예루살렘 기도

형제, 자매님 들을 위해 기도해 주십시오

제목[카찌르 아셀] 우리가 즐거워할 시간2020-10-10 23:24
작성자 Level 1

번역: 김미애

 

우리가 즐거워할 시간

숙콧은 초막절/장막절과 하그 즈만 심캇테이누, 우리의 기쁨의 시간 혹은 우리가 즐거워할 시간 등 여러 가지 이름으로 알려져 있습니다. 신명기 16:13-17에서 숙콧과 관련하여 즐거워함을 일컫는 두 곳을 찾아볼 수 있습니다.

13 너희 타작 마당과 포도주 틀의 소출을 거두어 들인 후에 이레 동안 초막절을 지킬 것이요 14 절기를 지킬 때에는 너와 네 자녀와 노비와 네 성중에 거주하는 레위인과 객과 고아와 과부가 함께 즐거워하되 15 네 하나님 여호와께서 네 모든 소출과 네 손으로 행한 모든 일에 복 주실 것이니 너는 온전히 즐거워할지니라

숙콧의 또 다른 이름은 하그 하-아시프, 수장절입니다. 출애굽기 23:16, 수장절을 지키라 이는 네가 수고하여 이룬 것을 연말에 밭에서부터 거두어 저장함이니라

수장절에 일어나는 일이 네 가지 있습니다: 하나님께 제물이 바쳐집니다, 가난한 이들과 고아와 과부에게 한 되의 곡식을 줍니다, 겨울을 나기 위해 얼마를 따로 떼어 둡니다, 다음 해 추수를 위해 일부를 씨로 뿌립니다. 나눠줄 때 주요한 점은 그 일이 기쁘게 되어야 한다는 것입니다. 그 때까지 하나님께서 우리의 공급자셨음을 깨달으며, 그분께서 계속 공급하실 것을 의뢰하며 믿어야 합니다.

숙콧은 이스라엘 민족이 하나님께 감사 제물과 십일조를 가지고 예루살렘에 올라가는 세 순례 절기, 샬로쉬 르갈림 중 하나이기도 합니다. 요한복음 7장에서 우리는 숙콧 때 예슈아와 그분의 형제들 사이의 충돌을 읽습니다. 예슈아의 형제들은 그분께 예루살렘으로 올라가라고 선동하는데, 부정적인 태도로 그렇게 합니다. 우리는 이 구절들에서 예슈아께서 맏형임에도 불구하고 그들이 그분께 보통 맏이에게 보이는 예우를 하지 않았다는 것을 봅니다.

우리는 예슈아의 형제들이 먼저 간 후에 예슈아께서 어떻게 혼자서 은밀히 예루살렘으로 올라가셨는지 읽습니다. 그런데 그 때 그곳에서 그분께서 무엇을 보셨고, 무슨 일이 일어나고 있었을까요? 제사장들(레위인들)은 성전에서 실로암샘으로 내려오곤 했습니다. 그들이 물병에 물을 채울 때 음악과 노래와 즐거워함이 있었습니다. 그런 다음 제사장들은 다시 성전으로 돌아가 제단과 성전 가에 그 물을 부었습니다. 이것은 이레 동안 그렇게 했고, 그 의식이 끝날 때 그들은 하나님께 마른 땅에 물()을 부어주시라고 간구했습니다. 이것은 모두 계절이 변하는 때, 가을이 시작되는 때에 일어났습니다.

스가랴 14:16-18은 마지막 때 기쁘게 우리의 십일조를 가지고 예루살렘으로 올라와 초막절을 지키지 않는 것의 결과, 또는 심판을 내리는데요, 비가 오지 않는다는 것입니다. 이 말씀 속에서 우리는 비가 없다는 것은 우리 삶에 성령님의 부재이기도 하다는 것을 알 수 있습니다.

예슈아께서는 누구든 그분을 믿는 사람은 그 배에서 생수가 흘러나올 것에 대해 말씀하십니다(요한복음 7:37-39). 이스라엘 땅이 비가 많지 않은 기후에 마르고 건조한 땅인 것처럼 사람의 마음 역시 그러합니다. 예슈아를 믿는 우리는 우리 마음에 하나님의 말씀이신 예슈아께 대한 갈급함이 있습니다. 어떤 의미에서 예슈아께서는 우리의 마른 마음을 가져가시고 그 마음을 그분으로 채우시고, 그분의 성령으로 마르고 지친 땅과 사람들에게 치유하는 비, 생수를 부으십니다.

우리가 그분 안에서 움직일 때 우리는 영의 눈으로 봅니다. 이 숙콧에 우리의 기도는 여호와의 눈이 온 땅을 두루 감찰하시어 전심으로 그분께 향하는 자들을 위하여 그분의 능력을 보여주시라는 것입니다. 역대하 16:9

 

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THE TIME OF OUR REJOICING

The Feast of Succoth is known by many names including The Feast of Tabernacles and Hag Z’man Simchateinu, The Time of Our Joy or Our Time to Rejoice. Two references to rejoicing can be found regarding Succoth in Deuteronomy 16:13-17.

13 “You shall observe the Feast of Tabernacles seven days, when you have gathered from your threshing floor and from your winepress. 14 And you shall rejoice in your feast, and 15because the Lord your God will bless you in all your produce and in all the work of your hands, so that you surely rejoice.

Another name for Succoth is Hag Ha-Asif, the Feast of Ingathering, Exodus 23:16, . the Feast of Ingathering at the end of the year, when you have gathered in the fruit of your labors from the field.

There are four things which take place during this ingathering: an offering is made to God, a measure is given to the poor, the orphans and widows, some is set aside for winter and a portion is sown for the next harvest. The main point when giving, is that it is done joyfully; realizing that up until then, God has been our provider and we must trust and have faith that He will continue to provide.

Succoth is also one of the three pilgrimage festivals, Shalosh Regalim; when the Nation of Israel is called to go up to Jerusalem, bringing their thank offering to God; their tithe. In John 7 we read of an encounter between Yeshua and His brothers during Succoth. Yeshua’s brothers are provoking Him to go up to Jerusalem; only in a negative way. We see in these verses that even though Yeshua was the oldest brother; they did not give Him the respect normally given to the first born.

We read how after His brothers had gone Yeshua went up to Jerusalem alone and in secret. However, what did He see, what was happening there during this season? The priests (Levites) would come down from the Temple to the Pool of Siloam. There was music, singing and celebrating as they filled the pitchers with water. Then the priests would return to the Temple and pour the water on the altar and by the edge of the temple. This was done throughout the seven days; when the ceremony was completed, they would ask God to pour out water (rain) over the dry land. This all took place during the season of change; the beginning of autumn.

Zechariah 14:16-18 makes the consequences or judgement in the last days, of not observing the Feast of Tabernacles by coming to Jerusalem and joyfully bringing our tithes clear; no rain. In this context we can understand the lack of rain to also be an absence of the Holy Spirit in our lives.

Yeshua speaks about whoever believes in Him, out of his heart will flow rivers of living water (John 7:37-39). Just as the land of Israel is a dry and thirsty land with a climate of not much rain; so too are the hearts of man. We the believers in Yeshua, thirst in our hearts for the Word of God, Yeshua. In a way, He takes our dry heart and fills it with Himself, pouring out rivers of living water, healing rain by His Spirit over a dry and weary land and people.

When we are moving In Him; we see with spiritual eyes. Our prayer this Succoth is that the eyes of the Lord which run to and fro throughout the whole earth, will show Himself strong on behalf of those whose heart is loyal to Him. 2 Chronicles 16:9

 

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