예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2020.02.272020-02-28 17:29
작성자

번역: 김미애

 

 

예루살렘 기도 목록

2020227

요셉 슐람

 

이번 주 토라 포션은 파라샷 테루마, 출애굽기 25:1~27:29입니다. “테루마는 헌납/기부/기여/공헌이라는 뜻입니다! 이 주는 제가 일 년에 한 번 예루살렘 회중에서 헌금에 대해 가르치는 주입니다.

 

이번 토라 포션에서 가장 중요한 단어는 입니다. 시내 광야에서 성막 짓는 데에 아주 많은 금이 사용됩니다.

 

우리는 이 민족이 노예 민족이었다는 것을 기억해야 합니다. 성막을 짓는 것은 그들이 애굽을 떠나고 겨우 몇 달 만이었습니다. 그들은 겨우 얼마 전에 종살이에서 해방되었고, 시내산에 도착하기까지 두 달 동안 시내광야에서 유랑하다가 하나님의 입으로부터 토라를 받았습니다.

 

이제, 갑자기 성막을 지으라는 명을 받는데요, 그 이동식 성전에 있는 모든 것은 기부 받아야 합니다. 이 노예들은 애굽을 떠나기 전까지 그다지 가진 것이 없었습니다. 그들은 애굽 사람들에게서 온갖 금과 은과 값비싼 실크와 가죽과 보석들을 받아 가지고 왔습니다.

 

저는 이스라엘 사람들이 자기들이 가지고 나온 모든 것이 그들이 애굽에서 종살이한 그 모든 세월에 대한 정당한 보수에 못 미친다고 생각했을 것이고 말할 수 있을 것 같습니다. 그들은 그 세대 중 평생 처음으로 자기들이 이제야 뭔가, 최소한 부의 자그마한 밑천을 갖게 되었다고 생각했을 것입니다. 여러분이 지금 그것을 가지고 있는 이쯤에서, 모세와 하나님께서 여러분에게 하나님을 위한 이동식 성전을 짓는 공동 프로젝트를 위해 그것을 주라고 요구하십니다.

 

제가 이 상황을 오늘날의 우리에게 치환해 본다면 어떨까요? 사람들의 반응이 어떨 것이라고 생각하십니까? 저는 평생 최고이며 가장 정직한 기독교 모금가들 중 몇 사람을 개인적으로 알게 되는 특권을 누려왔습니다.

 

그런 최고의 모금가 중 한 사람은 미국 텍사스주 달라스의 귀한 여성, 한 미망인이었습니다. 그녀의 이름은 프리다 린제이입니다. 그녀는 달라스의 크라이스트 포 더 네이션즈 설립자입니다. 이 여성은 무엇보다 그녀의 귀한 남편 고든 린제이 추모에, 그리고 젊은이들이 하나님과 메시아 예슈아를 섬기도록 교육하고 구비시키는 데에 정직과 위엄과 참된 헌신의 귀감이었습니다.

 

저는 귀한 프리다 자매님이 학교를 위해 기금을 모금하는 것을 여러 번 보았습니다. 그녀가 50명의 청중 앞에 있으면 그녀는 기도하며 5만 달러 모금 목표를 제시했습니다. 귀한 프리다 자매님은 우선 찬양 인도자에게 내가 가야 하는가, 그것도 빈손으로?”라는 찬송가를 부르게 하곤 했습니다.

 

프리다 자매님은 주님 곁으로 가셨는데요, 저는 제가 그녀와 마지막으로 만났을 때 이후로 그 누구도 이 노래를 부르는 것을 듣지 못했습니다. 그 다음에 그녀가 말하곤 했던 말은 여기에 1만 달러씩 헌금하실 다섯 분 계십니까?”였습니다. 보통은 1만 달러를 헌금할 사람이 적어도 한 명은 있었습니다.

 

그 다음에 그녀는 “5,000 달러씩 헌금하실 여덟 분 계십니까?” 묻습니다. 그러면 보통 5,000 달러씩 헌금할 사람이 두세 명 있습니다.

 

마침내 맨 마지막은 그 프로젝트를 위해 10 달러나 5 달러를 헌금할 사람은 몇 명입니까? 입니다. 다른 말로 해서, 프리다 자매님은 광야의 모세처럼 모든 사람에게 그녀가 믿기에 하나님께서 원하시고 축복하시는 그 프로젝트에 참여할 영예와 기회를 주었습니다.

 

광야에서 성막 짓는 데에 드는 모든 것은 기부였습니다. 그것은 종살이에서 막 구출된 사람들로부터의 기부였습니다. 그것은 평생 처음으로, 금이나 은, 어쩌면 밍크 코트였을 수도 있고, 어쩌면 은수저였을 수도 있을, 뭔가 값진 것을 갖게 된 사람들로부터의 기부였습니다.

 

이 사람들은 금송아지를 만든 크라우마에서 막 벗어난 바로 그 사람들이었습니다. 그 때도 그들은 금송아지를 만들기 위해 금을 헌납하라고, 여자들은 귀와 목에서 금 장신구를 벗어 내라는 요구를 받았었습니다.

 

이제, 얼마 되지 않은 시점에 그들은 두 번째로 주님을 위한 이동식 성전을 짓기 위해 더 많은 금과 더 많은 은과 보석들을 헌납하라는 요구를 받고 있습니다. 그들이 너무 많이 헌납하여 모세는 그들을 저지하며 이제 충분합니다. 그만 내세요!”라고 말해야 했습니다.

 

이제 이 성막을 짓기로 결정을 내리고 설계하는 것이 교회나 회당의 위원회라고 생각해 보십시오! 출발합니다!

 

왜 이 아름다운 목재 공예품을 금으로 싸야 합니까?” “왜 장막 기둥 받침을 은으로 만들어야 합니까?” “시내 광야에는 예쁜 보석이 아주 많습니다. 비르 나스브 구리 광산에서 난 녹색 대리석무늬석도 있습니다. 멋있는 적색 화강석도 있습니다. 왜 금을 사용합니까?”

 

모세가 이 건축 위원회 위원들에게 대답했을 법한 대답은 이렇습니다:

 

친애하는 형제님들, 여러분 모두 옳습니다. 우리가 공작석(녹색 대리석무늬석)을 쓸 수도 있고, 시내 광야의 적색 화강석을 쓸 수도 있을 것입니다. 그렇지만, 우리는 하나님께서 우리가 해야 한다고 말씀하신 바로 그것을 해야 합니다. 하나님께서는 아카시아목으로 언약궤를 만들고 그것을 금으로 싸라고 말씀하셨습니다.”

 

친애하는 형제님들, 하나님께서 궁극적으로 건축가 아니십니까? 하나님께서 우리에게 명하신 것을 우리에게 이렇게 하라고 명하신 대로 합시다. 이것이 옳고 안전한 것입니다. 하나님께서는 약속을 하시고 그 약속을 지키시는 분이심을 기억합시다.”

 

그분께서는 우리가 애굽의 부를 가지고 애굽을 떠날 것이라고 약속하셨습니다. 그분께서는 그 약속을 지키셨습니다. 그분께서는 우리가 애굽의 종살이에서 해방될 것이라고 약속하셨습니다. 우리는 마침내 자유하게 되어 여기에 있습니다! 우리는 마른 땅에 서서 우리 원수들이 바다에 빠져 죽은 것을 보았습니다!”

 

지금 여러분은 연기가 피어오르고 뒤흔들리는 산으로부터 여러분에게 말씀하시는 주님의 음성을 보고 들었습니다. 여러분은 우리 미래를 위한 하나님의 약속을 들었습니다! 하나님의 실적은 매번 100% 성공입니다.”

 

여러분의 금과 은을 가져오시고 장막 기둥 만들 나무를 자르십시오. 그 나무를 드리시고 금과 은도 가져오시고 짓기 시작하십시오.”

 

이것은 제가 생각하건대 모세가 싸구려 태도와 이기적인 탐욕에 사로잡힌 위원회에 말했을 법한 것입니다! 다음의 토라의 원칙을 기억하십시오: 하나님께서는 훼손된 제물은 받으시지 않습니다!

 

그분께서는 우리의 죄 때문에 그분의 최고의 것, 그분의 아들 예슈아를 주셨고, 그분의 매 맞으심으로 우리 각 사람이 우리 각자의 애굽에서 벗어낫기 때문에 우리의 최고의 것을 원하십니다.

 

여러분은 우리가 아직 정금으로 포장된 길이 있는 약속의 땅에 도달하지 않았다고 말할 수 있을 것입니다! 여러분은 또한 나는 시혼을 향해, 아름답고 아름다운 시온을 향해 행진하고 있습니다 (시온성 향하여 가세, 찬송가)” 말할 수 있을 것입니다!

 

하나님께서는 우리 모든 사람에 관한 모든 것을 아십니다. 그분께서는 우리 머리의 머리카락 수도 아시고 바람 불 때 잃은 머리카락 수도 아십니다!

 

그분께서는 애굽을 떠난 이 이스라엘 사람들이 그들의 호주머니와 그들의 침낭 밑에 뭘 가지고 있는지 아셨습니다. 그분께서는 그들에게서나 우리에게서 불가능한 것을 결코 요구하시지 않습니다! 하나님께서는 머리카락이라곤 한 올도 없는 사람에게, 그 사람이 머리카락이 있는 다른 사람이 머리를 빗어 좋게 보이도록 도와주려고 원하지 않는 한, 머리빗을 주시지 않습니다.

 

이것은 우리가 이 토라 포션에서 배우는 원칙입니다. 제가 약간 과장을 섞기는 했지만, 간단히 말하자면: 하나님께서 그것을 금으로 만들라고 말씀하셨습니다. 그분께서는 금을 주셨습니다! 그분께서는 그분의 백성이 그 금을 사용하여 성막안의 예배 도구를 금으로 만들기를 기대하셨습니다.

 

이 원칙은, 여러분이 작동시킨다면, 여러분이 이 세상에서 주님의 축복 아래 형통하고 영원히 유익을 얻게 도울 것입니다.

 

이번 안식일에 우리가 선지서에서 읽는 말씀은 열왕기상 5:12~6:13이며, 신약에서 읽는 말씀은 히브리서 9:1-10입니다.

 

 

우리의 귀한 친구 지미는 개복 심장 수술을 받고 지금은 집에서 회복 중입니다. 여러분의 기도에 지미를 기억해 주시기 바랍니다.

 

제 조카 엘리 레비는 불가리아에 있는데요, 뇌수술을 받고 종양을 제거했습니다. 그 역시 오늘이나 며칠 내로 퇴원하여 집으로 갈 것입니다. 의사들은 그의 뇌에 있던 종양이 양성이었다고 생각합니다. 여러분의 기도에 엘리를 기억해 주십시오.

 

저도 여러분의 기도가 필요합니다. 지난 몇 달 동안 제 다리에 있던 통증은 힘줄과 관련된 문제에서 기인한 것이었습니다. 주님의 뜻이라면, 물리치료로 괜찮아질 수 있을 것입니다. 이것은 제게 좋은 소식입니다. 전립선에 생긴 문제는 아직 조사 중인데, 3월 말쯤에 결과를 알게 될 것입니다. 마르시아도 건강 문제로 여러분의 기도가 필요합니다.

 

오늘 제 딸 다나는 특별 기도가 필요합니다. 오늘 다나는 페퍼다인대학교 부학장과 면담을 할 예정입니다. 우리 모두는 그 결과가 선하도록, 거짓 고발에 근거하지 않고 진실과 정의에 근거한 것이 되도록 기도합니다. 저는 페퍼다인에 친구가 많이 있는데요, 여러분의 기도로, 주님께서 다나의 무고함을 밝혀주시고 직무를 유지할 수 있게 해주실 것이라 확신합니다. 가장 중요한 것은 다나가 그녀의 직장동료와 믿음의 형제들을 믿는 믿음이 확고해지고 강건해지는 것입니다.

 

저는 우리의 귀한 친구 슈크리 로렌스씨를 추가하는데요, 그는 암 투병 중으로 힘과 치유를 위해 우리의 기도가 필요합니다. 슈크리는 그의 아들들이 동원되어 그의 사업을 맡아 더 잘 돌보는 것을 위한 기도도 필요합니다.

 

낸시와 돈 훅은 예루살렘에 돌아와 일하고 있습니다. 이들이 회복되어 집에 돌아온 것으로 인해 주님께 찬양 드립니다. 라헬 이진경은 항암제 치료 중이며, 교토의 한나 요시다는 중증 암 치료 중이어서 여러분의 특별 기도가 필요합니다. 티즈 에이치(H.)와 라이언 에이치(H.)는 둘 다 완전히 회복되어가는 길에 있는 영웅입니다. 그래도 여러분에 기도에 이들을 기억해 주시기 바랍니다.

 

일라나 아브라하모프도 치료를 받으며 회복되어가는 길에 있습니다. 마이클 쉬프만의 어머니와, 지금은 지원을 받는 생활시설에서 살고 계시는 미국 오클라호마시의 루비 엘(L.) 자매님은 아직 항암제 치료 중입니다. 여러분의 기도에 자매님을 기억해 주십시오.

 

대만의 안젤라 자매님은 계속 항암제 치료를 받고 있고, 역시 회복되어가는 길에 있습니다. 여러분의 기도에 자매님을 기억해 주십시오.

 

저와 제 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다: 요셉 슐람, 마르시아 슐람, 다나와 노아암 슐람 샌더스, 배리 슐람과 가족.

 

준 샌더스, 앤 웨스트, 움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드와 그의 가족, 케이조와 살메, 핀란드에 있는 우리의 귀한 형제님들, 팀 터커, 사투-마리아, 시니 투울리, 에르키와 시르파 무르토, 에블리나, 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 아아론 타니, 저우 원리앤, 파울로, 마르셀로와 그의 아버지를 위해 기도해 주십시오.

 

우리는 일본에 계시는 쿠리타 목사님을 위해 기도해 왔습니다. 저는 주님께서 쿠리타 선생님을 항암 치료와 병원의 고통에서 벗어나게 하여 천국 집으로 데려가셨다는 소식을 방금 들었습니다. 우리는 더 이상 쿠리타 선생님을 위해 기도하지 않을 것입니다.

 

아베 가족, 토루, 타케오 선생님, 다이수케 선생님, 토모코 상, 유미 자매님과 친정아버지, 죠지, 개리, 멜라니, 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 쯔비 디(D.)와 밧셰바, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 갓난아기, 인도 첸나이의 이삭 목사님, 홍콩의 루이자와 토니를 위해 기도해 주십시오.

 

중국과 그 외 세계를 위해서 기도해 주시기 바랍니다. 지금 신종 코로나바이러스가 15개국 이상의 나라에 퍼졌는데, 이들 나라 속에서 번지고 있는 것 같습니다. 이스라엘도 이런 나라 중 하나이지만, 이스라엘 안에서 봉쇄되었습니다.

 

우한과 후베이성에서는 수가 감소하고 있는 것 같으니, 주님을 찬양 합니다. 미국 질병관리센터는 이미 이 코로나바이러스가 세계적 전염병이라고 선포했습니다. 이것이 이전의 전염병만큼 나쁘지 않을지 모르지만, 그래도 우리는 기도하여 주님께서 우리의 세계에 대해 그분의 분노와 진노보다 자비를 베풀어주시어 이 바이러스와 다른 바이러스의 변종을 막아주시도록 구해야 합니다.

 

세계가 이스라엘의 주 하나님, 만물의 아버지께서 이 세상을 너무 사랑하시어 아무도 멸망치 않고 모두 영생을 얻도록 그분의 독생자를 주셨음을 알게 하소서.

 

그들의 삶과 사업에 축복이 필요한 사람들: 로저 더블유(W.), 에마, 데보라 루스, 리디아, 시마, 로렐, 오르나, 다비드 에스(S.), 다니엘, 아일라, 힐렐, 엘하난, 토니, 송만석 박사님, 마이클 크네즈빅, 이스마엘 알베스, 아셰르 가브리엘, (M.) 아후바.

 

이스라엘 나라를 위한 큰 기도 제목이 하나 더 있습니다. 저는 현대 민주주의 역사에 일 년도 안 되어 연거푸 세 번의 총선거를 치르는 나라나 국가는 한 번도 없었다고 믿습니다. 오는 월요일은 이스라엘에서는 다시 선거일입니다. 주님, 양대 정당 중 한 정당에 분명하고 결정적인 승리를 주십시오. 저희는 2020년에 네 번째 선거를 하고 싶지 않습니다.

 

이스라엘 국민은 하나님의 도우심이 필요하며, 정치인들은 그들의 어두운 색안경을 벗고 현실과 현대 이스라엘의 역사에서 가장 어려운 순간에 드는 때를 맞설 견고한 정부의 필요성을 보아야 합니다. 주님, 저희 지도자들에게 지혜를 주시고 저희 정치인들에게 국민과 국토에 대한 진정한 사랑을 주십시오. 저희와 함께 이스라엘 나라와 이 지구상에서 유일한 유대국가를 위해 기도해 주시기 바랍니다.

 

저는 이스라엘의 주 하나님께서 우선 3월에 투표할 사람들에게, 둘째로 선출될 사람들에게 각자의 정당의 연줄과 개인적이고 이기적인 이익을 극복하고 모든 정당의 광범위한 연립정당을 구성할 수 있도록 영감을 주시고 개입해 주시고 지혜를 주시기를 기도합니다.

 

이것이 우리가 연합하여, 의심의 여지없이, 특별히 도널드 트럼프 미국대통령이 세기의 거래()”을 내놓은 이후, 저희를 대적하여 뭔가 큰 일을 계획하고 있는 이스라엘의 적들을 맞설 수 있는 유일한 길입니다. 우리 모두는 이란이 그 기치에 이스라엘의 파괴와 멸절을 새겨 넣은 것을 압니다. 이것은 이란의 공허한 위협이 아닙니다. 그들은 특히 이스라엘을 표적을 삼는 핵폭탄과 실어 나를 로켓 개발에 힘쓰고 있습니다.

 

저희 편에 서서 저희가 중보와 복음에서부터 이 도시의 가난한 사람들에게 좋은 음식을 주는 일까지 모든 것으로 이스라엘 사람들에게 축복이 되는 일을 계속 할 수 있도록 후원해 주시기 바랍니다.

 

 

저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다. 하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다! 우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

 

이스라엘의 주 하나님과, 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주님이신 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

 

요셉 슐람

 

 

=======================================================

 

 

The Jerusalem Prayer List

February 27, 2020

by Joseph Shulam

 

The Torah reading this week is Parashat Terumah, Exodus 25:1 27: 29. Terumah means contribution! This is the one time per year that I teach about giving in the congregation in Jerusalem.

 

The operative word in this Torah portion is “gold”. So much gold is used in the building of the Tabernacle in the wilderness of Sinai.

 

We must remember that this nation is a nation of slaves. The building of the Tabernacle was just a few months after they left Egypt. The were liberated from slavery only a very short time ago, and they have wandered in the Sinai desert for two months before they arrived at Mount Sinai, and received the Torah from the mouth of God.

 

Now, suddenly they are asked to build a Tabernacle, and everything in that portable temple would have to be donated. These slaves had nothing much before they left Egypt. They took from the Egyptians all the gold and silver, the expensive silk and leather, and precious stones.

 

I could say that the Israelites had the feeling that all that they took was not even a fair payment for the years of slavery that they were enslaved in Egypt. They, for the first time in the life time of that generation, felt that they now have something, at least a small egg nest of wealth. Here you have it now, and Moses and God are asking you to give it for the joint project of building a portable temple for God.

 

If I transpose this situation to us today? What do you think the response of the people be? In my lifetime I have had the privilege of knowing personally some of the best and most honest Christian fundraisers.

 

One of the very best was a dear woman, a widow, from Dallas, Texas. Her name is Frida Lindsey. She is the founder of Christ for the Nations in Dallas. This woman was, first of all, the paragon of honesty and dignity and true dedication to the memory of her dear husband Gordon Lindsey, and the education and equipping of young people to serve God and Yeshua the Messiah.

 

I have watched dear Sister Frida so many times raise funds for the school. If she had 50 people in the audience she would pray and set the goals to raise 50,000 dollars. At first, dear sister Frida would have the song leader sing the song, “Must I Go, and Empty-Handed?”

 

Sister Frida has gone to be with the Lord, and I have not heard anyone sing this song since the last time that I was with her. The next thing she would say is, “Are there here five people who would give 10,000 dollars each?” Normally there was at least one who would give 10,000 dollars.

 

Next she would say, “are there eight people who would give 5,000 each.” There would normally be two or three who would give 5,000 each.

 

Finally the last would be how many people can give 10 dollars or 5 dollars for the said project. In other words, Sister Frida, like Moses in the wilderness, would give everyone the honor and the opportunity to have a part in the project that she felt God wanted and blessed.

 

Everything in the Tabernacle built in the wilderness was a donation. It was a donation from people who were just delivered from slavery. It was a donation from people who for the first time in their lives had something valuable, some gold and silver, maybe a mink coat, maybe a silver spoon.

 

These same people were just out of the trauma of the building of the Golden Calf. There too they were asked to give gold, and women took their gold jewelry off their ears and necks and gave them to Aaron to make the Golden Calf.

 

Now, a second time in a very short period, they are asked to give more gold and more silver and precious stones to build the portable temple for the Lord. They gave so much that Moses had to stop them and say, “it is enough, stop giving!”

 

Now imagine that this was a church or a synagogue committee making the decisions and planning this Tabernacle! Here we go!

 

“Why do we have to cover this beautiful woodwork with gold!” “Why do we need to make the bases for the tentpoles from silver?” “There are so many beautiful stones here in the Sinai desert. We have green marbled stones from the copper mines of Bir Nasb. There are wonderful red granite stones. Why use Gold?”

 

Here is the answer that Moses would give to these people of the construction committee:

 

“Dear Brothers, you are all right, we could use the malachite (marbled green stone), we could use the red granite stones of the Sinai desert. But, we must do exactly what God said we ought to do. God said to make the ark of the covenant from acacia wood and cover it with gold.”

 

“Please, dear brothers, is God not the ultimate architect? Let us do what God commanded us to do in the way that He commanded us to do it. This is the right thing and the safe thing to do. Let us remember the God who promised and kept His promises.”

 

“He promised that we would leave Egypt with the wealth of Egypt in our possession. He kept His promise. He promised that we will be free from Egyptian slavery. Here we are now free at last! We stood on dry ground and saw our enemies drown in the sea!”

 

“Now you have seen and heard the voice of the Lord speak to you from the smoking and shaking mountain. You have heard God’s promises for our future! God’s track record is 100% success every time.”

 

“Take out your gold and your silver and cut the wood for the tentpoles. Lift that wood and bring the gold and silver and start building.”

 

This would be what I would imagine Moses saying to a committee that is struck with a cheap attitude and selfish greed! Remember the following Torah principle: God does not accept damaged sacrifices!

 

He wants your very best because He gave His very best, His Son Yeshua, for our transgressions, and by His stripes we were taken each out of our private Egypt.

 

You could say, that we have not yet arrived in the promised land of golden streets! You could also say, “I am marching to Zion, the beautiful, beautiful Zion

 

God knows everything about everyone of us humans. He knows the number of hairs on our head and the number of hairs we have lost in the wind!

 

He knew what these Israelites who left Egypt have in their pockets and under their sleeping bags. He would never ask what was impossible from them or from us! God would not give a hair brush to someone who has no hair at all, unless He would want this person without hair to help someone who has hair to brush and make himself look better.

 

These are the principles that we learn from this reading of the Torah. I embellished a little, but to put it simply: God said make it with gold. He gave the gold! He expected His people to use the gold and to make the instruments of worship in His Tabernacle with gold.

 

This principle, if you would put it to work, will help you prosper under the Lord’s blessing in this world and get the benefits for eternity.

 

From the prophets we read this Shabbat 1 Kings 5:12-6:13, and from the New Covenant Hebrews 9:1-10.

 

 

Jimmy, our dear friend, had an open heart surgery and is now at home recovering. Please keep Jimmy in your prayers.

 

Eli Levi, my nephew, is in Bulgaria, had his brain operated and the tumor removed. He too is going home from the hospital today or in the next few days. The doctors believe that the tumor in his head was benign. Keep Eli in your prayers.

 

I need your prayers too. The pain in my leg for the last few months is from a problem with a tendentious tendon. The Lord willing, it can be fixed with physiotherapy. This is good news for me. The problems with my prostate are still under investigation, and by the end of March we ought to have results. Marcia too needs your prayers for her health issues.

 

Today Danah, our daughter, needs special prayers. Today Danah will be having a meeting with the assistant dean of Pepperdine University. We all pray that the results would be good and based on truth and justice and not on false accusation. I have many friends in Pepperdine, and I am sure that with your prayers the Lord will vindicate Danah and keep her job. The most important thing is that her faith in her coworkers and brothers in the faith will be confirmed and strengthened.

 

I add a dear friend, Mr. Shukrey Lawrence, who is suffering from cancer and needs our prayers for strength and healing. Shukrey also needs prayer for his sons to mobilize and take better charge of his business.

 

Nancy and Don Hook are back in Jerusalem and working. Praise the Lord for their recovery and return home. Rachel Jingyung Lee is going through chemotherapy, Hannah Yoshida from Koyto is dealing with a serious cancer and needs your special prayers, Tiz H., Lion H. are two heroes who are on the way to full recovery, but please keep them in your prayers.

 

Ilana Avrahamov is also getting treatment and on the way to recovery, Michael Shiffman’s mother, Ruby L. from Oklahoma City, is now living in an assisted living place, and still getting chemotherapy. Please keep her in your prayers.

 

Sister Angela from Taiwan is continuing the chemo treatments, and also on the way to full recovery. Keep her in your prayers.

 

Please pray for myself and my family: Joseph Shulam, Marcia Shulam, Danah and Noaam Shulam Sanders, Barry Shulam and family.

 

Pray for June Saunders, Ann West, Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid and his family, Keijo and Salme, our dear brothers in Finland, Tim Tucker, Satu-Maria, Sinni Tuuli, Erki and Sirpa Murto, Evelina, and Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, Aaron Tani, Zhou WenriIan, Paulo, Marcelo and his father.

 

We have prayed for Pastor Curita in Japan. I just heard the news that the Lord has taken Curita Sensei home out of the misery of cancer treatments and hospitals. We will no longer be praying for Curita Sensei.

 

Pray for the Abe family, Toru, Takeo Sensei, Daisuke Sensei, Tomoko San, Yumi and her father, George, Gary, Melanie, Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Zvi D. and Batsheva, Jonathan B. and his wife Aviva, and their new baby, Pastor Isaac in Chennai, India, and Louisa and Tony in Hong Kong.

 

Please pray for China and the rest of the world. Now the coronavirus has spread to more than 15 countries and it seems to be spreading inside these countries. Israel is one of these countries, but it is contained in Israel.

 

In Wuhan and the province of Hubei it seems like the numbers are going down, praise the Lord. The CDC has already declared this coronavirus as a worldwide plague. It might not be as bad as previous plagues, but we still are obligated to pray and ask the Lord to have mercy above His anger and wrath for our world and bring a speedy end to the coronavirus, and stop the mutation of this virus and others.

 

Let the world learn that the Lord God of Israel, and the Father of all, loved the world so much that He gave us His only begotten Son so that no one would perish but all have everlasting life.

 

For those who need blessings in their life and business: Roger W., Ema, Deborah Ruth, Lydia, Sima, Laurel, Orna, David S., Daniel, Ayla, Hillel, Elhanan, Tony, Dr. Song, Michael Knezevich, Ismael Alves, Asher Gabriel, and M. Ahuva.

 

There is one more major prayer request for the State of Israel. I believe that in the history of modern democracies there has never been a country or a state that has had three major national elections one after the other in a period of less than one year. This next Monday is Election Day in Israel again. Please Lord give a clear and decisive victory to one of the two big parties. We don’t want to have a fourth round of elections in 2020.

 

The people of Israel need God’s help, and the politicians need to take off their dark glasses and see the reality and the need for a solid government that will face some of the hardest moments in Israel’s modern history. Give wisdom to our leaders and give true love for the people and the land to our politicians. Please pray with us for Israel as a nation and the only Jewish State on the face of this world.

 

I pray for the Lord God of Israel to inspire and intervene and give wisdom, first of all to the people who will vote in March, and second, to those who will be elected, to overcome their party lines and private and selfish interests, and make a broad coalition of all the parties.

 

This is the only way to unite and face the enemies of Israel who are without a doubt planning something big against us, especially since President D. Trump has unleashed his “deal of the century”. We all know that Iran has carved on her flag the destruction and elimination of Israel. These are not vain threats by Iran. They are working on a nuclear bomb and delivery rockets especially targeting Israel.

 

Please stand with us and support us to be able to continue the work of intercession and blessing of the people of Israel with everything from good news to good food for the poor of this city.

 

 

I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children. Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish! Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

 

The Lord God of Israel and the grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

 

Joseph Shulam

 

 

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤