이스라엘 소식

이스라엘에서 온 새로운 소식을 알려드립니다

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2023.06.302023-07-01 22:59
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

네티비야 성경교육사역
예루살렘 기도 목록 2023630
요셉 슐람


우리는 그의 치욕을 짊어지고 있는가?

이번 주에 우리는 두 개의 토라 포션을 읽습니다. 두 토라 포션은 후캍발랔인데요, 각각 민수기 19:1~22:1와 민수기 22:2~25:9입니다. 토파 포션 후캍에 보통 함께 읽는 선지서는 사사기 11:1-33이고, “발랔에 함께 읽는 선지서는 미가 5:7~6:8입니다. 토파 포션 후캍에 신약성경에서 읽는 말씀은 요한복음 3:1021이고, “발랔에는 요한계시록 2:12-23입니다.

여러분은 지금 완전히 혼란스러울지도 모르겠습니다. 그렇습니다, 이스라엘 땅에서 읽는 말씀은 디아스포라(전 세계)에서 읽는 말씀과 다릅니다. 가끔 디아스포라, 즉 이스라엘 밖에서 토라 포션을 두 개 읽을 때가 있는데요, 바로 이번 안식일 202371일에 그렇습니다. 이스라엘에서는 토라 포션 후캍”, 민수기 19:1~22:1, 선지서에서는 사사기 11:1-33, 신약성경에서는 요한복음 3:10-21만 읽습니다.

제가 뭐라고 할 수 있을까요, “친환경적이 되는 것은 쉽지 않습니다!” 이스라엘 땅과 그 외 세계에서 읽는 토라 읽기 일정에는 차이가 있습니다. 아랍권과 스페인권 유대인(스파라드 유대인)이 읽는 말씀과 이디쉬(동유럽 언어와 섞인 독일어)권 유대인이 읽는 말씀에도 차이가 있습니다. 그래서 친환경적이 되는 것은 쉽지 않다!”는 말은 맞는 말입니다.

이제 법의 율례로 번역된 토라 포션 후캍본문으로 갑니다. 이것은 헌법으로도 번역될 수 있습니다.

이 토라 포션은 매우 흥미로운데요, 왜냐하면 붉은 암송아지라고 불리는 것으로 시작되기 때문입니다. 이것은 붉은 (남자나 여자의 붉은 머리칼 같이) 암소입니다. 토라에서 이 독특한 가르침이 매우 흥미로운 이유는 성전(광야에서는 성막) 밖에서 드려지는 유일한 제사이기 때문입니다.

사실 이것은 광야에서 이스라엘 온 진영 밖에서 드려졌고, 아무도 이 제물의 어느 부분도 먹지 않는 제사였습니다. 이 제물은 통째로 재가 될 때까지 태워서 그 재만 여러 모양으로, 문둥병자의 정결케 함과 간음으로 참소당한 여인의 정결케 함에 사용되었습니다(민수기 5:11-30 참조).

붉은 암송아지의 재가 없이는 의례적으로 부정함과 의료적 부정함에서 정결해질 수 없었습니다. 이스라엘에는 진영 밖에서 드려진 이 제물이 반드시 있어야 했습니다. 지금 전 세계 모든 유대인에게는 이런 종류의 제사도, 성전도, 코셔 제사장직도 없기에, “붉은 암송아지의 재도 없습니다!

신약성경 히브리서 13:10-16에 이렇게 기록되어 있는 것이 흥미롭습니다.

우리에게 제단이 있는데 장막에서 섬기는 자들은 그 제단에서 먹을 권한이 없나니 11 이는 죄를 위한 짐승의 피는 대제사장이 가지고 성소에 들어가고 그 육체는 영문 밖에서 불사름이라 12 그러므로 예수도 자기 피로써 백성을 거룩하게 하려고 성문 밖에서 고난을 받으셨느니라 13 그런즉 우리도 그의 치욕을 짊어지고 영문 밖으로 그에게 나아가자 14 우리가 여기에는 영구한 도성이 없으므로 장차 올 것을 찾나니 15 그러므로 우리는 예수로 말미암아 항상 찬송의 제사를 하나님께 드리자 이는 그 이름을 증언하는 입술의 열매니라 16 오직 선을 행함과 서로 나누어 주기를 잊지 말라 하나님은 이같은 제사를 기뻐하시느니라

히브리서 저자가 말하고 있는 이 제사가 진영 밖에서 드려졌다는 점을 주목하시기 바랍니다. 제사장들이 이 제물을 먹을 수 없었다는 점과, 이 제물의 피를 죄 속함을 위해 성전 안으로 가져왔다는 점을 주목하십시오.

이 저자는 대제사장의 죄나, 개인의 죄에 대해서가 아니라 성전에서 섬기는 이들의 집단적 죄에 대해 말하고 있는 것입니다.

민수기 19장 본문을 읽고 나면 히브리서 저자(그 자신이 틀림없이 유대 광야에서 살았을)가 이번 안식일 토라 포션 후캍에 나오는 붉은 암송아지 제사가 희생제물이 되신 예슈아(예수)에게 적용되고 이루어졌다고 하는 점이 매우 흥미롭습니다.

자기 피로써 백성을 거룩하게 하려고 성문 밖에서 고난을 받으셨느니라

이 상황의 결론은 예슈아께서 실제로 궁극적으로 진영 밖 붉은 암송아지 제물이었고, 우리 예슈아의 제자들은 기꺼이 예슈아와 함께 진영 밖으로 나가 그의 치욕을 짊어져야 한다는 것입니다.

이것은 우리 랍비, 구주, 하나님의 아들, 육신을 입으신 하나님의 말씀, 친히 살아있는 토라이신 예슈아의 제자들인 우리를 부르신 성령님의 아주 중요한 가르침입니다. 세상적 교회는 더 이상 기꺼이 그의 치욕을 짊어지거나 세상의 박해나 배척을 당하고자 하지 않습니다.

오늘날 세상적 교회는 콘서트에 있는 것 같이 되고 싶어 하고, 세상과 합의를 이루려 하고, 세상의 부를 상속하고 그 안에서 뒹굴고 싶어 합니다. 오늘날 세상적 교회는 진영 밖에 있고 싶어 하지 않고 세상을 십자가 고난과 희생과는 멀리 이끌어 가고 싶어 합니다. “십자가를 지고 예슈아를 따라가고 싶어 하지 않습니다.

히브리서 본문입니다. 저는 해당 본문을 다시 반복하면서 전 세계 메시아의 몸의 모든 지도자들과 교사들이 우리 주와 사도들이 우리에게 행하며 살라고 명한 대로 살며 행하며 실천하는 예슈아의 제자들에 대한 배척과 박해와 소외와 절교를 각오할 것을 촉구합니다.

그런즉 우리도 그의 치욕을 짊어지고 영문 밖으로 그에게 나아가자 14 우리가 여기에는 영구한 도성이 없으므로 장차 올 것을 찾나니 15 그러므로 우리는 예수로 말미암아 항상 찬송의 제사를 하나님께 드리자 이는 그 이름을 증언하는 입술의 열매니라” (히브리서 13:13-15)

1960년대와 1970년대와 1980년대 예슈아의 제자로 이스라엘에 살았던 저희는 예슈아의 치욕을 짊어진다는 것이 신체적으로, 정서적으로, 때로는 몇 달 동안 매일, 진짜로 어떤 것인지 잘 압니다. 다음은 예슈아를 따르며 진영 밖에서 그분의 치욕을 짊어지는 일부로, 제 아내 마르시아와 제 온 가족이 겪었어야 했던 일들입니다.

짧게 열거해 보겠습니다:

오전 10시 문을 두드리는 소리가 있었습니다. 젊은 두 정통유대교 남자들이 그들의 손에 큰 갈색 종이가방 두 개를 들고 서 있었습니다. 제가 문을 열자 그들이 그 종이가방 안에 있던 것을 집 안으로 던졌습니다. 아이들은 자고 있었습니다. 흰색과 검정색과 갈색의 실험실 쥐들이 저희 아파트 안에서 사방으로 뛰어다녔습니다. 쥐를 정말 무서워하는 저희 어머니와 마르시아와 전날 밤 저희 집에 손님으로 왔던 살림 무나예르가 그 쥐들을 잡아 욕조에 던져넣기 시작했습니다. (욕조 안에는 물이 없었습니다.)

39마리를 잡아 담은 후, 살림 무나예르와 저는 그 쥐들을 예루살렘 경찰서로 가져갔습니다. 이미 자정이 넘은 때였습니다. 저희는 야간 근무 중이던 경찰관 책상에 그 쥐를 담은 가방을 내려놓았습니다. 그의 이름은 미키 레비였습니다. 최근 그는 예루살렘 크네셋(의회) 대변인을 역임했습니다. 경찰관 미키 레비는 그것들을 여기서 가지고 나가세요!” 소리 지르기 시작했습니다.

이 사건은 세 달 넘게 밤낮 계속된 박해, 재산 피해, 저를 죽여 토막을 내겠다는 위협, 허위 신고 등의 서막이었습니다. 이 박해에 대한 마르시아의 대답은 좋아, 내 남편은 이제 천국에 가니 너희는 영원히 지옥에 갈거야!”였습니다.

이 상황은 미국 테네시주 상원의원 하워드 베이커의 보좌관이었던 마이크 아담스가 이 뉴스를 미국 대통령에게 알리고 나서야 멈췄습니다. 미국 대통령이 이스라엘 대사에게 전화를 하고, 그 대사가 예루살렘에 전화를 하자, 곧 모욕과 박해가 그쳤습니다.

저는 20세기에 예슈아의 치욕을 짊어진다는 것이 어떤 것인지의 한 예로 이 일들을 여러분에게 나누는 것입니다. 저는 저를 살해하려던 세 번의 시도가 있었던 것도 나눌 수 있을 것 같습니다. 수류탄 사건, 제 집에서 차를 타고 가파른 언덕을 내려가는 동안 죽게 하려고 제 차를 만진 사건, 폭행 등이었습니다.

친애하는 형제님들, 제 요점은 히브리서 저자가 1세기에 쓴 것이 이론이 아니라는 것입니다. 그것은 실제입니다. 지금도 예루살렘에서 바로 얼마 전 628일 오후에 기독교인들이 돌을 맞고 그들의 집이 파손되는 피해를 입은 사건이 이스라엘 텔레비전에 방송되었습니다. 지난 주에는 가톨릭 신부들이 올드시티 거리에서 폭행을 당했습니다. 그렇습니다, 친애하는 형제님들, 21세기에도 예루살렘뿐 아니라 전 세계에서 예슈아의 신실한 제자들이 예슈아의 치욕을 당하고 있습니다.

친애하는 형제자매님들, 여러분의 믿음 때문에 그 어떤 치욕도 짊어지지 않으며 자유롭게 사는 여러분은 다음과 같은 가능성 중 하나를 생각하셔야 합니다:

1) 여러분은 거룩하고 민주적인 기독교 공동체에 살고 있는 것입니다.

2) 여러분은 사실은 예슈아를 따르고 있지는 않으며, 세상의 일부로 살아가면서 여러분이 위협적이지 않기 때문에, 여러분이 교회에 가면서 예슈아의 제자라고 주장하지만 여러분의 삶과 행동이 전혀 세상에 위협이 되거나 비판적이지 않기 때문에 세상이 여러분을 좋아하고 여러분을 토닥이고 있는 것입니다.

3) 여러분은 사실 이름만 기독교인으로 여러분의 삶을 예슈아께 드린 적도, 하나님의 나라를 위해 드린 적도 없는 것입니다. 여러분은 명목상 기독교인일 뿐입니다.

어쩌면 핀란드나 스칸디나비아 같이 여러분의 세금 중 일부가 교회에 가고 가끔 교회에도 갈지도 모릅니다. 이 중 몇 가지가 여러분에게 해당된다면, 회개의 문은 언제나 열려 있고 여러분이 예슈아(예수)를 진지하게 받아들이고 헌신하여 마음을 바꾸어 예슈아(예수)를 여러분의 주와 구주로 삼고 그분을 섬기기 시작하며, 기꺼이 성문 밖으로 예슈아의 치욕을 짊어져 어둠 속에 빛을 비추는 회중 전등 같이 두드러지고자 하더라도 결코 늦지 않습니다.

이번 안식일에 이스라엘 밖에서 읽는 두 번째 토라 포션은 발랔이라고 하는 토라 포션입니다. 이 토라 포션은 이스라엘을 저주하여 모압과 이스라엘의 다른 적들이 유리한 위치에 두어 이스라엘을 이겨 이스라엘이 약속의 땅으로 들어오지 못하도록 막으려고 메소포타미아 주술가를 고용했던 모압왕의 이름을 따른 포션입니다.

발랔포션은 민수기 22:2~25:9입니다. 이야기 전체가 흥미롭지만, 가장 흥미로운 것은 발람의 나귀입니다. 발락은 모압왕으로, 주술가 발람에게 와서 이스라엘에 저주를 내려 이스라엘이 저주받아 하나님께서 그들을 버려서 그의 땅에 들어와 지나가지 못하게 하도록 그를 초청합니다.

발락왕은 발람에게 기꺼이 금으로 값을 쳐주려 하고, 발람은 그가 오직 하나님께서 말씀하시는 것만 듣고 행하겠노라 주장합니다. 그런데 발람의 욕심이 그를 이겨 그는 두 세계의 좋은 것을 원합니다. 발람은 그가 이스라엘을 저주하면 발락이 약속한 금도 갖고 싶고, 동시에 하나님께서 그에게 명하신 것을 듣고 행하고도 싶습니다.

토라 포션 발랔이 흥미로운 이유는 국제적으로 유명한 주술가 발람에게 이스라엘을 저주할 수 있는 능력이 있었기 때문입니다. 모압왕 발락은 발람에게 금과 부를 제안하고, 발람은 발락이 제안하는 금과 부를 받고 싶습니다. 그는 세상의 부와 인정과 세상이 그에게 줄 수 있는 것 사이의 적정선을 원합니다. 그런데 동시에 발람은 이렇게 말합니다:

발람이 발락의 신하들에게 대답하여 이르되 발락이 그 집에 가득한 은금을 내게 줄지라도 내가 능히 여호와 내 하나님의 말씀을 어겨 덜하거나 더하지 못하겠노라 19 그런즉 이제 너희도 이 밤에 여기서 유숙하라 여호와께서 내게 무슨 말씀을 더하실는지 알아보리라” (민수기 22:18-19)

발람은 세상의 부와 정치적 갈채를 원하지만, 또 동시에 나는 주 나의 하나님의 말씀 이상 나아가 더도 덜도 할 수 없다고 말합니다.

우리 중 얼마나 많은 사람이 이와 똑같은 딜레마를 가지고 있을까요? 한 편으로, 우리는 우리의 창조주, 우리 하나님 아버지께 충실하고 싶고, 또 다른 한 편으로, 세상과 함께 하면서 이 세상의 부와 죄스러운 쾌락을 즐기고 싶어 합니다.

우리 모두가 우리의 성문, 우리의 세상 밖으로 발을 내디뎌 광야로 나아가 예슈아를 만나고 그분과 교제하는 것은 어렵습니다. 세상은 강하고 유혹이 많고 우리를 부릅니다. 발람은 운 좋게도 유명한 그보다 영적인 것들을 더 볼 수 있는 나귀가 있었습니다.

주의 사자가 발람이 가는 길에 서서 발람이 이스라엘을 저주하려는 유혹에 빠지지 않도록 막으려 하고 있습니다. 주의 사자는 발람을 막으려 하지만, 발람은 주의 사자를 보지 못합니다. 발람의 나귀는 손에 칼을 들고 발람을 위협하고 있는 주의 사자를 봅니다.

나귀는 발람을 막기 위해 그가 아는 모든 방법을 쓰지만, 발람은 그의 앞에 무엇이 서 있는지 보지 못합니다. 이 국제적인 주술가이며 선지자는 주의 사자를 보지 못하지만, 그의 나뉘는 그 사자를 보고 그 사자와 말을 합니다.

발람은 그의 나귀가 왜 그렇게 이상하게 행동하면서 그의 말을 듣지 않는지 이해하지 못하여 막대기로 나귀의 머리를 때리기 시작합니다. 나귀는 사실 발람에게 말하기 시작하여 발람과 대화를 하고 마침내 발람도 주의 사자가 손에 칼을 들고 있는 것을 보게 됩니다.

이 이야기가 오늘날 우리에게 주는 교훈은 매우 단순하고 중요합니다. 나귀처럼 짐을 지는 동물은 때때로 어떤 선지자나 하나님의 사람보다도 하나님의 계시를 더 잘 보고 듣습니다. 이사야에는 다음과 같은 말씀이 있습니다.

누가 내 종 야곱처럼 눈이 멀었으랴.”

발락과 발람 이야기에서 배울 수 있는 교훈이 많지만, 주되고 가장 중요한 교훈은 하나님께서는 말하는 나귀를 통해서, 심지어 말하지 못하는 나귀를 통해서도 하나님의 사람을 인도할 수 있다는 것입니다.

가끔 나귀가 하나님의 사람”, 목사나 장로나 주교보다도 하나님으로부터 오는 것을 더 많이 볼 수 있고 하나님과 더 가까울 수 있습니다. 지도자들이 종종 주님과 그분의 계시에 눈 멀어 있을 수 있고, 어린 아이나 나귀가 눈이 열려 있을 때는 하나님의 사람들의 지도자가 될 수도 있습니다.

저는 여러분이 저희 웹사이트에 오셔서 더 많은 강론을 즐기시도록 여러분을 초청합니다: 여기를 클릭하십시오.

기도 목록으로 들어가기 전에 여러분께 네티비야가 텍사스주 아빌레네의 치유의 집 사역과 동역하는 새로운 프로젝트에 대해 쓰고 싶습니다.

치유의 집은 특별하고 매우 독특한 사역입니다. 이 사역에서는 한 계절 사는데 필요한 모든 것을 모두 갖춘 작은 집을 제공하는 사역입니다. 사실 이미 사용 중인데요, 예루살렘의 하닷사 병원과 다른 병원 환자들과 이들 병원에 입원한 환자 가족들이 살 수 있는 장소를 제공하고 있습니다.

친애하는 형제님들, 가족 중에 한 명, 특별히 아이가 아프면 가족들이 입원해 있는 환자와 함께 있어야 하지만, 그들은 종종 그들이 아픈 가족과 함께 있어야 하는 날, 호텔로 가거나 방을 렌트할 여력이 없습니다. 그래서 네티비야는 텍사스주 아빌레네의 치유의 집과 이 세상에서 비범하고 가장 독특한 사역 중 하나를 하고 있는 조나단 밀스와 함께 이 필요를 채워주고 있습니다.

몇 년 전에 조나단과 그의 가족은 당장 개복 심장 수술이 필요한 아주 어린 아기들과 다른 아이들의 심각한 사정을 알게 되었습니다. 조나단과 그의 아내와 자녀들은 실제로 가자지구의 팔레스타인 난민 캠프 한가운데서 살러 이사하여 아픈 아이들과 가족들을 섬기며 심각한 심장병이 있는 아기들의 심장 수술이 가능하도록 돕고 생명을 구했습니다. 사실 조나단은 어린 아이들과 심지어 아기들과 이 아기들의 가족을 이스라엘로 데려와 이스라엘 의사에게 심장 수술을 받게 해주어 아기들의 생명을 구했습니다.

조나단은 서로 다른 곳에서 세 가족을 묵게 해주었는데요, 지금은 이 개념으로 텍사스주 아빌레네의 치유의 집과 조나단과 네티비야가 함께 하여 환자들과 예루살렘에 있는 병원에 입원한 환자 가족들을 위한 집을 하나 열었습니다.

건물은 텍사스 치유의 집과 조나단 밀스와 네티비야가 함께 렌트하여, 머물며 음식을 하고 기도하는 곳을 제공하고, 가족이 입원하거나 이스라엘 의사에게 치료받는 동안 교통편을 제공해 줍니다. 이 의사들은 그들의 전문성을 제공해 심장 수술을 받지 않으면 거의 분명히 죽을 아랍 아기들의 생명을 구해 줍니다.

지금 예루살렘 치유의 집에는 가족이 수술을 받거나 치료받는 동안 머물 곳이 필요한 사람들이 몇 명 있습니다. 여기에는 갈릴리에서 온 두 아이의 엄마가 있고, 다음 주에는 하닷사 병원에서 매일 치료가 필요한 갈릴리 상부에서 온 젊은 군인이 올 것입니다. 이 군인은 머물 곳을 생겼습니다. 또 이스라엘에 우호적이지 않은 아랍국가에서 온 한 가족도 있습니다. 이스라엘 의사들이 이 가족의 아기를 무료로 심장 수술을 해 줄 것입니다. 그리고 가자지구에서 온 두 가족도 있습니다.

저희는 병원의 사회복지사의 의뢰로 이 사람들을 받고 있습니다. 저희는 이런 사람들에게 이 필요를 제공하고 있는데요, 유대인과 아랍국가에서 온 아랍인들이 같은 건물에 함께 살면서 같은 식탁에서 함께 먹고, 우리 형제들, 네티비야와 텍사스주 아빌레네의 치유의 집과 조나단 밀스가 제공하는 친절과 자애를 함께 나눕니다.

저희는 여러분께 이 세 사역, 네티비야, 치유의 집, 조나단 밀스를 위해 기도해 주시고 이들과 함께 서 주시기를 부탁드립니다. 이 세 사역은 이러한 가족에게 의료적 치료를 제공해주고 예슈아의 예루살렘으로 다시 오심을 기다리며 예슈아의 이름의 영광을 위해 빛과 소망과 후원을 줍니다.

이 중요한 사역과 이 프로젝트에 관계된 세 사역을 위해 잊지 말고 기도해 주시기 바랍니다. 또한, 예루살렘 치유의 집을 위해 재정적으로도 도와주시는 것도 기억해 주십시오.

저는 작년에 9일 동안 하닷사 병원에 입원했었는데요, 그 병실 구석 병상의 남자도 저와 같은 문제로 입원해 있었습니다. 그의 아내는 몇 주 동안 날마다 주야로 그와 함께 있었습니다. 그녀는 매번 차나 커피를 만들 때마다 제게도 차나 커피를 만들어주었습니다. 이 노파는 매일 밤 밤새 간이의자에서 잠을 자면서 남편을 돌보고 저도 조금 돌봐주었습니다.

이제 이런 분들이 하닷사 병원과 예루살렘에 있는 병원들의 사회복지사의 의뢰로 하닷사 병원에서 멀지 않은 예루살렘 치유의 집으로 연결됩니다. 이 집에는 정원이 있고 아주 괜찮은 리모델링한 아파트가 세 채 있는데요, 모두 현대적인 새 가구가 구비되어 있고, 음식은 네티비야가 제공하고, 이스라엘 의사들이 필요한 수술과 치료를 해주어 건강하고 형통한 삶을 영위할 수 있게 해줍니다.

이들 세 사역이 함께 협력하여 함께 만군의 주를 섬기는 유대인과 아랍인 사이에, 그리고 이스라엘 땅에서 가장 곤궁한 사람들 사이에 평화와 협력의 섬을 조성해 가고 있습니다.

저는 오늘 여러분도 저희와 함께 이 놀라운 수고에 일원이 되어주시도록 여러분을 초청합니다. 우리는 함께 이들 가족들의 삶에 변화를 만들어내고 연합과 치유와 긍휼을 증진할 수 있을 것입니다. 이 이야기를 널리 알려주시어 이 의미 깊은 여정에 저희와 함께 해 주시기 바랍니다.

이 프로젝트에 대해 처음 들어보셨다면 비디오를 클릭하여 더 자세히 알아보시고 이 위대한 사역에 일원이 되고 싶으신지 생각해 보시기 바랍니다.

https://youtu.be/4Kj5QUSykDQ


이스라엘에 있는 신실한 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

이 기도 목록에 있는 아픈 이들을 위해, 특별히 이 지난 주에 90세가 되신 우리의 귀한 레아 코르키 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 우리는 이번 안식일에 레아의 90번째 생일을 축하할 것입니다.

쉽사리 국가의 민주주의 종말에 이를 수 있을 수도 있는 상황에 처해 있는 이스라엘을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 문제는 한쪽에만 있는 것이 아닙니다. 정치 스펙트럼의 양쪽으로부터 있습니다.

예루살렘에서는 하나님의 은혜와, 치유와 힘을 주시는 하나님의 부드러운 손길이 필요한 다음 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

98세이시며 기억력 문제로 고생하시고 계시는 귀한 일라나 아히저비 자매님.

예루살렘 태생의 88세가 넘으신 사리트 자매님은 혼자 살고 계십니다. 가까운 가족이 없고 여러 가지 노인 질환을 앓고 계십니다.

치유가 필요한 질병이 있는, 네게브 광야에 살고 계시는 연로하신 귀한 예후다 호크만 형제님.

슐람 가족을 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다. 저희가 저희 사람들과 전 세계 예슈아의 제자들을 계속 섬길 수 있도록 건강과 기력을 위해 기도해 주십시오. 특별히 제 아내 마르시아를 위해 기도해 주시고 저와 제 가족을 잊지 말고 기도해 주십시오. 네티비야도 잊지 말고 기도해 주십시오. 네티비야는 정말로 이스라엘과 전 세계에서 놀라운 일을 하고 있기에 그렇습니다. 이 기도 목록에 있는 사람들을 위해 기도해 주십시오. 여러분도 보시다시피, 우리는 모든 대륙의 사람들을 위해 기도하는데요, 전 세계에 형제자매가 있고, 우리의 관심이 우리 자신만이 아니라, 동서남북, 심지어 바다 끝 섬들에 있는 하나님의 사람들을 위한 것이기 때문입니다. 하나님의 빛이 시온에서부터 나와서 하나님의 지구의 가장 어두운 구석에까지 이르는 지구적 관심을 가진 사람들의 기도에는 힘이 있습니다.

여러분이 알렉산더와 사라와 앤드류를 위해 기도한 것은 응답받았습니다. 이들은 믿는 자로 자랐으나 믿음에서 떠났었습니다. 하나님의 목자께서 이 한 가족 식구들을 다시 양떼 안으로 인도해 주셨습니다. 이들의 일반적 복지와 영적 복지를 위해서 계속해서 기도해 주시기 바랍니다!

아담 알(R.)을 위해 기도해 주십시오. 아담은 바이러스로 인해 청력을 많이 잃었습니다. 아담과 그의 여덟 자녀 가족을 위해 기도해 주십시오.

아담의 부모님인 배리와 달리아를 위해 기도해 주십시오. 이분들도 건강 문제와 어려움이 좀 있습니다.

미리암과 그녀의 딸 한나를 위해 기도해 주십시오. 미리암은 귀한 자매님인데요, 최근 남편을 잃었습니다.
다니엘 에스(S.)와 그의 자녀들을 위해 기도해 주십시오.

로에 이스라엘 회중의 귀한 지도자 개리와 그의 건강과 그의 아내 멜라니와 그들의 가족을 위해 기도해 주십시오.

움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 온 가족을 위해 기도해 주십시오. 이 가족은 자녀들의 치유와 그들의 일에 지혜가 필요한 귀한 오랜 친구 가족입니다.

네게브 광야 깊숙한 곳에서 살고 있는 로메로 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그곳은 덥습니다. 그들이 저희 회중에서 멀리 떨어져 있어서 저희는 그들이 그립습니다.

새넌의 아버지 마이클 맥고프를 위해 기도해 주시기 바랍니다. 마이클은 심장 수술을 받았는데요, 그의 완전한 회복을 위해 기도해야 합니다.

영국에 있는 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

저희는 우리의 귀한 셀레스틴 자매님에게 건강과 하늘로부터 그녀의 삶과 가족에게 축복이 있도록 축복합니다. 저희는 주님께서 셀레스틴 자매님에게 위안을 주시고, 그분의 은혜로 그녀의 모든 육체적, 영적, 사회적 필요를 공급해 주시기를 기도합니다.

데보라 아이자야를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 데보라 아이자야를 복된 삶과 가정으로 인도하시고 그녀의 문제에 대한 해결책을 찾아 주시기를 기도합니다.

저는 아리에스 프랭클린 메이어스 1세의 치유와, 토니 블랙을 위해 기도합니다.

귀한 데니스 드코스타 형제님과 그의 가족이 그들의 길을 찾고, 하나님께서 그들이 어디에서 무엇을 하며 살고 섬기며 가족을 키우기 원하시는지 분명한 비전이 있도록, 주님께서 데니스 드코스타와 그의 가족에게 바른 문을 열어주시도록 기도해 주십시오.

호주

홍콩 출신의 귀한 친구 보니가 호주에 살고 있는 그녀의 오빠(혹은 남동생)를 위해 기도해 달라고 부탁했습니다. 보니의 오빠(혹은 남동생)의 이름은 레이 첸입니다. 이 이름 레이 첸을 부르며, 하나님께 이 사람에게 하나님의 은혜와, 몸과 영혼을 고치시는 하나님의 강력한 치유와, 믿음과 거룩하고 신성한 삶의 회복을 보여주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

핀란드에는 우리의 기도가 필요한 소중하고 귀한 형제자매님들이 있습니다:

하나님의 양떼 안에서 저희의 귀한 파트너이자 동역자인 케이조와 살메를 위해 기도해 주십시오. 케이조와 살메 둘 다 좀 어려운 심장병이 있습니다.

건강 문제가 좀 있는 미망인인 노키아에 계시는 귀한 시프라 자매님.

우리의 귀한 자매님들인 사투-마리아, 시니 투울리, 앤 미리야미, 그리고 그 외 우리의 기도가 필요한 우리의 귀한 핀란드의 모든 형제자매님들: 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 아아론 타니, 힐렐.

잊지 말고 핀란드에 있는 카리 안틸레스의 건강을 위해 기도해 주십시오. 그는 오랫동안 네티비야를 위해 기도하고 후원해온 귀한 형제님입니다.

브라질

네티비야와 관계가 있는 브라질에 있는 회중(교회)들을 위해, 주님에 대한 성실, 교회와 이스라엘의 회복의 비전에 대한 성실과 용기로 그들 앞에 있는 도전에 맞설 수 있는 힘과 원기가 있도록 기도해 주십시오.

스페인과 포르투갈 종교재판으로 인해 강제로 가톨릭으로 개종당한 유대인 희생자의 후손들 수백만 명을 위해 기도해 주십시오. 그들은 지금 고향 이스라엘 땅과 조상들의 신앙으로 돌아오고 싶어 합니다.

잃어버린 이 유대인들이 돌아와 하나님께서 오바댜 선지자에게 하신 약속을 이룰 수 있도록 이스라엘 국가가 이들에게 문을 열도록 기도해 주십시오:

오직 시온 산에서 피할 자가 있으리니 그 산이 거룩할 것이요 야곱 족속은 자기 기업을 누릴 것이며 야곱 족속은 불이 될 것이며 요셉 족속은 불꽃이 될 것이요 에서 족속은 지푸라기가 될 것이라 그들이 그들 위에 붙어서 그들을 불사를 것인즉 에서 족속에 남은 자가 없으리니 여호와께서 말씀하셨음이라 그들이 네겝과 에서의 산과 평지와 블레셋을 얻을 것이요 또 그들이 에브라임의 들과 사마리아의 들을 얻을 것이며 베냐민은 길르앗을 얻을 것이며 사로잡혔던 이스라엘의 많은 자손은 가나안 사람에게 속한 이 땅을 사르밧까지 얻을 것이며 예루살렘에서 사로잡혔던 자들 곧 스바랏에 있는 자들은 네겝의 성읍들을 얻을 것이니라 구원 받은 자들이 시온 산에 올라와서 에서의 산을 심판하리니 나라가 여호와께 속하리라.” 오바댜 1:17-21

브라질 꾸리띠바 출신의 귀한 한 젊은이 파울로를 위해 기도해 주십시오. 그는 온전한 정신과 정신 건강을 위해 우리의 기도가 절실히 필요합니다.

이스피리투 산투 주 비또리아의 리따 사사이를 위해 기도해 주십시오.

이스피리투 산투 주 비또리아의 클라우디아 리따 수자 아라우.

클라라 리따 수자 카르도조 2세는 암이 있어 하나님께 치유를 간구하고 있습니다.

파티마 마리아 도카르모 귀마라래스의 건강과 그녀의 쌍둥이 아기 손녀들을 위해 기도해 주십시오.

리비아 슈넬 노텐 자매님을 위해 기도해 주십시오. 그녀는 신체 건강에 좀 문제가 있는데요, 부신 비대 문제와, 다른 건강 문제가 있습니다.

허리가 아파 고생하고 있는 길례르미 안토니오 노텐 베케르와 그의 아내 알투사 데 올리베이라를 위해 기도해 주십시오. 눈에 심각한 문제가 있는 세 살배기 아이가 있는데요, 주님께 이 아이의 눈을 고쳐주시도록 기도해 주십시오. 이 아이의 이름은 카이크 데 올리베이라 베케르입니다.

베르나르도 안토니오 노텐 베케르를 위해 기도해 주십시오. 베르나르도는 도박에 중독되어 포커를 하고 있습니다. 이것이 그의 가족에게 깊은 슬픔의 원인이 되고 있습니다.

우리의 귀한 페르난다 노텐 베케르 자매님은 직장에서 곤란을 겪고 있는데요, 직장에서 그녀에게 압박과 어려움을 주고 있어서입니다. 페르난다의 직장에서의 관계적 상황이 바뀌어 그녀의 고난이 기쁨과 우정으로 바뀌도록 기도해 주시기 바랍니다.

70세의 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스 목사님. 그는 브라질의 한 귀한 자매님의 아버지로, 당뇨병을 앓고 계십니다.

혈관 조영과 심장 수술이 예정되어 있는 귀한 로베르토 모리아스 형제를 위해 기도해 주십시오.

아시아에는 우리의 기도가 필요한 형제자매님들이 몇 분 있습니다.

한국의 바나바 목사님을 위해 기도해 주십시오. 그는 지금 혼수상태입니다.

226일 자신의 71회 생일에 뇌졸증으로 쓰러져 지금까지 의식을 회복하지 못하고 있는 김비의 여동생을 위해 기도해 주십시오.

대만의 티제이(T.J.) 목사님을 위해 기도해 주십시오.

중국에 있는 형제자매들.

조 최의 가족과 그의 어머니 사라를 위해 기도해 주십시오.

중국의 귀한 데보라 루스 자매님을 위해 기도해 주십시오.

도쿄의 레이코 이시이다 자매님과 타케오 장로님과 그의 아내 토모코와, 오사카의 다이수케 선생님을 위해 기도해 주십시오. 유이자와 박사님과 유시다 목사님과 그의 가족을 위해 기도해 주십시오.

일본에 계시는 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오.

인도에서는 첸나이의 이삭 목사님이 우리의 기도가 필요합니다. 이삭 목사님은 신장병으로 고생하고 계신데요, 매주 여러 차례 투석을 받아야 합니다.

토니 탐과 그의 아내 루이자와 아들 마르코는 그들의 상황에 대해 특별 기도가 필요합니다.

홍콩에 있는 코헨 가족과, 홍콩 611 회중과 리더십을 위해 기도해 주십시오.

우리는 계속해서 저우 원리앤, 아베 가족, 토루 상, 유미 오하라와 그녀의 가족, 데보라 루스, 아일라와 다니엘과 그들의 딸, 송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님을 위해 기도하고 있습니다.

홍콩의 루비 케이(K.)를 위해 기도해 주시기 바랍니다. 루비는 몸에 생긴 여러 가지 암 때문에 복잡한 수술을 받았습니다. 이 수술은 매우 오래 걸렸습니다. 루비는 지금 집에서 회복 중입니다. 루비 케이(K.)를 기도로 올려드려 주시고 주님께서 루비를 고치시고 홍콩으로부터 구출해 주시도록 기도해 주십시오.

미국에 있는 가족과 친구와 귀한 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

빌 콜웰의 딸을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 이 딸은 암에 걸려 매우 아픕니다.

미국에 있는 제 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다: 제 아들 배리와 그의 아내 베쓰와 제 손자 죠이. 하나님의 보호와 건강을 위해 기도해 주십시오.

몇 가지 건강 문제가 있는 제 딸 다나를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 다나에게 삶과 직장에서 지혜와 평안과 고요를 주시도록 기도합니다.

제 손녀 노아암을 위해 기도해 주십시오. 노아암은 현재 두 가지 일을 하고 있는데요, 인생, 학업, 이스라엘로의 이민을 위한 올바른 선택과 계획을 위한 지혜와 건강과, 모든 위험으로부터의 일반적인 보호가 필요합니다.

건강 문제에서 회복되어 다시 설교하게 된 테네시주 머프리스보로의 설교자 데이비드 영을 위해 기도해 주십시오. 여러분의 기도에 데이비드를 기억해 주시기 바랍니다.

암이 있지만 항암치료를 중단한 우리의 귀하고 신실한 루비 리틀 자매님을 위해 기도해 주십시오. 주님께서 루비를 치료해주시고 강건케 해주시고 의료적으로나 사회적으로 필요한 모든 것을 공급해 주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

낸시 훅의 큰 아들인 아론 훅은 지혜와, 과거 삶의 문제로부터의 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다.

조나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그의 어머니와 그의 형제 다니엘을 축복해 주시고 치유해 주시도록 올려드려 주십시오. 아주 중요한 하나님의 사람들인 랍비 솔트와 그의 가족, 랍비 핫셀블래드를 위해 기도해 주십시오. 그들은 둘 다 연로하고 보호와 축복이 필요합니다.

귀한 안젤라 이스비 자매님과 그녀의 상황을 위해 축복이 있도록 기도해 주십시오. 티즈 에이치(H.)와 라이언 에이치(H.)를 위해 기도해 주십시오.

또한 제 사촌 니심과 결혼하여 뉴욕시에 살고 있는 일라나 아브라모프를 위해 기도해 주십시오. 일라나는 쓰러졌었고 지금은 재활센터에서 다시 걷기 훈련 중입니다. 우리는 일라나의 환전한 회복을 위해 기도합니다. 그녀와 니심은 둘 다 우리의 기도가 필요합니다.

제 이름을 따서 이름을 지은, 30대의 젊은, 귀한 죠셉 모크 형제는 백혈병이 상당히 깊어진 상태입니다. 그는 병원에 입원해 있고 우리의 긴급한 기도가 필요합니다. 죠셉 모크는 스티브 모크의 아들인데요, 스티브 모크도 네티비야 초창기에 믿음을 갖게 된 예슈아의 신실한 제자 중 한 명입니다.

스티브 모크도 우리의 기도가 필요합니다. 그는 심한 뇌졸중이 있었기에, 지금 말을 할 수 없고 다른 제약도 있습니다. 여러분의 기도에 스티브 모크도 기억해 주시고, 그의 아내 죠시를 위해서도 힘과 은혜와 건강이 있도록 기도해 주시기 바랍니다.

치유가 필요한 캐나다의 세 명의 하나님의 여인들, 린다와 샌디와 죠앤을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

저는 지금 세계에서 매우 위험하고 불안정한 지역에서 매우 중요한 일을 하고 있는 귀한 형제이자 친구인 한 형제를 위해 기도해 주시기를 부탁드립니다. 그저 여러분의 기도에 대디라이언이라고 불러주시고 이 하나님의 사람에게 하나님의 보호와 천사들의 동행이 있도록 간구해 주십시오.

네티비야와 네티비야가 이스라엘과 전 세계적으로 하고 있는 선한 일을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

저희는 왕이신 예슈아와 이 지구상의 그분의 나라에 복이 되고 예루살렘의 가난한 사람들에게 복이 될 도전들과 필요들과 기회들로 인해 이곳에 와서 할 수 있는 일들을 하며 자료들과 도서와 잡지를 더 많이 만들어내기 위해 더 많은 일꾼이 필요합니다.

저희는 여러분께 하나님의 성령의 기름 부음을 받고 재능이 있는 적합한 젊은이들이 와서 저희와 함께 일하도록, 네티비야 직원들에게 정당한 수준의 급여를 지급할 수 있도록 공급해 주시도록 드리는 기도에 저희와 함께 해주시기를 부탁드립니다.

저는 주님께서 이것을 도울 수 있는 형제자매님들과 사역들이 저희 웹페이지로 가서 저희가 섬길 수 있는 사람들과 가정 수를 두 배 이상 늘릴 수 있게끔 그들이 할 수 있는 일을 하도록 감동시키시고 움직여 주시도록 기도합니다.

네티비야성경교육사역 유튜브 채널으로 가셔서 훌륭한 강의를 시청해 보시기 바랍니다
 

저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다.

하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다!

우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

이스라엘의 주 하나님과 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

요셉 슐람

 

=======================================================

 

Netivyah Bible Instruction Ministry
The Jerusalem Prayer List June 30, 2023
by Joseph Shulam


Do We Bear His Reproach?

This week we will read a double portion from the Torah. The reading will be from the portions called Chukat and Balak: Numbers 19:1-22:1, and for Balak the reading is from Numbers 22:2 25:9. The normal reading from the prophets this Shabbat for Chukat is from Judges 11:1-33, and for Balak from Micah 5:7 6:8. From the New Testament the reading this next Shabbat will be for Chukat from John 3:10 21, and the reading for Balak is from Revelation 2:12-23.

You might be totally confused now. Yes, the reading in the Land of Israel is different from the readings in the diaspora (around the world). Sometimes, there are two weekly portions read together in the Diaspora and of course this is what is happening this Shabbat of July 1st, 2023 outside of Israel. In Israel the reading will be only from the portion of Chukat, i.e., from Numbers 19:1-22:1, and from the Prophets from Judges 11:1-33, and from the New Testament from the Gospel of John 3:10-21.

What can I say, “It is not easy being green!” [1] There are differences in the Torah readings schedule between the Land of Israel and the rest of the world. There are also differences in the readings between Jews from the Arab and Spanish countries (Sephardic Jews) and those Jews who come from the Yiddish (Germanic language mixed with eastern European languages). So, it is true, “it is not easy being green!”

Now to the actual Torah texts; from the Torah portions called Chukat which is translated in NKJV as “ordinance of the law”. It could also be translated as “Constitution.”

This Torah portion is very interesting because it starts with what is called the “Red Heifer.” This is a cow that is red (like a red headed hair of a man or a woman.). The uniqueness of this teaching in the Torah is very interesting because it is the only sacrifice that was offered outside the temple (also outside of the Tabernacle in the Wilderness.).

In fact, it was offered outside the whole camp of Israel in the wilderness and none of the offering was eaten by anyone. The whole animal was burned all the way to ashes, and only the ashes were used for different modes of purification of lepers, and clearing a woman who is accused of adultery (See Numbers 5:11-30).

Without the ashes of the Red Heifer there cannot be any purification from ceremonial or medical impurity. It is essential for Israel to have this sacrifice that was sacrificed outside the camp. Right now, all of the Jews in the world don’t have this kind of sacrifice, don’t have a temple, and don’t have a kosher priesthood, and therefore don’t have the ashes of the RED HEIFER!

It is interesting that in the New Testament, it is written in Hebrews 13:10 -16.

“We have an altar from which those who serve the tabernacle have no right to eat. 11 For the bodies of those animals, whose blood is brought into the sanctuary by the high priest for sin, are burned outside the camp. 12 Therefore Jesus also, that He might sanctify the people with His own blood, suffered outside the gate. 13 Therefore let us go forth to Him, outside the camp, bearing His reproach. 14 For here we have no continuing city, but we seek the one to come. 15 Therefore by Him let us continually offer the sacrifice of praise to God, that is, the fruit of our lips, giving thanks to His name. 16 But do not forget to do good and to share, for with such sacrifices God is well pleased.”

Please notice that this sacrifice, that the writer of the book of Hebrews is talking about, is sacrificed outside the camp. Notice that the priests are not allowed to eat from this sacrifice. Notice that that blood of this sacrifice is brought to the temple for atonement of sins.

He is not talking about the sin of the High Priest’s sins, or individual sins, but the collective sins of those who serve in the temple.

After reading the text from Numbers 19 it is very interesting that the writer of the book of Hebrews (who himself must have lived in the desert of Judea) makes the RED Heifer sacrifice, that comes from our Torah reading on this Shabbat from the portion Chukat, applicable and fulfilled in Yeshua (Jesus) who was sacrificed

“Outside the camp in order to sanctify the people with His own blood, suffered outside the gate.”

The conclusion of this situation is that Yeshua was actually the ultimate sacrifice of the Red Heifer outside the camp and we, Yeshua’s disciples, must be willing to go with Yeshua outside the camp, and bear His reproach.

This is a very important teaching by the Holy Spirit calling us, the disciples of Yeshua, the followers of our Rabbi, Savior, Son of God, The Word of God that has put on flesh, i.e., the living Torah Himself. The worldly church is no longer willing to bear His reproach or suffer the persecution and rejection of the world.

The worldly church today, wants to be in concert and consensus with the world; to inherit the wealth of the world and wallow in it. The worldly church today wants to be not outside the camp, but to lead the world away from the suffering and sacrifice of the cross. It doesn’t want to “take up the Cross and follow Yeshua!”

Here is the text itself from the book of Hebrews. I am repeating the relevant text and urging all the leaders and teachers in the Body of the Messiah, worldwide, to get ready for rejection, and persecution, and alienation and repudiation of the followers of Yeshua ,who are living and walking and practicing what our Lord and the Apostles commanded us to do and live.

“Therefore let us go forth to Him, outside the camp, bearing His reproach. 14 For here we have no continuing city, but we seek the one to come. 15 Therefore by Him let us continually offer the sacrifice of praise to God, that is, the fruit of our lips, giving thanks to His name.”(Hebrews 13:13)

Those of us who lived in Israel as disciples of Yeshua in the 1960’s and 1970’s and 1980’s know well what it means to bear the reproach of Yeshua for real, physically and emotionally, sometimes daily for months. Here are some of the things that Marcia my wife, and my whole family, had to go through as a part of following Yeshua and bearing His reproach outside the camp.

This is going to be a short list:

10 p.m. a knock on the door! Two young Orthodox Jewish men, stand with two big brown paper bags in their hands. I open the door and they cast the content of the two bags into our house. The children are sleeping. Laboratory mice, white, black, brown, run in our apartment in every direction. My mother, who was truly afraid of mice, and Marcia and Salim Munayyer who was our guest that night, started catching the mice and throwing them into the bathtub. (There was no water in the tub.).

After catching 39 mice and loading them, Salim Munayyer and I took the mice to the main police station in Jerusalem. It was already past midnight. We drop the bag of mice on the desk of the policeman who was on night duty. His name was Mikey Levi. Recently he was the speaker of the Knesset (Parliament) in Jerusalem. Mikey Levi the policemen started to scream, “Take them out from here!”

This event was the opening chapter of over three months of daily and nightly persecution, damage to property, threats, false reports that they have killed me and cut me to pieces. Marcia’s answer to the persecutors was, “Fine, my husband is now in Heaven, and you are going to hell forever!”

The situation stopped only after Mike Adams, who was the congressional aide to senator Howard Baker from Tennessee, took the news to the President of the USA. The President called the Israeli ambassador, who called Jerusalem, and immediately that wave of reproach and persecution stopped.

I am sharing these things with you just as an example of what it means to bear the reproach of Yeshua in the 20th century. I could continue sharing three times attempted murder on me, a military hand-grenade, a tinkering with my car so that I would die going down a steep hill going out of my house with the car. beatings and more.

My point my dear brothers is that what the writer of the book of Hebrews is writing in the first century is not in theory. It is real, and just now, the Israeli television, on June 28th, in the afternoon, in Jerusalem, Christians were stoned and damage was caused to their home. In the last week Catholic Priests were beaten in the streets of the Old City. Yes, my dear brothers even in the 21st Century all over the world, not only in Jerusalem there are faithful disciples of Yeshua suffering His reproach.

You, my dear brothers and sisters, who live in freedom and without bearing any reproach for your faith,must consider one of the following possibilities:

1) That you are living in a community that is Christian and holy and democratic.

2) That you are not really following Yeshua, but living your life as a part of the world and the world likes you and pampers you because you are not threatening it and although you are going to church and claim to be a disciple of Yeshua, your life and action has no threat or criticism of the world.

3) That you are actually Christian by name only and have never given your life to Yeshua and to the Kingdom of God. You are nominally “a Christian!”

May be like in Finland, and Scandinavia, you give a part of your taxes to the Church and sometimes you might even go to Church. If some of these apply to you, the doors of repentance are always open and it is never too late for you to take Yeshua (Jesus) seriously and be committed and be converted and make Yeshua your LORD and SAVIOR and start serving Him; willing to go outside the doors of the city and bear His reproach like a flashlight shining in the dark, stand out.

The second reading portion on this Shabbat, outside of Israel, is the reading from the Torah portion called Balak. This Torah portion is named after a Mesopotamian sorcerer

(magician) who was hired by the King of Moab to curse Israel and give advantage to Moab and the other enemies of Israel to achieve victory and keep Israel from entering into the promised land.

The portion of Balak starts from Numbers 22:2 25:9. The whole story is fascinating, but the most fascinating thing is Balaam’s donkey. Balak is the King of Moab, and he invites Balaam the magician the sorcerer to come and put a magic spell on Israel so that they would be cursed, and God would abandon them, and they would not enter pass through his land.

Balak, the King, was willing to pay in gold to Balaam, who claimed that he will listen and do only what God will tell him. But Balaam’s greed gets the best of him, and he wants the best of both worlds. Balaam wants the gold that Balak promised him if he would curse Israel, and also at the same time wanted to hear and do what God commands him.

The Torah portion Balak is fascinating because Balaam, the international famous magician, had the ability to curse Israel. Balak, the King of Moab, offers Balaam gold and wealth and Balaam wants to receive the gold and wealth that Balak is offering, and he titers between wanting the wealth and approval of the WORLD and what the World can give him, but at the same time Balaam says these words:

“Then Balaam answered and said to the servants of Balak, “Though Balak were to give me his house full of silver and gold, I could not go beyond the word of the LORD my God, to do less or more. 19 Now therefore, please, you also stay here tonight, that I may know what more the LORD will say to me.” Balaam wants the wealth of the world and the political acclaim, but he also states that “I could not go beyond the word of the LORD my God, to do less or more.” (Numbers 22:18-19)

How many of us also have the same dilemma? On the one hand, we want to be faithful to the Creator, to our God and father. On the other hand, we want to be in with the WORLD and enjoy the riches and sinful pleasures of this world.

It is difficult for us all to step out of our cities, our world, and to out to the desert to meet and fellowship with Yeshua. The world is strong and tempting and inviting and Balaam was fortunate to have a donkey that could see more of the spiritual things than the famous Balaam.

The Angel of the Lord stands in the way of Balaam; trying to keep Balaam from falling into his temptation to curse Israel. The Angel tries to stop Balaam, but Balaam doesn’t see the Angel of the Lord. Balaam’s donkey sees the Angel holding the sword in his hand and threatening Balaam.

The donkey does all that he knows how to do to stop Balaam, but Balaam is blind to what is standing in front of him. The international magician and prophet doesn’t see the Angel, but his donkey sees the angel, and has a conversation with the Angel.

Balaam doesn’t understand why his donkey is behaving so differently and not being obedient and starts beating the donkey on the head with his stick. The donkey starts actually speaking to Balaam and conducting a conversation with Balaam and finally Balaam sees the Angel holding his sword in his hand.

The moral of the story for us today, is very simple and important. A beast of burden like the donkey, sometimes sees and hears more of God’s revelation than some prophets and “men of God!” We have the text from Isaiah that says,

“Who is Blind like my servant Jacob.”

There are so many lessons to be learned from the story of Balak and Balaam, but the main and most important lesson is that God can guide the man of God even by a speaking donkey, or even by a dumb donkey.

Sometimes a donkey can see more from God and be closer to God than the “man of God” the pastor - the elder or the bishops. Leadership can often be blind to the Lord and His revelation, when a small child or a donkey, with open eyes, can be a leader for God’s people.

I invite you to go to our website to enjoy more teachings:
Click Here

Before I get into the prayer list I would like to write you about a new project that Netivyah has partnered with the Houses of Healing Ministry from Abilene, Texas.

Houses of Healing is a special and very unique ministry. It offers a place to live, a "tiny house" that is fully equipped with all that is needed to live for a season. It is in fact, already in use right now, to provide a place to live for patients or families of people who are hospitalized in the Hadassah Hospital and other hospitals in Jerusalem.

You see dear brothers, when a family member, especially a child, is ill, the family needs to be with the patient that is in the hospital, but they often can’t afford to go to a hotel or rent a place so that during the day they can be with their sick family member. So, Netivyah together with the Houses of Healing from Abilene, Texas, and with Jonathan Milles who has one of the extraordinary and most unique ministries in the world are filling this need.

Many years ago, Jonathan and his family became aware of the serious state of affairs of very young babies, and other children, who need immediate open-heart surgery. Jonathan and his wife and children actually moved to live in the middle of a Palestinian refugee camp in Gaza and ministered to the families and the sick children, facilitating open heart surgery for babies that had serious heart deformities and saving lives. In fact, Jonathan has brought to Israel, young children and even babies and their families to have Israeli doctors do open heart surgeries and save the lives of their babies.

Jonathan has housed these families in different places, but now, with the idea that our dear brother from Abilene, Texas, of Houses of Healing, Jonathan, and Netivyah have joined and opened a home for patients and families hospitalized in Jerusalem.

The building is rented in partnership with Houses of Healing from Texas and Johnathan Milles and Netivyah, to provide a place to stay and food and prayer, and logistical help while their family members are hospitalized and getting treatment by Israeli medical doctors. These doctors provide their expertise to save Arab babies from almost sure death if they don’t get heart surgeries for their children.

Right now, in the Jerusalem House of Healing, there are several people who need a place to stay while they or their family members are undergoing surgery and treatment. We have a mother of two from the Galilee, we will have next week a young soldier from upper Galilee who needs daily treatment in the Hadassah hospital. This soldier is getting a place to stay. We also have a family from an Arab country that is not friendly with Israel, and Israeli doctors are treating their child free of charge including heart surgery, as well as two families from Gaza.

We receive these people by referral from the social workers of the hospitals. We provide this need to these people, and have Jews and Arabs from the Arab countries, living together in the same building eating together at the same table, and sharing the goodness and mercy that you our dear brothers provide; Netivyah, and Houses of Healing from Abilene, Texas, and Johnathan Milles.

We ask you to pray and stand with all three ministries; Netivyah, Houses of Healing, and Johnathan Milles. These three ministries are doing good, giving free medical treatment to these families, and bringing light, hope, and support for the future glorification of Yeshua’s name in preparation for His return to Jerusalem.

Please don’t forget to pray for this vital ministry and for each of the three ministries that are involved in this project. Also, remember to help financially for the Jerusalem House of Healing.

I will share with you that last year when I was hospitalized in the Hadassah hospital for 9 days, a man in the corner of the room was hospitalized with a similar problem as I had. His wife was with him all day and night for several weeks. Every time she would make him a cup of tea or coffee, she would also make me also a cup of tea or coffee. This old woman was sleeping as much as she can on an easy chair, every night, all night long, and taking care of her husband, and a little also of me.

Now people like these will be referred by the social workers of the Hadassah Hospital and other hospitals in Jerusalem to the House of Healing in Jerusalem, not far from the Hadassah Hospital. The house has a garden and three very nice, remodeled apartments with all new and modern furniture, their food will be provided by Netivyah and Israeli doctors do the needed surgery to heal and give them a good life of health and prosperity in their lives.

The three ministries working together are creating islands of peace and cooperation between Jews and Arabs who serve together the Lord of Hosts and the people who are most needy in the land of Israel.

I invite you to join us today and be part of this incredible endeavor! Together, we can make a difference in the lives of these families and promote unity, healing, and compassion. Spread the word and invite others to join us on this meaningful journey.

If it's your first time that you're hearing about this project, click on the video to learn more and consider if you would like to be a part of this great mission.


Pray for faithful brothers and sisters in Israel.

Please pray for the list of the sick and especially pray for our dear sister Lea Kurkey who is 90 years old this last week and, on this Sabbath, we are going to celebrate Lea’s 90th Birthday.

Please pray for Israel which is in a situation that can easily turn into an end of democracy in the State of Israel. The problem is not one-sided, it is from both sides of the political spectrum.

In Jerusalem pray for the following brothers and sisters who are in need of divine grace and the gentle touch of the hand of God for healing and strength.

Ilana Ahijervie, a dear sister who is 98 years old and suffering from memory problems.

Sarit, a sister born in Jerusalem, over 88 years old, lives alone. Has no close family, and suffers from several old-age illnesses.

Yehuda Hochman, is a dear older brother living in the Negev desert with some illness that needs healing.

Please keep praying for the Shulam family. Pray for our health and strength to continue to serve our people and disciples of Yeshua around the whole world. Pray especially for Marcia, my wife, and don’t forget me and our family. Don’t forget Netivyah because Netivyah is truly doing an amazing work in Israel and around the whole world. Please pray for people in the prayer list: as you can see, we pray for people in every continent, because we have brothers and sisters around the world, and our interest is not only for ourselves, but for God’s people in the north and south, east and west, even in the far islands of the oceans. There is power in the prayers of those people who have a global interest for God’s Light to come from Zion and reach the darkest corners of God’s Earth.

Your prayers for Alexander and Sarah, and Andrew, who were raised as believers and have left their faith behind, have been answered, the Divine Shepherd guided these members of the same family gently back to the fold, please keep praying for their general and spiritual welfare!

Pray for Adam R. Adam has lost much of his hearing as a result of a virus. Pray for Adam and his family of 8 children.

Pray for Adam’s father and mother, Barry and Dalia. They too have some health problems and challenges.

Pray for Miriam and for Hannah, her daughter. Miriam is a dear sister and has lost her husband recently.

Pray for Daniel S. and his children.

Our dear leader in the Ro’eh Israel congregation, Gary, and his health, and for his wife Melanie and their family.

Pray for Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid and all of the family. This is a dear family of old friends that needs healing and wisdom for the children and for their work.

Please pray for the Romero family who live deep in the Negev desert. It is hot there and they are far from our congregation, we miss them.

Please pray for Shannon’s father, Michael McGoff, Michael had heart surgery and we need to pray for his full recovery.

Pray for brothers and sisters in the U.K.

We bless our dear sister Celestine with health and blessings from Heaven for her life and her family. We pray for the Lord to be her comfort and provide sister Celestine all her physical and her spiritual and her social needs with His grace.

Pray for Deborah Isaiah. I pray for the Lord to find Deborah Isaiah and lead her to a blessed life and family and a solution to her problems.

I pray healing for Aries Franklin Mayers Sr., and Tony Black.

Pray for our dear brother Dennis D’Costa and his family, as they find their way and have a clear vision of what and where God wants them to live and serve and grow their family. Lord open the right doors for Dennis D’Costa and his family.

Australia

A dear friend from Hong Kong, Bonnie, asked that we pray for her brother who lives in Australia. Bonnie’s brother’s name is Ray Chen. Please mention the name Ray Chen and ask God to show this man the grace of God and God’s powerful healing of body and soul and restoration of faith and life of holiness and sanctity.

In Finland we have some precious and dear brothers and sisters that need our prayers:

Pray for Keijo and Salme, our dear partners and fellow workers in God’s flock. Both Keijo and Salme have some challenging heart issues.

Sipra, our dear sister in Nokia who is a widow with some health issues.

Satu-Maria, Sinni Tuuli, Anne Mirjami, our dear sisters, and all our other brothers and sisters in Finland who need our prayers: Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, and Aaron Tani, and Hillel.

Please don’t forget to pray for the health of Kari Antilles in Finland. He is a dear brother and supporter in prayer for Netivyah for many years.

Brazil

Pray for the congregations related to Netivyah in Brazil, to have the strength and stamina to face the challenges in front of them with courage and strength of faithfulness to the Lord, and to the vision of the restoration of the church and Israel.

Pray for the millions of victims of the Spanish and Portuguese Inquisition who have been forced to convert to the Catholic church, and now want to return home to the land of Israel and to the faith of our fathers.

Pray for the state of Israel to open the doors for these lost Jews to be able to return and fulfill God’s promises to the prophet Ovadyah:

“But on Mount Zion there shall be deliverance, And there shall be holiness; The house of Jacob shall possess their possessions. The house of Jacob shall be a fire, And the house of Joseph a flame; But the house of Esau shall be stubble; They shall kindle them and devour them, And no survivor shall remain of the house of Esau, For the Lord has spoken. The South shall possess the mountains of Esau, And the Lowland shall possess Philistia. They shall possess the fields of Ephraim And the fields of Samaria. Benjamin shall possess Gilead. And the captives of this host of the children of Israel Shall possess the land of the Canaanites As far as Zarephath. The captives of Jerusalem who are in Sepharad Shall possess the cities of the South. Then saviors shall come to Mount Zion To judge the mountains of Esau, And the kingdom shall be the Lord’s.” Obadiah 1:17-21 [NKJV]

Pray for a dear young man, Paulo, from Curitiba, Brazil, who is seriously needing our prayers for sanity and mental health.

Pray for Rita Sassai, from Vitória, ES.

Claudia Rita Souza Arau, from Vitória, ES.

Clara Rita Souza Cardozo jr. She has cancer and is begging God for healing.

Fatima Maria Docarmo Guimararaes - pray for her health and her granddaughters twin babies.

Pray for Livia Schnell Nothen, she has some issues with her physical health and a growth in her adrenal gland. And other health issues.

Guilherme Antonio Nothen Becker, who is suffering from back problems. Aratuza de Oliveira his wife. Pray for this 3-year-old child that has serious problems with his eyes and ask the Lord to give healing to his eyes. This child’s name is Caique de Oliveira Becker.

Pray for Bernardo Antonio Nothen Becker. Bernardo is addicted to gambling and playing poker. This caused deep sorrow to his family.

Fernanda Nothen Becker, our dear sister has problems with her job that cause her pressure and challenges. Pray for the social situation in Fernanda’s work to turn and her suffering to turn into joy and friendship.

A 70-year-old Pastor Paulo C. Pereira Braga Dias, He is the father of a dear sister in Brazil, and suffers from diabetes.

Pray for Roberto Morias, a dear brother who is going through heart surgery and an angiogram.

In Asia we have several brothers and sisters who need our prayers.

Pray for Pastor Barnabas in Korea, who is in a coma.

Pray for Bee Kim’s younger sister who suffered a massive stroke on 26 February on her 71st birthday and has not regained consciousness till now.

Pray for pastor T.J. in Taiwan.

Brothers and sisters in China.

Pray for Joe Choe’s and his mother Sarah.

Pray for Deborah Ruth a dear sister from China.

Pray for sister Reiko Ishiida and Elder Takeo and his wife Tomoko from Tokyo, and for Daisuke Sensei in Osaka. Dr. Yuizawa, and Pastor Yushida and his family.

Pray for Sister Yoko Nagumo in Japan.

In India, Pastor Isaac, from Chennai, needs our prayers. Pastor Isaac is suffering from kidney problems and has to have dialysis several times per week.

Tony Tam and his wife Luisa and son Marco need special prayer for their situation.

Pray for the Cohen family in Hong Kong and for the leadership and congregation of 611 in Hong Kong.

We continue to pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru San, Yumi Ohara and her family. Deborah Ruth, Ayla and Daniel and their daughter. Dr. Song, and his wife Sister Harriet Kim.

Please pray for Ruby K. from Hong Kong. Ruby has gone through a very complicated surgery for multiple cancers in her body. The surgery was very long, and Ruby is back home now recovering. Please lift Ruby K. and ask the Lord to heal and deliver Ruby from Hong Kong.

Pray for family and friends and dear brothers and sisters in the United States of America.

Please pray for the daughter of Bill Colwell, who is very sick with cancer.

Please pray for my family in the United States: Barry my son and his wife Beth, and for Joey my grandson. Pray for their divine protection and health.

Pray for Danah my daughter's health issues. I pray for the Lord to give Danah wisdom and peace and calm in life and in her work.

Pray for Noaam my granddaughter. She is working two jobs now and needs good health and wisdom to make the right choices and plans for life, education, immigration to Israel, and just general protection from all harm.

Pray for David Young the preacher in Murfreesboro, Tennessee, who is back to preaching after recovering from medical issues. Please keep David in your prayers.

Pray for Ruby Little, our dear and faithful sister who has cancer and has stopped receiving medical treatment for the cancer that she has. Please pray for Ruby that the Lord will heal and strengthen her and provide for all her needs both medically and socially.

Aaron Hook, Nancy Hook’s oldest son, needs our prayers for wisdom and healing from past issues of life.

Lift for blessing and healing Jonathan B. and his wife Aviva and their new baby, his mother, and his brother Daniel. Pray for these very important men of God: Rabbi Salt, his family, and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

Pray a blessing for a dear sister Angela Isby and her situation. Pray for Tiz H. and Lion H.

Also pray for Ilana Avramov who is married to my cousin Nissim and lives in New York City. Ilana has fallen and in now in rehab learning how to walk again. We pray for her full recovery. She and Nissim both need our prayers.

Joseph Mock, a young man in his 30s, a dear brother that was named after me, has leukemia in an advanced stage. He is in the hospital and needs our urgent prayers. Joseph Mock is the son of Steve Mock, who is also one of the faithful disciples of Yeshua who became a believer in the early years of Netivyah.

Steve Mock is also in need of our prayers. He had a massive stroke and now he cannot speak, and has other limitations. Please keep Steve Mock also in your prayers, and pray for his wife Josse for strength and blessings and good health.

Pray for three women of God in Canada who need healing, Lynda, Sandy and Joanne.

I am asking a special prayer for a dear brother and friend who is now doing a greatly important work in a very dangerous and precarious part of the world. Just mention DadyLion in your prayers, and ask for divine protection and angelic accompaniment for this man of God.

Please pray for Netivyah and for the good work that Netivyah is doing in Israel and around the world.

We need more workers because of the challenges and needs and opportunities to bless the King Yeshua and His Kingdom down here on Earth and bless the poor people of Jerusalem visit here do what they can and produce more materials, books, and magazines.

We ask you to join us in prayer that the right young people, talented and anointed by the Spirit of God will come and work with us, and the provision to pay the Netivyah workers a fair and just payment.

I pray that the Lord will inspire and motivate brothers and sisters and ministries who can help with this to visit here do what they can to make it possible for us to double or more than double, the number of people and families that we serve.

Please go to the YouTube Channel of Netivyah Bible Instruction Ministry and see and hear wonderful teachings. 
 

I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children.

Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish!

Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

May the Lord God of Israel and the grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

Joseph Shulam

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)