예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2022.06.092022-06-11 21:49
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

네티비야 성경교육사역
예루살렘 기도 목록 202269
요셉 슐람


주목하시기 바랍니다:

몇 년에 한 번씩 유월절이나 오순절 이후 몇 주 동안 이스라엘에서는, 세계의 다른 곳보다 한 토라 포션을 앞서 갑니다.

이번 주 이스라엘 외 지역의 토라 포션은 나쏘이고, 여러분은 여기에서 이것에 대해 배우실 것입니다.
 

이번 안식일에 우리가 읽을 토라 포션은 베하알롵하라고 하며, 민수기 8:1~12:16입니다. 이번 안식일 토라 포션의 히브리어 뜻은 너희가 등잔대를 세울 때입니다. 선지서에서 읽을 말씀은 스가랴 2:14-4:7이고, 신약성경에서는 고린도전서 10:6-13와 요한계시록 11:1-19를 읽습니다.

여러분은 이렇게 읽는 부분은 어떻게 정해지는 것이고 안식일마다 어떤 말씀을 읽을지를 누가 정하느냐고 질문할지 모르겠습니다. 그 대답은 두 부분으로 나뉘어 있습니다!

토라 포션은 에스라와 느헤미야 시대만큼 오래되었습니다. 공중 토라 낭독의 첫 번째 기록은 느헤미야 8장에 있습니다.

신약성경에서 토라와 선지서를 읽는 관행은 이미 잘 확립되어 있었습니다. 우리는 예슈아께서 나사렛 회당에서 이사야 61장을 읽도록 청함받은 것을 볼 수 있습니다.

우리는 또 바울이 소아시아와 그리스에서 그가 간 회당에서 말씀을 읽도록 청함받는 것을 볼 수 있습니다. 베뢰아(데살로니가 북쪽)에서는 바울이 석 달을 머물며 토라 포션을 읽고 읽은 말씀에서 예슈아에 대해 말씀을 전했습니다.

신약성경 시대에는 토라를 읽는 주기가 3년이었습니다. 우리 시대에는 토라를 읽는 주기가 1년입니다. 이것은 우리가 읽는 분량이 주후 1세기 때 읽는 분량보다 길다는 의미입니다.

모든 회당에서 토라 다음에 읽는 하프타라(선지서에서 읽는 부분)는 토라의 주제에 맞춰 전통으로 정해졌습니다. 이것은 보통 토라에 보너스적 성격의 본문인데요, 적어도 토라가 언급하고 있는 주요 주제를 일부 다룹니다.

우리가 신약성경에서 읽는 말씀은 여러 지도자들이 정합니다. 회중마다 다를 수 있는데요, 신약을 읽는 전통은 비교적 새로운 것이기 때문입니다. 그래도 역시 토라와 선지서에서 읽는 말씀과 연관된 주제에 근거하여 천천히 전통을 만들어가고 있습니다.

제 생각에는 소위 메시아닉 회당이든 모든 거듭난 교회든 모든 예슈아의 제자들이 같은 성경 포션을 읽는 것이 현명하고 좋고 영적으로 건강한 것 같습니다.

제가 권하는 이유는 이렇습니다:

첫째, 매주 그리고 매년 다시 처음부터 공중에서 하나님의 말씀을 읽으면 공동체의 숙달 정도가 향상됩니다. 늦게 배우는 사람조차 하나님의 말씀을 공중 낭독할 때 뭔가를 습득합니다.

둘째, 토라와 선지서와 신약성경을 읽으면서 하나님의 말씀 중에서 중요한 세 부분을 함께 아우릅니다. 하나님의 성령이 이 세 성경 본문 모두에 어떻게 개입해 계신지 쉽게 볼 수 있습니다.

이것이 아주 중요한 이유는 기독교회가 힘써 토라와 선지서의 중요성을 폄하해왔기 때문입니다. 기독교회는 최선을 다해 소위 구약성경과 신약성경을 떼어놓으려 했습니다. 예루살렘 교회 사도들과 장로들이 이방인 형제들에게 매주 안식일에 회당에 가서 하나님의 말씀을 공중 낭독하는 것을 들으라 명한 것을 잊고서 말입니다.

여러분은 사도들의 관행에서도, 예슈아의 이방인 제자들에게 안식일에 회당에 가서 하나님의 말씀을 공중 낭독하는 것을 들을 것을 강력히 권하는 사도행전 15:19-21에서도 이것을 아주 분명히 볼 수 있을 것입니다.

우리는 고대 초대 교회 시절에 토라 두루마리를 가지고 있었다는 것이 아주 특별한 일이었음을 기억해야 합니다. 로마제국 안에 있던 대부분의 유대인 공동체는 모세오경 두루마리를 가지고 있었지만, 아주 소수 공동체만이 선지서를 모두 담은 두루마리를 가지고 있었습니다.

우리는 역사 자료를 통해 몇몇 공동체에는 두루마리가 하나뿐이었고 또 어떤 공동체는 두루마리가 몇 개 있었다고 들었지만, 주후 2세기 말(280년 경)에 가서야 유대인 공동체가 창세기부터 역대하까지 (히브리 전통에 따른 성경책 순서) 모든 정경을 갖게 되었다고 합니다. 주후 70년에서 280년 사이에 야브네에서 최종 결정이 내려졌습니다.

셋째, 제 생각에 비-유대인 공동체는 각 공동체의 숙달의 중요성 때문에 사도들이 명한 이러한 성경 관행을 다시 시작하는 것이 마땅한 것 같습니다.

전 세계 교회에서 성경에 대한 무지 정도는 매우 심한데요, 개신교회에서는 아주 오랫동안 그들이 들은 유일한 성경은 그들의 목사가 설교에 주제로 사용한 본문의 몇 구절뿐이었습니다. 설교는 대중에게 마틴 루터가 바라던 것처럼 하나님의 말씀을 가르치는 목적에 맞춰져 있지 않았습니다. 마틴 루터가 바라던 것은 사람들이 자기 나라 말로 성경을 갖게 된 후에야 일어날 수 있었을 것이었습니다. 그런데 자기 나라 말로 성경을 갖고 난 후에도 하나님의 말씀을 알게 되는 일은 일어나지 않았고 지금도 일어나고 있지 않습니다.

교회가 토라와 선지서와 신약성경에서 관련된 말씀을 함께 읽어야 하는 중요한 또 다른 이유는 나라로서의 이스라엘 및 전 세계 공동체로서의 이스라엘과 동일시하고 연합을 이루기 위해서입니다. 몇몇 가톨릭 후기 교부들과 유럽의 종교개혁 이후 개신교도들은 힘써 유대인들과 그들의 공동체와 완전히 결별하고 그들과의 정중한 관계를 비난했습니다.

그래서 제 생각에는 교회가 다시 창세기부터 요한계시록까지 하나님의 말씀으로 되돌아가 회복되고 교회와 이스라엘의 건강하고 복된 관계 수립을 위해 유대인 공동체와의 관계를 회복하는 일이 절대적으로 중요하고 필요합니다.

민수기 81절부터 시작되는 이번 토라 포션의 첫 몇 구절, 특히 4절과 5절은 요한계시록의 첫 세 장을 이해하는데 있어서 매우 중요합니다. 예슈아의 사랑하는 제자 요한은, 현대 터키 해안에서 좀 떨어진 에게해 밧모섬 꼭대기에 있는 동굴에서 소아시아의 교회들의 상태를 들여다보고 있었는데요, 필시 그들의 상태와 그들의 끔찍하고 이교도적 행습 때문에 매우 심란했을 것입니다.

그래서 그는 그 교회들을 아론과 모세가 시내 광야에서 만든 메노라(촛대) 형상으로 정리합니다. 요한은 그 일곱 교회를 하나님께서 이스라엘을 위해 만들라 명하신 일곱 촛대로 그립니다.

촛대(메노라)는 대가 일곱 개입니다. 이것은 한 덩어리의 정금을 쳐서 메노라 모양으로 만들었습니다. 모든 대가 가운데 기둥에 연결되어 있지만, 길이와 높이가 다 똑같지는 않습니다. 메노라는 형을 떠서 만든 것이 아니라, 금을 쳐서 정교한 모양으로 만든 것입니다.

메노라 형상은 하나 됨과 다양성의 의미를 모두 전달합니다. 저는 그 형상이 요한이 주후 1세기 말 소아시아 교회들에 전한 메시지의 한 부분이었다고 믿습니다.

주로 예슈아의 사도 바울이 세운 교회들은 심각한 영적 질병이자 끔찍한 이단성을 발전시켰습니다. 메노라의 형상은 하나 됨과, 다양성과, 고난과 인내와 그들의 공통되고 개인적인 문제를 다루는 일의 중요성과, 하나님의 구원 계획으로부터 영적, 도덕적으로 벗어난 모습의 상징이었습니다.

이번 안식일 토라 포션에서 우리는 매우 중요한 하나님의 원칙, 그분의 백성 특히 이스라엘과의 관계에서 매우 중요한 원칙 중 하나를 볼 수 있는데요, 그분께서는 토라에 맞춰 백성을 구부리시는 것이 아니라, 토라를 백성에 맞춰 다시 정리하신다는 것입니다.

이 원칙은 민수기에서 최소 두 번 나옵니다. 첫 번째는 이번 토라 포션에서 하나님께서 니산월 14일에 출타하거나 유월절을 지킬 수 없는 특별한 사정이 있는 사람들에게는 유월절을 조정해 주신 것입니다.

하나님께서는 하늘에 계시는 뻣뻣하고 심술궂은 노인이 아니셨고 결코 그러신 적이 없습니다. 하나님께서는 토라에 있는 문제를 이해하시고 조정해 주셨으며 새롭고 특별한 리더십의 본을 보여주셨습니다.

그 때에 사람의 시체로 말미암아 부정하게 되어서 유월절을 지킬 수 없는 사람들이 있었는데 그들이 그 날에 모세와 아론 앞에 이르러 그에게 이르되 우리가 사람의 시체로 말미암아 부정하게 되었거니와 우리를 금지하여 이스라엘 자손과 함께 정한 기일에 여호와께 헌물을 드리지 못하게 하심은 어찌함이니이까 모세가 그들에게 이르되 기다리라 여호와께서 너희에게 대하여 어떻게 명령하시는지 내가 들으리라 여호와께서 모세에게 말씀하여 이르시되 이스라엘 자손에게 말하여 이르라 너희나 너희 후손 중에 시체로 말미암아 부정하게 되든지 먼 여행 중에 있다 할지라도 다 여호와 앞에 마땅히 유월절을 지키되 둘째 달 열넷째 날 해 질 때에 그것을 지켜서 어린 양에 무교병과 쓴 나물을 아울러 먹을 것이요 아침까지 그것을 조금도 남겨두지 말며 그 뼈를 하나도 꺾지 말아서 유월절 모든 율례대로 지킬 것이니라.” 민수기 9:6-12

저는 유대인 공동체든 기독교회든 영적 지도자들이 종교적 전통이나 신학적으로 목이 곧은 율법주의보다 사람이 더 중요하다는 것을 이해하는 그런 지도자들이기를 얼마나 바라는지 모릅니다! 하나님께서는 모세와 제 때에 유월절을 지킬 수 없는 사람들에게, “괜찮다, 한 달 후에 유월절을 지킬 수 있는 기회가 다시 있다. 그렇게 하더라도 죄로 여기거나 이상한 행태라고 여기지 않을 것이다. 유월절이나 안식일이나 다른 절기들은 유대인의 것도, 기독교인들의 것도 아닌, ‘나의 때와 계절이기 때문이다.” 말씀하셨습니다.

저는 하나님의 신실하심과, 사람의 사정을 이해하시는 그분의 이해심과, 때와 계절에 대한 그분의 유연한 태도와, 또 우리의 연약함을 대하시는 그분의 태도가 정말 좋습니다. 성경 전체를 관통하는 하나님의 율법과 요구는 하나님 중심이 아닌, 사람 중심입니다.

하나님께 다가가 그분과 관계를 맺는 방식은 우리가 이 땅의 우리 가족과 동료 사람과 관계 맺는 방식으로 정의됩니다. 이 원칙을 보여주는 예가 아주 많지만, 지면의 한계로, 신약성경에서 한 예밖에 보여드릴 수 없을 것 같습니다:

그러므로 예물을 제단에 드리려다가 거기서 네 형제에게 원망들을 만한 일이 있는 것이 생각나거든 예물을 제단 앞에 두고 먼저 가서 형제와 화목하고 그 후에 와서 예물을 드리라.” 마태복음 5:23,24

매주 토라 포션과 선지서 포션과 보너스로 읽는 신약성경 말씀은 제게 다시 하나님의 말씀을 상기시켜주고 제 영혼을 살찌우며 광야의 강 같이 제 신앙을 다시 새롭게 해줍니다. 저는 저의 귀한 형제자매인 여러분도 성경 말씀을 읽으시고 오늘날 우리의 공동체의 영적 상태에 너무도 필요한 신선하고 좋고 시원한 물로 적셔지시게 되기를 바랍니다.


이스라엘에 있는 신실한 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

예루살렘에서는 하나님의 은혜와, 치유와 힘을 주시는 하나님의 부드러운 손길이 필요한 다음 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

97세이시며 기억력 문제로 고생하시고 계시는 귀한 일라나 아히저비 자매님.

예루살렘에 있는 샤아레이 쩨덱 병원에서 오랫동안 간호사로 봉사하신 89세의 귀한 레아 코르키 자매님.

예루살렘에서 태어나신 80세가 넘으신 사리트 자매님은 혼자 살고 계십니다. 가까운 가족이 없고 여러 가지 노년병을 앓고 계십니다.

오랜 형제이자 친구인 귀한 다비드 스턴 형제님. 중증 파킨슨병을 앓고 계십니다.

치유가 필요한 질병이 있는, 네게브 광야에 살고 계시는 연로하신 귀한 예후다 호크만 형제님.

심한 당뇨병과 류마티스 관절염과 지금은 기억력 소실로 고생하고 있는 제 사랑하는 아내 마르시아 슐람. 마르시아는 어제 치매 진단을 받았습니다. 소아기 발병 당뇨병이 기억력 문제를 일으켰을 수 있습니다. 마르시아는 혼자 남겨두면 안 돼서, 저는 일주일의 대부분의 날을 집에 있어야 합니다. 그리고 제가 집을 떠날 일이 있으면, 누군가 마르시아가 인슐린을 복용하는지 확인하기 위해 와서 함께 있어야 합니다.

여러분의 매일 기도에 마르시아 슐람과 저, 요셉 슐람을 넣어 주시기 바랍니다. 저희는 전능하신 하나님을 믿습니다. 저희에게 그분의 긍휼이 충분하지만, 정직하고 진실한 형제자매님들의 기도는 확실히 하나님의 긍휼을 일깨워 최소한 마르시아의 기억력 악화를 막을 수 있을 것입니다.

아담 알(R.)을 위해 기도해 주십시오. 아담은 네티비야에서 미디어 디렉터로 일하고 있으며, 예후다와 다니엘처럼 갈릴리 네티비야 회중에서 양육 받았습니다. 아담은 바이러스로 인해 청력을 많이 잃었습니다. 아담과 그의 여덟 자녀 가족을 위해 기도해 주십시오.

아담의 부모님인 배리와 달리아를 위해 기도해 주십시오. 이분들도 건강 문제와 어려움이 좀 있습니다.

미리암과 그녀의 딸 한나를 위해 기도해 주십시오. 미리암은 귀한 자매님인데요, 최근 남편을 잃었습니다. 다니엘 에스(S.)와 그의 자녀들을 위해 기도해 주십시오. 로에 이스라엘 회중의 귀한 지도자 개리와 그의 건강과 그의 아내 멜라니와 그들의 가족을 위해 기도해 주십시오.

움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 온 가족을 위해 기도해 주십시오. 이 가족은 자녀들의 치유와 그들의 일에 지혜가 필요한 귀한 오랜 친구 가족입니다.

조나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 아기, 그의 어머니와 그의 형제 다니엘을 축복해 주시고 치유해 주시도록 올려드려 주십시오. 아주 중요한 하나님의 사람들인 랍비 솔트와 그의 가족, 랍비 핫셀블래드를 위해 기도해 주십시오. 그들은 둘 다 연로하고 보호와 축복이 필요합니다.

영국에 있는 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

저희는 런던에서 오신 우리의 귀한 셀레스틴 킹 자매님의 멋진 방문을 받았습니다. 자매님은 네티비야에서 하모찌 식품 배급 프로그램에서 자원봉사하셨고, 저희는 런던에서 오신 소중하고 귀한 이 자매님과 즐거이 교제 나눴습니다. 저는 요즘 너무 바쁜 일정과 집에서 마르시아와 함께 있어야 해서 귀한 셀레스틴 킹 자매님과 충분한 교제를 나누지 못했음을 말씀드려야 할 것 같습니다. 그녀는 오랫동안 열심히 일하며 신실하게 네티비야 사역을 지원하고 있는 미망인입니다.

저희는 우리의 귀한 셀레스틴 자매님에게 건강과 하늘로부터 그녀의 삶과 가족에게 축복이 있도록 축복합니다. 저희는 주님께서 셀레스틴 자매님에게 위안을 주시고, 그분의 은혜로 그녀의 모든 육체적, 영적, 사회적 필요를 공급해 주시기를 기도합니다.

우리의 귀한 다니엘 비(B.) 형제님과 그의 사랑하는 아내를 위해 주님께서 그들에게 복 주시고 보호해 주시도록 기도해 주십시오. 그들은 지금 웨일즈에서 살고 있습니다. 주님께서 그들을 굽어살펴주시기를 기도합니다.

현재 런던에 살면서 일하고 있는 네티비야의 귀한 르우벤 형제님을 위해 기도해 주시고 그의 아내를 위해서도 기도해 주십시오. 두 사람이 보호받고 축복을 받고 르우벤의 아내가 런던에서 좋은 직장을 찾을 수 있도록 기도해 주십시오.

데보라 아이자야를 위해 기도해 주십시오. 저는 주님께서 데보라 아이자야를 복된 삶과 가정으로 인도하시고 그녀의 문제에 대한 해결책을 찾아 주시기를 기도합니다.

저는 아리에스 프랭클린 메이어스 1세와, 토니 블랙의 치유를 위해 기도합니다.

귀한 데니스 드코스타 형제님과 그의 가족이 영국에서 그들이 가야할 길을 찾고 정착할 수 있도록 기도해 주십시오.

핀란드에는 우리의 기도가 필요한 소중하고 귀한 형제자매님들이 있습니다:

핀란드에서는 이번 안식일에 50년 이상 제 친구이자 귀한 형제였으며, 역사와 복잡하고 문제 많은 우리 세계 이해 분야 교수였던 팀 터커 박사님의 추모 예배가 있을 것입니다. 저는 이번 주말에 핀란드에 있었으면 했는데, 마르시아를 혼자 남겨두고 갈 수가 없습니다. 저는 거의 내내 집에 있어야 합니다. 그렇지만 저는 줌으로 팀 터거 박사님을 기념한 핀란드 세미나에 참여할 것입니다. 핀란드와 미국에 있는 터커 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다.

헬싱키 근교에 있는 이스라엘의 목자(이스라엘린 파이멘) 회중이 이번 안식일에 특별 세미나를 열 것입니다. 예후다와 제가 말씀을 가르칠 것입니다. 등록하시려면 여기를 클릭하십시오.

하나님의 양떼 안에서 저희의 귀한 파트너이자 동역자인 케이조와 살메를 위해 기도해 주십시오. 케이조와 살메 둘 다 좀 어려운 심장병이 있습니다.

건강 문제가 좀 있는 미망인인 노키아에 계시는 귀한 시프라 자매님.

사투-마리아, 시니 투울리, 우리의 귀한 앤 미리야미 자매님, 그리고 그 외 우리의 기도가 필요한 우리의 귀한 핀란드의 모든 형제자매님들: 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 아아론 타니, 힐렐과 그의 아내.

네게브 광야 깊숙한 곳에서 살고있는 로메로 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그곳은 매우 덥습니다. 그들은 저희 회중에서 멀리 떨어져 있어 저희는 그들이 그립습니다. 그래도 저희는 그들이 멋진 여름을 보내기를 바랍니다.

브라질

파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스를 위해 기도해 주십시오. 그는 브라질의 한 귀한 자매님의 아버지입니다.

브라질 꾸리띠바 출신의 귀한 한 젊은이를 위해 기도해 주십시오. 그는 온전한정신과 정신 건강을 위해 우리의 기도가 절실히 필요합니다.

우리의 귀한 마르셀로 지(G.)와 그의 가족을 위해 기도해 주십시오. 마르셀로는 브라질에서 시온으로부터의 가르침사역과 벨로-오리손떼에 하르 찌온 회중을 세운 개척자입니다.

연로하신 마르셀로의 아버지를 위해 기도해 주십시오. 하르 찌온 회중의 우리 형제님들과, 죠지 목사님의 미망인과, 병들어 치유가 필요한 이들을 위해 기도해 주십시오.

리비아 슈넬 노텐 자매님을 위해 기도해 주십시오. 그녀는 신체 건강에 좀 문제가 있는데요, 부신 비대 문제와, 다른 건강 문제가 있습니다.

허리가 아파 고생하고 있는 길례르미 안토니오 노텐 베케르와 그의 아내 알투사 데 올리베이라를 위해 기도해 주십시오. 눈에 심각한 문제가 있는 세 살배기 아이가 있는데요, 주님께 이 아이의 눈을 고쳐주시도록 기도해 주십시오. 이 아이의 이름은 카이크 데 올리베이라 베케입니다.

베르나르도 안토니오 노텐 베케르를 위해 기도해 주십시오. 베르나르도는 도박에 중독되어 포커를 하고 있습니다. 이것이 그의 가족에게 깊은 슬픔의 원인이 되고 있습니다.

우리의 귀한 페르난다 노텐 베케르 자매님은 직장에서 곤란을 겪고 있는데요, 직장에서 그녀에게 압박과 어려움을 주고 있어서입니다. 페르난다의 직장에서의 관계적 상황이 바뀌고 그녀의 고난이 기쁨과 우정으로 바뀌도록 기도해 주시기 바랍니다.

당뇨병을 앓고 계시는 70세의 파울로 씨(C.) 페레이라 브라가 디아스 목사님.

아시아에는 우리의 기도가 필요한 형제자매님들이 몇 분 있습니다.

대만의 티제이(T.J.) 목사님을 위해 기도해 주십시오.

도쿄의 레이코 이시이다 자매님과 타케오 장로님과 그의 아내 토모코와, 오사카의 다이수케 선생님을 위해 기도해 주십시오. 유이자와 박사님과 유시다 목사님과 그의 가족을 위해 기도해 주십시오.

일본에 계시는 요코 나구모 자매님을 위해 기도해 주십시오.

인도에서는 첸나이의 이삭 목사님이 우리의 기도가 필요합니다. 이삭 목사님은 신장병으로 고생하고 계신데요, 매주 여러 차례 투석을 받아야 합니다.

토니 탐과 그의 아내 루이자와 아들 마르코는 그들의 상황에 대해 특별 기도가 필요합니다.

홍콩에 있는 코헨 가족과, 홍콩 611 회중과 리더십을 위해 기도해 주십시오.

우리는 계속해서 저우 원리앤, 아베 가족, 토루 상, 유미 오하라와 그녀의 가족. 데보라 루스, 아일라와 다니엘과 그들의 딸. 송만석 박사님과 그의 아내 김해리 자매님을 위해 기도하고 있습니다.

미국에 있는 가족과 친구와 귀한 형제자매님들을 위해 기도해 주십시오.

미국에 있는 제 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다: 제 아들 배리와 그의 아내 베쓰와 제 손자 죠이. 하나님의 보호와 건강을 위해 기도해 주십시오.

몇 가지 건강 문제가 있는 제 딸 다나를 위해 기도해 주십시오. 저는 코로나바이러스와 다른 건강 문제로부터 다나를 지켜주시도록 기도합니다. 저는 주님께서 다나에게 삶과 직장에서 지혜와 평안과 고요를 주시도록 기도합니다.

제 손녀 노아암을 위해 기도해 주십시오. 노아암은 현재 두 가지 일을 하고 있는데요, 인생, 학업, 이스라엘로의 이민을 위한 올바른 선택과 계획을 위한 지혜와 건강과, 모든 위험으로부터의 일반적인 보호가 필요합니다.

암이 있지만 항암치료를 중단한 우리의 귀하고 신실한 루비 리틀 자매님을 위해 기도해 주십시오. 주님께서 루비를 치료해주시고 강건케 해주시고 의료적으로나 사회적으로 필요한 모든 것을 공급해 주시도록 기도해 주시기 바랍니다.

낸시 훅의 큰 아들인 아론 훅은 지혜와 과거 삶의 문제로부터의 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다. 아론의 아버지이며 낸시의 남편인 돈을 위해 기도해 주십시오. 돈은 지금 미국에 있고, 그의 아내 낸시는 이스라엘 네티비야에서 일하고 있습니다. 여러분의 기도에 낸시를 기억해 주십시오. 낸시는 지금 그녀의 가족과 친구들과 함께 미국에 있습니다.

귀한 안젤라 이스비 자매님과 그녀의 상황을 위해 축복이 있도록 기도해 주십시오. 티즈 에이치(H.), 라이언 에이치(H.), 니심과 일라나 아브라모프를 위해 기도해 주십시오.

저는 주님께서 이것을 도울 수 있는 형제자매님들과 사역들이 저희 웹페이지로 가서 저희가 섬길 수 있는 사람들과 가정 수를 두 배 이상 늘릴 수 있게끔 그들이 할 수 있는 일을 하도록 감동시키시고 움직여 주시도록 기도합니다.

네티비야성경교육사역 페이스북으로 가셔서 훌륭한 강의를 시청해 보시기 바랍니다.

저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다.

하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다!

우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

이스라엘의 주 하나님과 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주님 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

요셉 슐람
netivyah.org

 

=======================================================

 

Netivyah Bible Instruction Ministry
The Jerusalem Prayer List June 9, 2022
by Joseph Shulam


Please note:

Every few years for a few weeks following either Passover or Shavuot, in Israel, we are one Torah portion ahead of the rest of the world.

This week’s portion, outside of Israel, is Naso, which you learn about here.
 

This Shabbat we will be reading the Torah portion called “Beha’alotcha” from Numbers 8:1-12:16. The Hebrew meaning of this Shabbat’s portion is “when you set up the lamp stand”. From the prophets the reading will be from Zechariah 2:14-4:7, and from the New Testament we will be reading from 1 Corinthians 10:6-13, and Revelation 11:1-19.

You might ask how are these reading decided and who makes these decisions of what will be read each Sabbath? The answer has two parts!

The reading of the Torah is as ancient as Ezra and Nehemiah. The first recorded public reading of the Torah is in Nehemiah chapter 8.

In the New Testament the practice of the reading from the Torah and the prophets was already well established. We find Yeshua invited to read from the prophet Isaiah chapter 61 in the synagogue in Nazareth.

We find Paul being invited to read in Asia Minor and in Greece in the synagogues that he attended. And in Berea (north of the city of Thessaloniki) Paul stayed for three months, and was reading and preaching about Yeshua from the Torah portions that they were reading.

In the New Testament period the reading of the Torah was in a three-year cycle. In our day the reading of the whole Torah is in a one-year cycle. This means that our readings are longer than they were in the First Century of our common era.

The Haftarah (the reading of the prophets) that is read after the Torah in all the synagogues is decided by tradition according to the subject matter of the Torah. It is normally complimentary to the Torah, dealing with at least some of the main topics that the Torah is mentioning.

Our reading of the New Testament is decided by different leaders, and it can vary from congregation to congregation because our tradition is relatively new. But there is slowly a formation of a tradition also based on the subject matter that relates to the reading of the Torah and the prophets.

It is my personal opinion that it is wise and good and spiritually healthy for all disciples of Yeshua to read the same scripture portions in both so-called “messianic synagogues” and in all the born-again churches.

Here are the reasons for my recommendations:

First, the level of proficiency of the community increases by the public reading of God’s Word every week and every year again from the beginning. Even the slow learners pick up something from hearing the Word of God being read in public.

Second, the readings from the Torah and from the prophets, and then from the New Testament, tie these three important sections of the Word of God together. It is easy to see how the Holy Spirit of God is involved in all three sections of the scriptures.

This is extremely important, because the Christian churches have worked hard to diminish the importance of the Torah and the prophets. They have done their very best to separate the so-called “Old Testament” from the New Testament. Forgetting the commandment of the apostles and elders of the church in Jerusalem to the Gentile brothers to go on every Sabbath to the synagogue to hear the Word of God publicly read.

You can see this so clearly both in the practice of the apostles themselves, and also in Acts 15:19-21, as a strong recommendation for the Gentile disciples of Yeshua to go to the synagogue on the Sabbath day to hear the Word of God being publicly read.

We must remember that having a scroll of the Torah in the ancient world of the early centuries of our common era was a very special thing. Most Jewish communities in the Roman Empire had the five books of Moses in a scroll, but very few had the full scroll of the prophets.

We hear from historical sources that some had one scroll and others had a few scrolls, but only toward the end of the Second Century in the common era (around 280 CE) do we hear of Jewish communities that had all the cannon from Genesis to the end of 2 Chronicles (according to the Hebrew tradition of the order of the biblical books). The final decisions were made in Yavneh between 70-280 CE.

Third, the non-Jewish communities ought, in my opinion, reintroduce this biblical practice that was commanded by the apostles because of the importance of the proficiency of their communities.

The level of ignorance of the scriptures in the churches in the world is very high because, for years and years, in the Protestant churches, the only scriptures that they hear is the proof texts that their pastors use to make their own point in their sermons. The sermons are not geared for teaching the Word of God to the masses, like M. Luther was hopping would happen after the people had the Bible in their own vernacular languages. It didn’t happen and it is not happening now.

An important and additional reason for the churches to read from the Torah, from the prophets, and from the New covenant is the identification and joint union with Israel as a country and a community worldwide. Some later Catholic church fathers, together with Protestants, after the Protestant Reformation in Europe, worked hard to totally separate and condemn any respectful relationship with the Jews and their communities.

So to restore the relationship with the Jewish communities, in my opinion, is absolutely important and needed for the restoration of the church back to the Word of God from Genesis to Revelation and the building of a healthy and blessed relationship of the church and Israel.

The first verses of our Torah reading from Numbers 8:1 (especially verses 4 and 5) are very important for understanding the first three chapters of the book of Revelation. John, the beloved apostle of Yeshua, from the cave on top of the Island of Patmos in the Aegean Sea, off the coast of modern Turkey, was looking into the conditions of the churches of Asia Minor, and probably was deeply disturbed by their condition and by their horrible and heretical practices.

So, he arranges the churches in the image of the menorah of the Tabernacle that Aaron and Moses built in the wilderness of Sinai. The seven churches are imagined by John as the seven lamp stands commanded by God for Israel.

The candelabra (the menorah) had seven lamp stands. It was made from one piece of gold, hammered into the shape of the menorah. All the candles were connected to the central shaft, and their were not all made the same height and length. The menorah was not molded, but it was hammered into the intricate shape.

The image of the menorah conveyed both unity and diversity. I believe that that image was a part of John’s message to the churches of Asia Minor in the end of the First Century of our common era.

The churches that were established mainly by Paul the apostle of Yeshua had developed some serious spiritual sickness and horrible heresies. The menorah picture was a symbol of unity and diversity and the importance of the suffering, the standing, and the dealing with their common and individual problems, and spiritual and moral deviations from God’s plan of salvation.

In the Torah reading this Shabbat we also have one of the very important principles of God and of His relationship to people, and especially to Israel, and rearranging the Torah to fit the people, as opposed to bending the people to fit into the Torah.

This principle is revealed in the book of Numbers at least twice. The first time is in our Torah portion God, adjusting the Passover for the people with “special needs” because they were absent or not fit to celebrate the Passover on the 14th day of Nissan.

God was not and never has been a stiff and cantankerous old man in the sky. He understood the problem in the Torah and adjusted and gave new and special examples of leadership.

“Now there were certain men who were defiled by a human corpse, so that they could not keep the Passover on that day; and they came before Moses and Aaron that day. And those men said to him, ‘We became defiled by a human corpse. Why are we kept from presenting the offering of the Lord at its appointed time among the children of Israel?’ And Moses said to them, ‘Stand still, that I may hear what the Lord will command concerning you.’ Then the Lord spoke to Moses, saying, ‘Speak to the children of Israel, saying: “If anyone of you or your posterity is unclean because of a corpse, or is far away on a journey, he may still keep the Lord’s Passover. On the fourteenth day of the second month, at twilight, they may keep it. They shall eat it with unleavened bread and bitter herbs. They shall leave none of it until morning, nor break one of its bones. According to all the ordinances of the Passover they shall keep it.”’” Numbers 9:6-12 [NKJV]

How I wish that the spiritual leadership of both the Jewish communities and the Christian churches had that kind of leadership that understood that people are are more important than religious traditions and theological stiff-necked legalism. God said to Moses and to these people who couldn’t keep the Passover in time, “Fine men, you can have a second chance to keep the Passover a month later and it will not be counted for you as a sin or strange practice, because the Passover and the Shabbat and the other holidays don’t belong to the Jews or to the Christians they are ‘My times and seasons.’”

I love God’s faithfulness and His understanding of our human condition and His flexible attitude toward the times and seasons, and also God’s attitude toward our weaknesses. God’s laws and demands through the whole bible are not theocentric (God in the center of our spiritual experiences), they are anthropocentric (the human being is at the center of our relationship and our spiritual experiences).

The way to reach and have a relationship with God is by our relationship to our earthly families and our relationship to our fellow humans. There are so many examples of this principle that space doesn’t allow me to give you more than one of the examples from the New Testament:

“Therefore if you bring your gift to the altar, and there remember that your brother has something against you, leave your gift there before the altar, and go your way. First be reconciled to your brother, and then come and offer your gift.” Matthew 5:23,24 [NKJV]

Every week the reading of the Torah and the prophets, and the complimentary reading from the New Testament, both remind me and enrich my soul refreshing my faith like rivers in the desert. I hope that you, my dear brothers and sisters will read your bibles and be watered with the fresh, good, and cool water that is so much needed for today’s spiritual condition of our communities.


Pray for faithful brothers and sisters in Israel.

In Jerusalem pray for the following brother and sisters who are in need of divine grace and the gentle touch of the hand of God for healing and strength.

Ilana Ahijervie, a dear sister who is 97 years old and suffering from memory problems.

Lea Korky, a dear sister who is 89 years old and served for many years as a nurse in the Sha’arei Zedek Hospital in Jerusalem.

Sarit, a sister born in Jerusalem, over 80 years old, lives alone. Has no close family, and suffers from several old age illnesses.

David Stern, a dear old brother and friend. Suffering from advanced stage of Parkinson’s.

Yehuda Hochman, a dear older brother living in the Negev desert with some illness that needs healing.

Marcia Shulam, my dear wife, who is suffering from severe diabetes and rheumatoid arthritis and now also from memory loss. Just yesterday she was diagnosed with dementia. Childhood-onset Diabetics are susceptible to memory problems. Marcia can’t be left alone, and I must stay home most of the days of the week, and if I leave the house someone has to come and stay with Marcia to make sure that she takes her insulin.

Please put Marcia Shulam and me, Joseph Shulam in your daily prayers. We trust in the Almighty God His mercy is sufficient for us, but prayer by honest and sincere brothers and sisters can surely wake up God’s mercy and at least stop the deterioration of Marcia’s memory.

Pray for Adam R., Adam works in Netivyah as the media director and he, like Yehuda and Daniel, has been raised in Netivyah congregation in the Galilee. Adam has lost much of his hearing as a result of a virus. Pray for Adam and his family of 8 children.

Pray for Adam’s father and mother, Barry and Dalia. They too have some health problems and challenges.

Pray for Miriam and for Hannah her daughter. Miriam is a dear sister and has lost her husband recently. Pray for Daniel S. and his children. Our dear leader in the Ro’eh Israel congregation, Gary, and his health, and for his wife Melanie and their family.

Pray for Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid and all of the family. This is a dear family of old friends that needs healing and wisdom for the children and for their work.

Lift for blessing and healing Jonathan B. and his wife Aviva and their new baby, his mother and his brother Daniel. Pray for these very important men of God: Rabbi Salt, and his family, and Rabbi Hasselblad. They are both older and need protection and blessings.

Pray for brothers and sisters in the U.K.

We had a wonderful visit of our dear sister from London, Celestine King. She volunteered in the HaMotzi food program in Netivyah and we enjoyed fellowship with this precious dear sister from London. I must say that I had not enough fellowship with dear sister Celestine King because of my schedule these crazy days, and my need to be home with Marcia. She is a widow working hard and faithfully supporting Netivyah ministry for so many years.

We bless our dear sister Celestine with health and blessings from Heaven for her life and her family. We pray for the Lord to be her comfort and provide sister Celestine all her physical and her spiritual and her social needs with His grace.

Pray for our dear brother Daniel B. and his dear wife that the Lord will bless them and protect them. They live now in Wales. May the Lord watch over them.

Pray for our dear brother Reuven from Netivyah who is living and working in London now and pray for his wife. Pray that they both are protected and blessed and that Reuven’s wife finds a good job in London.

Pray for Deborah Isaiah. I pray for the Lord to find Deborah Isaiah and lead her to a blessed life and family and a solution to her problems.

I pray healing for Aries Franklin Mayers Sr., and Tony Black.

Pray for our dear brother Dennis D’Costa and his family as they find their way and settle in England.

In Finland we have some precious and dear brothers and sisters that need our prayers:

In Finland this Shabbat will be the memorial service for my friend of more than 50 years, my dear brother and professor of history and of understanding our complex and troubled world, Dr. Tim Tucker. I wish I was in Finland now on this weekend, but I can’t be because I can’t leave Marcia alone. I have to be home just about all the time. But, I will participate in the seminar in honor of Dr. Tim Tucker in Finland on Zoom. Please pray for the Tucker family both those in Finland and also in the USA.

The Shepherd of Israel (Israelin Paimen) congregation near Helsinki will hold a special seminar this Sabbath. Yehuda and I will be teaching. Click here to register.

Pray for Keijo and Salme, our dear partners and fellow workers in God’s flock. Both Keijo and Salme have some challenging heart issues.

Sipra, our dear sister in Nokia who is a widow with some health issues.

Satu-Maria, Sinni Tuuli, Anne Mirjami, our dear sisters, and all our other brothers and sisters in Finland who need our prayers: Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, and Aaron Tani, and Hillel and his wife.

Please pray for the Romero family who live deep in the Negev desert. It is hot there and they are far from our congregation and we miss them, but we wish them a wonderful summer.

Brazil

Pray for Paulo C. Pereira Braga Dias. He is the father of a dear sister in Brazil.

Pray for a dear young man from Curitiba, Brazil, who is seriously needing our prayers for sanity and mental health.

Pray for our dear brother Marcelo G. and his family. Marcelo is a pioneer in the establishing the Teaching from Zion ministry in Brazil and the Har Zion Congregation in Belo-Horizonte.

Pray for Marcelo’s father who is up in the years. Pray for our brothers in the Har Zion congregation, the widow of Pastor George, and for those who are ill and need healing.

Pray for Livia Schnell Nothen, she has some issues with her physical health and a growth in her adrenal gland. And other health issues.

Guilherme Antonio Nothen Becker, who is suffering from back problems. Aratuza de Oliveira his wife. Pray for this 3-year-old child that has serious problems with his eyes and ask the Lord to give healing for his eyes. This child’s name is Caique de Oliveira Becker.

Pray for Bernardo Antonio Nothen Becker. Bernardo is addicted to gambling and playing poker. This caused deep sorrow to his family.

Fernanda Nothen Becker, our dear sister has problems with her job that cause her pressure and challenges. Pray for the social situation in Fernanda’s work to turn and her suffering to turn to joy and friendship.

A 70-year-old Pastor Paulo C. Pereira Braga Dias, suffering from diabetes.

In Asia we have several brothers and sisters who need our prayers.

Pray for pastor T.J. in Taiwan.

Pray for sister Reiko Ishiida and Elder Takeo and his wife Tomoko from Tokyo, and for Daisuke Sensei in Osaka. Dr. Yuizawa, and Pastor Yushida and his family.

Pray for Sister Yoko Nagumo in Japan.

In India, Pastor Isaac, from Chennai, needs our prayers. Pastor Isaac is suffering from kidney problems and has to have dialysis several times per week.

Tony Tam and his wife Luisa and son Marco need special prayer for their situation.

Pray for the Cohen family in Hong Kong and for the leadership and congregation of 611 in Hong Kong.

We continue to pray for Zhou Wenrian, Abe family, Toru San, Yumi Ohara and her family. Deborah Ruth, Ayla and Daniel and their daughter. Dr. Song, and his wife Sister Harriet Kim.

Pray for family and friends and dear brothers and sisters in the United States of America.

Please pray for my family in the United States: Barry my son and his wife Beth, and for Joey my grandson. Pray for their divine protection and health.

Pray for Danah my daughter that has several health issues. I pray for Danah’s protection from the Coronavirus and from any other health issue. I pray for the Lord to give Danah wisdom and peace and calm in life and in her work.

Pray for Noaam my granddaughter. She is working in two jobs now and needs good health and wisdom to make the right choices and plans for life, education, immigration to Israel, and just general protection from all harm.

Pray for Ruby Little, our dear and faithful sister who has cancer and has stopped receiving medical treatment for the cancer that she has. Please pray for Ruby that the Lord will heal and strengthen her and provide for all her needs both medically and socially.

Aaron Hook, Nancy Hook’s oldest son, needs our prayers for wisdom and healing from past issues of life. Pray for Don, Aaron’s father and Nancy’s husband. Don is in the USA now and Nancy his wife is working in Netivyah. Keep Nancy in your prayers. Nancy is in the USA now with her family and friends.

Pray a blessing for a dear sister Angela Isby and her situation. Pray for Tiz H. and Lion H., and for Nissim and Ilana Avramov.

I pray that the Lord will inspire and motivate brothers and sisters and ministries who can help with this to visit here do what they can to make it possible for us to double or more than double, the number of people and families that we serve.
 

Please go to the Facebook of Netivyah Bible Instruction Ministry and see and hear wonderful teachings.

I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children.

Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish!

Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

May the Lord God of Israel and the grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

Joseph Shulam
netivyah.org

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤