예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2020.02.202020-02-23 18:29
작성자

번역: 김미애

 

 

예루살렘 기도 목록

2020220

요셉 슐람

 

미쉬파팀이 이번 안식일에 읽는 토라 포션입니다. 이것은 출애굽기 21:1~24:18입니다. 선지서에서 읽는 말씀은 예레미야 33:25-26, 34:8-22입니다. 신약성경에서 읽는 말씀은 마가복음 1:1~2:28입니다.

 

시내산에서 토라를 준 직후에 모세는 실제적으로 상세하게 계명의 의미를 풀어 설명합니다. “미쉬파팀법규/판결로 번역되는데요, 문자적으로 법, 혹은 교훈이라는 뜻입니다. 저는 시내산 자락에 모인 모든 백성에게 고결한 십계명을 들려준 후에 풀어 설명하는 첫 번째 법규가 이스라엘 진영에서 가장 낮은 계층의 사람들에 관한 것으로 시작되는 것이 매우 흥미롭다고 봅니다:

 

네가 백성 앞에 세울 법규는 이러하니라 네가 히브리 종을 사면 그는 여섯 해 동안 섬길 것이요 일곱째 해에는 몸값을 물지 않고 나가 자유인이 될 것이며 만일 그가 단신으로 왔으면 단신으로 나갈 것이요 장가 들었으면 그의 아내도 그와 함께 나가려니와.” - 출애굽기 21:1-3

 

하나님께서는 모세에게 이 법들을 주시고, 히브리 종으로 시작하십니다. 하나님께서는 이 히브리 종의 신분과 이 사람의 가족의 신분을 정리하십니다. 이것이 사람의 가장 기본적인 권리, 즉 자기 가족을 보존하는 것입니다. 그러나 동시에 하나님께서는 그 종의 소유주의 재정적 이익도 지켜주십니다.

 

오늘날 이것은 틀림없이 서구 문명의 눈에는 정말 이상하게 보일 것입니다. 노예제도는 어느 상황에서든 완전히 잘못된 것으로 여겨지지만, 이 세계의 여러 곳에, 특히 아프리카, 사우디아라비아, 아랍에미리트에 여전히 있습니다.

 

전 세계에 존재하는 다른 종류의 노예제도도 있습니다. 오늘날 모든 노예제도 중 가장 나쁜 것은 화이트 노예라고 불리는 것인데요, 성노예로 포로된, 주로 구소련 국가에서 서방세계로 인신매매된 여성들을 가리킵니다. 그들은 저 인신매매범죄자들 사이에서 동류 사람이 아닌 물건으로서 인간의 몸뚱이로 사용되고 팔립니다.

 

페르시아만의 걸프 국가들 중 많은 나라에 금전적인 노예가 있습니다. 그들은 인도, 파키스탄, 방글라데시, 기타 국가 등지에서 수입됩니다. 그들은 여권을 빼앗기고, 생활환경은 보통 처참합니다. 그들의 임금은 그들이 그런 상태로 일하겠다고 동의하기도 전에 그들에게 드러내지 않은 기간 단위로 조작됩니다. 종살이의 모든 애로와 더불어 하나님께서는 이스라엘 진영 안에서의 상황을 다루되 종과 그 가족과 종의 주인 모두에게 공정하게 대하고 계십니다.

 

이스라엘 자손을 위해 하나님께서 모세에게 주시는 그 다음 법규/판결()은 사실 히브리 여종을 다루고 있습니다. 여종의 주인은 그녀와 상관(결혼)해야 합니다. 만약 그가 그녀를 좋아하지 않으면, 그 남편은 그녀가 속량될 수 있게 해야 합니다. 그는 그녀를 다른 사람에게 종으로 팔 수 없습니다.

 

사람이 자기의 딸을 여종으로 팔았으면 그는 남종 같이 나오지 못할지며 만일 상전이 그를 기뻐하지 아니하여 상관하지 아니하면 그를 속량하게 할 것이나 상전이 그 여자를 속인 것이 되었으니 외국인에게는 팔지 못할 것이요 만일 그를 자기 아들에게 주기로 하였으면 그를 딸 같이 대우할 것이요 만일 상전이 다른 여자에게 장가 들지라도 그 여자의 음식과 의복과 동침하는 것은 끊지 말 것이요 그가 이 세 가지를 시행하지 아니하면, 여자는 속전을 내지 않고 거저 나가게 할 것이니라.” - 출애굽기 21:7-11

 

주인이 그녀와 결혼하지 않으면 그는 그녀를 아들에게 결혼시킬 수 있고, 그 아들은 그녀를 여느 이스라엘의 딸들처럼 대우해야 합니다. 다른 말로 해서, 그녀는 종이 아니라, 정상적으로 결혼한 자유민 여인과 같이 되는 것입니다. 그가 그녀를 정당하게 대우하여 그녀에게 그녀의 권리를 제공해주지 않으면, 그녀는 아무런 금전적 채무 없이 자유로이 나갈 수 있습니다.

 

우리는 이 율법이 다른 모든 나라의 모든 법보다 훨씬 앞서가고 있다는 점을 이해해야 합니다. 이집트 법, 앗시리아 법, 바빌로니아, 페르시아, 그리고 훨씬 후대의 로마 그리스 법보다도 말입니다. 저는 여러분에게 가장 오래된 두 성문법에서 예를 보여드리고 싶습니다:

 

우르-남무는 오늘날까지 남아있는 가장 오래된 법전으로 알려져 있는데요, 주전 21002050경 수메르어로 되어 있습니다.

 

종에 대해서: “종이 본토(자유)민에게 결혼하면, /그녀는 맏아들을 그 주인에게 넘겨주어야 한다. 사람의 여종이 자기를 안주인에 견주어 안주인에게 건방지게 말하면, 그녀의 입을 1 쿼트의 소금으로 문질러 닦을지니라.”

 

함무라비 법전은 동등한 지위를 얻으려고 했었습니다. 사회의 다양한 계층 중에서 가장 낮은 계층의 사람들에 대한 편견이 여전히 있었고 일부 처벌과 판결은 무시무시할 수도 있었습니다. 형벌의 크기는 종종 범죄자와 피해자의 신분과 성별에 근거한 것이었습니다. 함무라비 법전은 재산 소유주, 자유민, 종으로 구분된 바빌로니아 사회의 세 계층에 따라 판결을 내립니다.

 

예를 들어, 의사가 부유한 환자를 죽였으면 그는 손이 잘려나갈 것이고, 종을 죽였으면 단지 금전적 배상이 요구될 뿐이었습니다. 여성 역시 그녀의 상대방 남성이라면 받지 않을 벌을 받았을 것입니다. 예로서, 남성은 자기의 종과 바람을 피울 수 있었던 반면에, 기혼 여성은 간음을 행한 벌로 가혹한 처벌을 받았습니다.

 

. 196: “어떤 남자가 다른 남자의 눈을 훼손했으면, 그의 눈도 훼손될지라. 사람이 한 남자의 뼈를 부러뜨렸으면, 그의 뼈도 부러뜨릴지니라. 사람이 자유민 남자의 눈을 훼손했거나 자유민 남자의 뼈를 부러뜨렸으면, 그는 금 1 미나를 지불할지니라. 사람이 한 남자의 종의 눈을 훼손했거나 한 남자의 종의 뼈를 부러뜨렸으면, 그의 몸값의 절반을 지불할지니라.”

 

하나님께서 이스라엘이 그에 따라 살도록 모세에게 주신 토라는 그 시대 그 문화에 용인되는 것이지만, 그 당시 세계에 존재하던 다른 그 어떤 법보다 뛰어난 것입니다.

 

함무라비 법전과 비교하여 토라의 이 법을 보십시오:

 

사람이 그 남종의 한 눈이나 여종의 한 눈을 쳐서 상하게 하면 그 눈에 대한 보상으로 그를 놓아 줄 것이며 그 남종의 이나 여종의 이를 쳐서 빠뜨리면 그 이에 대한 보상으로 그를 놓아 줄지니라.” - 출애굽기 21:26,27

 

우르-남무 법에서도 함무라비 법전에서도 사람이 종의 눈이나 이를 치면, 그 사람이 갚아야 하는 것은 그냥 은 두 세켈뿐입니다.

 

이번 토라 포션에서는 남자와 여자에 관한 법뿐만 아니라, 가축을 대하는 법도 세워졌습니다. 하나님의 말씀은 통전적인 태도를 제시하며, 자유자든 종이든 남자와 여자 사이의 관계, 동물에 대한 관계, 공공안전, 자녀와 부모 사이의 관계를 규율합니다. 토라는 공동체 안에서의 삶이 모두에게 공평하고 공정하게 만들 법적 문제를 폭넓게 다룹니다.

 

사도 바울의 가르침은 종종 법이 없는 사회에 소용되는 것으로 오해받고 잘못 인식되고 있는데요, 이는 인간 사회와 공동체에 있어 법과 질서의 본질에 대한 잘못된 이해에 근거한 것입니다. 여러분이 복음서에서 예슈아(예수님)의 가르침을 살펴보기 시작하면, 바로 지혜로운 자와 어리석은 자의 비유 같은 비유들을 볼 수 있는데요, 그 비유에서 지혜로운 자는 계명을 듣고 행하는(지키는) 자이고 어리석은 자는 계명을 듣고 무시하는 자입니다.

 

하나님의 법을 순종하라/따르라/지키라는 것은 사도 바울, 요한, 베드로는 물론 야고보를 포함하여 신약성경의 모든 저자들의 명령입니다. 서신서에 나오는 몇몇 예입니다:

 

오직 당을 지어 진리를 따르지 아니하고 불의를 따르는 자에게는 진노와 분노로 하시리라 - 로마서 2:8

 

그러므로 너희는 죄가 너희 죽을 몸을 지배하지 못하게 하여 몸의 사욕에 순종하지 말고.” - 로마서 6:12

 

너희 자신을 종으로 내주어 누구에게 순종하든지 그 순종함을 받는 자의 종이 되는 줄을 너희가 알지 못하느냐 혹은 죄의 종으로 사망에 이르고 혹은 순종의 종으로 의에 이르느니라.” - 로마서 6:16

 

어리석도다 갈라디아 사람들아 예수 그리스도께서 십자가에 못 박히신 것이 너희 눈 앞에 밝히 보이거늘 누가 너희를 꾀더냐?” - 갈라디아서 3:1

 

자녀들아 주 안에서 너희 부모에게 순종하라 이것이 옳으니라.” - 에베소서 6:1

 

자녀들아 모든 일에 부모에게 순종하라 이는 주 안에서 기쁘게 하는 것이니라.” - 골로새서 3:20

 

종들아 모든 일에 육신의 상전들에게 순종하되 사람을 기쁘게 하는 자와 같이 눈가림만 하지 말고 오직 주를 두려워하여 성실한 마음으로 하라.” - 골로새서 3:22

 

누가 이 편지에 한 우리 말을 순종하지 아니하거든 그 사람을 지목하여 사귀지 말고 그로 하여금 부끄럽게 하라.” - 데살로니가후서 3:14

 

너는 그들로 하여금 통치자들과 권세 잡은 자들에게 복종하며 순종하며 모든 선한 일 행하기를 준비하게 하며 - 디도서 3:1


온전하게 되셨은즉 자기에게 순종하는 모든 자에게 영원한 구원의 근원이 되시고 - 히브리서 5:9


아내들아 이와 같이 자기 남편에게 순종하라 이는 혹 말씀을 순종하지 않는 자라도 말로 말미암지 않고 그 아내의 행실로 말미암아 구원을 받게 하려 함이니 - 베드로전서 3:1

 

하나님의 집에서 심판을 시작할 때가 되었나니 만일 우리에게 먼저 하면 하나님의 복음을 순종하지 아니하는 자들의 그 마지막은 어떠하며.” - 베드로전서 4:17

 

우리가 그의 계명을 지키면 이로써 우리가 그를 아는 줄로 알 것이요 그를 아노라 하고 그의 계명을 지키지 아니하는 자는 거짓말하는 자요 진리가 그 속에 있지 아니하되.” - 요한일서 2:3,4

 

무엇이든지 구하는 바를 그에게서 받나니 이는 우리가 그의 계명을 지키고 그 앞에서 기뻐하시는 것을 행함이라.” - 요한일서 3:22

 

우리가 하나님을 사랑하고 그의 계명들을 지킬 때에 이로써 우리가 하나님의 자녀를 사랑하는 줄을 아느니라 하나님을 사랑하는 것은 이것이니 우리가 그의 계명들을 지키는 것이라 그의 계명들은 무거운 것이 아니로다.” - 요한일서 5:2,3

 

그러니, 계명을 지키는 데에, 적어도 예슈아(예수님)와 그분의 사도들이 우리에게 준 계명을 지키는 데에 알레르기 반응을 보이지 마시기 바랍니다. 여러분이 예슈아와 사도들이 우리에게 준 계명을 세어본다면, 그 계명이 얼마나 많고 얼마나 다양한지에 놀라게 될 것입니다.

 

신약성경에만해도 우리가 우리 자녀를 어떻게 양육해야 하고, 우리 아내를 어떻게 대우해야 하고, 아내들은 남편을 어떻게 대우해야 하며, 뭐는 먹어도 되고 뭐는 먹으면 안 되는지 등을 다루는 계명들이 있습니다. 돈과 구제, 예배, 교회 안의 리더십, 정부와의 관계, 세금, 예배, 헌금, 정의, 사회문제 등등에 관한 계명들이 있습니다. 저는 여러분에게 대부분의 교회가 메시아 예슈아의 제자는 우리 주님과 그분의 사도들의 가장 기본적인 계명이자 요건을 지켜야 한다는 것을 가르치지도 않는다는 것을 제시합니다.

 

그렇습니다, 우리는 율법 아래 있지 않고, 율법 아래 있어서도 안 됩니다! 그러나 우리는 여전히 하나님의 계명을 지켜야 합니다. 율법 아래 있다는 것은 우리에게 너무 부담이 되어 하나님의 은혜를 잊을 지경에 이르러 모든 것이 불쾌한 과업이 된다는 뜻입니다. 이런 상황에서 우리는 행복하지 않고, 하나님도 우리에게 대해서 덜 기뻐하십니다. 바울이 하나님의 법에 대해 뭐라고 했는지 보십시오:

 

내 속사람으로는 하나님의 법을 즐거워하되.” - 로마서 7:22

 

다음은 구약성경의 몇몇 예입니다:

 

나의 하나님이여 내가 주의 뜻 행하기를 즐기오니 주의 법이 나의 심중에 있나이다 ...” - 시편 40:8

 

주의 긍휼히 여기심이 내게 임하사 내가 살게 하소서 주의 법은 나의 즐거움이니이다.” - 시편 119:77

 

주의 법이 나의 즐거움이 되지 아니하였더면 내가 내 고난 중에 멸망하였으리이다.” - 시편 119:92

 

여호와여 내가 주의 구원을 사모하였사오며 주의 율법을 즐거워하나이다.” - 시편 119:174

 

우리는 우리의 연약함 때문에 하나님의 은혜에 기대야 하지만, 우리는 우리 메시아 예슈아 덕분에 하나님의 사랑을 누리고 있습니다. 그리고 우리는 그분을 따르고 그분을 섬기고 그분의 명령을 순종하려고 최선을 다해야 합니다. 복음은 이 메시지가 아주 분명하지만, 자기 자신을 높이려고 왜곡하며 하나님의 양떼를 헤매게 만드는 선생들이 있습니다.

 

우리는 겸손히 지내며 하나님의 말씀을 들을 뿐만 아니라 행하는 사람들이 되도록 합시다. 토라 포션과 선지서(하프 타라)도 읽으십시오.

 

 

긴급한 몇 가지 새로운 기도 부탁입니다:

 

우리의 귀한 친구이며 미국 네티비야 이사 중 한 명인 지미는 개복 심장 수술과 혈관 우회 수술을 받고 입원 중입니다. 여러분의 기도에 지미를 기억하여 하나님께서 지미를 완전히 그리고 속히 회복시켜 주시도록 기도해 주십시오.

 

제 조카 엘리 레비는 불가리아에 있는데요, 뇌에 있는 종양 수술을 받을 예정입니다. 의사들은 이 종양을 제거할 때까지는 이 종양의 성격을 모를 것입니다. 불가리아에 있는 엘리와 그의 의사들을 위해 기도해 주십시오. 이 종양이 양성으로 암이 아니기를 기도해 주십시오. 작년에 엘리는 암이 있어 수술을 받고 연거푸 두 차례 항암제 치료를 받았습니다. 이 종양이 암이 아니기를 기도해 주십시오.

 

저도 여러분의 기도가 필요합니다. 저는 적어도 7개월 동안 제 다리에 계속적인 통증이 있어 아팠습니다. CT도 찍고, MRI도 찍고, 초음파 검사도 하고, 할 수 있는 검사는 다 했지만, 아직 진단이 떨어지지 않았습니다. 이제는 의사들이 좀 더 심각한 가능성을 살펴보고 있습니다. 저는 전립선 문제도 아직 해결이 되지 않아 검사를 더 받아야 합니다. 확실히 컨디션이 좋지 않아, “절반 정도의 속도로 기동하고 있습니다. 마르시아도 건강 문제 때문에 여러분의 기도가 필요합니다.

 

제 딸 다나는 직장 페퍼다인대학교에서의 상황 때문에 여러분의 기도가 필요합니다. 다나가 하지 않았음에도 인종차별적 발언을 했다는 터무니없는 허위 고발이 있습니다. 캘리포니아에서는 특별히 이 주제에 관해서는 무죄가 입증될 때까지는 유죄입니다. 여러분의 기도에 다나를 기억해 주십시오.

 

낸시와 돈 훅은 예루살렘에 돌아와 일하고 있습니다. 이들이 회복되어 집에 돌아온 것으로 인해 주님께 찬양 드립니다. 라헬 이진경은 항암제 치료 중이며, 교토의 한나 요시다는 중증 암 치료 중이어서 여러분의 특별 기도가 필요합니다. 티즈 에이치(H.)와 라이언 에이치(H.)는 두 영웅으로 완전히 회복되어가는 길에 있기는 하지만, 여러분에 기도에 이들을 기억해 주시기 바랍니다.

 

일라나 아브라하모프도 치료를 받으며 회복되어가는 길에 있습니다. 마이클 쉬프만의 어머니와, 지금은 지원을 받는 생활시설에서 살고 계시는 미국 오클라호마시의 루비 엘(L.) 자매님은 아직 항암제 치료 중입니다. 여러분의 기도에 자매님을 기억해 주십시오.

 

대만의 안젤라 자매님은 계속 항암제 치료를 받고 있고, 역시 회복되어가는 길에 있습니다. 여러분의 기도에 자매님을 기억해 주십시오.

 

저와 제 가족을 위해 기도해 주시기 바랍니다: 요셉 슐람, 마르시아 슐람, 다나와 노아암 슐람 샌더스, 배리 슐람과 가족.

 

준 샌더스, 앤 웨스트, 움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드, 케이조와 살메, 핀란드에 있는 우리의 귀한 형제님들, 팀 터커, 사투-마리아, 시니 투울리, 에르키와 시르파 무르토, 에블리나, 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 죠지, 개리, 멜라니, 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 쯔비 디(D.)와 밧셰바, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 갓난아기, 인도 첸나이의 이삭 목사님, 홍콩의 루이자와 토니를 위해 기도해 주십시오.

 

중국, 특별히 후베이성 우한시를 위해서도 기도해 주시기 바랍니다. 이 도시에 귀한 친구들과 형제자매님들이 많이 있습니다. 온 중국과 특별히 그곳에 살고 있는 믿음의 권속을 위해 기도해 주십시오.

 

그들의 삶과 사업에 축복이 필요한 사람들: 로저 더블유(W.), 에마, 데보라 루스, 리디아, 시마, 로렐, 오르나, 다비드 에스(S.), 다니엘, 아일라, 힐렐, 엘하난, 토니, 송만석 박사님, 마이클 크네즈빅, 이스마엘 알베스, 아셰르 가브리엘, (M.) 아후바.

 

이스라엘 나라를 위한 큰 기도 제목이 하나 더 있습니다. 저는 현대 민주주의 역사에 일 년도 안 되어 연거푸 세 번의 총선거를 치르는 나라나 국가는 한 번도 없었다고 믿습니다. 이스라엘은 세상에 있는 다른 모든 나라 같은 나라이며 우리는 세상에 있는 다른 국민 같은 국민입니다.

 

저는 이스라엘 나라가 다시금 역사를 만들고 있지만, 이번에는 행복한 역사는 아니라고 생각합니다. 그것은 이 나라 지도자들의 개인적 야망의 결과이며, 이 나라 국민의 복지를 개인적으로 무시하며 최고이자 언제나 우두머리가 되고 싶어 하는 개인적 갈망의 결과입니다.

 

이스라엘은 여러분의 기도가 필요합니다! 이스라엘은 여러분의 지지가 필요합니다! 이스라엘은 하나님이 필요합니다! 스페인과 포르투갈 종교재판의 잿더미와 유럽 나치 죽음의 수용소에서 수백만의 유대인이 죽은 잿더미에서 이 나라가 세워진 이후 그 어느 때보다 지금 그렇습니다!

 

이스라엘 국민은 더 나은 것을 받아 마땅하기에 우리는 주님께서 202032일에 있을 다음 선거에 개입해 주시도록 기도합니다. 이스라엘 국민은 하나님의 도우심이 필요하며, 정치인들은 그들의 어두운 색안경을 벗고 현실과 현대 이스라엘의 역사에서 가장 어려운 순간에 드는 때를 맞설 견고한 정부의 필요성을 보아야 합니다.

 

주님, 저희 지도자들에게 지혜를 주시고 저희 정치인들에게 국민과 국토에 대한 진정한 사랑을 주십시오. 저희와 함께 이스라엘 나라와 이 지구상에서 유일한 유대국가를 위해 기도해 주시기 바랍니다.

 

이스라엘은 32일에 정부를 구성하기 위해 세 번째 총선을 치릅니다. 이것은 12개월이라는 기간 동안 세 번째입니다. 이는 평범한 것은 아니지만, 저희가 () 특별합니다.

 

그런 다음 네타냐후 수상은 뇌물 수수와 다른 작지 않은 고발 건으로 법정에 가게 될 것입니다. 그는 일 년 새 세 번째 수상직에 출마하고 있습니다. 그의 소속 정당이 아마 가장 경험이 많고 성공적이겠지만, 그는 그의 정당의 중추적 인물입니다.

 

저는 이스라엘의 주 하나님께서 우선 3월에 투표할 사람들에게, 둘째로 선출될 사람들이 각자의 정당의 연줄과 개인적이고 이기적인 이익을 극복하고 모든 정당의 광범위한 연립정당을 구성할 수 있도록 영감을 주시고 개입해 주시고 지혜를 주시기를 기도합니다.

 

이것이 우리가 연합하여, 의심의 여지없이, 특별히 도널드 트럼프 미국대통령이 세기의 거래()”을 내놓은 이후, 저희를 대적하여 뭔가 큰 일을 계획하고 있는 이스라엘의 적들을 맞설 수 있는 유일한 길입니다. 우리 모두는 이란이 그 기치에 이스라엘의 파괴와 멸절을 새겨 넣은 것을 압니다. 이것은 이란의 공허한 위협이 아닙니다. 그들은 특히 이스라엘을 표적을 삼는 핵폭탄과 실어 나를 로켓 개발에 힘쓰고 있습니다.

 

저희 편에 서서 저희가 중보와 복음에서부터 이 도시의 가난한 사람들에게 좋은 음식을 주는 일까지 모든 것으로 이스라엘 사람들에게 축복이 되는 일을 계속 할 수 있도록 후원해 주시기 바랍니다.

 

 

저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다. 하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다! 우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

 

이스라엘의 주 하나님과, 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주님이신 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

 

요셉 슐람

 

 

=======================================================

 

 

The Jerusalem Prayer List

February 20, 2020

by Joseph Shulam

 

Mishpatim is the reading from the Torah this Shabbat. It is from Exodus 21:1 24:18. The reading from the prophets is from Jeremiah 33:25-26, 34:8-22. The reading from the New Testament is from Mark 1:1 2:28.

 

Right after the giving of the Torah on Mount Sinai, Moses elaborates in practical details the meaning of the commandments. Mishpatim is translated as “judgments”, literally it means laws, or precepts. I find it very interesting that after the lofty Ten Commandments that were heard by all the people gathered at the foot of Mount Sinai, the first judgment starts with the lowest class of people in the camp of Israel:

 

“Now these are the judgments which you shall set before them: If you buy a Hebrew servant, he shall serve six years; and in the seventh he shall go out free and pay nothing. If he comes in by himself, he shall go out by himself; if he comes in married, then his wife shall go out with him.” - Exodus 21:1-3 [NKJV]

 

God gives Moses these laws, and He starts with the Hebrew slave. He arranges the status of this Hebrew slave (servant) and the status of this man’s family. This is the most basic right of a human being the preservation of his family. However, at the same time God protects the financial interest of the slave owner.

 

Today this must look really odd in the eyes of Western civilization. Slavery is considered totally wrong under any circumstances, although slavery still exists in many parts of the world, especially in Africa, South Arabia, and the Emirates.

 

There are also other kinds of slavery that exist all around the world. The worst of all slavery today is what is called “white slaves”, meaning women who are enslaved as sex slaves and trafficked mainly from former Soviet countries to the West. They are used and sold between those criminal traders in human flesh as “things”, not as fellow human beings.

 

There are financial slaves in many of the Gulf States in the Persian Gulf. They are imported from India, Pakistan, Bangladesh, and other countries. Their passports are taken, and their living conditions are usually appalling. Their salaries are manipulated with terms that were not revealed to them before they agreed to work in these states. With all the sorrow of slavery, God is administrating the situation in the camp of Israel and being fair to both the slave and his family, and the owner.

 

The next judgement (law) that God gives Moses for the children of Israel is actually dealing with a Hebrew female slave. Her master must betroth her (marry her). If he does not like her, the husband must allow her to be redeemed. He can not sell her to someone else as a slave.

 

“And if a man sells his daughter to be a female slave, she shall not go out as the male slaves do. If she does not please her master, who has betrothed her to himself, then he shall let her be redeemed. He shall have no right to sell her to a foreign people, since he has dealt deceitfully with her. And if he has betrothed her to his son, he shall deal with her according to the custom of daughters. If he takes another wife, he shall not diminish her food, her clothing, and her marriage rights. And if he does not do these three for her, then she shall go out free, without paying money.” - Exodus 21:7-11 [NKJV]

 

Note that if the owner does not marry her, he can marry her to his son, and the son has to deal with her like all the daughters of Israel. In other words, she will not be as a slave, but like a free woman married normally. If he does not treat her right, and provide her with all her rights, she goes out free without any financial obligations.

 

We must understand that these laws are miles ahead of every law of every other nation. Egyptian laws, Assyrian laws, Babylonian, Persian, and even much later laws like Roman and Greek laws. I want to bring you examples from two of the most ancient codified laws:

 

Ur-Nammu is the oldest known law code surviving today. In the Sumerian language c. 21002050 BC.

 

About slaves: “If a slave marries a native (i.e. free) person, he/she is to hand the firstborn son over to his owner. If a man’s slave-woman, comparing herself to her mistress, speaks insolently to her, her mouth shall be scoured with 1 quart of salt.”

 

The Code of Hammurabi was trying to achieve equality. Biases still existed against those the lower end of the social spectrum, and some of the punishments and justice could be gruesome. The magnitude of criminal penalties often was based on the identity and gender of both the person committing the crime and the victim. The Code issues justice following the three classes of Babylonian society: property owners, freed men, and slaves.

 

For example, if a doctor killed a rich patient, he would have his hands cut off, but if he killed a slave, only financial restitution was required. Women could also receive punishments that their male counterparts would not, as men were permitted to have affairs with their servants and slaves, whereas married women would be harshly punished for committing adultery.

 

Ex. Law #196: “If a man destroy the eye of another man, they shall destroy his eye. If one break a man's bone, they shall break his bone. If one destroy the eye of a freeman or break the bone of a freeman he shall pay one gold mina. If one damages the eye of a man's slave or break a bone of a man's slave he shall pay one-half his price.”

 

The Torah that God gave Moses for Israel to live by is a concession to the culture and times, but it is far above any of the other laws that existed in the world during that period.

 

Just look at this law from the Torah in comparison to the code of Hammurabi:

 

“If a man strikes the eye of his male or female servant, and destroys it, he shall let him go free for the sake of his eye. And if he knocks out the tooth of his male or female servant, he shall let him go free for the sake of his tooth.” - Ex. 21:26,27 [NKJV]

 

In both in the Ur-Nammu laws and in the code of Hammurabi, if a man strikes the eye or the tooth of a slave, all he has to pay is two shekels of silver.

 

In this Torah portion, not only laws concerning man and woman are legislated, but also the treatment of farm animals is regulated. The Word of God presents a wholistic attitude, and regulates relationship between men and women, free or slaves, and also relationship towards animals, public safety, and regulations between children and their parents. The Torah addresses a wide spectrum of legal matters that would make life in a community fair and just for all.

 

The teaching of the apostle Paul is often misunderstood and misappropriated to serve a lawless society, based on a false understanding of the essence of law and order for a human society and community. If you start looking in the teaching of Yeshua (Jesus) in the Gospels, you immediately see parables like the wise man and the foolish man, where the wise man is the one who hears and does (keeps the commandments) and the foolish man is the one who hears the commandments and ignores them.

 

Obedience to God’s laws is commanded by all the writers of the New Testament, including the apostle Paul and John and Peter, and for sure James. Here are some examples from the letters:

 

but to those who are self-seeking and do not obey the truth, but obey unrighteousnessindignation and wrath - Romans 2:8 [NKJV]

 

“Therefore do not let sin reign in your mortal body, that you should obey it in its lusts.” - Romans 6:12 [NKJV]

 

“Do you not know that to whom you present yourselves slaves to obey, you are that one’s slaves whom you obey, whether of sin leading to death, or of obedience leading to righteousness?” - Romans 6:16 [NKJV]

 

“O foolish Galatians! Who has bewitched you that you should not obey the truth, before whose eyes Jesus Christ was clearly portrayed among you as crucified?” - Galatians 3:1 [NKJV]

 

“Children, obey your parents in the Lord, for this is right.” - Ephesians 6:1 [NKJV]

 

“Children, obey your parents in all things, for this is well pleasing to the Lord.” - Colossians 3:20 [NKJV]

 

“Bondservants, obey in all things your masters according to the flesh, not with eyeservice, as men-pleasers, but in sincerity of heart, fearing God.” - Colossians 3:22 [NKJV]

 

“And if anyone does not obey our word in this epistle, note that person and do not keep company with him, that he may be ashamed.” - 2 Thessalonians 3:14 [NKJV]

 

“Remind them to be subject to rulers and authorities, to obey, to be ready for every good work - Titus 3:1 [NKJV]


“And having been perfected, He became the author of eternal salvation to all who obey Him - Hebrews 5:9 [NKJV]


“Wives, likewise, be submissive to your own husbands, that even if some do not obey the word, they, without a word, may be won by the conduct of their wives - 1 Peter 3:1 [NKJV]

 

“For the time has come for judgment to begin at the house of God; and if it begins with us first, what will be the end of those who do not obey the gospel of God?” - 1 Peter 4:17 [NKJV]

 

“Now by this we know that we know Him, if we keep His commandments. He who says, ‘I know Him,’ and does not keep His commandments, is a liar, and the truth is not in him.” - 1 John 2:3 [NKJV]

 

“And whatever we ask we receive from Him, because we keep His commandments and do those things that are pleasing in His sight.” - 1 John 3:22 [NKJV]

 

“By this we know that we love the children of God, when we love God and keep His commandments. For this is the love of God, that we keep His commandments. And His commandments are not burdensome.” - 1 John 5:2,3 [NKJV]

 

So, please don’t be allergic to keeping the commandments, at least the commandments that Yeshua (Jesus) and His apostles have given us. If you start counting the commandments that Yeshua and the apostles have given us, you would be surprised how many and how broad the spectrum of these commandments is.

 

In the New Testament alone, we have commandments that deal with how we should raise our children and how we should treat our wives, and how the wives should treat their husbands, and what is allowed to eat and what is not allowed to eat. We have commandments about money and charity, and worship, and leadership in the church, and relationship with the government, the taxes, worship, giving, justice and social issuesI propose to you that most churches don’t even teach that a disciple of Yeshua the Messiah should keep even the most basic commandments and requirements of our Lord and His apostles.

 

Yes, we are not under the law, and we ought not to be under the law! However, we must still be obedient to the commandments of God. To be under the law means to be burdened so much that we forget the grace of God, and everything becomes an unpleasant task. In this kind of situation, we are not happy, and God is even less happy about us. Look at what Paul said about the law of God:

 

“For I delight in the law of God according to the inward man.” - Romans 7:22 [NKJV]

 

Here are some examples of the Old Testament:

 

“I delight to do Your will, O my God, And Your law is within my heart.” - Psalms 40:8 [NKJV]

 

“Let Your tender mercies come to me, that I may live; For Your law is my delight.” - Psalms 119:77 [NKJV]

 

“Unless Your law had been my delight, I would then have perished in my affliction.” - Psalms 119:92 [NKJV]

 

“I long for Your salvation, O LORD, And Your law is my delight.” - Psalms 119:174 [NKJV]

 

We depend on the grace of God because of our weakness, but we enjoy the love of God because of Yeshua our Messiah, and we must do our best to follow Him and serve Him and obey His commands. The Gospels are so clear with this message, but there are teachers who twist and lead astray God’s flock in order to aggrandize themselves.

 

Let us stay humble and do our best to be not only hearers of the Word of God but doers also. Read the Torah portion and the prophets too.

 

 

Some new prayer requests that are urgent:

 

Jimmy our dear friend and board member of Netivyah USA is in the hospital after an open heart surgery and bypass. Please keep Jimmy in your prayers and ask God for a full and speedy recovery for Jimmy.

 

Eli Levi, my nephew, is in Bulgaria and scheduled to have surgery for a tumor in his head. The doctors will not know the nature of this tumor until they remove it. Please pray for Eli and for his doctors in Bulgaria. Pray that this tumor is benign and not cancerous. Last year Eli had cancer and surgery, and two full sets of chemotherapy, one after the other. Please pray that this tumor is not cancerous.

 

I need your prayers too. I have been suffering for at least seven months with constant pain in my left leg. There is no diagnosis yet, in spite of the fact that I have had a CT, MRI, ultrasound, and all kind of other tests. Now the doctors are looking for more serious possibilities. I am also not finished with the prostate issues, there too is a need for more tests. For sure I am not feeling good, and I am functioning on “half speed”. Marcia too needs your prayers for her health issues.

 

Danah our daughter needs your prayers for her situation at work in Pepperdine University. There is the preposterous false accusation that she made some racial statement, which she didn’t. In California, especially on this topic, you are guilty until you are proven innocent. Please keep Danah in your prayers.

 

Nancy and Don Hook are back in Jerusalem and working. Praise the Lord for their recovery and return home. Rachel Jingyung Lee is going through chemotherapy, Hannah Yoshida from Koyto is dealing with a serious cancer and needs your special prayers, Tiz H., Lion H. are two heroes who are on the way to full recovery, but please keep them in your prayers.

 

Ilana Avrahamov is also getting treatment and on the way to recovery, Michael Shiffman’s mother, Ruby L. from Oklahoma City, is now living in an assisted living place, and still getting chemotherapy. Please keep her in your prayers.

 

Sister Angela from Taiwan is continuing the chemo treatments, and also on the way to full recovery. Keep her in your prayers.

 

Please pray for myself and my family: Joseph Shulam, Marcia Shulam, Danah and Noaam Shulam Sanders, Barry Shulam and family.

 

Pray for June Saunders, Ann West, Um Mahmud Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid, Keijo and Salme, our dear brothers in Finland, Tim Tucker, Satu-Maria, Sinni Tuuli, Erki and Sirpa Murto, Evelina, and Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, Aaron Tani, Zhou WenriIan, Paulo, Marcelo, Marcelo and his father, Curita Sensei, the Abe family, Toru, Takeo Sensei, Daisuke Sensei, Tomoko San, Yumi and her father, George, Gary, Melanie, Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Zvi D. and Batsheva, Jonathan B. and his wife Aviva and their new baby, Pastor Isaac in Chennai, India, and Louisa and Tony in Hong Kong.

 

Please also pray for China and especially the city of Wuhan and the province of Hubei. We have many dear friends and brothers and sisters in that city. Pray for all of China, and especially for those of the household of faith who live there.

 

For those who need blessings in their life and business: Roger W., Ema, Deborah Ruth, Lydia, Sima, Laurel, Orna, David S., Daniel, Ayla, Hillel, Elhanan, Tony, Dr. Song, Michael Knezevich, Ismael Alves, Asher Gabriel, and M. Ahuva.

 

There is one more major prayer request for the State of Israel. I believe that in the history of modern democracies there has never been a country or a state that has had three major national elections one after the other in a period of less than one year. Israel is a country like every other country in the world, and we are a people like every other people in the world.

 

I think that the State of Israel is making history again, but this time it is not a happy history. It is a result of personal ambition of the leaders of this country and personal disregard for the well-being of the people of this nation, and out of personal hunger to be number one, and always at the top.

 

Israel needs your prayers! Israel needs your support! Israel needs God! Now more than in any other time since the establishment of this state that has risen out of the ashes of the Spanish and Portuguese Inquisition, and out of the ashes of the millions of Jews who died in the Nazi death camps in Europe!

 

The people of Israel deserve better, and we pray that the Lord will intervene in these next elections that will be held on March 2, 2020. The people of Israel need God’s help, and the politicians need to take off their dark glasses and see the reality and the need for a solid government that will face some of the hardest moments in Israel’s modern history.

 

Give wisdom to our leaders and give true love for the people and the land to our politicians. Please pray with us for Israel as a nation, and the only Jewish State on the face of this world.

 

On the 2nd of March Israel will be going to the third round of general elections to elect a government. This is the third time in one period of 12 months. It is not normal, but we are special.

 

Then Mr. Netanyahu is going to court for taking bribes and other not-so-small accusations. He is running for prime minister the third time in a year. His party is probably the most experienced and successful, but he is the kingpin in his party.

 

I pray for the Lord God of Israel to inspire and intervene and give wisdom, first of all to the people who will vote in March, and second, to those who will be elected, to overcome their party lines and private and selfish interests, and make a broad coalition of all the parties.

 

This is the only way to unite and face the enemies of Israel who are without a doubt planning something big against us, especially since President D. Trump has unleashed his “deal of the century”. We all know that Iran has carved on her flag the destruction and elimination of Israel. These are not vain threats by Iran. They are working on a nuclear bomb and delivery rockets especially targeting Israel.

 

Please stand with us and support us to be able to continue the work of intercession and blessing of the people of Israel with everything from good news to good food for the poor of this city.

 

 

I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children. Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish! Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

 

The Lord God of Israel and the grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

 

Joseph Shulam

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤