예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[요셉 슐람] 예루살렘 기도 목록-2020.05.222020-05-23 23:55
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

 

예루살렘 기도 목록

2020522

요셉 슐람

 

이번 안식일에 우리는 민수기 첫 장부터 읽기 시작합니다. 우리는 토라에서 민수기 1:1~4:20을 읽고, 선지자의 글에서는 예레미야 16:19~17:14, 신약성경에서는 고린도후서 6:13-18을 읽습니다. 예레미야에서 읽는 말씀은 아주 중요하며 우리 시대 지금의 때에 대해 매우 예언적입니다. 물론, 고린도후서 6장 말씀 역시 특별히 중요합니다.

민수기는 히브리어로 바미드바르=광야에서라고 부릅니다. 히브리어에서 이것은 광야에서 책이라는 뜻입니다. 이 책은 나라의 실체에 대한 정의에 할애된 것입니다. 이 책은 광야에서 이스라엘 자손을 세는 인구조사로 시작됩니다. 이 책은 광야 유랑생활 40년 기간을 기술하고 있습니다. 이 책은 지파들마다의 지도자들의 이름과 각 지파의 사람 수로 시작합니다. 사람들을 세는 것은 정치적 행동이며, 사회적, 국제적 행동입니다. 이 책은 모세와 아론의 리더십에 대한 도전을 기술하고 있습니다. 주로 계명과 성막을 짓는 프로젝트인 출애굽기나 레위기와는 달리, 민수기는 사건과 도전을 담은 이야기입니다. 모세와 아론은 모세를 대신할 여호수아를 임명하고, 열두 정탐꾼을 선발하기에 바빴고, 하나님의 능력을 믿지 않는 죄, 바락과 발람의 이야기, 약속의 땅으로 가는 길에 요단강 동편 이웃 나라들과의 전쟁, 땅의 경계를 정함, 여성과 관련한 공공정책의 변화, 이스라엘 열두 지파를 거룩한 숙명에 맞설 수 있는 역량이 있도록 만들기, 광야 학습기 등입니다.

저는 우리 기독교인 형제자매님들이 토라 전반에 대해, 특별히 레위기와 민수기를 공부하는 데에 충분한 시간을 투자하지 않는 것에 대해 우려합니다.

프랑스 철학자 쟝 자끄 루소는 18세기의 위대한 정치사상가 중 한 명입니다. 루소는 사회계약론이라는 책을 썼습니다. 이 책의 저술은 프랑스에서 정권의 요체, 정부와 시민 사이의 합당한 관계에 대해 입헌상의 갈등이 계속되는 상황에 튀어나왔습니다. ‘사회계약을 다루고 있는 루소의 정치이론이 국가 수립이라는 것은 정체성과 공통된 사회적 근거를 가진 미천한 사람들이 도달한 합의의 산물이라는 가정의 초석으로 놓인 것입니다. 사회계약론의 주 목적은 한 그룹을 만드는 구성원들의 생명과 재산을 지키는 것입니다.

사회계약의 실질적인 면들은 민수기에, 특별히 처음 몇 장에 명시되어 있습니다. 저는 대부분의 기독교인들이 각 지파별 사람 수와 각 지파의 지도자들을 읽으면서 자연스레 지루해한다는 것을 압니다. 그러나 이 지루한 본문에는 그 시기 이스라엘뿐만 아니라, 질서와 정의와 공정의 열망을 가진 질서 있는 모든 사회에도 아주 중요한 진실이 담겨있습니다. 우리는 하나님의 말씀이 아주 간결하고 말을 허비하지 않는다는 것을 기억해야 합니다. 민수기가 이상적인 이스라엘 자손의 진영을 묘사한 것을 제시하면서, 이스라엘 자손은 막사를 치되 그 진영별로 각각 그 진영과 군기 곁에 칠 것이나(1:52)라고 했을 때, 이것이 오늘날 우리에게 별로 직접적인 관련이 없는 정보같이 보일지 모르나, 그 근본 원리가 질서 있는 사회에 기본바탕이 된 것입니다.

이스라엘 자손이 그들의 조상들의 고향, 이스라엘 땅으로 막 들어가려고 할 때 그들은 주님의 입을 통해 각 지파별로 상속된 땅을 받을 것이었습니다. 이 원리는 여기 광야에서 시작됩니다. 민수기 1:52를 보시면, 이 구절은 두 가지 중요한 정치적 기초를 강조하고 있는데, 첫째는 군기이고 둘째는 진영의 위치, 즉 지리적 정의입니다. 내 민족의 다른 지파에 있는 내 형제들과 비교하여 내 공간은 어디인가? 이것은 정체성과 관련이 있습니다. 우리의 정체성은 우리의 조상으로, 유전적으로, 우리의 깃발, 우리의 영토로 정의됩니다. 여러분이 틀림없이 이미 아시듯이 지구상의 거의 모든 동물은 영역의 경계가 있습니다. 제가 이것을 잘 아는 것은 저희 집에 샴 고양이가 있었기 때문입니다. 저는 매일 이 고양이가 죽기를 기도했는데, 결국 14년이 지난 후에야 주님께서 제 기도에 응답해 주셨습니다. 아무튼, 그 고양이는 자기 영역이 있었고 자기 영역에 표시를 했었습니다. 우리의 포스트모던 사회의 이슈 중 하나는 우리의 소유, 우리의 경계를 표시하는 깃발들이 우리 시대에는 그다지 큰 의미가 없다는 것입니다.

이 두 요소 사이의 관계는 다음과 같이 이해될 수 있을 것입니다: 미드라쉬(고대 랍비의 교훈)는 깃발이라는 주제를 이렇게 설명합니다, “모든 지파는 그 지파의 조상의 표상을 가지고 있었고, 모든 깃발들이 그 지파의 특징을 알려주는 정체성의 신호를 가지고 있었음을 보여준다.” 깃발의 의미와 성격을 이해하려는 노력으로, 우리는 그 미드라쉬에서 다음을 주목했습니다, “표상은 각 우두머리와 지도와 각 지도의 색상에 대한 것이었고, 색상은 아론의 흉패 위의 보석의 색상이었다. 각 지파를 나타내는 아론의 흉패의 보석은 야곱의 아들들, 각 지파의 조상의 그것과 같은 것이다. 각 깃발을 특징 짓는 특별한 색상과는 별도로 각 지파를 나타내는 각각의 보석 표식이 포함되어 있었다.” 히브리어로 표식과 깃발의 이름은 기적/이적이라는 뜻의 네스입니다. 이것들이 우리 현대 사회에는 큰 의미가 없을지 모르지만, 그것들은 근본적인 것으로, 우리가 우리의 깃발”, 우리의 보석”, 우리의 정체성을 잃어버리면, 우리는 사실 이름 없는 거대한 망각의 바다에서 우리 자신을 잃어버리는 것입니다. 중세시대 유명한 성경 주석가 라쉬밤(그는 라쉬의 손자였습니다)이 말한 것처럼, “깃발은 유다-아리에(사자), 요셉-(황소)처럼 하나님께서 주신 특징, 기적이었다.” 이 깃발들과 표상들은 이스라엘의 각 지파가 선택한 것이 아닌, 아론의 금 흉패의 보석들처럼 하나님께서 주신 것이었습니다.

이렇듯 겉보기에 여러 양상의 정체성 체계, 각 지파를 나타내는 깃발, 보석, 그리고 동물들은 우리에게 다양성 가운데 일체성’, 즉 동시에 차별화와 연합을 꾀하는 특별한 특성화에 대한 것을 가르쳐줍니다. 이것은 우리에게 하나님 아래에, 하나님의 형제애의 경제 아래에 있는 다양성 가운데 일체성을 가르쳐줍니다. 분열된 기독교 세계는 그 공통의 정체성을 상당 부분 잃었는데요, 그것은 공통의 역사를 잃었기 때문입니다. 장소와 정체성을 놓고 다투는 경쟁을 배경으로 자라고 있는 긴장과 내적 양극화를 극복하려면, 우리(교회들)는 광야의 이스라엘 진영의 중심이었던 성막처럼 장소의 중심이 필요합니다. 각 지파는 그 핵심에 지성소 거룩한 언약궤가 있었던 성막을 중심으로 그 주위에 진을 쳤습니다. 이것은 분명한 메시지를 전달하는 것입니다. 차이에도 불구하고, 고쳐진 사회 속에 기분을 맞추려는 동의에도 불구하고, 사회적 계약에도 불구하고, 우리는 하나님의 임재와 계시를 중심으로 연합했습니다. 차이와 심지어 경쟁도, 온통 주님의 그늘의 임재 주위를 감싸고 있는 것들로 보호되어야 한다는 이상을 통해 메워질 수 있습니다. 광야에서는 주님의 임재가 밤낮으로 보였습니다. 진영은 그 임재 주위에 진을 쳤고 그들을 하나로 묶는 핵심이 있었습니다.

민수기의 흥미로운 특징은 히브리 성경 중 가장 긴 서사와 교훈이라는 것이며, 하나님께서 이스라엘 진영(이스라엘 연방)에 주시는 계명이나 직접 명령이 그리 많지 않다는 것입니다. 민수기에는 출애굽기, 레위기, 신명기에 비해 계명이 가장 적습니다. 이것은 저로 하여금 민수기에서 오늘날 우리에게 관련된 메시지는 무엇일까 생각하게 만들었습니다. 이 점을 생각하다가, 저는 민수기가 오늘날 예슈아의 유대인 제자들인 우리가 연구하고 깊이 파고 들어야 할 가장 중요한 것 중 하나라는 결론에 이르게 되었습니다. 이 책은 성도들 공동체 안에서 여성의 지위와 중요성에 대해 직접 관련되어 있으며, 정치와 리더십에 대해서도 직접적인 관련이 있습니다. 이 책은 또한 지도자의 연약함과, 지도자가 너무 늙어 죽기 전에 젊은 지도자가 훈련되어 합당한 위치에 놓여야 한다는 것도 보여줍니다. 앞으로 몇 주 동안 우리가 민수기를 읽는 동안 여러분과 나누고 싶은 아주 중요한 다른 원리들도 있습니다. 저는 여러분 모두가 민수기를 천천히 주의 깊게 읽으며 의문 나는 곳을 표시하며 계속 읽으시기를 간곡히 권해드립니다. 저는 여러분이 여러분의 공동체와 여러분의 가족과 여러분이 주님과 그분의 말씀과 맺고 있는 관계와 직접적인 관련이 있을 유용한 계시를 얻게 될 것이라고 믿습니다. 다시 쟝 자끄 루소로 돌아가서, 우리의 사회계약은 우리의 공통된 정체성과 연관되어 있습니다. 우리의 공통된 정체성은 우리의 공통된 역사와 뿌리에서 비롯됩니다. 우리의 공통된 역사와 뿌리는 두 개의 원천이 있는데, 하나는 우리가 가지고 태어난 것이고 다른 하나는 우리가 선택하는 것입니다. 한 사회는 그 사회를 하나로 묶을 수 있는 어떤 힘을 중심으로 모일 경우에만 단결할 수 있습니다. 그것이 사라지면 그 사회 역시 산산이 부서집니다.

, 이 가르침은 프랑스 철학자 쟝 자끄 루소의 저술에 의해 영감을 받은 제 생각의 서론 같은 것이었습니다.

제게 좋은 소식이 있는데요, 저는 저희와 여러분의 기도의 응답이라고 믿습니다. 마르시아와 저는 몇 달 동안 제가 전립선암일지도 모른다는 염려가 있었습니다. 마침내 모든 검사와 침습시술 끝에 지금 암이 없다는 답이 나왔습니다. 저는 아주 잘 생기고 노련한 의사에게 제게 암이 있나요?” 물었습니다. 그의 대답은 즉각 암이 없습니다!”였습니다. 그래서 저는 기쁩니다. 제 가족도 저희 회중도 지금 제가 암이 없어서 기뻐합니다. 여러분 모두께 저를 위해 기도해 주신 것에 감사드립니다. 마르시아의 건강과 기억력과 당뇨와 류마티스 관절염 등을 위해 계속 기도해 주시기 바랍니다.

저희 딸 다나는 지금 처한 상황 때문에 여러분의 기도가 많이 필요하고, 저희 손녀 노아암도 그렇습니다. 여러분의 기도 가운데 다나와 노아암을 올려드려 주십시오. 여러분의 기도에 우리의 귀한 브라질 자매 미셸 오(O.)도 기억해 주시기 바랍니다.

우리의 귀한 친구 슈크리 로렌스씨를 위해 기도해 주셔서 감사합니다. 저희는 슈크리 로렌스씨가 더 이상 우리와 함께 있지 않다는 것을 여러분께 알려드리게 되어 애석합니다.

주님께서 그를 데려가셨습니다. 그의 가족을 위해서, 그리고 슈크리씨가 그의 가족과 그의 친구들이 번영하고 결실하도록 그들에게 남긴 유산을 위해서 기도해 주시기 바랍니다.

여러분의 기도에 그들을 위해 하나님의 개입이 필요한 다음 형제자매님들을 덧붙여 주시기 바랍니다: 안젤라 아이(I.), 일자리와 정서적 치유가 필요한 귀한 레이첼 자매님과 다니엘 형제님. 또한 토니 비(B.)와 아리에스 프랭클린 메이어스 1세도 추가해 주십시오. 낸시와 돈 훅, 라헬 이진경, 교토의 한나 요시다, 유이자와 박사님, 티즈 에이치(H.), 라이언 에이치(H.), 일라나 아브라하모프, 마이클 쉬프만, 루비 엘(L.), 대만의 안젤라 자매님도 잊지 마시기 바랍니다.

온 세계와 수백만 명의 사람들이 모두 코로나바이러스와 맞서고 있고, 이 성경적 차원의 재앙에 그들이 사랑하는 이들을 잃은 가정이 수십만입니다. 그런 한편, 우리는 또한 이스라엘을 포함하여 나라들이 조심스럽게 정상으로 돌아가기 시작하고 있는 것으로 인해 감사드려야 할 것입니다.

다비드(데이비드) 스턴의 건강 문제에 대해 다비드와 그의 가족을 기억해 주시기 바랍니다. 또한 다니엘 스턴과 그의 가족을 위해서도 기도해 주십시오. 요 근래 스턴 가족에게는 아주 힘든 시간입니다. 우리는 그들 모두를 전능하신 하나님의 자비의 보좌 앞에 가져다드릴 필요가 있습니다. 제 가족, 마르시아와 다나와 노아암, 배리, 베쓰, 죠이 슐람을 위해서도 기도해 주십시오. 마르시아의 친정어머니 준 샌더스를 위해서도. 저는 앤 웨스트의 아들로부터 앤 웨스트 자매님이 100세가 되셨고 아직도 명석하고 강건하시다고 들었습니다. 여러분의 기도 가운데 앤 웨스트 자매님도 기억해 주시고, 움 마흐무드 아부-에이드와 지미 아부-에이드과 그의 가족, 우리의 귀한 핀란드 형제자매님들 케이조와 살메, 팀 터커, 사투-마리아, 시니 투울리, 에르키와 시르파 무르토, 에블리나, 에바 에이치(H.), 패티, 안드레아, 줄리아와 빅터, 아아론 타니를 기억해 주십시오. 세계 여러 곳의 형제자매님들 중에서 우리는 저우 원리앤, 파울로, 마르셀로와 그의 아버지, 아베 가족, 토루, 타케오 선생님, 다이수케 선생님, 토모코 상, 유미 자매님과 친정아버지 오하라 목사님, 죠지, 개리, 멜라니, 사리트, 가브리엘라, 아후바, 레아, 일라나, 한나, 어린 가브리엘라, 쯔비 디(D.)와 밧셰바, 죠나단 비(B.)와 그의 아내 아비바와 그들의 갓난아기, 인도 첸나이의 이삭 목사님, 홍콩의 루이자와 토니를 위해 기도합니다. 여러분의 기도는 하늘에서 주님과 그분의 천사들 앞에서 여러분이 위하여 기도하는 모든 형제자매에게 유리하도록 치유에 찬성하여 투표를 하는 것으로 보시기 바랍니다. 전능하신 분의 속죄소 앞에 드려진 은혜의 말 한 마디는 전 세계에 흩어져 있는 이 형제자매님들에게 유리하도록 들으신 바 될 것입니다.

전 세계 여러 곳에 흩어져 있는 이들은 하늘에 계신 우리 아버지로부터 은혜가 조금 더 필요한 형제자매님들입니다: 데보라 루스, 리디아, 시마, 로렐 에스(S.), 나오미, 오르나, 다비드 에스(S.), 다니엘, 아일라, 힐렐, 엘하난, 토니, 송만석 박사님, 마이클 크네즈빅, 이스마엘 알베스, 아셰르 가브리엘, (M.) 아후바. 두어 주 전에 아내를 잃은 90대가 훌쩍 넘으신 한 귀한 형제님을 위해 기도해 주시기 바랍니다. 그분의 성함은 도브 에이치(H.)입니다.

일요일 아침에 저희 수상의 법정 재판이 시작됩니다. 그는 세 가지 심각한 죄목으로 고소되어 있었습니다. 저는 이런 일이 이스라엘에서 벌어지는 것이 못마땅하지만, 저희 사법체계에서 참된 정의와 공의가 보여지도록 기도하고 있습니다. 진실은 드러나야만 합니다. 저는 감옥에 가게 되는 두 번째 이스라엘의 수상에는 관심 없습니다. 저희 나라는 대통령 중 한 명, 재무부 장관 중 한 명, 내무부 장관 중 한 명, 국회의원 중에서도 감옥에 간 일이 있었습니다. 그 정도면 되었습니다!

코로나바이러스가 경기를 대단히 후퇴시켰고 공황으로 세계 경제를 위협하고 있습니다. 저희의 주요 후원자 중 몇 분이 이미 후원 금액을 낮추셨습니다. 그들은 네티비야에만 그런 것이 아니고 그들이 후원하는 다른 모든 사역에도 그렇게 하셨는데요, 그런 분들이 많습니다. 저는 첫째 여러분께 네티비야성경교육사역 후원에 있어 여러분의 역할에 대해 기도해 주시기를 부탁드리고 싶습니다. 둘째, 저는 기도 가운데 그리고 여러분의 최선을 다해 재정적으로 저희 편이 되어주시는 여러분께서 저희와 계속 함께 가며 소통해 주셨으면 합니다. 저희는 시절이 몇 년 동안 힘들지도 모른다는 것을 알지만, 하나님께서 지금과 같은 때를 위하여 여러분을 택하시고 축복하셨다는 것도 압니다.

저는 이스라엘 편에 서서 예루살렘을 위해 기도하시는 여러분 모두에게 주님의 최고의 축복과 그분께서 그분의 충성된 자녀에게 약속하신 모든 약속이 이루어지기를 바랍니다. 하나님의 말씀을 듣고 그분의 뜻을 행하는 사람들은 지혜로운 사람이라고 합니다! 그분의 말씀만 듣고 행하지 않는 사람들은 어리석은 자라고 합니다! 우리 모두는 지혜로운 사람이 되고 결코 어리석은 자가 되지 않도록 애씁시다! 최고의 것은 앞으로 올 것입니다!

이스라엘의 주 하나님과, 우리 메시아, , 선생님, 랍비, 주님이신 예슈아의 은혜가 여러분 모두와 함께 하기를 축복합니다!

요셉 슐람

 

=======================================================

 

The Jerusalem Prayer List

May 22, 2020

By Joseph Shulam

 

This Shabbat we are starting the reading from the first chapters of the book of Numbers. We read Numbers 1:1-4:20 from the Torah and from the Prophets Jeremiah 16:19-17:14, and from the New Testament from 2 Corinthians 6:13-18. The reading from Jeremiah is extremely important and very prophetic for our own age and these times. Of course, the reading from 2 Corinthians 6 is also especially important.

The book of Numbers is called in Hebrew THE DESERT = BAMIDBAR. In Hebrew it means “A book in the desert.” The book is dedicated to the definition of "national reality". The starts with the census numbering the children of Israel in the wilderness. The book is describing a span of about 40 years of wondering in the wildernesses. The book starts with the names of the leaders of the tribes and the number of people in each tribe. Numbering the people is a political act, a social, and international act. The book describes the challenge of Moses and Aaron's leadership. Unlike the books of Exodus and Leviticus that are mainly commandments and projects like building the tabernacle, the book of numbers is the story of events and challenges. Moses and Aaron are busy appointing Joshua to replace Moshe, the 12 spies, the sin disbelief in the power of God, the story of Black and Balaam story, the wars with our neighbors in the East on the way to the promised Land. Setting of the borders of the Land. Changes of public policy in relation to women. Challenges of making 12 competing tribes of Israel face a divine destiny and a period of schooling in the wilderness.

I am concerned that our Christian brothers and sisters don’t invest enough time in the study of the Torah in general and Leviticus and Numbers specifically.

A great political thinker of the 18th century is the French philosopher Jean Jacques Russo. Russo wrote the book 'The Social Convention'. The writing of the book sprang up in the context of an ongoing constitutional struggle in France over the essence of the regime and the proper relationship between the government and its citizens. The basis of Russo’s political theory, which deals with the 'social treaty', is laid as the cornerstone of the assumption that the establishment of a state is the product of consensus reached by the humble human beings with identity and common social grounds. The main purpose of the social convention is to protect the lives and property of members of the same group that created it.

The practical sides of the Social Covenant are manifested in the Book of Numbers, especially in the first chapters. I realize that most Christians when they read the numbers of people in each tribe and the leaders of each tribe are naturally board stiff. However, in this tedious text there are embedded great truths of importance not only for the period and for Israel, but for every orderly society with aspirations of order and justice and fairness. We must remember that the Word of God is very concise and does not waste words. When the book of Numbers presents an ideal description of the Beni Yisrael camp: “The people of Israel shall pitch their tents by their companies, each man in his own camp and each man by his own standard.” (Num. 1:52). This might seem information that is not relevant to us today, but this root principle is the basis for an orderly society.

When the children of Israel are about to enter in their ancestral home, the Land of Israel they will receive by the “mouth of the Lord to each his own inheritance of tribal land. This principle starts here in the wilderness. As you see in Numbers 1:52. This verse highlights two important political foundations, the first 'Flag' and the second the location of the camp, i.e. the geographical definition. Where is my space in relationship to my brothers in the other tribes of my nation. These have to do with identity. Our identity is defined by our ancestry, the genetics, by our “flag” and by our territory. As you must already know that almost every animal in the face of the earth has territorial boundaries. I know well because we had a cat, a Siamese cat. I prayed every day for this cat to die, but finally after 14 years the Lord answered my prayer. But, the cat had his own territory and it marked his territory. One of the issues of our post-modern society is that neither boundaries nor “flags” that mark our belonging our boundaries mean very much in our days.

The relationship between the two elements can be understood as follows: The matter of the flag explains the (Ancient Rabbinical sermon) Midrash: "It shows that every tribe and tribe had a sign of the father of the tribe, and all the flags had a signal of identity that gave a hint of the character of that tribe." In an attempt to understand the meaning and nature of the flag, we note in the Midrash: "Signs were for every president and president - a map, and a color on every map and map, as a color of good stones that were on Aaron's breast plate, The stone that represented each tribe on Aaron’s breast plate was the same as that of the father of the tribe, the son of Jacob who fathered the tribe. Apart from a special color that characterizes each flag and each precious stone that represented the tribe "markers" were incorporated. The name for the markers and flags in Hebrew is “Nes” which means a miracle/a wonder. These things might not have much meaning for our modern society, but they are foundational and if we lose our “Flag” our “Stone” our identity we actually lose ourselves in the vast nameless sea of oblivion. as famous medeivel bible commentator Rashbam (He was the grandson of Rashi) said: "The flag was miracle the God given characteristic, such as due to Judah-Aryeh (A lion), of Joseph-Shor (a bull)." These flags and signs were not chosen by each tribe of Israel, they were God given as the stones in Aaron’s breast place of Gold.

This seemingly multifaceted system of identity, flags, and stones, and animals that represented each tribe teaches us about unity in diversity, and a special characterization that seeks to differentiate and unite at the same time. It teaches us unity in diversity under God and under His economy of brotherhood. The Christian world divided has lost much of it’s common identity because it has lost the common history. In order to cope with tensions and internal polarity that grows against the background of competition for place and identity we (and the churches) need a centrality of place like the tabernacle in the wilderness that was in the center of the camp of Israel in the wilderness. Each tribe was encamped around the center and at its core is the Holy of Holies - the Holy Ark of the covenant. This is to convey a clear message, despite the variance, despite the agreement to please in an amended society, despite the social convention, the variance exists we are united around God’s presence and revelation. The variability and even competition can be bridged through an ideal that must be protected by the surrounding of all around the presence of the shadow of the Lord. In the wilderness the presence of the Lord was visible by day and by night. The camp surrounded that presence and had a core that tied it together.

An interesting feature of the book of Numbers is the longest narrative and teaching in the Hebrew Bible, and there is not many commandments or direct orders that God gives to the camp of Israel (commonwhealth of Israel). The book of Numbers has the lowest number of commandments in comparison to Exodus, Leviticus, and Deuteronomy. This is what led me to think of what messages that are relevant to us today from the book of Numbers. Thinking about this point I have come to the conclusion that the book of Number is one of the most important for us as Jewish Disciples of Yeshua today to study and dig into. It has relevance on the place and importance of women in the community of the saints, and it has relevance to politics, and relationship to leadership. It has also a demonstration of the weakness of leadership and the need for younger leaders to be trained and place in their proper position before the leaders get too old and die. There are other very important principles that I would like to share with you in the coming weeks that we read from the book of Numbers. I urge you all to read slow and careful the book of Numbers and mark your questions and keep reading. I believe that you will get a helpful revelation that will be relevant to your community and to your family and to your relationship to the LORD and to His Word. Back to Jean Jacques Russo, our Social convention is connected to our common identity. Our common identity comes from our common history and roots. Our common history and roots have two sources, the ones that we are born with and the ones that we choose. A society can hold together only if it gathers around some power that can unite it. When that is gone the society also false apart.

Well, this teaching was a kind of introduction of my thinking inspired by the writings of the French philosopher Jean Jacques Russo.

I have good news and I believe an answer to our and your prayers. Marcia and I went through several months of concern that I might have a prostate cancer. Finally after all the tests and invasive proceedurs the answer is that I don’t have cancer right now. I asked the very fine and experienced doctor, “Do I have cancer?” His answer was right now you don’t have cancer! So, I rejoice and my family and the congregation rejoices that right now I don’t have cancer. Thank you all for your prayers for me. Please keep praying for Marcia’s health, memory, and diabetic, and Reumatoid Arthritis. . . .

Danah our daughter needs much prayer for her situation and so does our granddaughter Noaam. Please lift Danah and Noaam in your prayers. Please keep our dear sister from Brazil Michelle O., in your prayers.

Thank you for praying for our dear friend Mr. Shukrey Lawrence. We regret to inform you that Mr. Shukrey Lawrence is no longer with us.

The Lord has taken him. Please pray for his family and for the legacy that Mr. Shukrey has left for his family and for his friends to flourish and bear fruit.

Please add to your prayers a special prayer for the following brothers and sisters who need divine intervention in their behalf: Angela I, Rachael and Daniel a brother and sister who need jobs and emotional healing. Also add Tony B., and Aries Franklin Mayers Sr. Please don’t forget Nancy and Don Hook, Rachel Jingyung Lee, Hannah Yoshida from Koyto, and Dr. Yuizawa , Tiz H., Lion H., Ilana Avrahamov, Michael Shiffman, Ruby L., Angela from Taiwan,

The world and the millions of people who are all dealing with the the coronavirus and the hundreds of thousands of families who have lost their loved ones to this plague of biblical demantions. We also need to be grateful for the countries like Israel who are beginning to come out and return to normality with caution and care.

Please remember David Stern and his family for David’s health issues. Also please pray for Daniel Stern and his family. These are very difficult times for the Stern family and we need to bring them all in front of the Mercy Seat of the Almighty God. Pray also for my family, Marcia and Danah and Noaam, Barry, Beth, and Joey Shulam. Marcia’s mother June Saunders. I heard from Ann West’s son that Ann West is 100 years old and still sharp and going strong. Please keep Ann West in your prayers. Um MAHMUD Abu-Eid and Jimmy Abu-Eid and his family, Keijo and Salme our dear brothers in Finland, Tim Tucker, Satu-Maria, Sinni Tuuli, Erki and Sirpa Murto, Evelina, and Eva H., Patty, Andrea, Julia and Victor, and Aaron Tani. Around the whole world, we pray for Zhou WenriIan, Paulo, Marcelo and his father, Abe family, Toru, Takeo Sensei, Daisuke Sensei, Tomoko San, Yumi and her father pastor Ohara, George, Gary, Melanie, Sarit, Gabriela, Ahuva, Leah, Ilana, Hannah, young Gabriela, Zvi D. and Batsheva, Jonathan B. and his wife Aviva and their new baby, Pastor Isaac in Chennai, India, Louisa and Tony in Hong Kong. Please see your prayer as casting a vote for healing before the LORD and His angels in Heaven in favor of every brother and sister that you are praying for. Just a word of grace before the mercy seat of the Almighty will be heard in favor of these brothers and sisters from around the world.

These are brothers and sisters from around the world that need a little more grace from our Father in Heaven, Deborah Ruth, Lydia, Sima, Laurel S., Naomi, Orna, David S., Daniel, Ayla, Hillel, Elhanan, Tony, Dr. Song, Michael Knezevich, Ismael Alves, Asher Gabriel, M. Ahuva. Please pray for a dear brother who is well into his 90’s and lost his wife a couple of weeks ago. He name is Dov H.

Sunday morning is the beginning of our Prime Minister’s court trial. He is being charged in three serious charges. I am not happy that this is happening in Israel, but I am praying that true justice and righteousness is exhibited in our court system. The truth must come out and I am not interested in a second prime ministry of Israel to go to jail. We have had a president in jail, and finance minister in Jail, a minister of interior affair in Jail, and member of the parliament in jail. Enough!

The coronavirus is threatening the economy of the world with a great recession and depression. Some of our major supporters have already lowered the amount of their support. They have done this not only toward Netivyah, but for all the ministries that they are supporting, and they are many. I would like to first ask you to pray about your part in supporting Netivyah Bible Instruction Ministry. Second, I would like for you who stand with us in prayer and financially to do your very-best to stay on board with us and communicate. We realize that times will be hard for several years, but we also realize that God has chosen and blessed you for such a time as this.

I wish all of you, who stand with Israel and who pray for Jerusalem, the best of the Lord’s blessings and the fulfillment of all His promises to His faithful children. Those who hear God and do His will are the ones who are called wise! Those who only hear His word and don’t do it are called foolish! Let us all strive to be wise and never foolish! The best is yet to come!

The Lord God of Israel and the Grace of Yeshua our Messiah, King, Teacher, Rabbi, and Lord be with you all!

Joseph Shulam

 

댓글
자동등록방지
(자동등록방지 숫자를 입력해 주세요)
위로 스크롤