예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2024.07.192024-07-20 18:05
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

예루살렘 기도 목록 2024719
요셉 슐람 이스라엘 예루살렘에서


대부분의 기독교인들은 민수기를 매우 적게 공부하며 목사들도 예외는 아닙니다. 그러나 민수기에는 토라에 대한 이해와 하나님께서 그분의 자녀와 적과 택한 자들을 가지고 어떻게 역사하시는지를 이해하는 데에 의미 있는 이야기들이 있습니다! 2024720일 안식일에 전 세계 모든 회당에서 읽을 이번 토라 포션은 독특한 토라 포션 중 하나입니다. 이 토라 포션은 모압왕 발락의 이름을 따서 발랔입니다. 그런데 발락은 사실 이 이야기의 주요 인물이 아닙니다. 바벨론 마법사 발람과 그의 나귀가 이번 안식일 토라 포션의 주요 인물입니다.

토라 포션민수기 22:2~25:9, 여러분도 보시다시피 짧지 않은 분량입니다.
이번 안식일에 선지서에서 읽는 부분은 미가 5:6~6:8입니다.
신약성경에서 읽는 부분은 마태복음 21:1-11입니다.

먼저, 이 발락에 대한 약간의 배경 설명입니다! 발락은 모압왕입니다. 모압은 사해 동편에 있는 나라로, 스페인어로 엘 까미노 레알이라고 하는 왕의 대로의 중요 교차점에 위치해 있습니다. 제가 이 스페인 이름을 언급하는 이유는 미국 주변과 15세기에서 19세기까지 스페인과 포르투갈이 식민지 삼았던 모든 나라들에 엘 까미노 레알이라고 부르는 길이 적어도 하나는 있기 때문입니다. 이 이름으로 부르는 대로가 있는 세계 모든 곳은 왕이 없는 곳일지라도 이 이야기의 영향을 받았습니다.

발락은, 이스라엘 자손과 그들의 아내들과 자녀와 가축이 이제 곧 모압의 가상의 문을 두드리려는 참이었기 때문에, 압박을 받고 있었습니다. 발락은 이들이 그의 땅을 가로질러 그의 편에서 요단강을 건너 가나안으로 들어가게 하고 싶지 않았습니다. 저는 발락이 이스라엘 진영의 규모와 서편에 있는 그의 이웃 나라들의 정세에 대해 염려했을 것이라고 생각합니다.

그래서 발락은 그의 문제를 해결하기 위해 뭘 하고 있습니까? 그는 그의 군대를 모으지 않습니다! 발락은 와서 이스라엘 사람들과 관련하여 그를 도와달라고 애굽에 요청하지 않습니다! 그는 비옥한 초승달지역에서 가장 유명한 마법사를 부릅니다. “비옥한 초승달이라는 말은 중동의 지형에서 온 말입니다. 중동의 대부분의 땅은 거친 아라비아 사막입니다. 그런데 이 사막 주위에 풍부한 역사를 가진 큰 강들이 있습니다. 북쪽에는 아나톨리아(오늘날의 터키)에서 발원하여 페르시아만으로 흘러들어가는 큰 두 강 티그리스와 유프라테스가 있습니다. 서쪽으로는 남쪽으로 흘러 요단계곡으로 들어가는 두 강 리타니와 하스바니가 있습니다. 이 네 강이 다 모여 아라비아 사막 주변에 초승달 모양을 이룹니다.

모압왕 발락은 이스라엘이 패배하여 모압왕국을 통과해 가나안땅으로 들어가지 못하도록 이스라엘에 주술을 걸기 위해 이 유명한 마법사 (현대에는 정치인) 발람을 초청합니다. 발락은 이스라엘 자손에게 주술을 걸어 저주하는 대가로 발람에게 많은 금을 주겠다고 약속합니다. 여기에 놀라운 요소가 들어옵니다: 발락은 발람을 만나도록 고관 사절단을 북쪽으로 보냅니다. 다음은 그들의 첫 번째 대화입니다:

하나님이 발람에게 이르시되 너는 그들과 함께 가지도 말고 그 백성을 저주하지도 말라 그들은 복을 받은 자들이니라 발람이 아침에 일어나서 발락의 귀족들에게 이르되 너희는 너희의 땅으로 돌아가라 여호와께서 내가 너희와 함께 가기를 허락하지 아니하시느니라

하나님께서는 전능자 그분께서 원하시는 누구에게든 말씀하시고 그분을 드러내실 수 있습니다! 하나님께서는 또한 심지어 그분께서 택하신 거룩한 종들 중 어떤 이들에게는 말씀을 하지 않으시고 그분을 드러내시지 않을 수도 있습니다. 제 경험상 모든 사람에게 드리는 조언은, 예언을 말하며 메시아께서 거의 다 오셨다고 중요한 예언이라고 주장하는 이야기를 더 늘어놓는 누구든 믿지 말라는 것입니다. 이런 목사들과 소위 영리(營利) 선지자들대부분은 놀랍고 3달러 지폐만큼의 가치입니다. 하나님의 말씀은 우리 모두에게 이렇게 말씀하십니다:

사랑하는 자들아 영을 다 믿지 말고 오직 영들이 하나님께 속하였나 분별하라 많은 거짓 선지자가 세상에 나왔음이라” (요한일서 4:1)

저에 대해서는 염려하지 마십시오. 때때로 저는 나쁩니다.’ 문제는 제가 말하는 것이 참된가입니다!

모압 귀족들은 일어나 발락에게 가서 발람이 우리와 함께 오기를 거절하더이다말했습니다. 발람도 이렇게 말했습니다:

발람이 그들에게 이르되 이 밤에 여기서 유숙하라 여호와께서 내게 이르시는 대로 너희에게 대답하리라 모압 귀족들이 발람에게서 유숙하니라 하나님이 발람에게 임하여 말씀하시되 너와 함께 있는 이 사람들이 누구냐 발람이 하나님께 아뢰되 모압 왕 십볼의 아들 발락이 내게 보낸 자들이니이다 이르기를 보라 애굽에서 나온 민족이 지면에 덮였으니 이제 와서 나를 위하여 그들을 저주하라 내가 혹 그들을 쳐서 몰아낼 수 있으리라 하나이다 하나님이 발람에게 이르시되 너는 그들과 함께 가지도 말고 그 백성을 저주하지도 말라 그들은 복을 받은 자들이니라 발람이 아침에 일어나서 발락의 귀족들에게 이르되 너희는 너희의 땅으로 돌아가라 여호와께서 내가 너희와 함께 가기를 허락하지 아니하시느니라 모압 귀족들이 일어나 발락에게로 가서 전하되 발람이 우리와 함께 오기를 거절하더이다” (민수기 22:8-12)

중동의 협상 전술에 대해 조금 배워보겠습니다:

1) 먼저 가서 자고 나서 봅시다!
2) 하나님께서 내게 뭐라고 말씀하시든 여러분께 알려드리겠소! 발람은 하나님으로부터의 응답을 기다립니다. 하나님으로부터의 응답은 이해하기 간단합니다: “발람, 너는 저들(이 사람들)과 함께 가지 말라.
3) 너는 그 (이스라엘) 백성을 저주하지 말라. 그들은 복을 받은 자들이니라!”

친애하는 형제님들, 여기에서 다시 한 번, 여러분은 하나님께서 이스라엘처럼 언약의 백성이 아닌 사람들과도 교통하실 수 있고, 때로는 그분의 백성 이스라엘과의 교통을 거절하실 수도 있음을 볼 수 있습니다. 때때로 하나님께서는 그분의 선지자들에게도 네 말을 더 듣고 싶지 않다!”고 말씀하십니다. 누군가 여러분의 교단에 속하지 않았다고, 유대인이 아니라고, 큰 털모자를 쓰고 무릎까지 오는 흰 양말을 신은 정통유대교 유대인이 아니라고 그 사람을 멀리하거나 그의 말을 들어보려고도 하지 않거나 하지 마십시오.

발락은 발람의 대답이 마음에 들지 않았습니다. 그는 발람에게 말을 전하도록 또 다른 사절단을 보냅니다. 이번에 발락은 발람에게 내게로 오라 내가 그대가 필요하니 그대를 부유하게 만들되 아주 부유하게 만들어 주리라.” 말합니다. 발람이 발락의 사절단에게 한 대답은 이렇습니다:

발람이 발락의 신하들에게 대답하여 이르되 발락이 그 집에 가득한 은금을 내게 줄지라도 내가 능히 여호와 내 하나님의 말씀을 어겨 덜하거나 더하지 못하겠노라” (민수기 22:18)

발락의 사신들과 발람 사이에 오가는 이 말들에서 제 마음에 드는 의문은 이렇습니다: 발람은 그가 발락에게서 받을 금의 양을 더 부르기 위해 적극적으로 행동하는 것인가, 아니면 정말로 이렇게 말한 것인가? 발람이 발락의 신하들에게 대답하여 이르되 발락이 그 집에 가득한 은금을 내게 줄지라도 내가 능히 여호와 내 하나님의 말씀을 어겨 덜하거나 더하지 못하겠노라” (민수기 22:18)

저는 이 두 가지 가능성이 모두 현안인지는 모르겠습니다. 발람과 발락의 사신들 사이의 대화와 발락의 사신들이 발락에게 전하는 말에 대한 몇 구절은 건너 뛰겠습니다. 발람은 자는 동안 환상 혹은 꿈 혹은 그냥 그의 심리적 잠재의식을 보았습니다. 욕심이 그의 마음에 들어왔습니다: 내 집을 가득 채울 만큼 금을 받는 게 왜 안 되지? 발람의 입은 바르게 말했지만, 그의 마음은 그가 발락에게서 얻을 수 있는 금 생각으로 가득했습니다. 발람이 깨었을 때 그는 그의 잠재의식이 원하는 것이 무엇인지 기억했습니다. 하나님께서도 발람의 마음에 무엇이 있는지를 보셨고 그가 발락의 사람들을 따라 모압으로 가는 것을 허락하셨습니다. 그런데 이 일이 일어나기 전에 발락 자신이 바벨론에 도달했습니다. 모압왕 발락과 마법사(우상숭배자) 발람은 한 산에 올라 제사를 드립니다. 그런데 그들이 드린 제사가 이스라엘의 하나님께 드린 것인지는 분명하지 않은 것을 주목해 보십시오. 이 두 이교 고관 발람과 발락은 이제 막 제사를 드렸는데요, 저는 성경 본문이 우리에게 이것을 말해주는 것이라고 생각합니다.

민수기 23:3에서, 발람은 발락에게 그의 신에게 더 제사를 드리라고 그를 보냅니다. 그런데 발람은 하나님을 찾아 하나님으로부터 지시를 들으러 갑니다! 하나님께서는 발람이 이스라엘에게 말하는 것을 허가하십니다. 발람이 발락과 계약한 것은 이스라엘을 저주하는 것이었지만, 하나님께서 허락하신 것은 말하는 것이었습니다. 어떤 사람이 발람이 한 것을 한다면 천재여야 할 것인데요, “발람은 이스라엘을 축복함으로써 이스라엘을 저주했으니까요!” 이것은 이스라엘을 저주하면 금이 가득한 집을 약속한 왕 앞에서 행하기 쉽지 않은 과업입니다. 민수기 24:2-4에서, 발람은 산꼭대기에서 내려다보고 있습니다. 하나님께서는 심지어 그에게 그분의 영으로 충만케 하셨고, 그는 그의 아래에 회막 주위로 질서 있게 진 치고 있는 이스라엘 진영을 보았습니다. 발람은 이렇게 말합니다:

그가 예언을 전하여 말하되 브올의 아들 발람이 말하며 눈을 감았던 자가 말하며 하나님의 말씀을 듣는 자, 전능자의 환상을 보는 자, 엎드려서 눈을 뜬 자가 말하기를 야곱이여 네 장막들이, 이스라엘이여 네 거처들이 어찌 그리 아름다운고 그 벌어짐이 골짜기 같고 강 가의 동산 같으며 여호와께서 심으신 침향목들 같고 물 가의 백향목들 같도다 그 물통에서는 물이 넘치겠고 그 씨는 많은 물 가에 있으리로다 그의 왕이 아각보다 높으니 그의 나라가 흥왕하리로다 하나님이 그를 애굽에서 인도하여 내셨으니 그 힘이 들소와 같도다 그의 적국을 삼키고 그들의 뼈를 꺾으며 화살로 쏘아 꿰뚫으리로다 꿇어 앉고 누움이 수사자와 같고 암사자와도 같으니 일으킬 자 누구이랴 너를 축복하는 자마다 복을 받을 것이요 너를 저주하는 자마다 저주를 받을지로다 발락이 발람에게 노하여 손뼉을 치며 말하되 내가 그대를 부른 것은 내 원수를 저주하라는 것이어늘 그대가 이같이 세 번 그들을 축복하였도다” (민수기 24:3-10)

이교 마법사 발람의 이 말은 전 세계 모든 유대인 회당에서 예배를 시작하는 말입니다. 친애하는 형제자매님들, 여기에 그 말이 있습니다. 저주하기로 되어 있었던, 바벨론에서 온 브올의 아들 외눈 마법사 발람의 이 말은 전 세계 모든 유대인 예배에서 시작하는 말이 되었습니다. 제가 모든 유대인 예배라고 말할 때, 그것은 전 세계 정통유대교, 보수적인 유대교, 개혁주의 유대교 회당을 말씀드리는 것입니다. 저는 문명 세계의 메시아닉 유대인 회당 대부분에서도 안식일 예배를 이 이교 마법사의 이 말로 시작할 것이라고 생각합니다. 문제는 십볼의 아들 모압왕 발락은 저주 같지 않고 매우 축복 같이 들리는 이 말에 대해 어떻게 생각했을까입니다.

브올의 아들 발람은 어리석지 않았습니다. 만약 모압왕 발락이 발람에게 이스라엘을 축복하는 것이 아니라 저주하면 이 모든 금을 당신에게 주겠노라 말한다면, 발람은 발락에게 발락이여 내가 그들의 장막이 아름답다고 말하는 것이 무슨 축복이란 말이요? 나는 그들이 요새화된 성벽을 두른 성읍에 거주하는 자들이 아닌 장막에 거주하는 자들이 되기를 바랬소.’ 말했을 것입니다. (이스라엘과 전쟁을 할 때 이스라엘은 성벽을 두른 요새화된 성읍이 아니라 장막에 있을 것입니다.) 물론, 이 축복의 핵심 부분은 이교 왕 발락은 이해하지 못할 것입니다. 발람은 이중 의미 문장 사용의 대가였습니다. 의도하는 전체 의미를 전달하기 위해 사용하는 문맥이 얼마나 되는가에 따라 두 가지로 사용될 수 있는 어구 말입니다.

사실은 발락이 그의 돈의 값어치만큼 얻었다는 것입니다. 궁극적으로 발람은 발락에게 금덩어리 정보를 주어 이스라엘의 약점을 지적해 주었습니다. 발람이 말한 이스라엘의 약점은 아리따운 이방 여인입니다. 아리따운 여인들을 보내 이스라엘 남자들을 유혹하여 그들과 섹스를 하게 하면 이스라엘 남자들의 약점으로 인해 승리를 얻게 되는 것을 보게 될 것이라는 것입니다.

발람의 말하는 나귀가 아마 이번 안식일 토라 포션에서 가장 중요하기도 하고 가장 재미있기도 한 부분일 것입니다.

민수기 22:21-34에서 볼 수 있는 발람의 나귀와 여호와의 사자 이야기는 중요한 몇 가지 교훈을 줍니다:

1. 하나님의 주권과 인도: 사람들과 나귀와 요나 이야기에서 바다 생물과 바다 자체에 대한 주권과 인도입니다. 하나님께서는 이교 선지자, 마법사와 나귀를 사용하실 수 있습니다. 이것이 사실이라면, 하나님께서는 저와 같은 외눈 유대인도 사용하실 수 있고 사용하고 계십니다.

2. 하나님의 통제: 발람과 발락 이야기에서는 인류 역사 속에서 하나님의 뜻과 인도를 전달하기 위해 하나님의 뜻과 통제를 성취하는 데에 이스라엘 백성과 이교도들을 사용하고 있습니다.

3. 하나님의 보호: 이 이야기는 하나님께서 그분의 백성을 보호하시고 전투 상황뿐만 아니라 이교도의 소위 주술에 있어서도 그분의 백성 이스라엘을 보호하시기 위해 개입하신다는 것을 보여줍니다.

4. 하나님과 성령님께는 유머가 있다. 발락과 발람의 이 이야기에서 나귀가 이교 선지자 발람보다 훨씬 현명한 것 같습니다. 어떤 생물이라도 하나님의 음성을 들을 수 있고 경청할 수 있습니다. 이것은 종교심이 있는 사람들이 기억해야 할 아주 중요한 교훈입니다. 많은 영적 지도자들이 자기는 하나님의 음성을 영구히 배타적으로 들을 수 있다고 생각합니다. 이 이야기에서 우리는 고집 센 나귀도 하나님의 계시를 받을 수 있고 선지자보다 더 순종하며 더 지각이 있을 수 있다는 것을 배웁니다.

5. 겸손과 회개는 함께 가며 겸손케 하는 경험은 선지자와 그들의 나귀 모두에게 유익할 수 있다. 발람이 그의 나귀를 통해 여호와의 사자를 마주친 사건은 겸손케 하는 경험이었으며, 우리에게 교만과 고집은 우리의 눈을 멀게 해 하나님의 뜻을 보지 못하게 할 수 있다는 것을 상기시킵니다. 발람이 그의 오해를 깨달은 후 그의 반응은 회개와 자기 잘못을 고백하는 일의 중요성을 보여줍니다. 발람의 나귀의 지혜가 그를 겸손케 했을 것입니다. 발람과 우리 모두에게 근본적인 교훈은 하나님께서는 누구든, 심지어 저와 여러분 같은 멍청이도 사용하실 수 있다는 것입니다! 이 이야기는 하나님께서는 그분의 목적을 이루시기 위해 누구든 혹은 어떤 것이든 사용하실 수 있다는 것을 보여줍니다.

제가 토라부터 신약성경까지 성경을 읽을 때, 저는 낮고 천한 짐 지는 짐승이 메시아를 태워 예루살렘 안으로 모셔다드린 짐승이었다는 것을 봅니다. 예슈아께서 예루살렘에 입성하실 때 타신 것은 어마어마한 등급의 왕실 말이 아니라 나귀였습니다.

발람의 나귀는 예상치 못한 전령(傳令)이었습니다.

저는 이 이야기에서 저 자신을 위한 비망록을 남깁니다. 저는 이 나귀에게서 다음과 같은 교훈을 배웠습니다:

저는 때로는 유창한 설교가가 그것이 하나님의 말씀인 양 자기 교파의 교리를 전하는 것을 듣는 것보다 나귀가 진리를 말하는 것을 듣는 것이 더 낫습니다.

발람이 개인적 이득 때문에 처음에는 이스라엘을 저주하려던 의도였음에도 불구하고, 이 이야기는 옳은 일을 하는 것의 중요성을 보여줍니다. 많은 경우, 저는 하나님의 헌신된 종들이 부정적 의도로 시작하여 자기 자신이 바라는 것을 따르려 했으나 도중에 회개하고 마음을 바꿔 자기 자신의 취향이나 다른 사람들의 부추김을 따르기보다는 올바르고 정확한 하나님의 소원을 행하는 것을 보았습니다.

발람 이야기는 우리에게 하나님의 사람 종인 우리가 실패할지라도 하나님의 계획과 목적이 승하게 된다는 것을 상기시킵니다. 하나님께는 언제나 누군가 하나님의 음성을 들을 때까지 하나님의 뜻에 맞춰 나귀 소리로 울 감춰진 나귀가 있습니다. 우리도 하나님의 뜻에 거스르거나 우리 자신의 뜻을 따르기보다 우리 자신을 하나님의 뜻에 맞추도록 합시다.

저는 저의 모든 친구와 지인들을 위해 이것을 쓰고 있습니다. 지금은 이스라엘 편과 우리 도시와 교회 안의 유대인 공동체 편에 함께 설 때입니다. 발람과 그의 나귀에게서 하나님께서는 이스라엘의 하나님이시라는 것과 성경의 선지자들의 모든 약속이 이루어질 것이라는 교훈을 얻으십시오. 만약 여러분이 이스라엘을 대적하거나 무시하면, 여러분은 발람의 경우처럼 나귀라도 여러분의 교사가 될 수 있다는 것을 알게 될 수 있습니다.

저는 성경에 나오는 모든 나귀를 좋아한다고 말씀드릴 수 있을 것 같습니다. 여러분도 한 번 생각해보시면, 산 나귀든 삼손이 블레셋 사람 1000명을 죽일 때 죽은 나귀 뼈를 사용했던 것처럼 죽은 나귀든 모든 나귀가 유익했습니다.

성경에 나오는 모든 나귀는 그것을 타거나 그 주변에 있는 사람들보다 더 현명해 보입니다. 하나님께서는 영적 각성과 겸손을 알아보십니다.

정통유대교에는 메시아의 나귀라고 부르는 대단한 찬사가 있습니다! 메시아의 나귀가 되어 여러분의 등에 메시아를 태워 그분을 다시 예루살렘으로 모시십시오! 이스라엘과 예루살렘에서 나귀처럼 메시아를 다시 큰 임금 예슈아의 성으로 다시 모셔오는 도구로 일하고 있는 저희 같은 사람들에게 필요한 것을 공급해주십시오! 저희가 예슈아께서 이 때에 기쁨으로 다시 오시도록 길을 곧게 만들 수 있도록 여러분의 사랑과 기도와 후한 헌금으로 기여해 주십시오!

종합적으로, 발람의 나귀와 여호와의 사자 이야기는 순종과 영적 각성과 겸손과 하나님의 목적을 이루시기 위해 어떤 수단이라도 사용하실 수 있으신 하나님의 주권과 능력에 대한 교훈을 줍니다.

 

혹시 여러분이 저희 웹사이트에서 팟캐스트를 재생하실 때 문제가 있다면, 저희 유튜브 채널 재생목록에서도 찾아보실 수 있습니다:
https://www.youtube.com/@NetivyahInternational/playlists

 

금주의 토라 포션
20240621_The Jerusalem Prayer List_WeeklyTorahPortion.jpeg
https://www.netivyahinternational.org/podcast-1

 

숙콧(초막절) 올란도에서 만나요 (1026)
20240628_The Jerusalem Prayer List_Sukkot in Orlando_Small.jpg
https://ensinandodesiao.com.br/eventos/703923/memorial-de-sukkot-orlando

 

포장해서 가져갈 복음
20240621_The Jerusalem Prayer List_GospelToGo.jpeg
https://www.netivyahinternational.org/podcast-2

 

마음의 당분
20240621_The Jerusalem Prayer List_MindCandy.jpeg
https://www.netivyahinternational.org/podcast-4

 

유대인 예수
20240621_The Jerusalem Prayer List_JewishJesus.jpeg
https://www.netivyahinternational.org/podcast-3

 


여러분이 개인적으로 모르는 형제자매들을 위해 드리는 기도는 순전한 사랑이며 메시아의 몸을 세우는 것입니다. 여러분이 이기적인 이해관계 없이 여러분이 모르지만 형제인 누군가를 위해 천국에서 투표를 하는 것이기에 이것은 아가페 사랑입니다. 그리고 하나님께서는 우리가 이 세상에서는 서로 모를지라도 우리를 함께 묶는 사랑과 믿음의 긴 사슬로 연결된 다른 사람을 위해 하는 이기적이지 않고 참된 사랑과 관심의 표현인 이 기도를 보고 계십니다.

우리가 천국에 가서 우리가 위해서 기도했고 때로는 울부짖었던 사람들을 만나게 되면 기쁜 일일 것입니다. 그들은 육신적으로는 모르지만 영적으로는 같은 그리스도의 몸의 지체인 형제자매들로서, 언젠가 함께 앉아 제가 당신이 치유되도록 기도한 것이 기억납니다!”, “당신이 가자지구 하마스 테러리스트들의 잔인한 손아귀에서 인질들을 구하기 위해 가자지구에서 싸울 때 제가 당신이 안전하도록 기도한 것이 기억납니다!” 이야기 나누는 특권을 누리게 될 이들입니다.

하나님의 은혜와, 치유와 힘을 주시는 하나님의 부드러운 손길이 필요한 다음 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

예루살렘에서는:

(경과보고) 요셉과 마르시아 슐람
요셉의 갑상선과 관련하여 추가 검사와 양전자방출단층촬영은 다음 주에 예정되어 있고 위에서 생검은 했고 결과를 기다리고 있습니다. 저희는 의미 있는 결과가 있도록 기도합니다.

귀한 일라나 아히저비 자매님은 98세이시며 기억력 문제로 고생하시고 계십니다.

우리의 귀한 레아 커르키 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

아담의 부모님인 배리와 달리아를 위해 기도해 주십시오. 이분들도 건강 문제와 어려움이 좀 있습니다.

편두통으로 고생하고 있는 미리암의 딸 한나와 치매를 앓고 있는 귀한 미리암 자매님을 위해 기도해 주십시오.

다니엘 에스(S.)와 그의 자녀들을 위해 기도해 주십시오.

로에 이스라엘 회중의 귀한 지도자 개리와 그의 건강과 그의 아내 멜라니와 그들의 가족을 위해 기도해 주십시오.

움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 온 가족을 위해 기도해 주십시오. 이 가족은 자녀들의 치유와 그들의 일에 지혜가 필요한 귀한 오랜 친구 가족입니다.

네게브 광야 깊숙한 곳에서 살고 있는 로메로 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그곳은 덥습니다. 그들이 저희 회중에서 멀리 떨어져 있어서 저희는 그들이 그립습니다.

영국에서는:

데보라 아이자야를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 데보라 아이자야를 복된 삶과 가정으로 인도하시고 그녀의 문제에 대한 해결책을 찾아 주시기를 기도합니다.

핀란드에서는:

마우노 렘포넨 형제님은 상당히 깊어진 암 진단을 받았습니다. 저희는 하나님께서 그에게 그의 가족과 건강히 보내는 날을 주시도록 하나님의 뜻이 이루어지기를 간구하고 있습니다. 서로 의지가 되어주고 있는 힐카, 미이카, 에스터를 위해 기도해 주십시오.

하나님의 양떼 안에서 저희의 귀한 파트너이자 동역자인 케이조와 살메를 위해 기도해 주십시오. 케이조와 살메 둘 다 좀 어려운 심장병이 있습니다.

우리의 귀한 자매님들인 사투-마리아, 시니 투울리, 앤 미리야미를 위해 기도해 주십시오.

에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아, 빅터, 아아론 타니, 힐렐을 위해 기도해 주십시오.

브라질에서는:

네티비야와 관계가 있는 브라질에 있는 회중(교회)을 위해, 주님에 대한 성실과, 교회와 이스라엘의 회복의 비전에 대한 성실에 힘과 용기로 그들 앞에 있는 도전에 맞설 수 있는 힘과 원기가 있도록 기도해 주십시오.

스페인과 포르투갈 종교재판의 희생자 (후손) 수백만 명을 위해 기도해 주십시오. 그들은 강제로 가톨릭으로 개종당했었고 지금은 고향 이스라엘 땅과 조상들의 신앙으로 돌아오고 싶어 합니다.

브라질 꾸리띠바 출신의 귀한 한 젊은이 파울로를 위해 기도해 주십시오. 그는 온전한 정신과 정신 건강을 위해 우리의 기도가 절실히 필요합니다.

클라우디아 리타 수지 아라우라는 이름의 귀한 자매님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그녀는 암에 걸렸기에 하나님의 치유의 손길이 필요합니다.

파티마 마리아 도카르모 귀마라래스의 건강과 그녀의 손녀의 쌍둥이 아기들을 위해 기도해 주십시오.

길례르미 안토니오 노텐 베케르는 허리가 아파 고생하고 있습니다.

알투사 데 올리베이라와 그의 아내를 위해 기도해 주십시오. 눈에 심각한 문제가 있는 세 살배기 아이 카이크 데 올리베이라 베케르를 위해 기도하여 주님께 이 아이의 눈을 고쳐주시도록 간구해 주십시오.

아시아에서는:

대만의 티제이(T.J.) 목사님을 위해 기도해 주십시오.

중국의 귀한 데보라 루스 자매님을 위해 기도해 주십시오.

일본에 계시는 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오.

토니 탐과 그의 아내 루이자와 아들 마르코는 그들의 상황에 대해 특별 기도가 필요합니다.

우리는 저우 원리앤, 아베 가족, 토루 상, 유미 오하라와 그녀의 가족, 데보라 루스, 아일라와 다니엘과 그들의 딸을 위해 계속 기도하고 있습니다.

송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님과 키비(한ㆍ이성경연구소) 사역을 위해 기도해 주십시오.

미국에서는:

래리가 그의 손주들을 위한 기도를 부탁합니다. 저는 손주가 있는 우리 대부분이 이 세상의 상태에 대해 우려하고 있을 것이라고 말씀드릴 수 있을 것 같습니다. 관용이 없고, 유혹이 만연한 상태 말입니다. 성령님께서 그들이 바른 선택을 하도록 인도해 주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

빌 씨(C.)는 추가 상담을 하며 새로운 암 진단을 거칠 계획입니다. 그를 돕고 있는 질을 위해서도 기도해 주십시오.

빌 컬웰의 딸을 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다. 이 딸은 암에 걸려 아픈데요, 새로이 3차 항암 치료 중입니다. 이 항암 치료가 성공하여 치유되도록 기도해 주시기 바랍니다.

필립 슬레이트 형제님과 그의 아내. 그의 아내는 몇 가지 신체 건강과 정신 건강 문제를 겪고 있습니다.

알래스카의 앤지와 바브라(앤지의 어머니). 바브라는 노년 관련 통증과 불편이 있습니다. 힘 주시고 틍증이 줄도록 여러분의 기도에 이들을 올려드려주십시오.

조나단 버니스는 간 이식 수술 후 6개월이라는 긴 시간 동안 회복 중입니다. 저희는 이렇게 부합하는 경우를 허락해주신 하나님께 감사드립니다. 새로 이식된 간이 기능을 잘하도록 기도해 주시기 바랍니다. 엘리스안젤라와 딸들과, 의사들과 우리의 귀한 조나단 버니스 형제를 간호하는 간호사들을 위해서 기도해 주시기 바랍니다.

몇 가지 건강 문제가 있는 제 딸 다나를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 다나에게 삶과 직장에서 지혜와 평안과 고요를 주시도록 기도합니다.

낸시 훅의 큰 아들인 아론 훅은 지혜와, 과거 삶의 문제로부터의 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다.

조나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그의 어머니와 그의 형제 다니엘을 축복해 주시고 치유해 주시도록 올려드려 주십시오.

아주 중요한 하나님의 사람들인 랍비 솔트와 그의 가족, 랍비 핫셀블래드를 위해 기도해 주십시오. 그들은 둘 다 연로하고 보호와 축복이 필요합니다.

또한 제 사촌 니심과 결혼하여 뉴욕시에 살고 있는 일라나 아브라모프를 위해 기도해 주십시오. 일라나는 쓰러졌었고 지금은 재활센터에서 다시 걷기 훈련 중입니다. 우리는 일라나의 완전한 회복을 위해 기도합니다. 그녀와 니심은 둘 다 우리의 기도가 필요합니다.

스티브 모크를 위해 기도해 주십시오. 그의 인지력이 감소되고 있었기에 우리는 하나님께 은혜를 베푸셔서 치유해 주시고 힘 주시기를 구했습니다. 스티브와 죠시의 아들 죠셉은 아주 멋지고 기쁜 보고를 받았습니다. 지난 번 골수 이식 후 받은 보고는 의사들이 그의 몸에서 백혈병을 발견하지 못했다는 것입니다. 주님을 찬양합니다!

저는 지금 세계에서 매우 위험하고 불안정한 지역에서 매우 중요한 일을 하고 있는 형제이자 친구인 한 귀한 형제님을 위한 특별 기도를 부탁드립니다. 그저 여러분의 기도에 대디라이언이라고 불러주시고 이 하나님의 사람에게 하나님의 보호와 천사들의 동행이 있도록 간구해 주십시오


=======================================================

 

The Jerusalem Prayer List 19 July, 2024
by Joseph Shulam - From Jerusalem Israel


Most Christians study The Book of Numbers minimally, and pastors are no exception. However, the book of Numbers has significant narratives for understanding the Torah and how God works with his children, enemies, and chosen ones! This portion, which will be read in all the synagogues in the world on July 20, 2024, is one of the more unique Torah readings. This Torah portion is named after the king of Moab, Balak. However, Balak, the son of Beor, is not really the main character in this story. Balak, the Babylonian Magician, and his donkey are the main characters of our Torah reading this Shabbat: Baalam.

The Torah reading is from Numbers 22:2-25:9; as you can see, it is not a short reading.
From the Prophets, the reading of this Shabbat is from Micah 5:6-6:8.
The New Testament reading is from Matthew 21:1-11.

First, here is a little background on this Balak son of Beor! Balak was a Moabite king. Moab is the country to the east of the Dead Sea. Moab is located at a critical junction on the King's Highway, El Camino Real (in Spanish). I bring this Spanish name because around the United States and in all countries that Spain and Portugal colonized in the 15th 19th centuries, there is at least one road called "El-Camino-Real." All the places in the world that have a highway called by that name are influenced by this story, even if they never had a king.

Balak was under pressure because the children of Israel, their wives, children, and livestock were about to knock on the virtual doors of Moab. Balak didn't want them to cross into Canaan through his land and cross the Jordan River from his side. I suppose Balak must have been worried about the size of the Israelite Camp and the politics of his neighbors from the West.

So, what does Balak do to resolve his problem? He doesn't gather his armies! Balak doesn't ask Egypt to come and help him with the Israelites! He is called a magician, the most famous magician in "The Fertile Crescent,"; "Fertile Crescent" comes from the geography of the Middle East. Most of the land in the Middle East is in the harsh Arabian Desert. But surrounding this desert are formidable rivers with a rich history. On the north side, the two big rivers, the Tigris and Euphrates, start north from Anatolia (Turkey of today) and pour into the Persian Gulf. To the West are two rivers pouring southward into the Jordan River Valley: the Litani and the Hasbani. Together, these four rivers form a crescent surrounding the Arabian Desert.

Balak, king of Moab, invites this famous magician (politician in our modern world) Balaam to cast a spell on Israel so that Israel will be defeated and not enter the land of Canaan through the Kingdom of Moab. Balak promises much gold as payment to Balaam for casting the spell and curse on the children of Israel. Here comes the surprise factor: Balak sends a delegation of dignitaries to the north to meet with Balaam, and this is their first conversation:

"And God said to Balaam, "You shall not go with them; you shall not curse the people, for they are blessed." So Balaam rose in the morning and said to the princes of Balak, "Go back to your land, for the LORD has refused to give me permission to go with you."

God can talk and reveal himself to whomever He, the Almighty, pleases! God can also withhold speaking and revealing Himself even to some of his chosen and holy servants. My experience and advice to all is this: don't believe anyone who speaks prophecy, predicts that the Messiah is almost here, and furthers narratives of supposed important predictions. Most of these pastors and so-called "for-profit prophets" are as wonderful and precious as a 3 dollar bill. The word of God says this to all of us:

"Beloved, do not believe every spirit, but test the spirits, whether they are of God; because many false prophets have gone out into the world." (1 John 4:1 NKJV).

Don't worry about me; sometimes I am 'bad' the question is if what I say is true!

And the princes of Moab rose and went to Balak and said, "Balaam refuses to come with us." Balaam also said:

"And he said to them, "Lodge here tonight, and I will bring back word to you, as the LORD speaks to me." So, the princes of Moab stayed with Balaam. Then God came to Balaam and said, "Who are these men with you?" So, Balaam said to God, "Balak the son of Zippor, king of Moab, has sent to me, saying, "Look, a people has come out of Egypt, and they cover the face of the earth. Come now, curse them for me; perhaps I shall be able to overpower them and drive them out.'" And God said to Balaam, "You shall not go with them; you shall not curse the people, for they are blessed." (Numbers 22:8-14 NKJV)

Let us learn a little about Middle Eastern negotiation tactics.

1) Go sleep it off first!
2) Whatever God tells me, that is what I will pass on to you! Balaam waits for an answer from God, and the answer from God is simple to understand: "Balaam, you shall not go with them (these people)
3) You shall not curse the people (of Israel). They are blessed!"

Here again, dear brothers, you see that God can communicate with people not covenant to him, like Israel, and God can sometimes refuse to communicate with his people, Israel. Sometimes, God tells his own prophets, "I don't want to hear you anymore!" Don't dismiss someone and deny yourself the privilege of hearing him just because he is not from your denomination or not Jewish or orthodox Jewish with a big fur hat and white high-knicker socks.

Balak, the son of Beor, is unhappy with Balaam's answer. He sends another delegation to Babylon to speak to Balaam. This time, Balak says to Balaam, "Come, please come to me. I need you and will make you rich and super wealthy." Balaam's answer to Balak's messengers is this:

"Then Balaam answered and said to the servants of Balak, "Though Balak was to give me his house full of silver and gold, I could not go beyond the word of the LORD my God, to do less or more." (Numbers 22:18 NKJV).

The question that comes to my mind from these exchanges between Balak's messengers and Balaam is this: Is Balaam playing hardball to increase the amount of gold he will get from Balak? Or is Balaam actually sincerely saying: "Then Balaam answered and said to the servants of Balak, "Though Balak was to give me his house full of silver and gold, I could not go beyond the word of the LORD my God, to do less or more?" (Numbers 22:18 NKJV).

I am not sure both possibilities are on the table right now. I am jumping a few verses to cut a little of the conversations between Balaam and Balak's servants. Balaam goes to sleep after these high and lofty words that Balaam says to Balak's servants. Balaam sees a vision, a dream, or just a psychological subconscious in his sleep. Greed enters his mind why not get enough gold to fill my house with it? Balaam's mouth was correct, but his heart was filled with thoughts of the gold he could gain from Balak. When Balaam wakes up, he remembers what his subconscious mind wants, and God also sees what is in Balaam's heart and grants him permission to go ahead and accompany Balak's men to Moab. Still, before this happens, Balak himself arrives in Babylon. Balak, the king, and Balaam, the magician (idol worshiper), go up a mountain and offer sacrifices. However, notice that the sacrifices that they offer are not clearly addressed to the God of Israel. I think that Balaam and Balak, two pagan dignitaries, just offered sacrifices, which is what the text tells us.

In Numbers chapter 23:3, Balaam sends Balak to offer more sacrifices to his gods. But Balaam goes to seek God and hear some instructions from God! God approves that Balaam should speak to Israel. I say talk, although Balaam's contract with Balak was to curse Israel. A person has to be a genius to do what Balaam did, "Balaam cursed Israel by blessing them!" It is not an easy task to perform in front of a King who promised you a house full of gold to curse Israel. In Numbers 24:2-4, Balaam looks from the top of the mountain. God even fills him with His spirit and sees Israel's encampment underneath him and the order that the tents are arrayed around the Tent of Meeting, and this is what Balaam says:

"Then he took up his oracle and said: "The utterance of Balaam the son of Beor, The utterance of the man whose eyes are opened, The utterance of him who hears the words of God, Who sees the vision of the Almighty, Who falls down, with eyes wide open: "How lovely are your tents, O Jacob! Your dwellings, O Israel!" Like valleys that stretch out, like gardens by the riverside, like aloes planted by the LORD, Like cedars beside the waters. He shall pour water from his buckets, and his seed shall be in many waters. "His king shall be higher than Agag, and his kingdom shall be exalted. "God brings him out of Egypt; He has strength like a wild ox; He shall consume the nations, his enemies; He shall break their bones and pierce them with his arrows. "He bows down, he lies down as a lion; And as a lion, who shall rouse him?' 'Blessed is he who blesses you, and cursed is he who curses you." Then Balak's anger was aroused against Balaam, and he struck his hands together; and Balak said to Balaam, "I called you to curse my enemies, and look, you have bountifully blessed them these three times!" (Numbers 24:3-10 NKJV)

These words of Balaam, the pagan magician, are the words that open the worship of every Jewish Synagogue in the world. Here you have it, dear brothers and sisters. The words of this one-eyed magician Balaam, the son of Zippor from Babylon, which were supposed to be a curse, become the opening statement of every Jewish worship in the world. When I say "every Jewish worship," I mean to say orthodox, conservative, and reformed synagogues around the whole world. I think that most of the Messianic Jewish Synagogues in the civilized world also open their Shabbat services with the words of this pagan magician. The question is, what Balak, the son of Beor, the king of Moab, thought about these words, which sound very much like a blessing, not like a curse.

Balaam, the son of Zippor, was not stupid. If Barak, the king of Moab, would have said to Balaam, I am giving you all this gold to curse Israel, not to bless them. Balaam would tell him, Dear Balak, what kind of a blessing is it for me to say that their tents are lovely? I wished them to be tent dwellers, not fortified and walled city dwellers. (When you have war with Israel, they will be in tents, not in walled and fortified cities.) Of course, the central part of the blessing is something the pagan king Balak would not understand. Balaam was a master in using double-entendre sentences. Words that could be used in two ways depending on how much context you use to convey the whole meaning of your intentions.

The fact is that Balak got his money's worth. Ultimately, he gave Balak the golden nugget of information and pointed out Israel's weakness. Israel's weakness, Balaam said, is beautiful gentile women. Send your beautiful women to entice and have sex with the Israeli men, and you will see the weakness of the Israeli men will give you the victory.

The talking donkey of Balaam is probably the most essential and also hilarious part of this Shabbat's Torah reading.

The story of Balaam's donkey and the angel, found in Numbers 22:21-34, offers several important lessons:

1. God's Sovereignty and Guidance: over people and donkeys, as in Jonah's story about sea creatures and the sea itself. God can use a pagan prophet, a magician, and a donkey. If this is true, God can and does use a one-eyed Jew like me.

2. God's Control: The story of Balaam and Balak uses Israelis and Pagans to accomplish His will and control to convey His will and guidance in the History of humanity.

3. God's Protection: This story shows that God protects His people and intervenes in situations that are not only military but have to do with the so-called witchcraft of the pagans to defend His people, Israel.

4. God and the Holy Spirit have humor. In this story of Balak and Balaam, the donkey seems to be much wiser and obedient than Balaam, the pagan prophet. Any creature can hear and listen to God, which is an essential lesson for religious people to remember. Many spiritual leaders think they have a permanent and exclusive audience with God. In this story, we learn that a stubborn donkey can receive revelation from God and be obedient and perceptive even more than a prophet.

5. Humility and Repentance go together, and a humbling experience can benefit both prophets and their donkeys. Balaam's encounter with the angel through his donkey was a humbling experience, reminding us that pride and stubbornness can blind us to God's will. Balaam's reaction after realizing his mistake shows the importance of repentance and confession of his errors, and the wisdom of his donkey must have humbled him. A fundamental lesson for Balaam and for us all is that God Can Use Anyone, even a jackass like me and you! This story demonstrates that God can use anyone or anything to achieve His purposes.

When I read the Bible, from the Torah to the New Testament, I saw that a lowly and humble beast of burden was the one who carried the Messiah into Jerusalem. It was not a royal steed with a magnificent grade that Yeshua was riding into Jerusalem, but a donkey.

Balaam's donkey was an unexpected Messenger.

I am taking notes from this story for myself. I have learned from this donkey the following lesson:

It is sometimes better for me to hear a donkey speak the truth than an eloquent preacher sharing the doctrines of his denomination as if it were God's Word.

Despite Balaam's initial intention to curse Israel for personal gain, the narrative shows the importance of doing what is right. Many times, I have seen that dedicated servants of God started with a negative intention and wanted to follow their own desires, but in the middle of the road, repented and changed their minds and did the upright and correct desires of God rather than following their own appetites and the enticements of others.

Balaam's story reminds us that God's plans and purposes will prevail, even if we, human servants of God, fail. God always has some hidden donkey that will align himself and bray bray bray until someone hears God's voice. Let us align ourselves with His will rather than oppose it or our own will.

I am writing this for all my friends and acquaintances. This is the time to stand with Israel and with the Jewish communities in our cities and churches. Learn from both Balaam and his donkey that God is the God of Israel and that all the promises of the Prophets of the Bible will be fulfilled. If you are against or ignoring Israel, you might find out that a donkey might become your teacher, like in Balaam's case.

I must confess that I like all the donkeys in the Bible, and when you think about it, all of them were very useful, both the live ones and the bones of the dead ones that Samson used to kill 1000 Philistines.

All the donkeys in the Bible seem wiser than the people on them and around them. God recognizes spiritual awareness and humility.

There is a big compliment in Orthodox Judaism to be called "The donkey of the Messiah!" Be a donkey of the Messiah, take the Messiah on your back, and carry Him back to Jerusalem! Provide for those of us who work in Israel and Jerusalem as tools like the donkey to bring the Messiah back home to the city of the great King, Yeshua! Contribute your love, prayers, and generosity to make it possible for us to make the road straight for Yeshua's return in these days and joy!

Overall, the account of Balaam's donkey and the angel teaches lessons about obedience, spiritual awareness, humility, and the recognition of God's sovereignty and ability to use any means to fulfill His purposes.

 

If you are having problems playing the podcasts from our website you can find them on our YouTube Channel PlayLists https://www.youtube.com/@NetivyahInternational/playlists

 

Weekly Torah Portion
https://www.netivyahinternational.org/podcast-1

 

Sukkot See you in Orlando (Oct. 26)
https://ensinandodesiao.com.br/eventos/703923/memorial-de-sukkot-orlando

 

Gospel To Go
https://www.netivyahinternational.org/podcast-2

 

Mind Candy
https://www.netivyahinternational.org/podcast-4

 

The Jewish Jesus
https://www.netivyahinternational.org/podcast-3

 


Your prayers for brothers and sisters you don’t know personally is a pure love and building of the Body of the Messiah. It is Agape Love since you are doing this without any selfish interests and casting a vote in heaven for someone who is your brother. Still, you don't know them, and God looks at these prayers that are unselfish and genuine expression of love and care for another link in the long chain of love and faith that binds us together even though we might not know each other in this world.

When we all get to Heaven, it will be a joy to meet people we prayed for and sometimes even cried for. Brothers and sisters who are physically strangers but spiritually a part of the same body of Christ, I believe that one day we will have the privilege to sit together and share: "I remember praying for you to be healed!" "I remember praying for you to be safe when you were fighting in Gaza to free the hostages from the cruel hands of the terrorists of the Hamas in Gaza."

Pray for the following brothers and sisters who need divine grace and the gentle touch of the hand of God for healing and strength.

In Jerusalem:

update Joseph & Marcia Shulam
Additional test and scans are scheduled next week for his Thyroid with biopsy were done in the stomach and we are waiting on results. We pray for meaningful findings.

Ilana Ahijervie is a dear sister who is 98 years old and suffering from memory problems.

Please pray for our dear sister, Lea Kurkey.

Pray for Adam’s father and mother, Barry and Dalia. They have some health problems and challenges.

Pray for Hannah suffering from Migraine Headaches. Miriam is a dear sister old age dementia.

Pray for Daniel S. and his children.

Pray for Gary, our dear leader in the Ro’eh Israel congregation, and his health, as well as for his wife Melanie and their family.

Pray for Um Mahmud Abu-Eid, Jimmy Abu-Eid, and all of the family. This is a dear family of old friends that needs healing and wisdom for the children and for their work.

Please pray for the Romero family, who live deep in the Negev desert. It is hot there, and they are far from our congregation, and we miss them.

In the U.K.:

Pray for Deborah Isaiah. I pray for the Lord to find Deborah Isaiah and lead her to a blessed life, family, and a solution to her problems.

In Finland:

Mauno Lemponen has been diagnosed with cancer in advanced stages. We are asking for Gods Will to be done, giving him healthy days with familyprayers for Hilka, Miika, and Ester, who support each other.

Pray for Keijo and Salme, our dear partners and fellow workers in God’s flock. Both Keijo and Salme have some challenging heart issues.

Pray for Satu-Maria, Sinni Tuuli, Anne Mirjami, our dear sisters.

Pray for Eva H., Patty, Andrea, Julia, Victor, Aaron Tani, and Hillel.

In Brazil:

Pray for the Congregations related to Netivyah in Brazil to have the strength and stamina to face the challenges ahead of them with courage and strength of faithfulness to the Lord and to the vision of the restoration of the church and Israel.

Pray for the millions of victims of the Spanish and Portuguese Inquisition who have been forced to convert to the Catholic church and now want to return home to the land of Israel and to the faith of our fathers.

Pray for a dear young man, Paulo, from Curitiba, Brazil, who seriously needs our prayers for sanity and mental health.

Please pray for a dear sister named Claudia Rita Souze Arau. She has cancer and needs God’s healing hands to touch her with healing.

Pray for Fatima Maria Docarmo Guimararaes - pray for her health and her granddaughters’ twin babies.

Guilherme Antonio Nothen Becker is suffering from back problems.

Aratuza de Oliveira and his wife. Pray for their 3-year-old child, Caique de Oliveira Becker, who has severe problems with his eyes, and ask the Lord to give healing to his eyes.

In Asia:

Pray for Pastor T.J. in Taiwan.

Pray for Deborah Ruth, a dear sister from China.

Pray for Sister Yoko Nagumo in Japan.

Tony Tam, his wife Luisa, and his son Marco need special prayers for their situation.

We continue to pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru San, Yumi Ohara, and her family: Deborah Ruth, Ayla, Daniel, and their daughter.

Pray for Dr. Song, and his wife, Sister Harriet Kim and the KIBI Ministry.

In the United States of America:

Larry is asking for prayers for his grandchildren. I would say most of us that have grandchildren are concerned about the states of the world. The state of intolerance. The temptations out there. Please pray for the holy sprit to guide them in making good choices.

Bill C. is undergoing some additional consultation and planning for dealign with a new Cancer diagnonsis. Pray for Jill supporting him.

Please continue to pray for the daughter of Bill Culwell, who is sick with cancer and is receiving a new third round of treatment. Please pray for success and healing.

Brother Philip Slate and his wife. She is suffering from several physical and mental health challenges.

Barbra and Angie in Alaska. Barbra has some pains and discomfort related to old age. Please lift them in prayer for strength and reduction in pain.

Jonathan Bernis is in a long six-month recovery from a liver transplant. We thank God for this match. Please pray for this new liver to function and provide much-needed function. Please pray for Elisangela and the girls and the doctors and nurses attending our dear brother Jonathan Bernis.

Please pray for Danah, my daughter's health issues. I pray for the Lord to give Danah wisdom, peace, and calm in life and her work.

Aaron Hook, Nancy Hook’s oldest son, needs our prayers for wisdom and healing from past life issues.

Lift for blessing and healing Jonathan B., his wife Aviva, their new baby, his mother, and his brother Daniel.

Pray for these important men of God: Rabbi Salt, his family, and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

Also, pray for Ilana Avramov, who is married to my cousin Nissim and lives in New York City. Ilana has fallen and is now in rehab, learning how to walk again. We pray for her full recovery. She and Nissim both need our prayers.

Pray for Steve Mock - His cognitive condition has declined, and we ask for the grace of God and His Healing and strength. Steve and Josie’s son Joseph has received a wonderful and glorious report. After the last bone marrow transplant, the report is that the doctors didn’t find any leukemia in his body! Praise the Lord!

I am asking a special prayer for a dear brother and friend who is now doing very important work in a very dangerous and precarious part of the world. Just mention DadyLion in your prayers and ask for divine protection and angelic accompaniment for this man of God. 

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤