again in Israel and around the world with the mutation that came from India. Although Israel is in better shape than most of the world, please pray for the whole world and also mention Israel and your own country in your prayers.

Keep praying for the Rosenfeld family, the young and the old.

Please pray for a dear brother, Malcolm Thomas King from the UK.

Please consider helping Netivyah to continue caring and feeding the poor of Jerusalem and blessing the people of this city that need help to feed their children and families.

We pray for the Lord to provide a young leader for our youth. Our youth ministry is one of our pride and joys, and we want to invest more and do more with our youth.

Please pray for the Teaching from Zion publication that has been printed and distributed by the thousands around the world free of charge. You can also subscribe to receive the Teaching from Zion Magazine by mail, a hard copy. This too is free of charge. The Lord has always been faithful to supply our needs. He has also been precise and provided what we need, not too little and not too much.

The Hamotzi food program is restarting with mostly new candidates provided by the city of Jerusalem. Our goal is to simply bless the needy of Jerusalem and make sure that those families with many children and old people, and single mothers, and others, both Jews and a few Arab families, have something fresh and good and healthy to eat. We need your prayers and your help to make this important purely humanitarian service possible. We are following the instruction of Paul in Romans 15:24-27.

Please pray for Netivyah and for the Netivyah leadership and find ways to partner and participate in the great blessing that the ministry of Netivyah is here in Israel and also around the world. Please pray and seek ways to partner and contribute financially for the Lord’s work in Netivyah Bible Instruction Ministry.

Both Yehuda and I continue to teach on Zoom and on YouTube and on the Netivyah Facebook every week and sometimes every day. Please pray for these teachings to bear fruit for the Kingdom of God. Enjoy the very fine teaching and enjoy learning from God’s Word. It is all free of charge!

Please continue to pray for a very special kindergarten in Jerusalem “Little Hearts.” The director of this special kindergarten is one of our own from the congregation.

Keep praying for a dear sister, Livia Schnell Nothen. Please keep brother Philip Marc in your prayers. Pray for Paulo C. Pereira Braga Dias. He is the father of a dear sister in Brazil.

Pray for all those wonderful, dedicated brothers and sisters in Korea who stood with Israel and with Netivyah to revive and to not forget their first love for Israel and for Netivyah.

Danah our daughter, needs much prayer for her health and her situation. Our granddaughter Noam is a senior in high school and working with Zoom to finish her high school. Pray for the Lord to give Noam guidance and direction for graduation from high school.

Our grandson Joseph also needs prayer to be able to get into college with proper scholarships. Please lift Barry our son and his family, Beth, and Joey our grandson to be protected and spared any contact and infection of the coronavirus.

I am adding a new prayer request from a leader of God’s people in India, Joy Mathew. Joy has a serious heart condition and has asked for prayer.

Please keep in your prayers our dear brother Pastor TJ in Taiwan.

We have received many letters of gratitude and praise for our scholarship fund through which we support more than 40 Israeli disciples of Yeshua who are students in Israel’s fine academic institutions and universities.

The gratitude and appreciation of these students is such an encouragement and refreshing hope for the future generation of Jewish Disciples of Yeshua in this land. Netivyah has been doing this for longer than 30 years and we have generations of students from all of Israel and from most of the Messianic congregations in Israel.

For a season we had a special fund to support Arab Christian medical students and we have supported dozens of Arab Christians from the Galilee with their medical school studies. It is a great program that Netivyah started many years ago and the fruit of these scholarships has produced lawyers and doctors and pharmacists, nurses

We need your prayers and your support to be able to continue this wonderful work of creating the next generation of disciples of Yeshua in this God-given land of Israel.

Keep Ruby Little in your prayers, our dear sister from Oklahoma City, who is also battling against cancer and add to your prayers Allison Howard Williams.

Pray for Rachael and Daniel, a brother and sister who need jobs and emotional healing. Lift these brothers and sisters in your prayers: Angela Isby, Deborah Isaiah, Aries Franklin Mayers Sr., and Tony Black. Keep praying for Nancy, Don and their son Aaron Hook, Rachel David, Kim’s wife Jingyung Lee, Dr. Yuizawa, Tiz H., Lion H., Ilana Abramov, Cynthia Parveen’s sister, David Stern and his family, Anne West who is now 100 years old. Keep praying for Gary, and Melanie.

Remember the following brothers and sisters from the Roeh Israel Congregation in Jerusalem; Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Jonathan B. and his wife Aviva and their baby. Pray for Sister Yoko Nagumo in Japan. Sister Yoko had a stroke, and we pray that her recovery will be quick and complete.

From Chennai, India, please remember Pastor Isaac. Pastor Isaac is an older man with severe kidney problems and has to have dialysis several times per week. Remember Tony and Louisa Tam, and our brothers and sisters at the 611 Church, and the other churches who love God and love Israel in that great city. Remember in your prayers the Cohen family in Hong Kong.

Just a word of grace before the mercy seat of the Almighty will be heard in favor of these brothers and Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid and his family, Keijo and Salme our dear brothers in Finland, Tim Tucker, Satu-Maria, Sinni Tuuli, Anne Mirjami our dear sister and all our other brothers and sisters in Finland who need our prayers, Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, and Aaron Tani, and Hillel and his wife.

We continue to pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru San, Takeo Sensei, Daisuke Sensei, Tomoko San, Yumi and her father Pastor Ohara, George, and Pastor Isaac in Chennai, India.

Please pray for the Rantavaara family and especially for Pekka our dear brother and for his whole family. Pekka is in advanced stages of Parkinson and needs the Lord’s healing and strength.

I have just received a prayer request from a dear sister from Rio de Janeiro, Brazil. Her father who is 70 years old and diabetic has contracted the COVID-19 virus. His name is Paulo C. Pereira Braga Dias.

Please see your prayer as casting a vote for healing before the Lord and His angels in Heaven in favor of every brother and sister that you are praying for. Just a word of grace for all of us is a refreshing spirit. Take your prayers before the mercy seat of the Almighty to be heard in favor of those that you are lifting in prayer.

Keep praying for Guilherme Antonio Nathan Becker and his wife Artuza de Oliviera, also add Rachael and Daniel Webster and Lizette Nancy, and Jose Carlos from Rio de Janeiro, Brazil.

We have brothers and sisters in Israel and in China and I ask you to pray for their safety and protection: Deborah Ruth, Lydia, Sima, Laurel S., Naomi, Orna, David S., Daniel, Dalia D., Ayla, Hillel, Elhanan, Tony, Dr. Song, and his wife Sister Harriet Kim, Michael Knezevich, Ismael Alves, Asher Gabriel, M. Ahuva. Please pray for a dear brother who is well into his 90’s and lost his wife a couple of weeks ago. His name is Dov H. Please keep in your prayers a dear sister who attends our congregation in Jerusalem. Her name is Hadassah and she just had cancer surgery. Pray for Hadassah for a full recovery and remission from any cancer in her body.

Pray for Israel. We are going through terrible riots and violence in the streets of Jerusalem and Tel-Aviv and other places around the country. These riots are motivated by the fact that much of the populace of Israel does not understand what the government is doing in relationship to the coronavirus pandemic.

I would like a new prayer request for a dear brother Yehuda Hochman who lives in the Negev Desert. Yehuda has to receive Dialysis treatment several times per week.

From our congregation in Jerusalem, we ask you to join us in prayer for the following dear brothers and sisters: Gary, Melanie, Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Jonathan B. and his wife Aviva and their new baby.

Pray for some dear friends, Rabbi Salt, and his family and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

I would like to ask you to pray about your part in supporting Netivyah Bible Instruction Ministry.

Please pray for a new project that we are starting in Israel in partnership with the Houses for Healing ministry from Abilene, Texas.

Please pray for our two grandchildren. They are both graduating in a few weeks from high school. They are both facing this important change in their lives. Noam our granddaughter also had her 18th birthday on May 1st. This was a very big day for Noam. She is free from high school and also from other obligations and is privileged to make her own decisions and choices in life. Pray for Noam on this major crossroad of life for her and ask the Lord to bless Noam and to give her clear direction and guidance for what is good and right and holy in her life.

Both Noam and Joseph, our two grandchildren, are extremely talented and good students. Both are “A” students and excellent young people, but both need divine protection and guidance to make good and smart and right choices for life.

When I was 18 years old and cut off from my family because of my faith in the Messiah, I had no one on my side and no one to guide me. The Lord’s providential leading and guidance was the only guide that I had. I praise the Lord for His goodness and direction in my life.

I pray that both Joseph and Noam will have such divine strength and vision for their own future that only right and good choices will be their gift from the Almighty God of Israel and Yeshua our Lord.
 


I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children. Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish! Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

Please go to the Facebook of Netivyah Bible Instruction Ministry and see and hear wonderful teachings.

May the Lord God of Israel and the grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

Joseph Shulam
netivyah.org

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤